Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Znikający płyn chłodniczy i olej...



Poll
10-03-12, 12:27
No dzisiaj to zobaczyłem to gorąco mi się zrobiło. Najpierw spojrzałem na płyn. Mam taki problem, że po kupnie dolałem wyrównawczy do pełna, ale nie dolewałem od chłodnicy. I teraz widzę, że powoli płynu uciekało i dzisiaj widzę, że jest już go coraz mniej. Mówię, sprawdzę olej, bo może płyn tam ucieka. A tu co? Oleju powyżej miniumum. Co jest dziwnego w oleju? Dolałem oleju we wrześniu i do tej pory było cały czas jak należy, poniżej max, czyli do "pełna". Nawet pod koniec lutego. Spalanie oleju odpada, bo jakby tylko zaciągnał to za mną by się rozbili z braku widoczności. Płynu też nie przepala... Auto stoi czasami na czystym i wycieków nie stwierdziłem. Może teraz powtórze operację i sprawdzę. Co to może być? Czy moż być mało płynu w chłodnicy i teraz się uzupełnia?

Jakie są objawy pękniętej głowicy?.....

pablo_020
10-03-12, 12:50
Pęknięta głowica, albo UPG.
I raczej nic innego.

Poll
10-03-12, 12:58
W razie czego bo można pomylić, tak napisałem. I olej znikł i płyn - ale gdzie? Tyle co tego poszło to orzygane by było wszystko na około, a spaliny czyste. I dlaczego to znika fazami. Dolałem oleju we Wrześniu i dopiero znikł?
Pytanie za 100 pktów gdzie to znika - nie przepala, nie ma ani w oleju płynu, ani w płynie chłodniczym oleju.

Edit: W mrozy odpalała przy -15, nie czuje spadku mocy, chyba, że od początku już tak mam, ale seatem jeździłem 75 KM i czuć różnicę na korzyść hondy, nie kopci, pół roku już jeźdzę i objawami jedynymi było by uciekanie płynów? To głupie. Po drugie stał u mechanika z wyciekiem z przekładni i zauważył by to chyba.

Poll
10-03-12, 14:58
Co zauważyłem. Korek od chłodnicy nie był dokręcony. Można powiedzieć, że obrociłem go o 40 stopni. Chłodnica pełna płynu, korek czysty, olej też czysty, był max, teraz było ponad mniej niż na środku. Może już syntetyk się nie nadaję. Innych obajów związanych z UPG czy głowicą nie zauważyłem. Jeżeli będzie ubywać, sprawdzę kompresję.
Jaka powinna być dala D14?

skolopendra
11-03-12, 12:07
Jakie są objawy pękniętej głowicy?.....

niezwykle rzadko pęka ona w hondzie to nie ww czy inne bmw



Czy moż być mało płynu w chłodnicy i teraz się uzupełnia?

może tak być

Poll
11-03-12, 16:30
A co powiesz na sprawę oleju. Czy to realne, żeby przez miesiąc wypił z max do mniej niż połowy? Powiem, że nie kopci, ani przy odpalaniu, ani za mną. Trzymało od września i nagle dokładnie przez miesiąc wypiło. Docisnąłem, bo robiłem parę rzeczy i sprawdzałem. Zawsze na max rozgrzanym motorze i krótko... Tak jeżdzę do 2500-3000 tys.

Będzie znikał to sprawdzę kompresję na cylindrach i skład spalin.

Sunstrider
11-03-12, 19:01
Możliwe jest że olej zaczął palić, przy takich ilościach jak mówisz dymku byś nie zobaczył. Dolej olej i sprawdzaj go czy ubywa, jeśli tak to mierz kompresję, lub zainteresuj się UPG.

Poll
11-03-12, 20:08
Ale w UPG wątpie. Nigdzie olej się nie dostaje, nie cieknie. Gdzie by się dostawał wtedy? Od razu do cylindra?

Może po prostu czas zrezgynować z 5W50. Auto 174 tys przejechane. Na 99 % prwadziwy, bo od pierwszego właściciela, ale dzisiaj to nic nie można być pewnym.

Mówisz, że nie kopciłby? NA pewno? Przejechałem 300 km, w czasie gdy zniknęło z max do mniej niż połowy między max a min.