Zobacz pełną wersję : honda civic 5gn 1.6 turbo pomocy
punisher69
03-03-12, 20:32
Kupiłem ostatnio civica V generacji 1.6 i doszłem do wniosku, że to troszeczkę brakuje przyspieszenia, więc zdecydowałem się na budowę miejskiego potworka i czasami gdzieś poszaleć. Autko na razie przygotowuje do rozbiórki i robię wszystko od podstaw pod 1.6 Turbo, czyli zacznijmy od hamulców, (od czego i jakie) zawieszenie(mówię o wszystkim wahacze itp.) dochodzimy do silnika chcę podzielić budowę na 3 etap, więc potrzebuję wiedzieć, co potrzebuje żeby dwa razy nie rozbierać silnika i jakie turbo pasuje szukam turbo od innego autka, od czego pasuje.(Co do kasy wiem ile to kosztuje, ale nie szukam profi części)
masz osobne tematy z odpowiedziami na twoje pytania.
andrew22zzz
03-03-12, 20:53
Proponuję zacząć od tego jaki masz silnik, w jakiej kondycji i jakiem mocy/przyspieszenia oczekujesz?
Układ hamulcowy proponuję z mb6 282/262+ felgi na nowy rozstaw.
punisher69
03-03-12, 22:30
1.6 ESi silnik w dobrej kondycji, ale i tak remoncik będzie, co do mocy około 200 z hakiem przyspieszenie jak najlepsze
andrew22zzz
03-03-12, 22:55
Moc 200KM na sofcie złapiesz=w silniku nie grzebiemy jeśli trzyma parametry. Turbinka np z nissana 240sx szybko sie wkręci. Przyśpieszenie= redukcja masy,poprawa trakcji. Jesli ma być tylko auto do zabawy to burta,maska-laminat, elektryka,audio,koło zapasowe itp balast wywal. Trakcja- r888 max 195/15
Zacznij od orientacji w terenie=czytamy forum wybierając np sprzęgło(seryjne szybko poleci nawet nowe) szukając hamulców,ES,wydechu(2,25 jest ok) czy szukając zegarów. Serio jest cała masa takich aut...
Najprościej, najmniej stresowo, najtaniej kupić już gotowe takie auto :)
Na początek warto przemyśleć czy masz ochotę utopić kilkanaście/dziesiąt tysięcy w starą Hondę. Jak nie szukasz profi części to się za to nawet nie zabieraj, bo z gówna bata nie ukręcisz. Jak ktoś decyduje się robić grubo auto to robi to na adekwatnie grubym stuffie. Chyba, że woli w przerwach między zbieraniem samochodu z ulicy po kolejnym fuck upie, naprawiać poprzednie druty.
Michalll_1991
16-03-12, 10:43
chyba nie trzeba wszystkiego skłądać na gratach greddy, hks, tomei czy cos :P da sie na niektorych gratach przyoszczedzic , zrobic dolot, intercooler jakis zaadaptować,kolektory są różne, nie trzeba chyba kupować do softa jakichś wymyślnych kolektorów etc. :)
ogólnie ja wymieniłbym w silniku przynajmniej pierścionki, panewki, upg, uszczelniacze i śrubki korb na ARP
chyba nie trzeba wszystkiego skłądać na gratach greddy, hks, tomei czy cos :P da sie na niektorych gratach przyoszczedzic , zrobic dolot, intercooler jakis zaadaptować,kolektory są różne, nie trzeba chyba kupować do softa jakichś wymyślnych kolektorów etc. :)
ogólnie ja wymieniłbym w silniku przynajmniej pierścionki, panewki, upg, uszczelniacze i śrubki korb na ARP
Bez 6k w górę na jakiegoś mocno podstawowego softa, żeby to miało ręce i nogi nie podchodź, kolektor to chyba najmniejszy problem. Nie mówiąc o rozbieraniu silnika i generalnym remoncie o którym piszesz.
Michalll_1991
16-03-12, 18:55
Wgl nie wiem skąd gadka o kwocie, powiedział ze wie jakie koszta. :)
Remontu nie licze w koszt samego T. Uwazam, ze za 4k. mozna zlozyc soft T, które nie powinno sie srac (jak sie wie jak uzywac auta z T) o ile nie ma sie dwóch lewych rąk :)
Turbinka np z nissana 240sx szybko sie wkręci.
zwłaszcza,że nissan 240sx nie miał turbinki ;D
andrew22zzz
17-03-12, 06:44
Hehehe, dzięki za uwagę, ale mam tyle pojęcia o nissanach co betoniarka o polityce. A tak w ogóle, to moi znajomi w 240sx mają :D
PS: odnosnie kasy, to nie bardzo widzę sprawne zaturbienie za 4 tyś.
...a jak masz takie dobre ceny, to podaj kilka :)
co go czeka:
-zegary??
-turbina(zapewne coś po regeneracji)
-IC
-orurowanie
-kolektor
-WG
-MBC
-linia olejowa + ew wodna
-strojenie+przerobienie kompa
-sprzęgło
-dolot+filtr
...plus cała masa drobiazgów, które też kosztują.
Hehehe, dzięki za uwagę, ale mam tyle pojęcia o nissanach co betoniarka o polityce. A tak w ogóle, to moi znajomi w 240sx mają :D
PS: odnosnie kasy, to nie bardzo widzę sprawne zaturbienie za 4 tyś.
...a jak masz takie dobre ceny, to podaj kilka :)
co go czeka:
-zegary??
-turbina(zapewne coś po regeneracji)
-IC
-orurowanie
-kolektor
-WG
-MBC
-linia olejowa + ew wodna
-strojenie+przerobienie kompa
-sprzęgło
-dolot+filtr
...plus cała masa drobiazgów, które też kosztują.
BOV, wtryski i wydech z takich grubszych jeszcze dochodzi i przede wszystkim trochę wiedzy praktyczniej, a nie czysto teoretycznej, chyba, że kogoś stać na uczenie się na błędach ;)
kolejny temat chciałbym turbo pomóżcie jak to zrobić ;)
Michalll_1991
17-03-12, 15:59
...a jak masz takie dobre ceny, to podaj kilka
co go czeka:
-zegary?? poczatkowo przynajmniej EGT - 500
-turbina jakies td04 - 600-700 powinno sie znalezc
-IC - 250
-orurowanie - koszt rur ~300 ?
-kolektor - 200
-WG - wiekszosc ma wewn.
-MBC - tu sie przyznam ze nie wiem
-linia olejowa + ew wodna - 200 ?
-strojenie+przerobienie kompa - 600
-sprzęgło - 600
-dolot+filtr - filtr 200
+ jakies zlączki silikonowe, zaciski ~200
...plus cała masa drobiazgów, które też kosztują.
do softa wtryski raczej niepotrzebne, wydech z rovera 420d 2,25" do tego jakies srodkowe wstawic i za 300 jest wydech.
nie zebym sie wykłucał ze sie da , ja tak to widze, a w miare kasy mozna dokładac inne zegary etc.
pzdr
andrew22zzz
17-03-12, 19:57
Nie wiem ile na takim zestawie pojeździ...
kolektor za 200zł??? linie olejowa i wodna za 200??
strojenie z przerobieniem 600pln??
Sprzęgło za 600??- chyba chińskie :)
Powiedzmy tak...da się, ale wysra się :)
Przebieg zdarzeń: nowe sprzęgło okazało się nic nie warte lub poległo juz na strojeniu. Chłodnica seryjna nie daje rady: lepszy wiatrak/lepsza chłodnica=$$
Zegara temeratury i cisnienia nie posiada, więc nawet nie wie, ze olej jeszcze zimny a już przypałował :D Potem nie dowie się, że jego sportowy, też pewnie oszczędny olej jakoś nie trzyma ciśnienia przy 100stC...bo to przecie sofcik: podobno nic nie trzeba i jezdzi więc i chłodzenia oleju dodatkowego nie mamy, no ale tego bez zegara nie wie, więc mozna dawać :rolleyes:
Oczywiście osoba odpowiednio doświadczona i z odpowiednia wiedza coś tam zrobi taniej i nadal sprawnie-ale tego autor tematu właśnie nie posiada.
Polecam kupno gotowca...wcale nie dlatego, że własny będę sprzedawał :D
Michalll_1991
17-03-12, 20:24
Nie wiem ile na takim zestawie pojeździ...
kolektor za 200zł??? linie olejowa i wodna za 200??
strojenie z przerobieniem 600pln??
Sprzęgło za 600??- chyba chińskie :)
Powiedzmy tak...da się, ale wysra się :)
Przebieg zdarzeń: nowe sprzęgło okazało się nic nie warte lub poległo juz na strojeniu. Chłodnica seryjna nie daje rady: lepszy wiatrak/lepsza chłodnica=$$
Zegara temeratury i cisnienia nie posiada, więc nawet nie wie, ze olej jeszcze zimny a już przypałował :D Potem nie dowie się, że jego sportowy, też pewnie oszczędny olej jakoś nie trzyma ciśnienia przy 100stC...bo to przecie sofcik: podobno nic nie trzeba i jezdzi więc i chłodzenia oleju dodatkowego nie mamy, no ale tego bez zegara nie wie, więc mozna dawać :rolleyes:
Oczywiście osoba odpowiednio doświadczona i z odpowiednia wiedza coś tam zrobi taniej i nadal sprawnie-ale tego autor tematu właśnie nie posiada.
Polecam kupno gotowca...wcale nie dlatego, że własny będę sprzedawał :D
Mówie z wmiare kasy dokupowac graty np. zegar oil temp,turbo timer.
-kolektor za 200, z z1 bodajze, DP i tak trzeba spawac.
-chlodzenie turbo-chyba mozna przewody kupic i koncówki zarobic odpowiednie tak ? tak
-sprzeglo-wzmocniony docisk exedy (nawet pare dni temu byl w sprzedam za 150 chyba uzywka ?) http://allegro.pl/docisk-sprzegla-honda-civic-exedy-stage-1-i2191960612.html
Mam wrazenie ze chcesz wmówic mi, ze przyswieca mi idea zrobienia gówna ktore zaraz sie posypie, rozumiem, ze sa i tacy co tak robia tylko zeby miec psssst pod dyskoteka i robia byle taniej, ale mam na mysli ze mozna zrobic podstawe a potem przydatne graty dokupic. Skoro uzytkownik sie orientuje jak to wszystko działa, skoro złoży sam to powinien wiedziec ze na zimnym nie dusic, zagrzanego nie gasic odrazu, obserwowac temp oleju, egt... etc
wiem ze nic nie wiem o T i tak to tylko teoria ale od czegos sie zaczyna. still studying :)
Nie ma takiego czegoś jak podstawa, albo mnie stać wyłożyć kasę, w bądź co bądź starego trupa która w 99% i tak będzie już nie do odzyskania, bo robię to dla własnego widzimisię, albo mnie nie stać i nie drutuję, a oszczędzanie na choćby takich prozaicznych rzeczach jak zegary monitorujące prace, czy konkretne strojenie spokojnie można podciągnąć pod drutowanie. Jak ktoś ma już taką fantazję, że jednak decyduje się na takie kroki, to lepiej dwa miesiące dłużej pozbierać graty, wyłożyć więcej kapusty, niż zbierać silnik z ulicy i wykładać kasę na nowy słupek.
JulekCIVIC
18-03-12, 08:29
-zegary- AG sie sprawdzają do softa 100zl boost, egt właśnie spr na allegro jest za 150zł , oil press 100zł, to wystarczy
-turbina td04/kkk 04 - 600-700 zł niezła używka/ a nawet po regeneracji coś by wyszperał
-IC - 250 nowy/ odkupiony na forum 150zł
-orurowanie -380zł dedykowany zestaw
-kolektor - 150zł z d15z1
-WG - w zupełności wystarczy zamontowany na turbince
-Blow off- 200zł jakiś HKS type, czyli podróba ale sprawna w 100%, ewentualnie bosh za 50złz allegro od audi tt,
-MBC -200zł na niemieckim ebay'u 12:1
-linia olejowa + ew wodna -cześć rur można od turbiny wykorzystać z dawcy, podstawka filtra plus wąż do zasilania turbiny zakuwany w pobliskim zakładzie myślę że 200zł max
-strojenie+przerobienie kompa/zakup kompa - to jest najdroższa rzecz układu tu trzeba z kupnem wszystkiego i dojazdem liczyć 1500zł
-sprzęgło -do softa wystarczy nkk bo i na zwykłym sprzęgle soft spokojnie lata...
-dolot+filtr - nie rozumiem jaki dolot do turbo??? (wszystko co potrzebne w orurowaniu jest zawarte) a sam filterek nawet HKS "grzybek" 100zl na allegro
-spływ oleju od dawcy plus króciec w misce- 20zł
-Downpipe- flansza z dawcy reszta własna konstrukcja+ wydech z Rovera - wydech na allegro jest za 100zł a DP ktoś znajomy za 100zł ogarnie
-panewki główne- ACL race do d16 myślę, że za max 300zł ktoś by załatwił
Oczywiście pamiętać trzeba, że powyżej wymienione rzeczy to są graty potrzebna aby uruchomić turbo soft i nic poza tym, silnik i jego podzespoły muszą być idealnie sprawne,
Pamiętajmy, że soft to jest max przy dobrych wiatrach plus 60-70KM czyli d16z6 ~180-200KM to chyba nie trzeba kupować gratów ja do jazdy na nitro-metanolu :D
Aha zliczając wszystko do kupy wychodzi 4730zł oczywiście czas i umiejętności to już zupełnie inna sprawa, wtedy liczyć trzeba robociznę która też sporo wyniesie...
p.s. jeśli czegoś zapomniałem dodać to nie piszcie od razu "taaa zestaw turbo bez... to o kant D.. można" tylko po prostu dopiszcie :D pozdrawiam
-zegary- AG sie sprawdzają do softa 100zl boost, egt właśnie spr na allegro jest za 150zł , oil press 100zł, to wystarczy
-turbina td04/kkk 04 - 600-700 zł niezła używka/ a nawet po regeneracji coś by wyszperał
-IC - 250 nowy/ odkupiony na forum 150zł
-orurowanie -380zł dedykowany zestaw
-kolektor - 150zł z d15z1
-WG - w zupełności wystarczy zamontowany na turbince
-Blow off- 200zł jakiś HKS type, czyli podróba ale sprawna w 100%, ewentualnie bosh za 50złz allegro od audi tt,
-MBC -200zł na niemieckim ebay'u 12:1
-linia olejowa + ew wodna -cześć rur można od turbiny wykorzystać z dawcy, podstawka filtra plus wąż do zasilania turbiny zakuwany w pobliskim zakładzie myślę że 200zł max
-strojenie+przerobienie kompa/zakup kompa - to jest najdroższa rzecz układu tu trzeba z kupnem wszystkiego i dojazdem liczyć 1500zł
-sprzęgło -do softa wystarczy nkk bo i na zwykłym sprzęgle soft spokojnie lata...
-dolot+filtr - nie rozumiem jaki dolot do turbo??? (wszystko co potrzebne w orurowaniu jest zawarte) a sam filterek nawet HKS "grzybek" 100zl na allegro
-spływ oleju od dawcy plus króciec w misce- 20zł
-Downpipe- flansza z dawcy reszta własna konstrukcja+ wydech z Rovera - wydech na allegro jest za 100zł a DP ktoś znajomy za 100zł ogarnie
-panewki główne- ACL race do d16 myślę, że za max 300zł ktoś by załatwił
Oczywiście pamiętać trzeba, że powyżej wymienione rzeczy to są graty potrzebna aby uruchomić turbo soft i nic poza tym, silnik i jego podzespoły muszą być idealnie sprawne,
Pamiętajmy, że soft to jest max przy dobrych wiatrach plus 60-70KM czyli d16z6 ~180-200KM to chyba nie trzeba kupować gratów ja do jazdy na nitro-metanolu :D
Aha zliczając wszystko do kupy wychodzi 4730zł oczywiście czas i umiejętności to już zupełnie inna sprawa, wtedy liczyć trzeba robociznę która też sporo wyniesie...
p.s. jeśli czegoś zapomniałem dodać to nie piszcie od razu "taaa zestaw turbo bez... to o kant D.. można" tylko po prostu dopiszcie :D pozdrawiam
Najtańsze zegary z AG można zamontować dla ozdoby, a nie monitorowania pracy, używane egt z AG to nie jest dobry pomysł, ze względu na padające termopary :P minimum to któraś seria na silniczku krokowym smoke/clear. Tak samo grzybek to zło. Dalej obstaje przy swoim, ze zainwestowałbym we wtryski, bo 240 w okolicach 200km na doładowaniu to nieco za mało.
JulekCIVIC
18-03-12, 11:25
No masz racje co do zegarów, ale to też nie jakiś dużo większy koszt :)
można by paliwo wzbogacić pompą walbro i wtryski od probe albo jakieś 310cc stykną do softa :)
a czemu grzybek to zło? :D ze względu na filtrację czy jakieś inne właściwości?
Pamiętajmy, że soft to jest max przy dobrych wiatrach plus 60-70KM czyli d16z6 ~180-200KM
czemu? są tacy co na sofcie w d16z6 mają 250 km i tyle samo momentu, uwierzysz?:cool: i to na seryjnych wtryskach.
Michalll_1991
19-03-12, 04:28
czemu? są tacy co na sofcie w d16z6 mają 250 km i tyle samo momentu, uwierzysz?:cool: i to na seryjnych wtryskach.
nie wiem czy myslimy o tym samym, ale wiem ze juz korbe wypluł jeden taki :P
JulekCIVIC
19-03-12, 09:05
jeździłem sam autem softem na patencie Grabowskiego z jego stajni i miało 200KM ;) ale jak to wszyscy tu na forum a na pewno większość powie, że patent G. to "drut" tyle, że zdarza się, że te druty działają dłużej od strojonych furmanek. pozdro
Nie myślimy o tym samym, to o którym myślę, ma się dobrze... dlatego nie ma reguły, i na pewno 70 czy 80km to nie jest max możliwości softa w d16z6.
jeździłem sam autem softem na patencie Grabowskiego z jego stajni i miało 200KM ;) ale jak to wszyscy tu na forum a na pewno większość powie, że patent G. to "drut" tyle, że zdarza się, że te druty działają dłużej od strojonych furmanek. pozdro
"patent Grabowskiego" chodzi o te dodatkowe wtryskiwacze?
"patent Grabowskiego" chodzi o te dodatkowe wtryskiwacze?
tak dokladnie.
JulekCIVIC
19-03-12, 22:05
No to powiem tak, bez kucizny na serii ja bał bym się stroić na 250KM... a moim zdaniem soft z nazwy ma być jak najmniej ingerujący w serie, czyli nie przeskok z 120km na 240km :D jak ktoś ma życzenie i kasę to może zrobić i tak że ze 350KM z Z6 i też lata ale koszta kilkanaście razy przekraczają soft o jakim ponoć w temacie chodzi :)
jak na razie lata i to *****iście, więc nie wiem po co dorabiać ideologie, kilometrów już troche nalatane i bez przygód. 0,65 bara.. każdy sapał, że zaraz to się wysra blablabla, a wszytko zależy od tego kiedy i jak wstaje turbina i od tego w jakim stanie wyjściowo masz słupek, od strojenia, widać on trafił dobrze :)
widać on trafił dobrze :)
raczej bardzo dobrze, furka zawija się elegancko któryś sezon z kolei, a graty "nie są" z wysokiej półki, ale widać że są wyjątki od reguły na graty zza wielkiej wody i to wszystko na OEM 240cc lata.
JulekCIVIC
20-03-12, 17:44
No czyli jak widać na przykładach z życia można zrobić coś dobrego za nie dużą kasę ;)
Dodam słowo w obronie zegarów z AG, tani boost (z wężykiem, mechaniczny) w 99% dokładnie pokrywa się z odczytami z datalogginu.
JulekCIVIC
20-03-12, 20:52
też miałem tani AG i super się sprawował...
i to wszystko na OEM 240cc lata.
jezeli sa puszczone na regulatorze to tylko czekac, az ktorys skonczy zywot - z nim razem silnik. Jesli są na 3barach - gratulacje temu, ktory shamował auto na taką moc.
gratulacje temu, ktory shamował auto na taką moc.
Firma z Wa-wy ceniona również na tym forum, nikt się nie dowie jak było bo czasami "klient nasz pan"
najpierw zapytałem o status wtrysków, więc nie od razu trzeba jechać po jakijs firmie posiadajacej hamownie..
więc nie od razu trzeba jechać po jakijs firmie
:eek:
a ktoś Tu "jedzie" ??
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.