PDA

Zobacz pełną wersję : Ustawienie tłoczka po wymianie klocków??



pawelko89
12-03-12, 11:13
Ostatnio zabrałem się do wymiany klocków i tarcz z tyłu w EM2 i odnośnie tego mam pytanie czy trzeba jakoś szczególnie ustawiać tłoczki w zaciskach?? Jeżeli tak to w jakiej pozycji one powinny się znajdować?

Sheiva
12-03-12, 11:38
Musisz tylko wkręcić tłoczki w zacisk na taką głębokość, abyś mógł zmieścić nowe, grubsze klocki, żeby z powrotem zamontować zacisk. Jak wkręcisz więcej, to nic się nie stanie. Bo chyba o to pytasz zdaje się : )

LemonR
12-03-12, 14:56
Woli ścisłości chyba wcisnąć trzeba a nie wkręcać bo zaraz pawelko89 napisze, że kręci i nie działa.

owsikk
12-03-12, 15:42
Woli ścisłości chyba wcisnąć trzeba a nie wkręcać bo zaraz pawelko89 napisze, że kręci i nie działa.

Trzeba wciskać i wkręcać jednocześnie. Inaczej nie cofniesz tłoczka.

LemonR
12-03-12, 19:08
Gdybym kiedyś nie robił to może bym uwierzył ale w dalszym ciągu twierdze, że niczym nie trzeba kręcić aby tłoczek wcisnąć.

owsikk
12-03-12, 21:32
Gdybym kiedyś nie robił to może bym uwierzył ale w dalszym ciągu twierdze, że niczym nie trzeba kręcić aby tłoczek wcisnąć.

Przednie tłoczki wciskasz bez kręcenia.
Tylne tłoczki wciskasz jednocześnie wkręcając zgodnie z ruchem wskazówek zegara, ponieważ mechanizm kasowania luzu hamulca ręcznego jest typem gwintu. Może i da się tylko wcisnąć, ale pójdzie zdecydowanie ciężej. Przy następnej wymianie proponuje spróbować mojego zalecenia ;-)

tutaj (http://www.japancars.ru/cat/honda/image.php?npl=17S0311&nplblk=B__1910&s=0.45), widok środka tylnego cylinderka



Ostatnio zabrałem się do wymiany klocków i tarcz z tyłu w EM2 i odnośnie tego mam pytanie czy trzeba jakoś szczególnie ustawiać tłoczki w zaciskach?? Jeżeli tak to w jakiej pozycji one powinny się znajdować?

Wracając do tematu. Wkręcasz tłoczek tak, aby zrównał się z płaszczyzną zacisku. Na tłoczku jest wyfrezowany duży "+" który ułatwia wkręcanie. Po wkręceniu dowolny rowek plusa ustawiasz poziomo. Pamiętaj, że od strony tłoczka trzeba założyć klocek z wypustem. Wypust blokuje obracanie się tłoczka i umożliwia działanie mechanizmu kasowania luzu. That's all, thank you, enjoy :)

kurak91
12-03-12, 22:10
owsik masz racje krecic i dociskac w swojej em 2 tez tak robilem i poszlo dobrze :D pozdro

LemonR
13-03-12, 10:27
tutaj (http://www.japancars.ru/cat/honda/image.php?npl=17S0311&nplblk=B__1910&s=0.45), widok środka tylnego cylinderka


Dobra, nie zwrocilem uwagi, ze mowa o zacisku na tarcze z tylu, pisalem o bebnach.
sorry za zamieszanie :rolleyes:

Sheiva
13-03-12, 10:32
Lepiej byś napisał, że po prostu tego nie wiedziałeś, bo z tymi "bębnami", to wyszedłeś jeszcze gorzej... dużo gorzej - no sorry, ale nie mogłem :D

LemonR
13-03-12, 10:59
owszem nie miałem kontaktu z zaciskami na tarczę z tyłu i co z tego, resztę wyjasnilem wyżej

pawelko89
13-03-12, 19:17
Aha właśnie o to mi chodziło bo kolega mnie w takim razie chciał wprowadzić w błąd bo podczas wkręcania tłoczka wciskałem go i gładko wszedł. Dzięki za zainteresowanie.