PDA

Zobacz pełną wersję : problem, kupno auta po swapie. d15z6->d16z6 check świeci.



kwiatu
11-03-12, 00:09
Siema, potrzebuje nieco pomocy.
Mianowicie w Civicu VI gen, seryjnie d15z6, swap na d16z6 (komputer p28), silnik wywala check-a, próbowałem zrobić samodiagnostyke, lecz przez rzeźbę w kablach mostkując kable, nic się nie dzieje...
Dojrzalem jedną rzecz, mianowcie sonda lambda, u mnie jest jedno zylowa, mam juz 4ro zylową, ale nie mam poprowadzonej do niej wiązki... ma ktoś jakis pomysł jak bardziej bezpośrednio wywołać samodiagnostykę, ew dojść czym spowodowany jest błąd i jak się go pozbyć ?

bednar_ek35
11-03-12, 01:03
Sondy nie musisz zmieniać,możesz oddać kompa do magika żeby wyłączył grzałke sondy i na jedno żyłowej powinno być ok.

Z tąd też może Ci wywalać checka.

skolopendra
11-03-12, 11:01
najtaniej to wpiąć mocny rezystor w miejsce grzałki sondy

kwiatu
11-03-12, 11:04
tak, tylko sondę 4ro żyłową mam :D

skolopendra
11-03-12, 11:10
poszukaj rozpiski wyjść p28 i znajdź wyjście grzałki

może pomoże :

http://c.wrzuta.pl/wm13558/c0f3c15100096cd14f5c831a/komp (http://skolopendra.wrzuta.pl/obraz/6WpA1UNh215/komp)

kwiatu
11-03-12, 13:42
znalazlem coś takiego:
http://www.dodo-upgrades.nl/pinoutp06p28p30_bestanden/image002.jpg
ACC - A/C relay
ACS - A/C switch
ALTC - Alternator relay, for control purposes, not present on all ECU’s
ALTF - Alternator switch
BKSW- Brake switch, for control purposes, not present on all ECU’s
CKP - Crankshaft position, (P)ulse or (M)ass, gives several pulses (~20?) during each cam shaft rotation
CYP - Cylinder position, (P)ulse or (M)ass, gives one pulse during each cam shaft rotation
DLC - Diagnostic connector, communication signal to the 3 wire connector next to the SCS connector
ECO - Unknown function (is there an ECO light on D15Z3?)
ECT - Engine coolant temperature
EGR - Exhaust gas recirculation
EGRL - Unknown function (probably related to EGR)
FANC - Fan relay, for control purposes, not present on all ECU’s
FLR - Fuel relay, 1 is always present, 2 can be ignored
IACV - Idle air control valve, controls the 2 wire type IACV valve
IAT - Intake air temperature
ICM - Ignition pulses, 1 is always present, 2 can be ignored
IGP - Battery feed, only active when key is turned
INJ - Injector, the number refers to the cylinder used (1 is on the side with the belts)
LG - Ground for battery circuit
MAP - Manifold absolute pressure
MIL - Motor indication light, this one gives the control engine light (CEL) signal
PCS - Control solenoid, this one is for the small black cylindric valve on the back of the IM
PG - Ground for battery circuit
PO2H - Primary oxygen sensor heater, connects with the ground of the car to activate the heater
PO2S - Primary oxygen sensor signal
SCS - Service connector switch, checks if the SCS connector is hot wired (for reading engine error codes)
SG - Ground for 5V circuit, 1 is for the MAP sensor, 2 is for the other sensors
STS - Starter switch
TDC - Top dead centre, (P)ulse or (M)ass, gives four pulses during each cam shaft rotation
TPS - Throttle position signal
VBU - Back up battery feed, always active (unless battery is removed)
VCC - 5V feed, 1 is for the MAP sensor, 2 is for the other sensors
VREF - Unknown function (probably related to wideband oxygen)
VSS - Vehicle speed sensor
VTM - Oil pressure switch, only -but not always- present on VTEC equiped vehicles
VTS - VTEC solenoid, only present on VTEC equiped vehicles

teraz pytanie, które kable to złącze samodiagnostyki ? między które piny ma iść zworka żeby wywalało błędy na zegarach ?

kwiatu
15-03-12, 18:04
więc tak, doszedlem do wszystkiego, błąd 41, grzałka sondy, i 22, po resecie kompa i jezdzie przez 10-15 minut juz nie wywala 22 tylko i wylacznie 41, sonda 4ro zyłowa wsadzona nowa, bodajże NGK|NTK, co dalej robić ? ma ktoś może jakiś cały obwód tej grzałki ? tak aby wpiąć ją np bezpośrednio pod komputer... bo chyba jest coś nie tak z obwodem, bo sama sonda pokazuje 12A oporności.

skolopendra
15-03-12, 20:44
12A oporności.

nie istnieje taka wartość rezystancji :rolleyes:

kwiatu
15-03-12, 20:49
racja, moj blad, chodzilo mi o ohmy. :P

skolopendra
16-03-12, 18:40
wsadź używkę, tyko sprawną