PDA

Zobacz pełną wersję : Płyn chłodzący



Jacek65
04-03-12, 21:12
Mam pytanie dotyczące kontroli poziomu płynu w chłodnicy w silniku 1,8.
Ostatnio zauważyłem iż zbiornik wyrównawczy jest pusty:eek:.Po dłuższym postoju auta.Wcześniej nie zauważałem takich zjawisk.W instrukcji pisze aby w takim wypadku sprawdzić poziom w chłodnicy.Wydawał mi się dobry.Wskaźnik temperatury silnika był jak zwykle na środku.Czyli w normie.Ale podjechałem do ASO i tam wlali trochę ale stwierdzili że w zasadzie poziom płynu był o'k.W instrukcji pisze też że płyn należy dolewać przez korek w chłodnicy.Ale dalej że do zbiorniczka wyrównawczego.To teraz już nic nie wiem,czy poziom w zbiorniczku jest wykładnikiem realnego poziomu w chłodnicy.Czy tylko służy do wyrównania poziomu płynu podczas pracy silnika.:confused:I rozumiem przez to że jak czasami jest pusty to nie oznacza to iż jest źle.:rolleyes:Może ktoś mi to jeśniej wytłumaczy o co tu chodzi.:o Pozdrawiam.

duke
07-03-12, 19:42
U mnie też jest pusty ten zbiorniczek. Jesli dolejesz przez korek chłodnicy, to oczywiście nadmiar spłynie do zbiorniczka.
Ale jesli temperature silnik trzyma bez problemu, to znaczy że jeszcze płynu w układzie zbyt mało nie jest. Ciekawi mnie tylko, którędy go ubywa...

CRX1
08-03-12, 00:35
W zbiorniczku wyrównawczym ma być płyn.Poziom do jakiego ma go być określa oznaczenie na zbiorniczku.Korek chłodnicy posiada zaworek ciśnienieniowy i jak jest nadmiar plynu z powodu wysokiej temp.plyn z chłodnicy zostaje usunięty do zbiorniczka.Jak zaczyna go brakowac, uklad uzupełni ze zbiorniczka .Płyn też odparowuje ,więc czasem po b.długiej eksploatacji trzeba trochę uzupełnic .Jak znika intensywnie, to trzeba szukać uszkodzeń.

TeeS1975
08-03-12, 01:02
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?135019-P%B3yn-ch%B3odz%B1cy&highlight=p%B3yn+ch%B3odz%B1cy
Twój własny, należało tam "pociągnąć" temat