PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki olej silnikowy Civic 5D 1.4 75km.



poniak
25-02-12, 19:43
Witam, kupiłem civica 5D 1.4 75km z przebiegiem 220tys. km. Problem w tym że nie wiem jaki tam jest teraz olej zalany, a zamierzam zmieniać niedługo. Jaki polecacie do samochodu z takim przebiegiem ? Myślałem nad minerałem, jakie mogą być skutki zmiany oleju z minerału na półsyntetyczny ? Poprzednia właścicielka nie wiedziała jaki tam jest olej i kiedy był zmieniany. Pozdrawiam.

Karolniki
25-02-12, 20:08
Ja kupiłem miesiąc temu z silnikiem 1.6 113KM z przebiegiem 179tyś. km. i zalałem półsyntetykiem schela . Olej mineralny moim zdaniem ławo rozpoznac bo ma dosyc kwaśny zapach bardzo charakterystyczny dla olei mineralnych .

lukwycz
25-02-12, 20:46
Mam przebieg prawie 200tys km i leję pełen syntetyk 5w-50. Trochę go wciąga ale pewnie przez vtec-a. Nie zafundowałbym swojemu autu oleju na bazie mineralnego. Zrobisz po swojemu, ale ja nawet gdyby poprzedni właściciel jeździł na mineralnym to i tak przeszedłbym na syntetyk.

Karolniki
25-02-12, 20:48
Masz racje półsentetyk to ostateczność . Już w jednym samochodzie miałem mineralny i wiecej tego błędu nie popełnie :D

Hondziarz84
25-02-12, 20:54
Lej conajmniej półsyntetyczny ja mam 290tys i jeżdżę na 5W40 full syntetyk i jakoś znacząco go nie ubywa.

pablo_020
25-02-12, 21:03
gdyby poprzedni właściciel jeździł na mineralnym to i tak przeszedłbym na syntetyk.

No to chyba jenak nie było by zbyt rozsądne.

poniak
25-02-12, 21:13
To w takim razie chyba wleje półsyntetyka. A da jakoś radę rozpoznać jaki tam olej jest ?

anticorr
25-02-12, 21:17
Jak nie wciąga Ci oleju, to do takiego przebiegu jak najbardziej i najbezpieczniej będzie lać półsyntetyk, z pełnym syntetykiem może być groźnie jeśli wcześniej było co innego, bo może trochę Ci wypłukać silnik

poniak
25-02-12, 21:25
Nad syntetykiem w ogóle nie myślę :) Trudno powiedzieć czy nie wciąga, dopiero co kupiłem tą hondę zrobiłem 200km i nic nie ubyło a czasem przyciskałem ją.

michaus
25-02-12, 21:28
ja lałem 10w40, przebieg 130tys.
i silnik mam taki jak Ty:)

poitner
25-02-12, 21:35
ja mialem olej 10w40 i brala mi olej i mechanik polecil mi mineralny , dopiero wlalalem zobaczymy efekty

mirasek
25-02-12, 22:26
Mineralny nic nie da, musisz go częściej wymieniać, a zimą to zarzynanie silnika na 15w, w zasadzie żadnych plusów poza ceną / tanimi dolewkami :)

poniak
25-02-12, 23:03
poitner, a jaki Masz przebieg ?
mirasek, wiem ale jak by tam był teraz minerał a bym wlał półsyntetyka to by mogło przepłukać silnik.

lukwycz
26-02-12, 01:12
Panowie, zastanawiam się, czy ktoś mi poda konkretny przykład jak full syntetyk po przejściu np. z mineralnego wypłukał silnik i jak go zniszczył (np. pozapychał kanały olejowe)? Czy tylko niektórzy powielają mity? Syntetyk jest zdecydowanie najlepszy dla silnika, szczególnie teraz przy zimnych rozruchach.

anticorr
26-02-12, 01:53
czy ktoś mi poda konkretny przykład jak full syntetyk po przejściu np. z mineralnego wypłukał silnik i jak go zniszczył (np. pozapychał kanały olejowe)? Czy tylko niektórzy powielają mity?
Jak jesteś taki mocny to poeksperymentuj na swoim silniku i daj znać jakie będziesz miał tego wyniki, ja bym się osobiście nie odważył. Do słuszności syntetyka jak najbardziej masz rację, ale nie ma co się oszukiwać to nie są 5-letnie auta z przebiegiem 80tys.Chyba że masz remont główny motoru zrobiony to jak najbardziej.

mirasek
26-02-12, 08:23
To ja jestem mocny :) w kilku autach z przebiegiem 200-300 tys.km zmieniałem z 15w40 na 10w40, w civicu przy ponad 200 tys.km z 10w40 na 5w50, potem 5w40, nawet płukanki lałem i wszystkie silniki są do dziś w bardzo dobrej kondycji. Jak silnik nie miał wycieków to nie ma do dziś, jak gdzieś się wcześniej pocił to poci się nadal, bo to (uwaga) zależy od uszczelek. Nie jestem zwolennikiem teorii że silnik uszczelniają nagar i gęsty olej :) Poza tym właściwości myjące oleju nie zależą od jego bazy tylko od dodatków, a tu już nie ma reguły jak 15 lat temu. Motur który ma z górki to padnie niezależnie czy wleje się mu syntetyk czy będzie "ratować" minerałem. Lepkość oleju powinno dostosowywać się do zaleceń producenta, warunków i sposobu eksploatacji. Nie mam zamiaru nikogo przekonywać i czy coś udowadniać, nie moje auto nie moja sprawa, ot takie mam doświadczenia :)

poniak
26-02-12, 10:14
Ok, decyzja padła na półsyntetyk. Minerał za gęsty, syntetyka się boję wlać do silnika z takim przebiegiem. Dzięki wszystkim za dobre rady, bo już miałem kupować minerała. :p

Badboy96
26-02-12, 11:13
a ja mam 228 tyś przebiegu i jeżdżę na 10w60 valvoline vr1 i zalałem go po nie wiadomo czym( pewnie 10w40) i nie ma żadnych problemów

lukwycz
26-02-12, 12:05
Tak na marginesie 10w60 valvoline vr1 to półsyntetyk. VR1 5w50 to pełen syntetyk.

pablo_020
26-02-12, 12:45
Tak na marginesie 10w60 valvoline vr1 to półsyntetyk. VR1 5w50 to pełen syntetyk.

Chyba sie mylisz, poczytaj troche. 10w60 valvoline vr to jest syntetyk.

rafano
26-02-12, 12:52
chyba jednak nie skoro na stronie producenta widnieje "synthetic blend" http://www.valvolinepolska.pl/pr,16,vr1_racing_5w-50_full_synthetic_10w-60_synthetic_blend_20w-50_mineral.html

lukwycz
26-02-12, 17:38
Rafano, dzięki za pomoc, synthetic blend to pół syntetyk. Zdarzają się oleje 10w60 pełne syntetyki ale to rzadkość, chyba tylko Shell Helix i Castrol Edge.

sucharek
27-02-12, 08:56
ja mam 207 tys i 10 w 40 Liqid Molly i smiga az milo

Cegła
28-02-12, 01:12
na dalszą ew. dyskusję zapraszam do tematu o olejach : http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?19768-Oleje-silnikowe-i-przek%B3adniowe

Pozdr.