PDA

Zobacz pełną wersję : DYSTANSE do Type S



bison
13-03-12, 12:31
Witam.
Zakladam temat poniewaz nie udalo mi sie odszukac na forum odpowiedzi na moje pytanie. Mianowicie chcialbym lekko "poszerzyc" osie i tu moje pytanie- jakiej grubosci moge zalozyc dystanse na przod i tyl tak zeby opona nie tarla o nadkola? Felga fabryczna 17'' (ET 55 chyba) tak samo jak opona 225/45. Widzialem ze byla podobna rozmowa o dystansach i ET felg jednak sprawa dotyczyla Civica 5d a 3d jest juz fabrycznie delikatnie szerszy i nizszy wiec stad moje pytanie.
Pozdrawiam

Alix
13-03-12, 13:06
Kup felgi na mniejszym offsecie - lepsze i pewniejsze rozwiązanie (i ładniejsze bo można fajne aftermarketowe fele założyć :cool: ), a jak odzyskasz kasę sprzedając oryginalne bo np. masz już komplet zimowych felg to może wyjdzie nawet taniej niż markowe dystanse (około 500pln/ośkę).

bison
13-03-12, 13:15
Takie rozwiazanie tez wchodzi w gre jednak nie jest latwo do UFO dobrac dorze pasujace felgi. Poza tym z tym rozstawem srub jest sredni wybor a jak jeszcze popatrzymy na konkretne ET to zostanie doslownie kilka sztuk (nie liczac tych po 4 tysiace i wyzej). A w takim razie jakie ET maksymalnie wybrac zeby kolo nie tarlo?

Alix
13-03-12, 14:14
Raczej minimalne (nie maksymalne) ET to 40. Wybór na ten rozstaw jest właśnie przeciwnie do tego co piszesz absolutnie ogromny i to w sensownych cenach, łatwo znaleźć coś fajniejszego niż seryjne, wystarczy poszukać, chociażby:

http://www.felgi.pl/felgi/honda/civic/5door/viii/1-8

i masz 565 modeli do wyboru...

bison
13-03-12, 14:43
Znalazlem cos takiego czy by sie nadawalo:
DYSTANSE (http://moto.allegro.pl/dystanse-sparco-honda-accord-c-cr-v-civic-vi-vii-i2123092972.html)
Wprawdzie maja po 16mm co o ile dobrze rozumiem zrobi mi z felgi ET39? Z kupnem nowych felg sie wstrzymam- za duzy wydatek bo tak 2500 trzeba dac za fajne.
Nadaje sie w ogole?

Alix
13-03-12, 18:15
1. te raczej nie bo musisz mieć z przedłużonymi szpilkami (mamy nakrętki a nie śruby) - jak napisałem firmowe, kosztują ok. 500pln
2. felgi są bezpieczniejszym dla zawieszenia rozwiązaniem
3. jak gadałem z mechanikami to podczas zakładania dystansów z nowymi szpilkami jak rozbierzesz piastę może się okazać, że trzeba będzie łożyska wymieniać, tak naprawdę też po takiej wymianie polecają zrobić geometrię żeby opony nie wyząbkowały - można oczywiście zrobić to na pałę - twój wybór
4. dystanse w życiu nie poprawią w 1/5 wyglądu autka tak, jak fajne felgi...

bison
13-03-12, 18:36
Zgadzam sie tylko chodzi o koszty. Myslalem ze w tym komplecie Sparco sa wlasnie te szpilki na wymiane, nie jest tak? Jesli tak to za 2 osie wychodzi ponad 600+robota (nie wiem ile ale mysle ze z 50zl za kolo napewno). Poczatkowo chcialem kupic felgi 18'' ale po tym co sie tutaj (i nie tylko tutaj) naczytalem to poza fajnym wygladem jest tragedia w pozostalych aspektach. Poza tym mam jeszcze w bardzo dobrym stanie letnie Micheliny 17'' wiec wypadaloby je sprzedac a pewnie poszlyby za tyle ze starczyloby na 1 opone 18''.Srednio liczac 18+opony to jakies 4000 (jesli nie chcemy specjalnie szalec). Poki co chyba wstrzymam sie z cisnieniem i przemysle temat bo w koncu seryjny Civic nie potrzebuje koniecznych poprawek:) A jak juz dyskutujemy to zapytam przy okazji czy lakierowal ktos "ospojlerowanie" (nadkola, progi itp)? Trzeba to wszystko sciagac czy lakieruja "na samochodzie"? I ile mniej wiecej za taka usluge krzycza-tak zeby po roku czy 2 nie zaczelo sie luszczyc?

TeeS1975
14-03-12, 11:02
3d jest juz fabrycznie delikatnie szerszy i nizszy
niższy od czego bo na pewno nie od 5D

Czajka
14-03-12, 11:28
oczywiście, że jest niższy od 5d :)
Ja do swojego CTS wrzuciłem dystanse na przód 16mm sparco a na tył 20mm (na strone), do tego felgi od TypeR z oponami 225/40/18
Mam również wsadzone sprężyny Vogtland -30mm.
Nic mi nigdy nie obcierało.
Smiało można wrzucić na przód 20mm a na tył 25mm.
Wtedy będziesz mieć równo z nadkolem!
Polecam dystanse przykręcane, masz plug and play!
Ja kupiłem zwykłe bo bałem się, że bedzie za szeroko a teraz żałuje!

bison
14-03-12, 11:40
oczywiście, że jest niższy od 5d :)
Ja do swojego CTS wrzuciłem dystanse na przód 16mm sparco a na tył 20mm (na strone), do tego felgi od TypeR z oponami 225/40/18
Mam również wsadzone sprężyny Vogtland -30mm.
Nic mi nigdy nie obcierało.
Smiało można wrzucić na przód 20mm a na tył 25mm.
Wtedy będziesz mieć równo z nadkolem!
Polecam dystanse przykręcane, masz plug and play!
Ja kupiłem zwykłe bo bałem się, że bedzie za szeroko a teraz żałuje!

Czyli jak wrzuce 16-20 przy seryjnych 17'' ET55 to nic nie bedzie tarlo? Bo tylko tego sie obawiam. Moglbys podeslac jakiegos konkretnego linka do takich dystansow? Nie znam sie i nie chce kupic syfu ani tez zaplacic majatku za przerost formy nad trescia.

Czajka
14-03-12, 11:45
ja ci napisalem ze u mnie nic nie obciera!
ja mam 225/40/18 !

http://allegro.pl/dystanse-przykrecane-honda-22mm-i2045686761.html

to jest dystans przykrecany!
nakladasz go na swoje szpilki i przykrecasz nakrętkami które dostajesz w komplecie,
na to nakladasz felge i przykrecasz swoimi nakrętkami.
Wszystko robisz sam w domu, bez rzeźby itp.

Nie martw się, że śruby ci będa wystawały i felga nie wejdzie.
Prawie każda felga ma otworki w które te śruby sie schowają (jest na nie nazwa ale nie pamiętam)
Jak zdejmiesz felge to widać je od wewnątrz!

TeeS1975
14-03-12, 11:47
oczywiście, że jest niższy od 5d
To ciekawe kto wam takich bajek naopowiadał.
TypeS 4270 mm długości rozstaw kół 1505 / 1530 prześwit 140 mm
5D 4255 mm długości rozstaw kół 1505 / 1510 prześwit 140 mm
TypeR 4270 mm długości rozstaw kół 1505 / 1530 prześwit 125 mm

Czajka
14-03-12, 11:51
koleszka miał 5d executive, ja mam typeS+ i od początku mój był niższy od jego!

TeeS1975
14-03-12, 11:53
Tak samo pewnie jak miał więcej mocy fabrycznie ? :p:p (żarcik)
U nas w TypeS ospoilerowanie robi takie wrażenie, jak również długość ( ten wystający kawałek dokładki zderzaka)

Czajka
14-03-12, 12:01
mhm

bison
14-03-12, 12:02
Faktycznie na papierze wyglada to identycznie ale stawiajac obok siebie 3d i 5d (tak jak napisal Czajka) mozna zauwazyc delikatna roznice. A moc wiadomo ze jest ciut wieksza w 3d ;)

Czajka
14-03-12, 12:07
Bison napisałem Ci wiadomość

TeeS1975
14-03-12, 12:09
Ja dziś z ciekawości zmierzę prześwit, na papierze jest tak jak napisałem a w praktyce sprawdzę.

bison
14-03-12, 12:19
Bison napisałem Ci wiadomość

Odpisalem Ci ale ze jestem swierzy na forum i nei mam pewnosci czy dobrze to zrobilem to jakbys nie dostal odpowiedzi to napisz-sprobuje jeszcze raz.

Ege
17-04-12, 23:20
Witam wszystkich.
Mam TypeS'a poliftowego, chce podmienić mu sprężyny i dodać lekki dystans, jakie mam *maksymalne pole manewru?
celuje w coś pokroju np:
tych eibachów 25mm http://eibachpolska.pl/eibach-honda-civic-(fk,-fn)-e10-40-011-01-22-pi-1322.html
i którychś z tych dystansów http://eibachpolska.pl/search.html?search_type=catalog&marka=14&model=221&product_line=1631 ...
tylko nowłaśnie których... 20? 30? może 40? da radę? jest sens? Ktoś to przerabiał i ma jakieś cenne uwagi? (dodam, że jest to pierwsze auto gdzie planuję taki zabieg, i zasadniczo średniosięznam)

aha, chciałbym się upewnić, te ceny są za komplet? czy o zgrozo parę/sztukę?:D

*maksymalne, mam na myśli, że nie wyjdzie mi koło przez nadkole jak wjadę w dziurę. Tak w granicach bezpiecznego odstępu od karoserii

bison
18-04-12, 00:10
Ja juz jestem po takowym zabiegu. Zdecydowalem sie zalozyc dystasne 22mm na strone czyli 44mm na os i tylko z tylu. Z tego co widze to te nad ktorymi sie zastanawiasz sa przelotowe wiec czeka Cie wymiana szpilek czyli jakies dodatkowe 200zl za os (z robocizna). Ja kupilem dokladnie TE (http://allegro.pl/dystanse-przykrecane-honda-22mm-i2262410205.html) bardzo dobrze wykonane i nie ma sie do czego przyczepic. Sa przykrecane wiec zadnych szpilek nie trzeba wymieniac zatem odpadaja dodatkowe koszty i czas bo te jak masz klucz do kol to mozesz sobie zalozyc sam. Co do szerokosci- zeby je zamontowac na przod to obawiam sie ze mogloby ocierac. Z tylu jest jeszcze miejsce wiec mozna kupic takie same tylko grubosci 25mm (u tego samego uzytkownika w cenie chyba 299). Felge mam seryjna 17'' ET55 opona 225/45. Ja osobiscie po zalozeniu tych na tyl postanowilem zrezygnowac z przednich bo nie widze wiekszego sensu a trzeba by rzezbic w wymianie szpilek itp bo tam juz takich przykrecanych raczej nie zalozysz.

Zauwazylem ze sa te Eibachy 30mm/os przykrecane wiec moga ewentualnie poleciec na przod. Polecam zrobic najpierw z tylu a potem zdecydujesz ze zakladac przod.

F1le
19-04-12, 14:33
Na tak wysokim zawieszeniu jak jest w Type-S czy 5D to na pewno nie bedzie tarło ile byś dał i nawet jakbyś wyszedł poza obrys auta. Chodzi o to, ze przy dystansach wiekszych niz 15-20mm zaczynaja sie zuzywac lozyska piast. Jak juz inwestujesz w dystanse to TYLKO renomowane. Ja mialem swojego czasu EIBACHa. Problem z dystansami jest taki, ze gdy masz je na 4 kolach i zlapiesz gume, to jestes w dupie gdy masz dojazdowke, ktorej nie zalozysz. Nie wiem jaka jest szerokosc 17'' ale ja w swoich OEMowych starych 18'' przy 7,5'' szerokosci i ET55 dawalem 15mm dystanse ze wzgledu na Big Brake Kit, ktory bardzo szybko zamienilem na felgi z mniejszym ET. Jakiejs znacznej poprawy nie zauwazylem w trakcji na dystansach. Na pewno lepiej juz zainwestowac w nowe felgi z innym ET a w dystanse raczej sie nie bawic. A juz w ogole jak zaklada sie dystanse tylko na jedna oś to badziewnie wygląda jak cholera.

'
koleszka miał 5d executive, ja mam typeS+ i od początku mój był niższy od jego!

Bzdura, zawieszenie Type-Sa jest identiko jak 5D. Inne jest tylko w Type-R ktore jest nizsze o 15mm i ma zmienione amortyzatory.

bison
19-04-12, 17:20
Powiem Ci ze u mnie po zalozeniu 22mm na strone z tylu odleglosc kol tylnych od krawedzi blotnika jest mniej wiecej taka jak z przodu bez dystansow zatem wyglada to o wiele lepiej niz bez zadnych dystansow. Nie wiem dlaczego producent tak gleboko schowal te tylne kola (w CTR chyba nie ma tak). Ale zgoda ze od jakichkolwiek dystansow lepsze sa felgi z mniejszym ET jednak cena tez jest zdecydowanie inna. Wyjasnij mi tylko jak mozesz dlaczego przy dystansach mialyby sie bardziej zuzywac lozyska. Tzn rozumiem ze skoro jest szerzej to sily inaczej sie rozkladaja itp. Ale czy bedzie roznica w zuzywaniu sie lozysk pomiedzy felgami ET55 + dystanse 30mm a felgami ET25 bez dystansu?

F1le
19-04-12, 18:26
Wyjasnij mi tylko jak mozesz dlaczego przy dystansach mialyby sie bardziej zuzywac lozyska. Tzn rozumiem ze skoro jest szerzej to sily inaczej sie rozkladaja itp. Ale czy bedzie roznica w zuzywaniu sie lozysk pomiedzy felgami ET55 + dystanse 30mm a felgami ET25 bez dystansu?

Alez oczywiscie ze jest zasadnicza roznica. Jak zalozysz do felgi ET55 dystans 30mm to zauwaz, ze felga wchodzadza na dystans nie jest w linii piasty (w pionie) co powoduje juz moment na lozysku, ktore nie umie przenosic takich sil, no moze ale w bardzo ograniczonym zakresie. Felga z mniejszym ET (w tym przypadku ET25) wchodzi bezposrednio na piaste i caly czas jest w linii piasty i nie pojawia sie moment na lozysku.

Efekt jest taki, ze felga z ET55 i dystansem 30mm co prawda bedzie dawala efekt felgi z ET25, ale wygeneruje sily na lozysku, a felga z ET25 nie. Łopatologicznie zobacz jaka dlugosc od piasty masz szpilek po dystansach. Przy feldze i dystansie tak mniej wiecej x2, przy feldze z ET25 - dokladnie taka sama jak przy feldze z ET55

bison
19-04-12, 18:43
Przyznaje ze ma to rece i nogi z teoretycznego punktu widzenia. Ale czy faktycznie w praktyce dystans znaczaco "skraca zywotnosc" lozyska? Czy np zamiast 10 lat wytrzyma 9 (zakladajac ten sam styl jazdy itp-wiadomo? Pytam bo ciekaw jestem a zawsze czegos nowego sie mozna nauczyc:)

F1le
19-04-12, 18:47
Przyznaje ze ma to rece i nogi z teoretycznego punktu widzenia. Ale czy faktycznie w praktyce dystans znaczaco "skraca zywotnosc" lozyska? Czy np zamiast 10 lat wytrzyma 9 (zakladajac ten sam styl jazdy itp-wiadomo? Pytam bo ciekaw jestem a zawsze czegos nowego sie mozna nauczyc:)

W teorii jest tak, że dystansami można zwiększyć rozstaw osi o 2% bez zauważalnej różnicy w zużyciu łożysk, wszystko powyżej już skraca żywotność i to nie z 10 lat na 9 ale znacznie krócej. Normą jest to 2% :)

Tes podal 1505 jako rozstaw (pewnie prawidlowy) więc 2% od 1505 = 30,

30/2 = 15mm na stronę.

To w teorii, w praktyce przy 30mm na strone już będzie na pewno nie halo. 20mm pewnie jeszcze ujdzie.

bison
19-04-12, 18:56
Sorry jak zadaje glupie pytania ale nie wiem czy dobrze zrozumialem. O tym zuzywaniu sie lozysk dotyczy tylko osi przedniej? (w przypadku samochodow przednionapedowych). Bo tylke kola sa w sumie wleczone wiec jak ta sprawa sie ma?

F1le
19-04-12, 18:58
Sorry jak zadaje glupie pytania ale nie wiem czy dobrze zrozumialem. O tym zuzywaniu sie lozysk dotyczy tylko osi przedniej? (w przypadku samochodow przednionapedowych). Bo tylke kola sa w sumie wleczone wiec jak ta sprawa sie ma?

Przód i tył. Nie ma znaczenia, bo to chodzi o siłę, która wywoluję moment, która jest przenoszona przez oponę pionowo w górę od asfaltu, więc naped nie ma tu żadnego znaczenia. Przy samej feldze jest ona w linii piasty, przy dystansie jest oddalona o szerokość dystansu a jak wiadomo M=F*r gdzie r to przesunięcie w Twoim przypadku to 22mm :)

bison
19-04-12, 19:01
Spoko juz kumam temat. Dzieki. Mam nadzieje ze te moje dystanse nie odbija sie jakos drastycznie na lozyskach.

TeeS1975
20-04-12, 03:10
Tes podal 1505 jako rozstaw (pewnie prawidlowy)
Tak jest w papierach :)

donelvis
03-12-13, 01:34
pytanie: czy założenie dystansów 15-20mm na sam tył zwiększy podsterowność jaka występuje w naszych Hondach czy ją zmniejszy?
bo wydaje mi się, że lepsze trzymanie tyłu jeszcze tą podsterowność pogłębi, a zależy mi na zmniejszeniu podsterowności. lubię nadsterowność:)

AdamNash
24-04-17, 22:43
Witam,
mam w planach założyć dystanse do civica viii Type-s tyl 2x20mm, przód 2x15mm, oraz obniżyć auto zakładając sprężyny -25mm, felge mam standard hodny 17'' ET 55.

Moje pytanie brzmi, czy nic mi nie bedzie tarło oraz wystawało poza obrys ? czy na takim setupie da sie normalnie jeździć ? czy to już jest raczej toczenie się po drodze ?

z góry dzięki zaodpowiedz :)

19adamo88
25-04-17, 12:27
Siema,

ja mam u siebie 17stki i ET 38 i powiem Ci że jest praktycznie na styk patrząc z boku :) eibachów nie mam, nic mi na dziurach nie przyciera...nie wiem jak z tym ET+dystans 20mm na tyle bedzie u Ciebie to wyglądało