PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z dopasowaniem klimy



UkiNH
21-06-07, 11:18
Temat był na elektrycznym ale nikt nic niedoradziła tutaj więcej osób zagląda więc może ktoś coś rozkmini.
Mam następujący problem: mój civic jest z 94 roku ale kupiem klime z 93 i jest różnica w podłączeniu termostatu, w starej wersji (na freon) jest przy parowniku gniazdo 2 stykowe a ja mam w aucie 3 stykowe:/
tutaj niżej na pierwszej fotce jest schemat właśnie starej instalacji czyli do termostatu idą 2 przewody (zaznaczyłem na czerwono)
na drugiej fotce jest właśnie złącze termostatu i wtyczka (u mnie ona jest 3-stykowa)

http://images26.fotosik.pl/1/44ecbac4d563bbcb.jpg

http://images30.fotosik.pl/1/d07930f6d28a8d13.jpg

Ja narazie wywnioskowałem że ten termostat w nowszysch wersjach jest może zasilany dodatkowo bo dochodzi do niego przewód czarno-żółty który na schemacie jest do wszystkiego tak jakby zasilający więc jego niepodłączyłem tylko 2 pozostałe tak jak w schemacie
tylko niewiem czy może tak być?
orientuje się ktoś?

Nowy Kubi
21-06-07, 23:02
Nie wiem jak dokładnie z tą elektryką, a to o czym mówisz to czujnik temperatury powietrza. Ale ogólnie trochę wtopiłeś z tą klimą, będziesz miał problemy. Inne przyłącza, inne zawory, na innych cisnieniach pracuje więc na nowym czynniku może nie chodzić tak jak powinna itd. itp. Elektryka też wychodzi że inna.

UkiNH
22-06-07, 07:52
znaczy wiesz wszystko jest ok, różni się tylko tym podłączeniem jednym że tu są 3styki a tam 2styki, wygląda tak jakby to było zasialnie tego czujnika bo oprócz tych 2 przewodów które są na tym drugim rysunku jest jeszcze czarno - żółty,
no trudno jak nikt nic niewie w tym temacie to będe musiał spróbować tak jak mówie

piotrlaz
22-06-07, 08:17
A próbowałeś w końcu podłączyć tylko te dwa kabelki z wtyczki, tak jak rozmawialiśmy wcześniej?

Próbowałeś i nie działa?

Na logikę to trzeba dostosować się do klimy a nie odwrotnie chyba, że zmienisz ten czujnik na taki, który ma 3 wtyki. Bo to gniazdko przy parowniku to jest po prostu termostat tak jak w lodówce, który w zależnoci od temperatury między płytkami parownika włącza obwód elektryczny i zdaje się, że od tego zależy czy sprężarka się włączy.

Ten problem moim zdaniem powinien rozstrzygnąć jakiś elektryk.
A pytałeś może na forum klimatyzacji? Tam wypowiadają się zawodowcy:
http://www.klimatyzacja.pl/forum/index.php

UkiNH
27-06-07, 13:14
właśnie próbowałem, to sprawdzić jeszcze przed napełnieniem układu przekręciłem kluczyk na zapłon, zapliły się kontrolki ale niewłączyłem silnika żeby sprężarki niezatrzeć, i wcisłem przycisk A/C, i wogóle się niezapalił:/ ani też się niewłączył wentylator a słyszałęm że się włąncza zawsze od razu po wciśnięciu przycisku:/

[ Dodano: Sro 27 Cze, 2007 ]
aaaha sprawdze jeszcze czy jest bezpiecznik:] dopiero teraz na to wpadłem hehe mam nadzieje że to się okaże to:]

Nowy Kubi
27-06-07, 13:32
To jest chyba bardziej czujnik ciśnienia niż temperatury. Natomiast nie da się wykręcić starego i zamienić na nowy bo tak wymyślili, że stara klima R12 ma inne wszystkie przyłącza itp. Nie pasują węże, przewody ani gniazda zamiennie. I ten czujnik który jest też raczej nie będzie ok, bo na innych ciśnieniach pracuje R12 a na innych R134, więc nawet jak podłączysz na 2 piny to i tak będzie zle sterował pewnie.

Jak swego czasu wkładałem chłodnicę którą miałem właśnie z R12 to przespawywałem przyłącza ze starej. To górne pod kątem i to drugie taka kostka z wejsciem na czujnik i na przewód bo inaczej nie dało rady.

[ Dodano: Sro 27 Cze, 2007 ]
Sorry, ja pisałem o czujniku cisnienia w chlodnicy, a ty mówisz o czujniku temperatury przy parowniku. Ale to co napisałem zostaawiam informacyjnie.

piotrlaz
27-06-07, 14:01
To jest chyba bardziej czujnik ciśnienia niż temperatury.

Jak nie wiesz, to nie wprowadzaj ludzi w błąd.
To jest czujnik temteratury, wiem bo wszystko rozbierałem i składałem do kupy.
Odchodzi od niego cienka rurka miedziana, której koniec umieszczony jest między płytkami parownika. Ten czujnik służy do tego, żeby w odpowiednim momencie wyłączył sprężarkę. Inaczej mogłoby dojść do całkowitego zamrożenia parownika.

UkiNH, naprawdę ci się dziwię. Nie widzę w twoim przypadku żadnego problemu!
Masz Civica z 94 roku czyli przystosowanego do instalacji na czynnik R134a ale kupiłeś klimę z roku 93 czyli na czynnik R12 (świadczy o tym ten termostat z dwoma kabelkami). Nie powinien cię w ogóle obchodzić jakiś głupi czarno-żólłty kabelek. Przecież on może odgrywać jakąś rolę tylko w instalacji na czynnik R134a! Co cię on obchodzi?
Pojedź do fachmanów i sprawdź najpierw szczelność układu a potem nabij czynnikiem R413a i spokój!

UkiNH
27-06-07, 14:48
wiesz wolałem być pewien:] i już wiem że wszystko chodzi, włączyłęm przycisk ale niewłanczałem nadmuchu i dlatego nic niedziałało hahaha
no dobra szczegół jade zaraz sprawdzić szczelnośc i napełniać:]

[ Dodano: Sro 27 Cze, 2007 ]
dobra problem rozwiazany wszystko chodzi i klima nabita a ja zamarazam hehe
także jest OK!!:]

piotrlaz
28-06-07, 18:37
Gratuluję UkiNH ale podaj jakieś szczegóły!

UkiNH
28-06-07, 19:44
dzięki i nawzajem bo widzę że też już masz po sprawie:]
no więc w skrócie to podłączylem wszystko tak jak mówiłem wcześniej pojechałem na kontrole szczelności (z obawami ze pewnie coś będzie nie tak) ale wszystko było ok:] także odrazu zrobil próżnie wlał olej i oczekiwany tak dlugo przezemnie freonik:]
i wszystko pięknie dmucha mi chyba weszło 0,7 musze sprawdzić później w aucie,
no i na tyle w tym temacie:]
klima jest to jest dobrze:]

piotrlaz
28-06-07, 19:49
0,7 to dużo biorąc pod uwagę, że doszedł jeszcze olej. U mnie dał 0,6 i powiedział, że lepiej nie ryzykować. A jaką temperaturę miałeś w kratce po napełnieniu?