Zobacz pełną wersję : Wszystko o E85 ETANOL 114 oktan dostepny w Niemczech po 0.99 centa.
Hej zamierzam stosować E85 jak na razie jest niewiele osób w PL które to robi.
Jak przystosować auto z ogólnych wiadomości.
Przede wszystkim wszystkie elementy wykonane z magnezu i aluminium muszą być pozbawione bezpośredniego kontaktu z tym paliwem. Pompa paliwowa powinna być przystosowana do pracy z paliwem będącym dobrym przewodnikiem elektrycznym jakim jest etanol w przeciwieństwie do benzyny bezołowiowej, która jest dielektryczna. Pompa powinna być zabezpieczona przed jakimkolwiek iskrzeniem. Wszystkie rurki paliwowe muszą być przystosowane do etanolu, który może rozpuszczać elementy gumowe. W tym celu montuje się przewody paliwowe i bak paliwa wykonane ze stali nierdzewnej bądź plastiku. Ze względu na większe zapotrzebowanie tego paliwa, stosuje się wtryskiwacze o większej wydajności. Z reguły różnica ta wynosi ok 35-50%.
Jakie musi być do tego paliwa CR w NA ?
Przeglądałem troche i jest sporo projektów na hond-tech
http://honda-tech.com/showthread.php?t=2678807
http://honda-tech.com/showthread.php?t=3031018
ale wszystko na Turbo a o NA mało
moze ktoś już to wszystko z honda tech przeglądnoł i wie co nieco o E85
zuzycie paliwa wieksze o 35% w NA wzrost mocy o okolo 5% po zabawie zaplonami;
w d/b malo kto stosuje do NA, ale juz w k-serii NA przy sprezniu 14+ leja e85
i jest doserpne e85 na stacji orlenu w wawie jako jedynje stacji w PL, z jakas chora cena typu 5.5
Szatan za duzo do kombinowania i za malo do ugrania zeby sie tak meczyc. Dominius na 91 octanow ugral 200 koni (cr-13) a Ty masz Vpower racing do wykorzystania ;) Jak czytalem zagraniczne fora to na etanolu w N/A cr byly zblizone do 14
moze cos tu znajdziesz:
http://www.e85performance.net/forums/forumdisplay.php?f=9
Na RF.pl jest dosyć obszerny temat E85. Z tego co kojarzę zatankujemy to także w Polsce.
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=64826&st=0&start=0
Stosunek zysku do nakladow slaby, jak to zwykle w NA. Jak juz jechac z E85 to w motorze doladowanym.
Czy taki nie opłacalny nie wiem
gdzie na seryjny B16
Stock B16
DSM 450cc injectors
3" exhaust
Tuned on Crome Gold
wypluło 154 na kołach to około 180HP na silniku tak że w NA to dużo
jak na seryjny silnik
bak i tak mam do zrobienia i bedzie z nierdzewki
mam też zewnetrzna pompe bosch 6bar/149L
przewody teflonowe
mod moim zdaniem w dobrym kerunku tylko słabe mam CR 11.4
dalatego chce mieszać
jeszcze myśle nad wtryskami
MARIUSZ5313
17-04-14, 07:52
Szatan za duzo do kombinowania i za malo do ugrania zeby sie tak meczyc. Dominius na 91 octanow ugral 200 koni (cr-13) a Ty masz Vpower racing do wykorzystania ;) Jak czytalem zagraniczne fora to na etanolu w N/A cr byly zblizone do 14
moze cos tu znajdziesz:
http://www.e85performance.net/forums/forumdisplay.php?f=9
Za duzo kombinowania, nalezy wlac etnol do pelna i w droge. W trakcie sprawdzania auta, nalezy zwrocic uwage na zachowanie sie samochodu. Ja jezdze na etanolu juz 5 lat, zony mondeo 1.8l radzi sobie wysmienicie, maly problem jest z porannym zapalaniem ale kilka razy wystarczy zakrecic rozrusznikiem i po sprawie, reszte dnia odpala od razu. We Francji kit do etanolu kosztuje 550-800 euro, ja zrezygnowalem z tego wydatku. AUTO ma zauwazalnie wiecej wigoru, jest ciche, i najwazniejsze po wymianie oeju w silniku jest niewielka roznica w kolorze pomiedzy tym a nowym. Na stacji kontroli technicznej mile zaskoczenie praktycznie zerowa emisja spalin w stosunku do benzyny, jeden punkt mniej. Robie rocznie 55000 - 60000 kilometrow wiec wiem co pisze. Nie kazde auto od razu pojedzie na etanolu, fordy doskonale sie sprawuja, lagunom odradzam, vectry maja problemy z sonda lambda, przez co sa zle dobierane dawki paliwa i silnik na niskich obrotach wariuje. Dopiero domieszka benzyny do e85 daje zamierzony rezultat. Ekonomia jest, cena e95 to 1.5euro a etanolu 0.78euro, niemal dwukrotna. Pali mi 10 litrow na steke o 1.5 wiecej niz na benzynie. Teraz podstawowe pytanie ile jezdzi srednio uzywane auto jesli do 5 lat to co za problem dla nas przez ten czas nic sie nie wydazy. Problem to o ile w Polsce bedzie tanszy e85 od benzyny. :cool:
Człowieku, Ci ludzie, którzy tu pisali, to dinozaury, było to kilka wieków temu, teraz to te dinozaury dawno temu wyginęły.
Nie ma czegoś takiego jak opłacalny projekt, w tuningu nic się nie opłaca.
zrobienie b16 na 180HP to nie problem po wydechu i strojeniu :) oczywiście na PB98.
Za duzo kombinowania, nalezy wlac etnol do pelna i w droge. W trakcie sprawdzania auta, nalezy zwrocic uwage na zachowanie sie samochodu. Ja jezdze na etanolu juz 5 lat, zony mondeo 1.8l radzi sobie wysmienicie, maly problem jest z porannym zapalaniem ale kilka razy wystarczy zakrecic rozrusznikiem i po sprawie, reszte dnia odpala od razu. We Francji kit do etanolu kosztuje 550-800 euro, ja zrezygnowalem z tego wydatku. AUTO ma zauwazalnie wiecej wigoru, jest ciche, i najwazniejsze po wymianie oeju w silniku jest niewielka roznica w kolorze pomiedzy tym a nowym. Na stacji kontroli technicznej mile zaskoczenie praktycznie zerowa emisja spalin w stosunku do benzyny, jeden punkt mniej. Robie rocznie 55000 - 60000 kilometrow wiec wiem co pisze. Nie kazde auto od razu pojedzie na etanolu, fordy doskonale sie sprawuja, lagunom odradzam, vectry maja problemy z sonda lambda, przez co sa zle dobierane dawki paliwa i silnik na niskich obrotach wariuje. Dopiero domieszka benzyny do e85 daje zamierzony rezultat. Ekonomia jest, cena e95 to 1.5euro a etanolu 0.78euro, niemal dwukrotna. Pali mi 10 litrow na steke o 1.5 wiecej niz na benzynie. Teraz podstawowe pytanie ile jezdzi srednio uzywane auto jesli do 5 lat to co za problem dla nas przez ten czas nic sie nie wydazy. Problem to o ile w Polsce bedzie tanszy e85 od benzyny. :cool:
http://www.whatdoyouneed.com/cl216.jpg
Prosze to dla Ciebie
Mam takie do Was pytanie, które od dawna chciałem już zadać... co jest złego w tzw "odkopach" ? Może to jest śmieszne jak ktoś 3 lata temu pisał że mu coś się tłucze a ja mu dzisiaj odpiszę. Ale są tematy jak np ten gdzie każdy następny kto będzie zainteresowany chętnie przeczyta, doda coś od siebie i posłuży to innym.
problem jak nic nie dodaje jak ten kolega
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.