Zobacz pełną wersję : ET 45 a ET38 pytanie,troche pilne
Witam wszystkich przegladajacych ten temat.Bardzo prosze o odpowiedz na pytanie: Jezeli oryginalne felgi maja ET 45 to czy przy zalozeniu Alusków z ET 38 cos trzeba dokładac ,przerabiac,zmieniac sruby, czy wejda spokojnie ?
Z uwagi na to, ze jutro mam jechac po felgi ponad 100 km wole zapytac.
Nie. Na forum jest informacja co to jest offset/ET felgi więc przeczytaj i będziesz wiedział.
Seryjna felga ma 6,5" szerokości i ET45, jezeli te które chcesz kupić mają tę samą szerokośc i ET38 to będą "wypchnięte" do zewnątrz o 7mm w stosunku do fabrycznych.
Robertos23
11-03-12, 12:02
spokojnie alusy z et35 możesz założyć w 16" i 17" chyba, że chcesz 18" :)
Ja mam takie 16" z oponami 205/50R16 i przy full załadunku nic nie obciera
dokladnie. ja mam na zime stalowki z takim et i wszystko jest ok
Podepnę się pod topik bo tez jestem poszukujący w temacie felg. jak ma się sprawa z otworem centrującym? jaki jest standard w VII gen?
Wypatrzylem sobie Enzo 15" z ET 38 - mam nadzieje ze będą pasowały
... jak ma się sprawa z otworem centrującym? jaki jest standard w VII gen?
56mm
Witam.
Odswieżę troche temat. Czy podjedą felgi aluminiowe do civica z 2005r 14 z takimi wymiarami: 6j 14 h2, et 38, otwor centrujacy 63,4mm z pierscieniami 57,1?
Witam
W ogóle witam, bo to mój pierwszy post, mimo że przeczesuję forum dość często w poszukiwaniu różnych informacji.
Wiem że temat wałkowany wielokrotnie, ale może ktoś jeszcze podpowie:
Jestem posiadaczką VII generacji 1.4 5D z 2004 roku, polski wypust
Aktualnie mam wzorcową oponę 185/70R14 na feldze stalowe
Chcę na lato kupić felgi aluminiowe i zwiększyć średnicę do 15", wiem że najlepiej oponę 195/60R15 88H
Felga na tą oponę (wg instrukcji do auta, poradników, przeliczników, wyciągu ze świadectwa homologacji, opinii na forach): 15" x 6 J (lub ew. 6JJ) ET 45, rozstaw 4x100, Otwór centrujący piasty mam 56,1mm.
Mam do wzięcia za półdarmo od znajomego używane alufelgi 15" x 7J ET 35 (albo 38, nie moge sie rozczytac z oznaczenia na feldze), rozstaw 4x100 , otwór chyba 57mm
Otwór centralny można bez problemu wyregulować pierścieniami. Ale co z profilem 7J (zamiast 6) i różnicy w osadzeniu (różnica w ET ok. 10mm)?
Ogólnie nie jestem fanką kombinowania i wpychania do auta "na siłę" czegoś co nie jest zalecane przez producenta, głównie dlatego że boję się problemów z późniejszą eksploatacją i bezpieczeństwem użytkowania. Ale może w tej sytuacji niezgodność parametrów felgi jest na tyle mało znacząca i w niczym nie zagrażająca, że warto założyć te felgi oszczędzając kilkaset złotych ?
Wiadomo, pojadę do wulkanizatora to wszystko mi założy na auto, a w ASO powiedzą że w żadnym wypadku. Ale chcę opinie od użytkowników i miłośników Civica
Z góry dziękuję
Pozdrawiam
Spoko bedzie dobrze troche fela szersza opona sie leciutko naciagnie i bedzie dobrze ;) sa specjalne kalkulatory do przeliczania zamienikow opon jak bedzie 0,1% roznicy na obwodzie to nic sie nie dzieje generalnie nie powinno sie przekraczac 2% bo wtedy licznik moze zaczac przeklamywac :)
Oponę właśnie mam dobraną, różnica jest minimalna, opona jest zalecana jako zamienna przez producenta, o nią się nie boję.
Martwi mnie głębokość osadzenia (ET) tej felgi, czy to może mieć jakiś negatywny wpływ na użytkowanie?
Felga bedzie bardziej wysunieta tylko. Jesli nie masz obnizonego auta tylko seryjny zawias to nie bedzie ocierac o nadkole. Jedynie to auto moze sie bardziej brudzic.
ok, dziękuję za odpowiedź
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.