Zobacz pełną wersję : Wymiana rozrządu - mega problem...
Wróciłem właśnie z warsztatu od kolegi. Niestety chłopaki polegli na odkręcaniu śruby mocującej rozrząd. Powiedzieli mi, że boją się ruszyc ją dłuższą rurą bo obawiają się, że może się ukręcić. Drugi mechanik powiedział mi że haondy mają niestety tak dojeb** śruby, że trzeba na hama przełdużyć klucz rurą i ciągnąć aż nie odpuści.
Teraz mam dylemata czy ryzykować czy jechać do ASO (a fu) :(
Honda to Civic z 98r 1.4is 16v sedan
ps. możę kręcą nie w te mańkę? Lewy gwint czy cuś...?
jedz do romiego on silny chlopak to zrobi ci rozrzad w 5 minut
pary w łapie nie brakuje tylko czy śrubka nie polegnie..?
Drugi mechanik powiedział mi że haondy mają niestety tak dojeb** śruby, że trzeba na hama przełdużyć klucz rurą i ciągnąć aż nie odpuści
bez przedluzenia klucza to oczywiscie ze nie da rady :)
Panowie,
Wiem, że nie odpuści ale całe problem w tym czy ta śruba nie pęknie? Może ktoś mi napisać czy taki opór przy odkręcaniu jest częstym zjawiskiem...?
kolo pasowe jest przykrecony bardzo duzym momentem - 120nm jesli dobrze pamietam, wiec bez uzycia sily poprosu nie pojdzie
dzięki za informację, a możesz mi powiedzieć w którą stronę należy odkręcać bo w Hankach jest nietypowo silnik w sensie, że ma rozrząd z drugiej strony i tak się zastanawiam czy może i gwint nie jest lewy...?
odkreca sie normalnie, w Hondzie nie wystepuje chyba lewy gwint
rozumiem...
No nic, jadę w takim razie o 16stej do warsztatu i wieszamy się całym zespołem na rurę i kręcimy :aloha:
Pozdrawiam!
[ Dodano: Pią 22 Cze, 2007 ]
korzystając z okazji,
Czy dostanę same ślizgi do zacisków? Bo mi zaczęły klocki latać i obiajają się niemiłosiernie o tarcze...
kolo pasowe jest przykrecony bardzo duzym momentem - 120nm jesli dobrze pamietam
no prawie ale drobna korekta :) 182 Nm
kolesie u mnie wymieniając też mieli problem... z odkręceniem śruby ... palnik w dłoń i :) podgrzali i śruba puściła..:)
Grześ Jagielski
22-06-07, 16:52
ja przestawiałem rozrząd i też były wielkie problemy z rozkręceniem śruby, potrzebne są porządne klucze, metrowa rurka i troche siły. jednakże nie polecam ciągnać tylko zrywać :D :d musi puścić, nie ma tam żadnych lewych gwintów. przed wkręceniem polecam posmarować gwint jakimś dobrym smarem ewentualnie WD-40 :agent:
Ja u siebie odkręciłem bez przedłużek i zbytniego mocowania, ale fakt, że klucz dynamometryczny z rączką chyba z 90 cm.
Na poczatku trzeba probowac porzadnym kluczem pneumatycznym, jesli nie pojdzie to grzac palnikiem do czerwonosci i musi pojsc!!!! 100%!!!!!
Na poczatku trzeba probowac porzadnym kluczem pneumatycznym, jesli nie pojdzie to grzac palnikiem do czerwonosci i musi pojsc!!!! 100%!!!!!
A po takiej operacji należy pamiętać o wymianie śruby na nową bo na pewno straci swoje właściwości.
Na poczatku trzeba probowac porzadnym kluczem pneumatycznym, jesli nie pojdzie to grzac palnikiem do czerwonosci i musi pojsc!!!! 100%!!!!!
no jak przy okazji rozgrzejesz kolo pasowe do czerwonosci to z tlumika drgan nic nie zostanie...
ustawiłem się na wymianę na wtorek... odkręcamy na moją odpowiedzialnoś :d
ustawiłem się na wymianę na wtorek... odkręcamy na moją odpowiedzialnoś
nic się nie stanie ja ostatnio odkręcałem i było oki kawałek rurki i puściała bez problemów nei ma się czego obawiać na pewno nic się nie urwie :d
ja byem wczoraj i zanajomy od skody nie mial tego przyrzadu ro rozkrecania porzadnego wiec skombinowalismy tak ze przyczepilismy belke 2 srubami do tych dziur wokol tego kola przy srubie i zaparlismy i podstawke jakas i przedluzonym do jakiegos 1,5m kluczu ciagnelismy.
juz mielismy sie poddac tez ale poszlo. tylko ciule w nipponauto naradzyminskiej dali mi nie ten napinacz ciecie jak i nie powiedzieli ze do klimy tez jest pasek wielorowkowy.. eh nie polecam z tego powodu juz tam.
przed wkręceniem polecam posmarować gwint jakimś dobrym smarem ewentualnie WD-40 :agent:
Tylko pozazdrościć pomysłów. Przed wkręceniem to należy posmarować ale klejem do śrub!!! Hondy mają tak, że trzeba mocno dociągać srubę mocującą koło, bo inaczej może się poluzować i narobić szkód.
Co do grzania sruby, to też nie byłbym takim entuzjastą, raz że jak już jest napisane, grzanie może wpłynąć na twardość i wytrzymałość śruby, dwa że koło mocuje się na wale, a on jest uszczelniany simeringiem. I chodź simering ma jakąś odporność na temp. to grzania palnikiem (pośrednio) może nie wytrzymać, albo go ono osłabi i za niedługo coś nam zacznie ciec z silnika i znów wydatek.
Wiec jesli chodzi o to grzanie srub to spokojnie mozna to robic, tylko jak sie grzeje to srube, a nie wszystko do okola!! Do lekiego zaczerwienienia, kolor pomaranczowy, przy wytrzymalosci tej sruby nic sie z nia nie stanie, a wal napewno sie nie rozgzreje do temp., ktora uszkodzi uszczelniacz-100%, a nieraz jest to jedyne rozwiazanie, ktoro zlikwiduje problem z oporna sruba. Natomiast zeby uniknac zapiekaniu sie srub i korozji, nalezy przed zakreceniem uzyc smaru miedzianego w sprayu.
Zawsze można kupić CocaCole podgrzać aż będzie bardzo Ciepła nie koniecznie wrzątek polać i poczekać chwile.....Nie mówię ze akurat w przypadku śruby od rozrządu ale Hehhhh Ale w innych przypadkach sprawdzone i działa :)
Natomiast zeby uniknac zapiekaniu sie srub i korozji, nalezy przed zakreceniem uzyc smaru miedzianego w sprayu.
Ale nie śrubę mocującą koło pasowe. Tą śrubę powinno się wkręcić czystą posmarowaną specjalnym środkiem do zabezpieczania połączeń gwintowych przed odkręceniem. Jest to taki płyn koloru niebieskiego do kupienia w każdym porządnym sklepie motoryzacyjnym. Małe opakowanie kosztuje około 20zł. Nie nalewa się tego dużo tylko na jakieś 3-4 zwoje. Działa on trochę jak klej ale umożliwia późniejsze odkręcenie. Wymaga to użycia dużej siły i najczęściej kiedy śruba puści słychać jakby coś strzeliło. Wszyscy, którzy mają problem z odkręceniem mogą być pewni, że wcześniej zostało to dobrze zrobione i dlatego teraz nie jest łatwo.
Jest to taki płyn koloru niebieskiego do kupienia w każdym porządnym sklepie motoryzacyjnym
Ja mam czerwony, bardziej pasuje mi pod kolor auta ;)
Jest to taki płyn koloru niebieskiego do kupienia w każdym porządnym sklepie motoryzacyjnym
Ja mam czerwony, bardziej pasuje mi pod kolor auta ;)
Być może jest też żółty i sraczkowaty ale to bez znaczenia :-)
Na poczatku trzeba probowac porzadnym kluczem pneumatycznym, jesli nie pojdzie to grzac palnikiem do czerwonosci i musi pojsc!!!! 100%!!!!!
Jak ja lubie takie dobre rady. Nie wiem kto Ci takich głupot naopowiadał.
Po pierwsze metal pod wpływem temperatury się rozszerza co jeszcze bardziej zaklinuje ją w gnieździe.
Po drugie rozgrzanie śruby do czerwoności spowoduje że stanie się miękka co jest najprostrzą droga do zerwania gwintu albo ukręceniu śruby.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.