Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : B16A2 - na co zwrócić szczególną uwagę



Michał102
25-02-12, 21:54
Panowie, za jakiś czas będę miał okazję pooglądać i być może kupić EK4 z B16A2 pod maską. Chciałem Was wypytać jak wygląda sprawa z poborem oleju w tym silniku. Czy zdrowa jednostka nie powinna brać "ani grama" tak jak wypisuje wielu zadowolonych posiadaczy tego modelu ? Napotkałem kilka opinii, że te silniki biorą olej i nie jest to nic nadzwyczajnego. W związku z tym nasuwają się pytania: jakie powinno być dopuszczalne zużycie (nie chodzi mi jednak o te bzdury z manuala - 1l/1000km. to jakaś kpina), czy po rozgrzaniu silnika do optymalnej temperatury i przegazowaniu aż do odcięcia powinien wydobyć się z wydechu choć kłębek szaro-niebieskiego dymu ?

Jestem dość przewrażliwiony na tym punkcie i nie chciałbym władować się na minę, tym bardziej, że moje obecne D14 pochłania już spore ilości oliwy (średnio 0,5l/1000km).

Poradźcie na co dokładnie zwrócić uwagę przy zakupie auta z tym silnikiem.

Pozdrawiam.

skolopendra
25-02-12, 21:59
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?36501-Poradnik-na-co-zwr%F3cic-uwag%EA-przed-kupnem-hondy

nie ten dział

sebik1984
25-02-12, 22:11
Drogi kolego powiem tak. Zależy jaki rocznik auta i jak auto było używane. Musisz wziąć pod uwagę że te silniki mają najmniej 12 lat i wiadomo przebiegi oscylują w granicach 300-400tyś km. Więc słowo igła u sprzedającego zero poboru oleju itp to ja w t nie wierze i tyle. B16A2 niestety mają słabe pierścienie i uszczelniacze też poddają się wiekowi ale zdrowe nie powinno brać więcej niż 250ml na 1000km przy katowaniu ostrym. Ale to są silnik wysoko obrotowe i wiadomo wcześniejsi właściciele kupując takie auto nie jeździli i nie zmieniali biegów przy 3000tyś obr. Bo wtedy kupuje się auto z silnikiem 1.4 a i tam też się ostro kręci. Teraz trafić na silnik z zerowym poborem oleju graniczy z cudem i jeżeli ktoś mówi że nie bierze ani grama od wymiany do wymiany średnio co 10000tyś km to nie uwierzę i tyle. To są naprawdę trwałe i mocne silniki bardzo wytrzymałe bo kręcą się wysoko i po prostu decydując się na B16A2 trzeba się liczyć ze zużyciem oleju. Jeżeli silnik trzyma parametry mocy na odpowiednim poziomie i dolewki są akceptowalne to nie ma sensu remontować bo często się zdarza że zużycie pozostanie na tym samym poziomie a często są przypadki że się pogarsza. Bo co raz fabryka złoży to już raczej nie poprawi się tak jak w fabryce. Przy przy gazowaniu nie zawsze zakopci. Najlepiej przejechać się przeciągnąć do odcinki i ktoś za tobą niech jedzie to spr czy kopci czy nie.