Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Telepiacy sie silnik...



weran
08-03-12, 10:30
Witam, mam pytanko. Po 40 tys. powinno sie regulowac zawory. Moich nie regulowalem pewnie z 80 tys km i bylo ok, no moze palic nieco wiecej...ale w koncu pojechalem i wyregulowano mi zawory: dolotowy 0.20, a wylotowy 0.25. Do tego warsztat wyczyscil przepustnice. Po zabiegu moc jest wieksza ale jak odpale zimny silnik to przez pierwsze kilkaset metrow no moze z 1 km silnik sie telepie na wolnych obrotach, a porozgrzaniu jest juz ok. Czym jest to spowodowane i czy mam sie tym martwic?

SPUTNIK1957
08-03-12, 12:39
A jakie są obroty silnika podczas gdy się on "telepie" ?

Shelter
08-03-12, 12:50
wolne obroty do wyregulowania po czyszczeniu przepustnicy

weran
13-03-12, 15:28
Po odpaleniu obroty sa ok. 1300, po nacisnieciu gazu i puszczeniu dlawi sie, a dzis rano mi zgasł i gdy znow odpalalem to zalpywal i nie zalapywal. Potem jak sie nagrzeje i go potrzymam na wyzszych obrotach to juz nie gasnie? A tak w ogole to gdzie jest przepustnica i srubka do wolnych obrotow na niej?

SPUTNIK1957
13-03-12, 15:49
Podstawa to sprawdz stan swiec, czy dają iskrę, mogą posiadać jasny badz brazowy nalot, ale w zadnym wypadku czarnego.
Może byc tak że mechanizm zaworu regulujacego wolne obroty, jałowe jest zabrudzony, w najgorszym wypadku moze silniczek nie działać więc z tąd są te objawy z niewłasciwymi obrotami silnika i z tąd telepanie i inne problemy.
Zacznij od literatury forum http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?7623-Czyszczenie-silniczka-krokowego-faq&highlight=czyszczenie+krokowego poszukaj innych wiadomości na ten temat, tylko pamietaj aby zaden paproch nie wpadł w kolektor ssący :)
Jesli po wyczyszeniu nie będzie poprawy a silniczek bedzie działał to wówczas można sie zabierać za ewentualną regulacje, pisze ewentualna ponieważ regulacja to ostatecznośc, i trzeba by było poszukać informacji jak to zrobić własciwie.

Ehh zapomniałem.
Najprostrzym sposobem na sprawdzenie silniczka jest poprostu na nagrzanym silniku i na wolnych obrotach właczać i wylączać prądożerne odbiorniki, typu swiatła, grzanie tylnej szyby, zasze po wlaczeniu takiego odbiornika obroty maleją, nastepnie ECU za posrednictwem silniczka dązy do ich wyregulowania, i sytuacja odwrotna jesli wyłaczamy jakiś odbiornik obroty rosna a nastepnie komputer je obniza do ustalonej wartości 750 badz 800 w zależności od modelu.

GanJa
19-03-12, 18:34
A przy dodawaniu gazu też ci się dławi? W sensie w jakimś zakresie do 2,5 tys- 3tys. Gdyż mi w ten sposób tak robiło i jak ją trochę wkręciłem po puszczeniu gasła , tylko że mój problem jakoś magicznie się rozwiązał , w****iony zostawiłem ją na noc rano odpaliła normalnie i już nie mam problemu xD Zakładam że pewnie jakiś syf z baku zassała (wodę albo coś) i takie problemy miałem może masz to samo albo filtr paliwa jest zasyfiony.