PDA

Zobacz pełną wersję : Turbawka, nada to się do czegoś? jak z rozmiarem?



zakit
02-03-12, 00:03
witajcie, pytanie razczej do turbo mózgów ;)


mam sobie takie dwie turbinki na stanie:

http://img684.imageshack.us/img684/5042/imag0143l.jpg

ta większa, to wlasnie ta o ktorej szukam troche informacji.

wedlug tabliczki znamionowej jest to garrett TA0306
podobno stosowany w citroenie CX 25d (zapewnie 2,5 diesel)
i o ile dobrze znalazlem, to seryjny WG upuszcza dopiero przy okolicach 0.75 Bar.

ta mniejsza jest dla porownania i jest to KKK k03 - chyba audi a3 1.8t

no i teraz pytanie czy moze sie ktos orientuje czy to sie nada do czegos, co mozna z tego zrobic, zakladajac ze pacjentem bylby moj silnik ;)
czy zawor fabryczny z tubiny mozna normalnie zaspawac i dac zewnetrzny WG, czy lepiej zostawic tak jak jest?

JulekCIVIC
02-03-12, 09:13
możesz śmiało użyć kkk, i zostawić WG jak jest tylko wyskalować go do danego ciśnienia, a ta od diesla prawdopodobnie nie wytrzyma obrotów ;)

zakit
02-03-12, 09:22
nie zrozumiales, nie chce uzywac tej kkk ;) nie jest nawet moja :P raczej pytanie o tą wiekszą :P

za bardzo sie na tym nie znam, ale w sumie goraca strona do malych nie nalezy wiec mysle ze powinna sie nadac do czegos :)
poczekamy czy moze ktos jeszcze sie wypowie na ten temat :)

pozniej moge zrobic wiecej zdjec, wraz z wymiarami :)

zakit
02-03-12, 19:59
up, ktos cos wie ?

drvtec
02-03-12, 21:37
ładuj ta turbinę z audicy, będzie fajnie wcześnie wstawać od ok 2tys obr już będzie pompować, i przy twoim silniku powinna trzymać do 1bar do końca skali. Z tego co kojarzę to wszystkie popularne 1.8T poprzeczne miały do 180KM tą samą turbinę, idąc softem dało radę wydłubać 200KM (co prawda na granicy seryjnych wtrysków)

ta z cytryny nie dość że późno wstanie to jeszcze ma szansę szybciej się wys..ać

Hektor139
02-03-12, 22:51
Odrazu od diesla to be.. w 1.8 na tej samej turbinie bylo 15 i 180 km roznily sie kołem kapresji i bodajze wielkoscia walka tylko zeliwo lubi po palowaniu szybko pekac a trudno znalesc uzywke w dobrym stanie

zakit
03-03-12, 00:19
raczej nie zalezy mi na wczesnym wstawaniu, a juz napewno nie od 2 tys...teraz w N/A samochod zaczyna zyc przy +/- 4krpm i tak mysle ze by bylo optymalnie. to nie diesel zeby pompowac od 2tys.

bardziej sie zastanawiam czy ta wieksza nie bedzie zbyt duza ;) no chyba zeby sporobowac poprostu ograniczyc na niej doladowanie i zrobic tak aby pompowala do samego konca ;) o ile się tak da :P

btw, juz mowilem ze ta turbina od audi nie jest moja i nie bedzie :P swoja droga ona podobno pochodzi od tego silnika 180KM.

drvtec
03-03-12, 08:31
właśnie ja się obawiam że ona może nawet nie zacząć pompować - po prostu możesz jej nie nakarmić spalinami na tyle żeby zaczęła działać

napisałem że ta z audi zacznie już działać od ok 2tys co nie znaczy że nie można tego przesunąć. Na twoim miejscu skupiłbym się na poszukiwaniu suszarki od jakiegoś max 2.0 benzyniaka , i jeszcze jedno turbo to początek całej zabawy (ale to chyba wiesz) i dobre jej dobranie będzie wywoływało banana na twarzy

HondaParts
03-03-12, 10:34
Kiedy ludzie zrozumieją że Turbiny od TD się nie nadają bo mają inny zakres działania.

crxd16
03-03-12, 12:28
skad ty te swoje madrosci bierzesz... ciekawe co powiesz ludziom stosujacym holsety;
a do zalozyciela tematu jedna z mneijszych turbinek t3, nowoczesnej konstrukcji to ona nie jest, ale na softa mozesz do d15/16 wrzucac bez problemu

drvtec
03-03-12, 18:51
tylko że większość holsetów nowej generacji ma małą część ciepłą a dużą zimną a ta z cytryny podejrzewam że również część ciepła jest lekko większa niż t3

zakit
03-03-12, 19:26
tak jest wieksza :)

dobra, napewno dziekuje crx za normalna wypowiedz nt tematu.
zrobimy tak ze zaczne zbierac graty, pospawam kolektor i zobaczę co z tego wyjdzie. niedlugo odbieram kompa przerobionego do strojenia i wtedy bede myslal jak to zrobic.

najwyzej korba wyjdzie bokiem :)