Zobacz pełną wersję : Remont silnika - how to
TEMAT DOTYCZĄCY REMONTU SILNIKA SAMEMU
W temacie prosił bym o udzielanie porad i zadawanie pytań nt. konkretnych zagadnień i problemów, na jakie możemy natrafić podczas remontu
W miarę rozwoju topicu będę wklejał najważniejsze informacje do 1szego posta
Poniżej film instruktażowy cz.1
http://vimeo.com/37754431
(hasło :żółw)
Póżniej pojawi się cześć 2
Uprasza się o nie robienie syfu i nie zamieszczanie niepotrzebnych postów
(np. komentarzy o jakości video itp.)
Na początek mam pytanie odnośnie panewek > Dostałem informację od mechanika że każda panewka w hondzie jest inna ale mam wątpliwości czy to prawda > oraz na czym konkretnie polega pasowanie panewek , i oznaczenia kolorów przy panewkach
Tak, każda panewka jest inna. Zależy to przede wszystkim od wymiarów.
Tabelka:
http://img718.imageshack.us/img718/1985/kody.jpg
Tabelki oznaczaja dobór panewek do wału. W jednej masz dobór panewki do wału a w drugiej dobór panewki do bloku.
Im cyfra w lewj kolumnie wieksza tym panewka - czytaj srednica wewnetrzna jest mniejsza. Litery oznaczaja tolerowanie miedzy panewką a wałem - im wyższa litera to pasowanie to jest większe. Po rozszyfrowaniu kodów otrzymujesz kolory panewek jakie sa ci potrzebne.
tak to prawda, jest 16 kombinacji na jedną panewkę. Moje pytanie, jeżeli juz odczytam znaki na bloku i korbach to skąd takie panewki wziąć? bo jeżeli takich panewek nie da sie dokupić to np kupno używanego wału nie ma najmniejszego sensu bo nie dopasujesz do niego panewek a jedynie mozesz kupić wszystkie nominalne panewki o jednakowych wymiarach, więc jeżeli wysypią cie sie panewki to możliwości są 2, kupić cały słupek (stan - loteria) lub oddać cały wał z korbami do szlifu azotowania i precyzyjnego pomierzenia całości coby później do nich magicy dopasowali odpowiednie wymiary panewek, których nie da sie kupić bo w sprzedaży są jedynie nominalne albo nad wymiarowe (?????)
Teoretycznie znaki z korbowodu są ważne tylko przy 1wszym montażu. Wiadomo że powierzchnie się zużywają także przed każdą wymianą panewek trzeba robić pomiary i dobierać od nowa. Z tego co wiem to w warsztatach mają nadwymiary i szlifują je do wymaganej średnicy.
Uprasza się o nie robienie syfu i nie zamieszczanie niepotrzebnych postów
jako mod proszę o przestrzeganie tego....jaki kol wiek SPAM będzie usuwany!!!! ten temat będzie dobitnie kontrolowany przez moją osobę :o
Czyli zakładając że np. wał trzyma wymiary +- 0.02 i nie wymaga szlifu a panewki przydało by się wymienić , kupuje jakieś nie fabryczne panewki np. ACL RACE (sporo osób z turbo/kompresor ma taki zestaw ) w rozmiarze STD i tak wymagają one szlifu i dopasowania pod konkretne miejsce w bloku oraz na wale?
Takie rozwiązanie byłoby najlepsze i z punktu widzenia konstrukcyjnego najbardziej poprawne, ale ludzie montują bez dokładnego dopasowania i jak widać też działa bo teoretycznie wał sam je sobie "szlifuje" do wymaganego rozmiaru jeżeli założymy nadwymiar. Przed założeniem lepiej pomierzyć dokładnie wał i zobaczyć czy wymiar nie przekroczy wymiaru granicznego (za duże luzy na panewkach).
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.