Zobacz pełną wersję : D16Z5- dwa mini problemy...
Czesc
Mam dwa małe problemiki z moim swieżo włożonym D16Z5
-pierwszy to długie kręcenie przy rozruchu (w poprzednim nadwoziu palił od dotknięcia, ECU, silnik, podcisnienia, to samo), moj poprzedni szczaw też tak kręcił dłużej...
na ciepłym jest ok. CZY TO JEST WYSYPANA POMPA PALIWA?
-druga kwestia to niskie odcięcie. I to mnie wkurza mocno.
wiem że jak silnik "nie jest gotowy" rozgrzany, itd; to odcina niżej. U mnie te wartości to licznikowe 7200-niskie i 7700-normalne.
I jadąc nawet 10-15km ciągle odcina 7200, b.rzadko zdarza mu się ciąć normalnie wysoko...
Check sie nie pali, dioda nie mruga- błedów brak. Co to może być?
ja mam z5 i umnie jest tak ze musze pare razy poganiac do 7000 to wtedy sie przestawia na 7800.
co do odpalania na zimno, to zainteresuj się ustawieniem zapłonu lampą strobo
i sprawdź czy w aparacie zapłonowym nie masz luzów na osi.
U mnie był olbrzymi luz na osi i czytniki dawały fałszywe sygnały.
Pamiętaj że rozrząd ustawiony w TDC, czyli górnym martwym punkt, to palec rozdzielacza powinien wskazywać elektrodę od pierwszego cylindra !!!
jeśli to wszystko jest ok to trzeba szukać przyczyny w paliwie.
pozdrawiam i powodzenia
ja mam z5 i umnie jest tak ze musze pare razy poganiac do 7000 to wtedy sie przestawia na 7800.
ale własnie w tym problem że jade rozgrzanym 15-20min cały czas odcina na 7000
naprawde sporadycznie (2-3 razy) odcinał mi na niskich biegach wysoko
najczęściej jest tak że jak przyspieszam na maxa to I,II i III bieg tnie do 7000, a IV już normalnie- ale to też w 40% przypadków, większość to jednak cięcie na 7k
Strasznie mnie to leczy bo to wysokie odcięcie jest kluczowe właśnie na jedynce i dwójce... :neutral:
zrob reset kompa i potem tak jak majlo mowi, kilka razy musisz podeptac do odciecia (powinno odciac 7200) a potem juz odetnie 7500-7800 (zalezy od ecu) ale jak silnik zrobi sie zimny albo zgasisz to znowu bedziesz musial podeptac do"nizszej" odcinki i znowu sie przestawi na "wyzsza"
ale ja własnie tak robie ziomki i za cholere nie chce odcinać wysoko- przecież poł godziny w 20st C powinno go dobrze rozgrzać...
w obecnych warunkach pogodowych to piec razy zdazylby sie rozgrac i odcinac powinien odpowiednio. U mnie równo za kazdym razem 7500 i ni *uja ni w te ni we wte.
Moze jakies problemy z cisnieniem oleju, albo jego czujnikiem (nie wiem czy samodiagnostyka go obejmuje) w vtecach od tego zalezny jest moment zalaczania sie go i chyba odciecie tez jest zalezne (tu wiem ze go nie ma), ale sobie gdybam czysto teoretycznie czy to moze miec wplyw :-). Druga sprawa to przepustnica, w zaleznosci chyba od otwarcia ( przy niepelnym otwarciu vtec tez sie inaczej zalacza), ale nie wiem jak jest z odcinka wtedy.
Próbuje jakos kogos naprowadzic, bo moze te rzeczy maja cos wspólnego. A jak pieprze glupoty to olejcie co napisalem :D
az z ciekawosci sprawdzilem u siebie a mam D15Z6 i nie ma znaczenia czy jest zimny czy trzeba czekac az sie nagrzeje - odciecie 7200 rpm (a nie mam i nie mialem zadnych problemow z silnikiem chodzi super mocy ma i pali jakies 6-7 l na stowke a noge mam cieeezka)
Tylko, ze to zupelnie inny silnik.
Ja bym szedl tropem ****ietych czujnikow, w szczegolnosci cisnienia oleju i temperatury silnika.
ale nic nie błyska w ECU, czyli czujniki sa spox...
a zapina nieźle
Nie jestem pewien, ale mozliwa chyba jest sytuacja, ze czujnik dziala (wiec nie ma checka), ale np. podaje nieprawidlowa informacje i komp odcina nizej, uznajac silnik za sprawny, ale nie gotowy do ostrej jazdy.
mysle ze cały zamet z niskim odcieciem powoduje zepsuty, ciągle otwarty termostat
jako ze taraz jezdze tylko obwodnicą, powyzej 120km/h i jest relatywnie chłodno (14-15st.) to autko po prostu jest niedogrzane...
problemu nie było jak były upały, wiec zmienie termostat i zobacze
tam są dwa czujniki temperatury - i przez to mogą być jaja
a trzyma temperature?
nie wiem, ale wydaje mi się że strzałka lekko się waha- tak w zakresie 2mm
normalnie przecież stoi non stop tak samo- chyba...
normalnie stoi jak drut - bez wahnięcia.
tak, to był termostat
jest OK :razz:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.