PDA

Zobacz pełną wersję : zalewa swiece przy odpalaniu... D15z6 help!



Szczery
24-02-12, 22:11
Dziendoberek...
:)
Pojawil sie mi ostatnio (juz 3ci raz) problem.
Wieczorem podjechalem pod dom, zaparkowalem jak zawsze a przed poludniem wsiadam, kluczyk stacyjka, kontrolki, chwilka az wszystko co musi zgasnie i krece ... i nie odpala.
Kreci rozrusznik silnikiem ochoczo az kontrolka oleju gasnie ... i nie odpala.
No to chwilka przerwy, cofam kluczyk i od nowa i znow nie odpala...
Co jest! Qwa sobie mysle, moze to te swiece co je miesiace dwa temu wymienilem, lub niedajborze aparat. Wykrecam swiece a ta mokra... Pozostale tez! Ooooo w morde.
Biore stare swiece (w miedzyczasie juz prostownik do aku podlaczylem na 5min), wkrecam podlaczam 3, czwarta w fajce na silniku, krece... sasiad patrzy, iskra jest i silnik prawie odpalil.
Wkrecilem 4ta swiece, odpalam i tak jak lubie, na dotyk, i cyka az milo.
To bylo 4dni temu, od tamtej pory powtozylo sie dzis raz jeszcze, a wczesniej kiedys z rok temu jeszcze mnie tak nie milo zaskoczyla.
Silnik d15z6, swiece ngk, przewody 8mc-y bosch, kopulka i palec stare ale wygladaja ok. Napiecie ladowania 14,36V w drodze do pracy byl pidpiety miernik i moglem zerkac co chwile, napiecie na aku po nocy 11,9 do 12,05V (nie malo troche?), akumulator 1,5roczny, w najwiekrze mrozy bez problemu cykalo wszystko.
Zauwazylem, ze rok temu gdy nie odpalola tez bylo "mokro" jak ... teraz!

Jakies pomysly macie, co jeszcze i jak sprawdzic? Co moze byc zawilzale i utrudniac odpalanie. Dodam, ze gdy odpala nozmalnie to max 2sek krecenia rozrusznikiem, gdy rozgrzana to na dotyk pali.

Budziniak
24-02-12, 22:15
kopulka i palec stare ale wygladaja ok. wyglądać mogę OK ale na oko to chłop w szpitalu umarł a w dodatku


Zauwazylem, ze rok temu gdy nie odpalola tez bylo "mokro" jak ... teraz!

Szczery
24-02-12, 22:40
Hmmm, mam gdzies w gratach caly aparat zaplonowy od d13b2, ciekawe czy palec, kopulka lub chociac uszczelka podejdzie do d15...
Jesli nie podejdzie to kopulka kolo 6dych kosztuje boschowska.
Sa jakies szczegolnie polecane firmy produkujace te graty lub jakich sie wystrzegac czego nie kupowac?

Wojtek Marki
25-02-12, 15:29
YEC lub EPS

Saiti
25-02-12, 17:34
Ciekawe czemu to jest w dziale TURBO NA SWAP :)

Budziniak
25-02-12, 18:32
Hmmm, mam gdzies w gratach caly aparat zaplonowy od d13b2, ciekawe czy palec, kopulka lub chociac uszczelka podejdzie do d15... musisz porównać bo wg. zdjęć to jest inny.

Jesli nie podejdzie to kopulka kolo 6dych kosztuje boschowska. Zdemontuj kopułkę i palec i osusz w domu suszarką lub opalarką. Co prawda nie pochwalam czyszczenia styków bo to rzeźba w gównie ale możesz to zrobić aby sprawdzić czy się polepszy o ile styki nie są zbyt wypalone. Jak będzie poprawa to kup kopułkę i palec tej firmy YEC o której wspomniał Wojtek :)


Ciekawe czemu to jest w dziale TURBO NA SWAP
bo d15z6 jest...


NA :D

sapek
25-02-12, 18:37
Przede wszystkim to uszczelkę pod kopułką wymień.

Szczery
25-02-12, 19:51
W tym dziale bo sie kopsnolem kapeczke, za co przepraszam.
No i fakt, to NA :D
Jutro wygrzebe aparat od d13 i porownam kopulki a ta ktora mam w d15 wezme i wysusze dokladnie tak jak polecacie, aparatu nie bede wyjmowal ale suszarke na jakies 30min tak ustawie by i go w srodku konkretnie wydmuchalo...
Dzis inny test, auto dziala narazie ale dmucham na zimne. Odpiolem klemy z aku mierze napiecie 12,1V
Podlaczylem prostownik a tu prad ladowania 8A (maxymalny tego prostownika 10A) i spada spada do okolo 4A w 15min potem po kolejnych 4h spadlo juz zaledwie o 1A czyli do 3A (jakby kto liczyc nie umial) :P :D
Czy po praie 5h ladowania nie powinienem zejsc do okolo 1A. Jutro z rana go ponownie pomierze i spadek napiecia przy odpalaniu sprawdze. Noze napiecie zbytnio leci w dol i brakuje troche gdy rozrusznik kreci...
W pon zamawiam tak czy siak kopulke, palec i uszczelke, i jeszcze oring bo zauwazylem ze z pomiedzy aparatu a glowicy tyciu oleju sie wydostaje...
Dziekuje wam wszystkim, do zobaczenia nazlocie...

Szczery
26-02-12, 16:11
Aparat wysuszylem (choc na oko nie bylo co), uszczelke wyczyscilem, elektrody w kopulce poczyscilem (wygladaja na dobre, nie sa powypalane), palec tez.
Zobaczymy co bedze tetaz sie dzialo.
Akumulator po wczorajczym ladowaniu mial teraz 12,48 co wedlug specyfikacji produceta miesci sie w "spoczynkowej" normie (miedzy 12,4 a 12,9V)