Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Próba kupna....



fan_japan
12-03-12, 09:30
Witam wszystkich...

To mój pierwszy post na tym forum, od pewnego momentu zachorowałem na VIII generacje. Aktualnie jeżdzę COROLLA E12, co do samej marki TOYOTA, jestem mega przywiązany, ale czas na zmiany to co mi TOYOTA oferyuje w moim założonym budżecie to zostaje AURIS i AVENSIS w poprzedniej generacji, co niestety odbieram jako coś nudnego i takiego bez polotu. Stąd zainteresowanie VIII generacją. Naczytałem się prasowych testów, opisów o tej generacji i co powtarzają się (skrzypiąca deska i gumy w amortyzatorach). Chciałem się dowiedzieć od Was, jak w całokształcie to auto wypada. Poluję na wersję EXECUTIVE w silniku 1.8, zaczynają się pojawiać w ogłoszeniach, ale jest ich mało, bo wiadomo, dużo się ich nie sprzedało w PL. A na te z importu wogóle nie patrzę, bo opinie mam wyrobioną apropos importowanych("nic nie stuka nic nie puka", " po starszym panu z 1936r" itp).

Co do samego zakupu chciałem wydać równe 40K, i zdobyć jak pisałem wcześniej w wersji EXE, ale jeśli nie będzie to przynajmniej SPORT. Nastawiłem się na Auto przed FL, bo na takowe mi zapewne tylko starczy, ale do tego pełen przód mi bardziej się podoba:).

Teraz mam kilka pytań związanych z tym autem:

Co jest notoryczną Chorobą tego module(co jest nieuniknione, coś co nie zależnie jak się użytkuje zawsze wyjdzie) ?
Czy silnikiem 1.8 można nie przekraczać 10l/100km przy jeździe w mieście(czy jest to bardzo trudne) ?
Jak wygląda sprawa "brania" oleju w silniku 1.8 ?
Czy kupno auta ponad 100kKM przebieg jest dużym problemem na przyszłość(tzn do jakiego przebiegu nic poważniejszego się nie dzieje, oprócz spraw eksploatacyjnych)??

Jeśli oczymś zapomniałem, w późniejszym czasie pozwole sobie napisać.

Przy okazji, jeśli ktoś przymierza się sprzedawać w powyższych wersjach swoją VIII generację to proszę o kontakt.

Mój realny czas zakupu określam na maj/czerwiec.

Z góry dziękuje za pomoc i wszelkie sugestie.

Pozdrawiam
Fan_JAPAN

rad66
12-03-12, 09:40
Co jest notoryczną Chorobą tego module(co jest nieuniknione, coś co nie zależnie jak się użytkuje zawsze wyjdzie) ?
Czy silnikiem 1.8 można nie przekraczać 10l/100km przy jeździe w mieście(czy jest to bardzo trudne) ?

Ad.1 Poczytaj forum, ten wątek się często przewija, ja przed kupnem przewertowałem wiele postów i wszystkie ważniejsze usterki wychwyciłem i sprawdziłem przed zakupem.
Ad.2 Autko mam od niedawna (czyli trochę szleję żeby się nacieszyc ;) i spalanie mam na poziomie 9,7 litra - odczyt z komputera. Poczytaj watek o spalaniu, w duzych korkach do 10 mozna sie wyrobic.

Powodzenia w szukaniu autka!!

VanDerAshen
12-03-12, 13:47
Polecam lekturę:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?7542-Wady-w-civicach-5d-2006-lista-i-sposoby-usuniecia
Spożycie:
Korki + zimny silnik na trasie do 10 km to raczej powyżej 10 pociągnie (ale niewiele więcej).
30 km z czego połowa w Warszawie dość dynamiczna jazda 7.0 -zima bez klimy.
Z całą pewnością nie pali więcej niż cała konkurencja od 1,6 włącznie.
Deska rozdzielcza trzeszczy - i chyba musi przy tej konstrukcji i plastikach.
Spryskiwacze szyby to kpina. Pryskają w złe miejsce i mają regulację tylko w pionie (zdecydowanie nie można tego ustawić jak należy).
Audio kpina bis (można dość tanio podrasować)
Tylna szyba to wbrew powszechnej histerii nie problem.
Na razie nie miałem innych problemów. Bardzo przyjemne auto w całokształcie.

wirtold
12-03-12, 14:21
Spryskiwacze szyby to kpina. Pryskają w złe miejsce i mają regulację tylko w pionie (zdecydowanie nie można tego ustawić jak należy).

Hmmm... A ja na to akurat nie narzekam ;)

Jacek65
12-03-12, 15:21
Witam wszystkich...

Teraz mam kilka pytań związanych z tym autem:

Co jest notoryczną Chorobą tego module(co jest nieuniknione, coś co nie zależnie jak się użytkuje zawsze wyjdzie) ?
Czy silnikiem 1.8 można nie przekraczać 10l/100km przy jeździe w mieście(czy jest to bardzo trudne) ?
Jak wygląda sprawa "brania" oleju w silniku 1.8 ?
Czy kupno auta ponad 100kKM przebieg jest dużym problemem na przyszłość(tzn do jakiego przebiegu nic poważniejszego się nie dzieje, oprócz spraw eksploatacyjnych)??

Fan_JAPAN

Witam.:)Co prawda nie piszesz jaka wersja Civika cię interesuje,ale ja mam sedana z 1,8.:pI tu mogę odpowiedzieć na pytanie co do spalania w mieście.Otóż ten silnik jest bardzi ekonomiczny.W mieście nie przekraczam zwykle 7l/100.W trasie i na autostradach nawet mieszczę się poniżej 6-ściu.Oczywiście przy spokojnej jeżdzie,bez szaleństw:o.I taka jazda nie jest trudna.Chyba że ktoś akurat lubi dynamiczną jazdę.Ale to wtedy niestety nie ma czegoś z niczego:).Co do brania oleju to jezdzę już trzeci rok i nie dolewałem jeszcze nigdy oleju między przeglądami.:)Pozdrawiam.

VanDerAshen
12-03-12, 15:35
Spryskiwacze szyby to kpina. Pryskają w złe miejsce i mają regulację tylko w pionie (zdecydowanie nie można tego ustawić jak należy).
Hmmm... A ja na to akurat nie narzekam

Może w takim razie ta przypadłość występuje z większym albo mniejszym natężeniem. W moim przypadku spryskiwacze nie pokrywają dużej części szyby przed kierowcą (po lewej stronie).Co ciekawe po stronie pasażera jest ok. Zupełnie jakby zostawili spryskiwacze z wersji o ruchu lewostronnym. W porównaniu do Megane II, Focus II, Focus III, Swift mk6, Hyundai i30 system wycieraczkowo-spryskiwaczowy jest jak w ciągnikach Ursus z 1981.
Może mnie trochę poniosło ale to mnie najbardziej smuci - szczególnie zimą :)

Ważna sprawa: mowa o 5D

Jacek65
12-03-12, 15:38
Ja nie mam zastrzeżeń co do spryskiwaczy.Owszem szkoda że nie można ich regulować i że zimą czasami słabiej "psikają".Ale ogólnie pokrywają prawie całą szybę.:D

TeeS1975
12-03-12, 15:57
Polecam jednak lekturę forum.