PDA

Zobacz pełną wersję : Remont silnika - how to



reaktor
02-03-12, 19:35
TEMAT DOTYCZĄCY REMONTU SILNIKA SAMEMU




W temacie prosił bym o udzielanie porad i zadawanie pytań nt. konkretnych zagadnień i problemów, na jakie możemy natrafić podczas remontu

W miarę rozwoju topicu będę wklejał najważniejsze informacje do 1szego posta
Poniżej film instruktażowy cz.1



http://vimeo.com/37754431
(hasło :żółw)



Póżniej pojawi się cześć 2

Uprasza się o nie robienie syfu i nie zamieszczanie niepotrzebnych postów
(np. komentarzy o jakości video itp.)

Na początek mam pytanie odnośnie panewek > Dostałem informację od mechanika że każda panewka w hondzie jest inna ale mam wątpliwości czy to prawda > oraz na czym konkretnie polega pasowanie panewek , i oznaczenia kolorów przy panewkach

Gr4b3Q
02-03-12, 20:31
Tak, każda panewka jest inna. Zależy to przede wszystkim od wymiarów.
Tabelka:
http://img718.imageshack.us/img718/1985/kody.jpg

Tabelki oznaczaja dobór panewek do wału. W jednej masz dobór panewki do wału a w drugiej dobór panewki do bloku.
Im cyfra w lewj kolumnie wieksza tym panewka - czytaj srednica wewnetrzna jest mniejsza. Litery oznaczaja tolerowanie miedzy panewką a wałem - im wyższa litera to pasowanie to jest większe. Po rozszyfrowaniu kodów otrzymujesz kolory panewek jakie sa ci potrzebne.

lar
02-03-12, 22:16
tak to prawda, jest 16 kombinacji na jedną panewkę. Moje pytanie, jeżeli juz odczytam znaki na bloku i korbach to skąd takie panewki wziąć? bo jeżeli takich panewek nie da sie dokupić to np kupno używanego wału nie ma najmniejszego sensu bo nie dopasujesz do niego panewek a jedynie mozesz kupić wszystkie nominalne panewki o jednakowych wymiarach, więc jeżeli wysypią cie sie panewki to możliwości są 2, kupić cały słupek (stan - loteria) lub oddać cały wał z korbami do szlifu azotowania i precyzyjnego pomierzenia całości coby później do nich magicy dopasowali odpowiednie wymiary panewek, których nie da sie kupić bo w sprzedaży są jedynie nominalne albo nad wymiarowe (?????)

Gr4b3Q
02-03-12, 22:39
Teoretycznie znaki z korbowodu są ważne tylko przy 1wszym montażu. Wiadomo że powierzchnie się zużywają także przed każdą wymianą panewek trzeba robić pomiary i dobierać od nowa. Z tego co wiem to w warsztatach mają nadwymiary i szlifują je do wymaganej średnicy.

miles
02-03-12, 23:09
Uprasza się o nie robienie syfu i nie zamieszczanie niepotrzebnych postów


jako mod proszę o przestrzeganie tego....jaki kol wiek SPAM będzie usuwany!!!! ten temat będzie dobitnie kontrolowany przez moją osobę :o

reaktor
03-03-12, 04:34
Czyli zakładając że np. wał trzyma wymiary +- 0.02 i nie wymaga szlifu a panewki przydało by się wymienić , kupuje jakieś nie fabryczne panewki np. ACL RACE (sporo osób z turbo/kompresor ma taki zestaw ) w rozmiarze STD i tak wymagają one szlifu i dopasowania pod konkretne miejsce w bloku oraz na wale?

Gr4b3Q
03-03-12, 10:53
Takie rozwiązanie byłoby najlepsze i z punktu widzenia konstrukcyjnego najbardziej poprawne, ale ludzie montują bez dokładnego dopasowania i jak widać też działa bo teoretycznie wał sam je sobie "szlifuje" do wymaganego rozmiaru jeżeli założymy nadwymiar. Przed założeniem lepiej pomierzyć dokładnie wał i zobaczyć czy wymiar nie przekroczy wymiaru granicznego (za duże luzy na panewkach).