Zobacz pełną wersję : Problem z dopasowaniem klimy
Temat był na elektrycznym ale nikt nic niedoradziła tutaj więcej osób zagląda więc może ktoś coś rozkmini.
Mam następujący problem: mój civic jest z 94 roku ale kupiem klime z 93 i jest różnica w podłączeniu termostatu, w starej wersji (na freon) jest przy parowniku gniazdo 2 stykowe a ja mam w aucie 3 stykowe:/
tutaj niżej na pierwszej fotce jest schemat właśnie starej instalacji czyli do termostatu idą 2 przewody (zaznaczyłem na czerwono)
na drugiej fotce jest właśnie złącze termostatu i wtyczka (u mnie ona jest 3-stykowa)
http://images26.fotosik.pl/1/44ecbac4d563bbcb.jpg
http://images30.fotosik.pl/1/d07930f6d28a8d13.jpg
Ja narazie wywnioskowałem że ten termostat w nowszysch wersjach jest może zasilany dodatkowo bo dochodzi do niego przewód czarno-żółty który na schemacie jest do wszystkiego tak jakby zasilający więc jego niepodłączyłem tylko 2 pozostałe tak jak w schemacie
tylko niewiem czy może tak być?
orientuje się ktoś?
Nie wiem jak dokładnie z tą elektryką, a to o czym mówisz to czujnik temperatury powietrza. Ale ogólnie trochę wtopiłeś z tą klimą, będziesz miał problemy. Inne przyłącza, inne zawory, na innych cisnieniach pracuje więc na nowym czynniku może nie chodzić tak jak powinna itd. itp. Elektryka też wychodzi że inna.
znaczy wiesz wszystko jest ok, różni się tylko tym podłączeniem jednym że tu są 3styki a tam 2styki, wygląda tak jakby to było zasialnie tego czujnika bo oprócz tych 2 przewodów które są na tym drugim rysunku jest jeszcze czarno - żółty,
no trudno jak nikt nic niewie w tym temacie to będe musiał spróbować tak jak mówie
A próbowałeś w końcu podłączyć tylko te dwa kabelki z wtyczki, tak jak rozmawialiśmy wcześniej?
Próbowałeś i nie działa?
Na logikę to trzeba dostosować się do klimy a nie odwrotnie chyba, że zmienisz ten czujnik na taki, który ma 3 wtyki. Bo to gniazdko przy parowniku to jest po prostu termostat tak jak w lodówce, który w zależnoci od temperatury między płytkami parownika włącza obwód elektryczny i zdaje się, że od tego zależy czy sprężarka się włączy.
Ten problem moim zdaniem powinien rozstrzygnąć jakiś elektryk.
A pytałeś może na forum klimatyzacji? Tam wypowiadają się zawodowcy:
http://www.klimatyzacja.pl/forum/index.php
właśnie próbowałem, to sprawdzić jeszcze przed napełnieniem układu przekręciłem kluczyk na zapłon, zapliły się kontrolki ale niewłączyłem silnika żeby sprężarki niezatrzeć, i wcisłem przycisk A/C, i wogóle się niezapalił:/ ani też się niewłączył wentylator a słyszałęm że się włąncza zawsze od razu po wciśnięciu przycisku:/
[ Dodano: Sro 27 Cze, 2007 ]
aaaha sprawdze jeszcze czy jest bezpiecznik:] dopiero teraz na to wpadłem hehe mam nadzieje że to się okaże to:]
To jest chyba bardziej czujnik ciśnienia niż temperatury. Natomiast nie da się wykręcić starego i zamienić na nowy bo tak wymyślili, że stara klima R12 ma inne wszystkie przyłącza itp. Nie pasują węże, przewody ani gniazda zamiennie. I ten czujnik który jest też raczej nie będzie ok, bo na innych ciśnieniach pracuje R12 a na innych R134, więc nawet jak podłączysz na 2 piny to i tak będzie zle sterował pewnie.
Jak swego czasu wkładałem chłodnicę którą miałem właśnie z R12 to przespawywałem przyłącza ze starej. To górne pod kątem i to drugie taka kostka z wejsciem na czujnik i na przewód bo inaczej nie dało rady.
[ Dodano: Sro 27 Cze, 2007 ]
Sorry, ja pisałem o czujniku cisnienia w chlodnicy, a ty mówisz o czujniku temperatury przy parowniku. Ale to co napisałem zostaawiam informacyjnie.
To jest chyba bardziej czujnik ciśnienia niż temperatury.
Jak nie wiesz, to nie wprowadzaj ludzi w błąd.
To jest czujnik temteratury, wiem bo wszystko rozbierałem i składałem do kupy.
Odchodzi od niego cienka rurka miedziana, której koniec umieszczony jest między płytkami parownika. Ten czujnik służy do tego, żeby w odpowiednim momencie wyłączył sprężarkę. Inaczej mogłoby dojść do całkowitego zamrożenia parownika.
UkiNH, naprawdę ci się dziwię. Nie widzę w twoim przypadku żadnego problemu!
Masz Civica z 94 roku czyli przystosowanego do instalacji na czynnik R134a ale kupiłeś klimę z roku 93 czyli na czynnik R12 (świadczy o tym ten termostat z dwoma kabelkami). Nie powinien cię w ogóle obchodzić jakiś głupi czarno-żólłty kabelek. Przecież on może odgrywać jakąś rolę tylko w instalacji na czynnik R134a! Co cię on obchodzi?
Pojedź do fachmanów i sprawdź najpierw szczelność układu a potem nabij czynnikiem R413a i spokój!
wiesz wolałem być pewien:] i już wiem że wszystko chodzi, włączyłęm przycisk ale niewłanczałem nadmuchu i dlatego nic niedziałało hahaha
no dobra szczegół jade zaraz sprawdzić szczelnośc i napełniać:]
[ Dodano: Sro 27 Cze, 2007 ]
dobra problem rozwiazany wszystko chodzi i klima nabita a ja zamarazam hehe
także jest OK!!:]
Gratuluję UkiNH ale podaj jakieś szczegóły!
dzięki i nawzajem bo widzę że też już masz po sprawie:]
no więc w skrócie to podłączylem wszystko tak jak mówiłem wcześniej pojechałem na kontrole szczelności (z obawami ze pewnie coś będzie nie tak) ale wszystko było ok:] także odrazu zrobil próżnie wlał olej i oczekiwany tak dlugo przezemnie freonik:]
i wszystko pięknie dmucha mi chyba weszło 0,7 musze sprawdzić później w aucie,
no i na tyle w tym temacie:]
klima jest to jest dobrze:]
0,7 to dużo biorąc pod uwagę, że doszedł jeszcze olej. U mnie dał 0,6 i powiedział, że lepiej nie ryzykować. A jaką temperaturę miałeś w kratce po napełnieniu?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.