Zobacz pełną wersję : Problem ze stukaniem w silniku
Witam
Jechalem ostatnio sobie autostrada i przy prędkości 160 km/h nagle cos zaczela stukac w silniku. Ustalilem ze posypal sie tlumik, więc wymieniłem srodkowy i ostatni tlumik (były juz dziury więc i tak byly do wymiany), i okazalo sie ze stukanie w silniku nie ustepilo. Stukanie dochodzi z okolic paska klinowego lub rozrządu i występuje po przekroczeniu ok 4 tys. obr. Jest to podobny odglos do takiego jakby sie sypalo piaskiem na blache. Co to moze byc? Macie jakis pomysl?
Pzdr
Sprawdź czy pompa oleju daje dobre ciśnienie.Moja nie dawała i też coś stukało,szumiało taki metaliczny odgłos.Po wymianie pompy jak ręką odjął ciiisza...
BARTAS998, Jak to moge sprawdzic? Czy da rade samemu, czy trzeba jecha cod mechanika? Wogule przed chwilka z kumplem ogladalismy okolice paska klinowego i zauwazylismy ze pasek który napedza alternator jest z jednej strony podarty doslownie. Teraz nie wiem czy on powoduje ten stukot, czy to cos innego. Wiem napewno ze trzeba go wymienic bo moze sie niedlugo calkiem urwac....
pzdr
Witam
Jechalem ostatnio sobie autostrada i przy prędkości 160 km/h nagle cos zaczela stukac w silniku. Ustalilem ze posypal sie tlumik, więc wymieniłem srodkowy i ostatni tlumik (były juz dziury więc i tak byly do wymiany)
Pzdr
Mowisz ze stukanie w silniku a Ty wymieniles tlumik srodkowy i koncowy ;)
Przypomnialo mi sie ze tez mialem takie dziwne dzwieki przy obrotach do 4000 rpm a pozniej ustepowalo... ustopilo na dobre jak silnik sie zatarl.
No tos mi pomogl....
Wyminilem tluik bo byl juz dziurawy, i chodzil tak glosno ze nie umialem wtedy zlokalizowac skad dochodzi stukanie...
No tos mi pomogl....
Wyminilem tluik bo byl juz dziurawy, i chodzil tak glosno ze nie umialem wtedy zlokalizowac skad dochodzi stukanie...
U Ciebie ten dzwiek wystepuje po przekroczeniu 4000 rpm a u mnie do 4000 rpm a pozniej byla cisza, ale wystepowalo to tylo podczas jazdy, bo na postoju byla cisza w kazdym zakresie obrotow. Sprawdz co sie dzieje na tych obrotach u Ciebie na postoju
the-one, Na wolnych obrotach jest cisza, tak jak pisalem wszystko jest ok do ok 4 tys obr. Ten dzwiek pojawia sie po przekroczeniu 4 tys.obr. Dzisiaj lub jutro wymienie pasek alternatora bo zauwazylem ze jest poszczepiony i wogule jakis cienki, moze poprzedni wlascicel wlozyl byle co byle dzialalo. Kupuje dzisiaj nowy dobry pasek i zobacze czy po wymianie bedzie poprawa....
ja miałem to samo i silni sie zatarł a u znajomego w hondzie concerto to samo
stwierdziłem ze po 200 000km silniki w hondach padają ;-( :(
padają, bo zamykacie obrotki na czerwonym polu.
w normalnej eksploatacji silnik będzie się kręcił i kręcił.
A jak ktoś lubi wyczynowy styl jazdy autem ze zwykłym silnikiem to sie musi liczyć że prędzej czy później zacznie się rozsypować.
Obsługa tak mocno eksploatowanego silnika nie sprowadza sie tylko do wymiany oleju i filtrów.
wiadomo że silnik to precyzyjne urządzenie i nieprawność jednego urządzenia pomocniczego może wpłynąć a prace całego układu a nawet uszkodzić go.
więc jak zaczyna stukać to albo wałek rozrządu albo lecą panewki na wale głównym.
im szybciej zacznie sie naprawa takiego uszkodzonego silnika tym mniejsze straty i koszty.
ja akurat kupiłem nowy silniczek z anglika 97r ;-) i chodzi pieknie fakt troszkę wydałem
mi tez stukalo powyzej 4 tys i zatarlo wal bo stukaly panweki :/ teraz chce go dac do szlifu i nie umiem go wyjac bo pompa oleju mnie trzyma.... a racja jak ktos chce piecowac to moglby czasem na panewki zerkac..
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.