Zobacz pełną wersję : przeniesienie akumulatora na tył - pytanko?
Bede przenosił akumulator w mojej hance na tył i sie zastanawiam czy wystarczy jesli tylko przedłuże jeden kabel - ten od plusa i puszcze go do tyłu a minus podepne do budy gdzies z tyłu przy akumulatoże? Czy wystarczająco są wszystkie elementy budy połączone żeby to furczało?? Prosił bym o wypowiedz ludzi którzy to robili, tak mają, znają sie na tym albo choć widzieli u znajomych jak to jest zrobione - prosił bym też żeby teoretycy sie sie wypowiadali. Aha mowa o civicu 5gen HB.
bedzie ok, u mnie jest tak zrobione
o też jestemm ze szczecina :D
Dzieki wielkie:)
A mam jeszcze pytanie - odnośnie kabla: jaki powód jest dla ktorego jest on zrobiony z tak wielu pojedyńczych żył?? czy jedynym powodem jest to żeby był tak elastyczny? czy jest jeszcze cos czego nie wiem?? Ogólnie pytam bo przejechałem przez kilka miejsc i nie znalazłem takiego i myślałem zamontować poprostu ten kilku żyłowy ale przy okazji bardzo sztywny, ktory jest ogólnie dostepny.
Tak typ przewodu to linka . Linka składa się jak wiadomo z wielu cinkich drucików w autach nie stosuje się przewodów typu drut jak np w instalacjach elektrycznych budynku. Ważny jest przekrój tego kabla bo wyznacza jego obciążalność jezeli nie waży jest dla ciebie kolor izolacji(czarny) to proponuje nabyć przewód o oznaczeniu os i odpowiednim przekroju zwrócić należy uwagę na bezpiecznik w aucie lub poprosu zmierzyć stary przewód. Ponieważ go wydłużamy to aby uniknąć spadku napięcia proponuję wybrać przekrój o rząd wyższy niż obecny w instalacji.
dzieki;)
A tak przy okazji jestem elektrykiem tylko zastanawiało mnie dlaczego linka samochodowa ma o wiele wiecej włukien niz linka samochodowa.. w zasadzie juz kupilem linke taka używana do instalacji budynkow rozni sie w zasadzie tym że ma mniej żyl i są grubsze, uważam że nie powinno być z nią problemu kupilem 35mm2 tyle że dość sztywna jest, taka tam wada powiedzmy...
Witam w bmw kładą 60mm2 przy fabrycznie umieszczonym aku z tyłu. W hondzie pewnie wystarczy 35mm2 tylko zastanawiam się w jakim celu przenosicie aku do tyłu?
wyprułem kompletnie całą bude i z tyłu wyleciała masa rzeczy - w ten sposób troche balans sie wyrówna.
Ps. Spoko Awatar;)
oki bo już myślałem że film typu aku w bagażniku to dłużej wytrzyma :p ale skoro liczysz kilogramy to wszystko jasne
kurcze tylko zastanawiam się czy na 35mm2 wystarczy
na rozruch napewno ale czy alternator ma taką wydajność by doładować
chociaż z drugiej strony fabrycznie jest bodajże na 10mm2 to pewnie da radę
Miałem taki przypadek co prawda ze wzmacniaczem (inny temat) ale gdyby były problemy to może pomoże
Kiedyś mierzyłem spadek napięcia na 20mm2 w mazdzie 323f u klienta bo wzmak pobierał tyle prądu że aż obroty falowały, miał mizerny aku i po jego odłączeniu na odpalonym aucie napięcie ładowania potraiło zejść z 14,5V do nawet 9,5V po wymianie aku na nowy było lepiej ale dalej falował, dodałem kondensator 1,2F i przestał falować ale alternator dalej nie miał siły ładowania napięcie spadało do ok 12V wymiana alternatora nie pomogła dopiero przejście na 50mm2 zdało egzamin.
wiesz nie brałem pod uwage ładowania tylko czy sie nie upali przy rozruchu, z ciekawości sprawdze napiecie jak juz wszystk złoże ale wydaje i sie ze nnie powinno byc problemu.
35mm kwadrat w zupełności styka
35mm kwadrat w zupełności styka
Czyli masz odpowiedź. Gadałem dzisiaj o takim rozwiązaniu z kumplem i również twierdzi że nie będzie problemu
Stąd wniosek że pomysł zda egzamin.
Pozdrawiam
jeszcze byłoby miło dać mocny bezpiecznik a kabel w plecionkę żeby zminimalizować ryzyko pożaru w razie wypadku czy przecięcia izolacji
stary....
im mocniejszy bezpiecznik dasz tym wieksza szansa na pożar!!!!! bo prąd zwarcia jest wiekszy (dlatego że mocniejszy bezpiecznik jest go w stanie wytrzymać) i w pewnym momecie moze sie okazac ze izolacja na kablu zacznie sie palić bo kabel już za mocno sie nagrzał a bezpiecznik zamiast sie juz dawno temu przepalić nadal miewa sie dobrze.. Żadnch mocniejszych bezpieczników! gdyby to ktoś kiedyś przeczytał..
U mnie tak naprawde juz prawie nie ma co sie palić w okolicach tego kabla, mam praktycznie wyprute do zera wnętrze.
Ale tak pozatym jakis oplot jak najbardziej żeby chronić izolacje przed uszkdzeniem, u mnie jednak kabel bedzie szedł po wierzchu jedynie mam po drodze 2 ostre krawędziepo przewiertach ale tam wstawie kawałek miedziianej ryrki 15mm (akurat troche mam tego w garażu...) po to żeby właśnie izolacja sie nie przecięła podczas jazdy.
proszę Cię... Stary. Pokaż mi bezpiecznik rzędu 200-300A (tyle dla rozrusznika powinno wystarczyć) który wytrzyma zwarcie przy kablu 35mm2.
dawanie wiekszego bezpiecznika żeby uniknąć zapalenia sie czegoś jest totalnie bezsesu patrząc z punktu elektrycznego...
Chyba nie zrozumiałeś. To jest dawanie dodatkowego bezpiecznika, żeby uniknąć ewentualnego pożaru w przypadku przecięcia/zwarcia do masy kabla gdzies po drodze, między bagażnikiem a komorą. A że większy? No bo musi wytrzymać prąd rozruchu z delikatnym zapasem. I taki bezpiecznik się daje dodatkowo przy aku, a nie zamiast któregoś seryjnego. Jako elektryk powinieneś wiedzieć, że bezpieczniki się stosuje mozliwie jak najbliżej żródła zasilania żeby zabezpieczyć cały obwód, a nie tylko odbiornik. Jak się dobrze kable dobrze przymocuje i zabezpieczy żeby nie latały, nie przechodziły przez ostre krawędzie blachy to i ryzyko przetarcia/zwarcia się zmniejsza. Kiedyś sprawdzałem przy 300A i bezpiecznik się przepalał szybciej niż gotowała izolacja.
ok, teraz rozumiem juz o co ci chodziło i ma to dla mnie ses - powstalo poprostu jakieś niedomuwienie... myślałem że chcesz poprostu wymienic seryjny bezpiecznik na mocniejszy co by bylo bez seu. Dobra myślę że sprawa wyjaśniona ;)
Bezpiecznik musi być!!! Proponuję 350-400A
A tak podaje serwisówka
Sprawdzanie napięcia i prądu w czasie rozruchu:
Napięcie podczas rozruchu nie powinno być niższe niż Valeo: 8,0V Mitsuba: 8,5V
Natężenie prądu pobieranego przez rozrusznik nie powinno
przekraczać Valeo: 300A Mitsuba: 350A
przymierzam się do manewru przerzucenia akusa na tył i chcę zweryfikować moją wiedzę:
kabel: http://allegro.pl/kabel-spawalniczy-os-35mm-do-spawarka-i2265969316.html
bezpiecznik 400A: http://allegro.pl/bezpiecznik-mega-300a-400a-bardzo-wysoka-jakosc-i2312193039.html
podejdzie bezpiecznik?
warto dawać główny wylącznik prądu? ile trzeba liczyć tego przewodu do przeciągnięcia z komory do środka?(pytanie do tych co już to robili)
kupiłem 4 metry i chciałem puścić za blachami i brakło... musiałem puścić przzez środek weś minimum 5 metrów w porywach do 6 - zależy którędy chcesz puścić - mowie tu o HB budzie..
ok a co z kablem i bezpiecznikiem?
Kabel spawalniczy jest w porządku często używałem i u siebie przy pzenoszeniu też będę go używał.
Co do bezpiecznika to chyba jescze jakaś oprawka z mocowaniami jest potrzebna ?
no to wiadomo. tylko pytanie w końcu który wziąźć 300 czy 400A... nigdzie nie mogę znaleźć jaki prąd zwarcia mają akumulatory...
coś temat umarł a mnie dręczy m.in. to jaki akumulator wybrać, czy dawać jakieś chłodzenie(czy akumulator grzeje się na tyle że jest to wymagane), czy może zamienić kwasiaka na akumulator żelowy? przydałaby się osoba która temat ma przerobiony na wylot...
ja dał bym 300A - bo jak dla mnie wyglada to tak że sie przepali przy poborze mocy coś około 3600W a nie wydaje mi sie żeby rozrusznik az tyle wyciągną... ale moge się mylić... Jeśli chodzi o akumulator to z tego co wiem zadnego chłodzenia nie potrzebuje, tak naprawde główną prace wykomuje przy rozruchu a pozniej zawiele nie robi w porównaniu do rozruchu, żeby nie było mam w transit-cie akumulator w cieplutkiej kabinie pod siedzeniem kierowcy. i jeszcze jak bede osobiscie kupował nowy aku, mam zamiar kupić lekki - to jeden z głwnych wyznaczników jak dla mnie.
czyli podsumowując; do przeniesienia aku do bagażnika wystarczy kabel 35 mm2, bezpiecznik 300A i wszystko będzie banglać, tak? :)
dałem ten 35mm2 i dziala, odpala bez problemu i wszystko jest ok. Bezpiecznika nie dawałem, a jak chcesz zobaczyc jak jest to zrealizowane to zerknij do mojego projekty - jakies fotki tam są..
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.