Zobacz pełną wersję : Kolektory wydechowe - opinie, wykresy, ogólne info.
Witam.
Poszukuje konkretnych info na temat kolektorów wydechowych.
Marki, wykresy, cena , dostępność, plusy i ich minusy.
Temat będę na bieżąco modyfikować, po dodaniu nowej opinii (dla ułatwienia, aby nie przeszukiwać setek stron)
Kolektor Bisimoto V2
Podobno najlepszy kolektor do D serii
Plusy:
Przyrost OK 10km na samym kolektorze
Minusy:
Cena
Prawdopodobnie zdążają się podróbki/lub produkt jest słabej jakości
http://img855.imageshack.us/img855/4797/bisiheader1.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/855/bisiheader1.jpg/)http://img835.imageshack.us/img835/8139/dsc00816sj.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/835/dsc00816sj.jpg/)http://img534.imageshack.us/img534/5233/bisiheader2.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/534/bisiheader2.jpg/)
Chińczyk Ebay allegro
Cena ok 350pln
Najłatwiej dostępny, minusem jest jakość wykonania.
Kolega SCKAPE udostępnił foto o ile trzeba powiększyć kanały przy głowicy aby pokryły się z wyjściem z głowicy
http://img828.imageshack.us/img828/7576/dsc4198u.jpg
http://mycomputerninja.com/~jon/hondainfo/d-header/index.html
http://mycomputerninja.com/~jon/hondainfo/d-header/index.html
znam, jednakże wolał bym opinie osób które śmigają na danym sprzęcie.
czy bisimoto nie gryzie się z pompką wspomagania?
znam, jednakże wolał bym opinie osób które śmigają na danym sprzęcie.
Ale 90% forum śmiga na tym samym kolektorze :) więc za dużo opinii o różnych kolektorach się nie uzbiera.
Z tego co widać, pompie wspomagania nie przeszkadza V2
http://img507.imageshack.us/img507/871/081lp.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/507/081lp.jpg/)
Fakt większość ludzi śmiga na kiepskiej jakości chinolu.
Miałem okazje montowac Replike bisimoto V2 pompa nie wejdzie. Mało tego przeszkadza nawet lapa poduszki ktora jest pod podłuznicą. musiałem przyciać.łape. Taki kolektor ma kolega Majson niech sie wypowie
Fakt większość ludzi śmiga na kiepskiej jakości chinolu.
I na takim kiepskim chinolu ugrałem 165 KM N/A z d16z6.
Miałem okazje montowac Replike bisimoto V2 pompa nie wejdzie
A w dodatku klimy tez trzeba się pozbyć, jeśli ktoś by taki kolektor chciał.
własnie tak mi sie wydawało, że są takie schody z tym V2, dlatego to typowo DRAG kolektor :)
To jak jest już temat tylko o kolektorach to może ktoś zmienił ebayowy 4-2-1 na ebayowy 4-1 w d-serii i ma porównanie w postaci wykresów? Zastanawiam się nad 4-1 aftermarketowym + szerszy wydech + podstrojenie a nie chcę wtopić że wyjdzie tak samo lub niewiele lepiej jak za te koszta a informacji nie znalazłem nigdzie...
Pisząc o kiepskiej jakości miałem na myśli materiał z jakiego został wykonany, z wysokiej jakości stali kwasoodpornej to on nie jest wykonany, same foty używek i pęknięcia o nim świadczą.
Miałem teraz możliwość zamiany za darmo mojego kolektora wydechowego 4-2-1 ebayowego na Supersprinta 4-2-1 ale tego nie zrobiłem bo Supersprint już na oko ma cieńsze wszystkie kanały wydechowe. Poza tym ma na wyjściu 1,8" wewnętrznie a ja 2" po przeróbce. Kiedyś jak nie było ebayowych to Supersprint może i był dobry ale teraz zwykły chińczyk jest wg mnie wydajniejszy. Miał ktoś taki przypadek? Porównywał Supersprinta z ebayowym? Mam jeszcze możliwość podmienić się.
przekroje przekrojami tylko pytanie jak poszczególne kanały są wyprofilowane - bo jeśli chinol ma "ciaśniejsze" gięcia a SS łagodniejsze to niestety ale włoszczyzna wygra jeśli róznica średnic nie będzie większa niż 10%
hmmmm... W sumie w ebayowym rury są eliptyczne a w Supersprincie wyraźnie okrągłe. Może masz rację. Nie wiem co zrobić, auto miałem strojone na tym ebayowym i nie wiem czy czasem więcej bym nie popsuł niż na plus to dało. Wyjście w Supersprincie na 2" bym przerobił też.
Starstruck
09-03-12, 10:42
Panowie, a ktoś ma porównanie wykresów i odczuć (bo to ważniejsze) kol. 4-2-1 i 4-1 w D-serii oraz B-serii (osobno)? Te 4-1 to wiecie jakie: a'la ITRowe z dłuuugim "4". Wiem, że one dość nisko wiszą, ale ludzie powoli przerzucają się na te kolektory z tego co widzę, przynajmniej w D-serii.
Kto to ma w D-serii? Bo szukam i nie widzę własnie u nikogo.
Starstruck
09-03-12, 10:56
U kogoś widziałem, ale nie pamiętam, stąd nadzieje, że ktoś mi tę osobę podsunie ;).
eee chyba włąsnie rzadko można spotkać kogoś z 4-1 w D serii aftermarketem... raczej włąsnie wszyscy pakuja popularne ebay'e 4-2-1 :)
radar333 własnie montowałem w CRX dziewczyny Supersprinta badź coś ala Supersprint i jest tak jak mówisz - w porównaniu z moim Ebayem który ma "jajowate" rury, Supersprint ma okrągłe i moim zdaniem na oko wydaja sie wieksze niz w ebayu. Fakt na dole 2 cale jest zewnętrznie wiec w środku coś koło 1'8 ale jak piszesz zawsze mozna przerobic :) nie wiem jak Ebay, seryjny kolektor z D serii DOHC ma wejścia z głowicy na 40x30mm natomiast ten Supersprint ma 45x33mm
Wczoraj pomacałem tego Supersprinta vs ebay i mój ebay ma takie grube rury jak ten supersprint przy czym supersprint ma 2 warstwy bandażu! Cienkie ma te rury, zostaje przy starym. I tak by nie zmienił za dużo.
To jak jest już temat tylko o kolektorach to może ktoś zmienił ebayowy 4-2-1 na ebayowy 4-1 w d-serii i ma porównanie w postaci wykresów?
Ja zmienilem 4-2-1 ebay na 4-1 replike bisimoto. Wolalbym wrocic na 4-2-1 z powrotem bo dolu nie ma i jezdzi jak zwykle d14.
Na pytanie: jak zmodyfikowac pompe wspomagania pod ich kolektor dostalem odpowiedz:
''The D-Series headers are not AC nor PS compatible''
Dominius mi pokazal u siebie jak to rozwiazal.
Co do roznic na hamowni to strojenie bedzie w kwietniu ale tez nie miarodajne bo po sporych modach tak samo jak u Szatana.
Moze mam takie odczucie bo na pierwszym strojeniu mialem 4-2-1 i seryjny wydech a wlasciwie polaczenie 1.4'' do 1.8''. pewnie jak bym wiedzial to mial bym wiecej konikow.
Musialem go owinac bandazem bo sie nagrzewa jak zly. w tym roku owine go calego.
Jak rozgladalem zie za kolektorem to nie moglem znalesc 4-1 do D serii i kupilem 4-2-1 z ebuy-a, było w nim kilka lekkich niedorubek takich jak: nie do konca dobrze spasowane uszczelki, pozostawione zadziory po odwiertach na sonde, nie za dobrze spasowane łączenie głowica/kolektor i obu części kolektora ze sobą, tragedi nie bylo ale moglo to lepiej wyglądać coprawda poprawilem wszystko tak żeby gazy z mniejszego wymiaru wpadały w odrobine wiekszy i uszczelki żeby nie wadziły po drodze ale szlifowanie nierdzewki było mordęgą.. z chęcią też sie dowiem jak na hamowni wypada 4-2-1 w porównaniu do 4-1.
Dorzucam jeszcze fotke jak to wyglądało w porownaniu do głowicy i o ile trzeba było podpiłować żeby spaliny wychodząc z niej nie ''nadziały'' sie na płaską ściane:
http://img828.imageshack.us/img828/7576/dsc4198u.jpg
A zakładał ktoś do siebie ten wynalazek ?? -- http://mtuning.pl/en/shop/exhaust/exhaust-header/kolektor-wydechowy-honda-civic-b18-4-2-1.html
Chodzi mi głównie o spasowanie i wyprofilowanie - pamiętam że kiedyś był taki temat o kolektorach do B serii które zahaczały o miskę olejową ??
Chciałbym wsadzić takie coś do B18C4 ze względu na to że chyba wszystko jest lepsze od serii i cena jest bardzo zachęcająca .. Tylko jak to jest z tym spasowaniem :D
A zakładał ktoś do siebie ten wynalazek ?? -- http://mtuning.pl/en/shop/exhaust/exhaust-header/kolektor-wydechowy-honda-civic-b18-4-2-1.html
Chodzi mi głównie o spasowanie i wyprofilowanie - pamiętam że kiedyś był taki temat o kolektorach do B serii które zahaczały o miskę olejową ??
Chciałbym wsadzić takie coś do B18C4 ze względu na to że chyba wszystko jest lepsze od serii i cena jest bardzo zachęcająca .. Tylko jak to jest z tym spasowaniem :D
To jest taki sam chiński wytwór jak reszta na allegro/ebay'u. Skąd wiem? Kupiłem taki miesiąc temu, ale co do spasowania przy silniku Ci nic nie powiem, bo jeszcze swapa nie zrobilem. Powiem tylko ze przydałoby się frezem potraktować flansze (otwory w nich) bo są średnio spasowane z rurami - typowe dla chinoli :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.