Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Silnik D16Z6 wiecej mocy ?



Grzesiek_Devil_
24-02-12, 21:59
Witam , jak w temacie , co najlepiej zastosowac w silniku ,zeby wiecej z niego wyciagnac? Pomijam dolot (chyba najlepszy CAI) wydech przelot oraz na końcu strojenie bo to podstawa. Jaki kolektor wydechowy ? ebay 4-2-1 jaki ssacy ? a teraz z grzebaniem w silniku , podniesc kompresje czym ? tlokami? najlepiej jakimi z d13 ? z d16z5? uszczelka ? jaka ? Moze kólko ? ostry walek jaki ? skrzynia hybryda wiec co w niej zmienic ? pozdro :)

Starstruck
24-02-12, 22:02
Wiesz co, nt. D16Z6 są setki tematów :). W "Nasze auta" jest bardzo dużo, fajnie podłubanych D16Z6 i w opisach znajdziesz co i jak :).

long_r
25-02-12, 00:14
metod jest wiele, ale jesli chcesz najbardziej odczuc co kolwiek przy stosunkowo niewielkich kosztach, laduj hybrydowa skrzynie, najlepiej fd 4.4. mocy na silniku nie zyskasz ale za to odczucia z jazdy tak (moc na kolach)

drvtec
25-02-12, 09:04
dokładnie jak pisze long_r zacznij od skrzyni

radar333
25-02-12, 09:56
+ lekki zamach, najlepiej Fidanza bo leciuuutki. O D16Z6 modach jest 1/4 forum, dosłownie.

majson
25-02-12, 12:35
O D16Z6 modach jest 1/4 forum, dosłownie.

Dokladnie, tylko wybierasz ile chcesz koni ;P

radar333
25-02-12, 12:47
Dokladnie, tylko wybierasz ile chcesz koni ;P

I ile chcesz za to zapłacić :p

wkostek
27-02-12, 08:51
Przede wszystkim Grzesiek_Devil musisz sobie zadać zasadnicze pytanie: Ile chcesz wydać na budowę mocnego d16z6?
Wtedy dopiero przeglądaj forum i projekty z dziale "Nasze auta", a jest w czym przebierać. Na początek zrób to co long_r napisał - zmień skrzynię na hybrydkę, kompletuj resztę gratów i dopiero działaj. W razie czego pytaj, chętnie pomogę. Pozdro.

Grzesiek_Devil_
27-02-12, 22:05
Znaczy tak juz jest zamysl... myslalem wczesniej o doladowaniu( eaton m62) ale po konsultacji ( z przema72) wybralem NA. Ile kasy ? nie wiem wyjdzie w praniu. Oczywiscie i tak bede robil wszystko przy remoncie( glowica, pierscienie , panewki) , ale na ta chwile dostalem propozycje : Oprocz dolotu CAI i wydechu 2", doprezenie tlokami PM3 z przeprasowywaniem na moje korby, do tego Oczywiscie obrobienie glowicy , regulowane kolko, sportowy walek Crower Stage 2 oraz oczywiscie strojenie. Co myslicie o tym ? jakies propozycje ? jakies ssacy ? jaki kolektor wydechowy ?

DymisR^
28-02-12, 09:14
wieksza przepustnica i aftermarket ssacy typu skunk2 wydechowy bisimoto

Camellia Racing
28-02-12, 09:22
Wrzuć kolektor wydechowy Toda :)
Ja bym wrzucił Kolektor Supersprint do tego pełen układ wydechowy Supersprinta i zakończyłbym go tłumikiem też Supersprinta ;d

wkostek
28-02-12, 11:17
2" wydech w dłubanym d16z6 to chyba ciut za mało. Wybrałbym 2,25", jakiś aftermarketowy kolektor wydechowy (np. supersprint lub ebayowy chinol) i ssący (np. edelbrock lub skunk2), przepustnica co najmniej z H lub B serii rozwiercona na 62 mm lub jakaś aftetmarketowa, do tego jakiś ostrzejszy wałek (może być CROWER, ale stage 2 podobno wymaga zmiany talerzyków i sprężynek zaworowych) - polecam Comp Camp 59300, bo nie wymaga zmian talerzyków i sprężynek. No i oczywiście jak pisali wcześniej podstawa to zmiana skrzyni na jakąś hybrydkę. Co do tłoków to do d16z6 najlepsze i bez dodatkowego rzeźbienia są PM7 lub P29, ale to co podałeś to chyba też może być. Oczywiście głowica na warsztat obowiązkowo.

Camellia Racing
28-02-12, 18:36
Idąc na łatwiznę do D16Z6 założyć można skrzynię z D13 bo jest krótka. Bardziej kosztownie ale też przyjemniej można użyć skrzynię S20 z D16Z6 (tą na dużych łożyskach) i zrobić hybrydę z 1/2/3 od crx'a :)

radar333
28-02-12, 20:25
Ale pier*olisz. Co ty botem jesteś? A kolektor Supersprinta, przynajmniej taki jak ja oglądałem do d-serii, to ma już na oko mniejsze rury wydechowe niż zwykły ebayowy.

Camellia Racing
28-02-12, 21:01
Jak będzie okazja to zdejmę swojego Supersprinta który zresztą jest przy D16Z6 od kilku lat i sprawdzę jak tam z przekrojem :)

wkostek
28-02-12, 21:06
Ja mam Supersprinta w coupe i jest wiekszy od jebajowego jakiego miałem w hb. Niewiele, ale jednak zawsze wiekszy - około 1,5 - 2 mm większa średnica otworów na flanszy, ale wyjście takie samo jak w jebajowym.

majson
28-02-12, 21:57
Rowniez z wydechowego dalbym ebaj niz bisimoto. Odczuwalne efekty sa po ebay. Lepiej i szybciej sie cr zrobi na tlokach PM7. Hybryda obowiazkowo.

Grzesiek_Devil_
28-02-12, 22:07
A ja cały czas czytam u nas na forum od speców ,że jak nie ma kompresa ani turbo to 2" daje najwiekszy przyrost. Przepustnica z b serii np: ile ona ma? i jak to wyglada rozwiercenie jej ? co to daje ? Co to Crowera Stage 2, kolega przema72 w rozmowie ze mna podal ze zaleca sie ale nie jest konieczna wymiana talerzyków gdyz stage2 nie kreci sie az tak wysoko i ponoc nie jest to musem. Wydechowy pewnie wpadnie ebay 4-2-1 a ssacy? elder jakie koszta lub skunk ? i gdzie to szukac ? tylko ebay?

Camellia Racing
28-02-12, 22:16
Crower to wałki rozrządu kolega myślał. A wymianę talerzyków i sprężynek się zaleca bo OEM nie wytrzymuje często.

Grzesiek_Devil_
28-02-12, 22:40
o tym ze to wałek sportowy to wiemy :)

Saiti
28-02-12, 23:23
elder jakie koszta lub skunk ? i gdzie to szukac

Na razie to polecam Ci rozwiercić ssący pod większą przepustnicę, do tego zakupić przepustnicę od H-serii i ją jeszcze rozwiercić bardziej. Będzie zauważalny przyrost, jeśli to zegrasz z wałkiem i tłokami ;)


o tym ze to wałek sportowy to wiemy



Co to Crowera Stage 2 - zapewne chciałeś napisać "Co DO CS2" ;) Stąd wątpliwość ;)

wkostek
29-02-12, 08:32
Jeśli chcesz kolektor ssący edelbrock lub skunk2 to najszybciej zakupisz w USA (np. 81saren pomoże Ci w zakupach z USA), w Polsce jest trudno trafić, ale czasem się trafiają, ale głównie skunk2. Co do rozwiercania przepustnicy, to chodzi mi bardziej o rozwiert od strony wlotu i wylotu powietrza w przepustnicy, bez rozwiercania całości (bez zmiany średnicy motylka). Zakup ssaka skunk2 lub edelbrock to koszt ponad 1000 PLN (edel jest droższy) za nowy egzemplarz. Jeśli liczysz się z kosztami to najlepiej zrobić tak jak Saiti napisał:

Na razie to polecam Ci rozwiercić ssący pod większą przepustnicę, do tego zakupić przepustnicę od H-serii i ją jeszcze rozwiercić bardziej

radar333
29-02-12, 09:29
zrobić hybrydę z 1/2/3 od crx'a
O to mi chodziło z tym pie*doleniem. 3 i 4 się daje. 1 jest takie samo a 2 deczko krótsza ale nie pasuje p&p. Do wałka raczej nie trzeba na siłę żadnych sprężynek (jeszcze zależy jak bardzo będzie on agresywny) jeśli mapa będzie seryjna. Sprężynki trzeba wymieniać w niektórych wałkach dopiero jak będziemy kręcić wyżej niż seryjna odcinka. Patrzcie jak daliście się wkręcić gościowi. 3/4 forum jest o grzebaniu w SOHC VTEC a tu nowy temat zakwitł i koleś ma z górki a wy musieliście grzebać godzinami...

81saren
29-02-12, 09:34
3/4 forum jest o grzebaniu w SOHC VTEC a tu nowy temat zakwitł i koleś ma z górki a wy musieliście grzebać godzinami...


:D Cala Prawda :D

Camellia Racing
29-02-12, 09:35
Pardon! Pomieszałem :D
2 bieg trzeba podciąć jak pamiętam nie ? :D

radar333 nie bądź egoistą, właściwie na forum brakuje takich rozpisek pod silniki, żeby wszystko było w jednym miejscu!
Dzielmy się wiedzą, póki nas stać na paliwo! niedługo ta cała wiedza już się nie przyda ;D

radar333
29-02-12, 09:41
Ale chłopie, wchodzisz na temat wkostka i czytasz jego setup i przeglądasz strony i widzisz co i jak i ile i za ile dało. Tam jest wszystko. Temat - przykład a jest ich w dziale 5 gen i 6 gen z kilkanaście co najmniej.

Camellia Racing
29-02-12, 09:46
Radar, ja to doskonale rozumiem i wiem o tym :)
Natomiast niektórzy tak dobrze forum nie ogarniają, nie są zwykli na grzebanie w poszukiwaniu informacji w necie, po prostu 2 lewe ręce ;)

Druga sprawa jest marginalna, projekty aut są indywidualne, każdemu zajęło trochę czasu na namysły co i czym zrobić. I żeby to zrozumieć trzeba trochę w tym posiedzieć....
Pojawią się pytania czemu przy użyciu tego a nie tamtego itd.

Grzesiek_Devil_
29-02-12, 11:04
radar333 jezeli masz z tym problem nieodpowiadaj , przecież nikt ci nie karze. Nie mysl sobie ze nie patrzylem na inne projekty ,ale niektorych zagadnien niestety nie kumam/ kumalem. Nie znam sie i nie wiem gdzie mozna dostac takie partsy jak edel lub skunk2 bo tego na alledrogo i zwyklych sklepach motoryzacjynych nie ma. Na szczescie nie wszyscy sa tacy. Chcialem zebrac wszystko do kupy, bo nie tylko mi sie to przyda. Co do przepustnicy z H seri to jest roznica czy z 2.0 cz 2.2 VTI ? Po drugie czy jezeli zlozy sie hybryde ( mianowicie 3,4 bieg z CXa) to wiadomo zmieni sie predkosc maks. ale oborty nie beda za wysokie na poszczegolnych biegach ?

Btw. co do sprezynek to napisalem tak, jaka dostelm odpowiedz. Ze nie jest musem przy Stage 2. Ponoc przy Stage 3 juz tak, gdyz auto nie bedzie sie tak wysko krecic jak na Stage 3. Autko nie bedzie mialo seryjnej mapy gdyz odrazu po zabiegu lub zabiegach bedzie strojone u tego pana powyżej.

wkostek
29-02-12, 13:20
Co do przepustnicy z H seri to jest roznica czy z 2.0 cz 2.2 VTI ?
H seria to albo H22 albo H23 2.0 to już F-seria. Jeszcze z B-serii będzie dobra.

wchodzisz na temat wkostka i czytasz jego setup i przeglądasz strony i widzisz co i jak i ile i za ile dało. Tam jest wszystko. Temat - przykład
I o to mi właśnie chodzi, żeby wszystko było jasne jak na dłoni, żeby inni mogli z tego korzystać. Ja nie robię z tego wielkiej tajemnicy co dłubnąłem w aucie, ba, nawet chętnie pomoge innym jak tylko będę mógł. Ot cały wkostek.:p

Gumka23
29-02-12, 16:20
jeśli mapa będzie seryjna.


Doprezenie, ostry walek, zmiana wydechu, dolotu bez strojenia?

Ja skladam z6 bez przepustnicy z b/h, zobaczymy co wyjdzie...

Grzesiek_Devil_
29-02-12, 17:39
przepustnica z B seri jest taka sama jak z H? np: z b16a2 ?

wkostek
29-02-12, 20:10
przepustnica z B seri jest taka sama jak z H? np: z b16a2 ?
Przeważnie tak - 60 mm, niekiedy zdarzają się 62 mm w h22 (nie biorąc pod uwagę h22a7).

Grzesiek_Devil_
29-02-12, 21:52
Poczytalem ostatnio ze jednak wieksza przepustnica jako tako nie daje korzyci dla mocy, a bardziej reakcje na gaz. Czy to prawda? ponoc dobrym wyjscie oprocz ssaka skunka2 albo edel( cena omk 1000zl) jest ssacy od d16y8...

wkostek
01-03-12, 08:50
ponoc dobrym wyjscie oprocz ssaka skunka2 albo edel( cena omk 1000zl) jest ssacy od d16y8...
Na pewno tańszym i podobno lepszym od seryjnego z d16z6, ale też trzeba za niego zapłacić około 300 PLN (za używanego), a używkę skunka można wyrwać za 750 PLN. Imo warto dołożyć kilka stówek i zakupić aftermarketowy kolektor ssący. Zresztą jak wiadomo samym kolektorem nie ugra się wiele, ale w połączeniu z innymi modami może dać całkiem niezłe przyrosty. Niedługo (być może jeszcze w tym miesiącu) sam sprawdzę jakie przyrosty (lub straty:p) da mi zastąpienie seryjnego ssaka z d16z6 na skunk2, ale o tym napiszę w oddzielnym temacie.

zabas
01-03-12, 09:53
ktoś kiedyś robił porównanie kolektorów d16z6 a y8 ale nie pamietam dokłądnie konkluzji ale ze y8 na pewno jest lepszy.

jednak jak juz masz kolektor z6 to nie ma sensu zmieniac go na ciut lepszy y8 tylko od razu jak wkostek pisze dawaj aftermarket.

btw. jak tam autko juz poskładane masz ?

wkostek
01-03-12, 10:35
btw. jak tam autko juz poskładane masz ?
Odbieram w tym tygodniu lub w przyszłym. Potem umawiam się na strojenie i zobaczymy jakie będą efekty zmiany seryjnego kolektora ssącego z d16z6 na skunk2, bo tylko to w zasadzie ulegnie zmianie w aucie. Poza tym zamiast kolektora wydechowego z ebaya jest supersprint (różnica w średnicy niewielka, około 1,5 mm) oraz zamiast filtra SIMOTA jest FUJITA (ta zmiana to bardziej dlatego, że SIMOTA juz trochę wysłużona jest). I ostatnią różnicą w porównaniu z ostatnim strojeniem i hamowaniem to dłuższy wydech (poprzednio hamowałem w budzie hb) firmy MAGNAFLOW z poprawionym tłumokiem środkowym. Oczywiście stroić będzie ta sama osoba (Maciek vel RYS) na tej samej hamowni VTG. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Saiti
01-03-12, 15:06
Poczytalem ostatnio ze jednak wieksza przepustnica jako tako nie daje korzyci dla mocy, a bardziej reakcje na gaz

Bo większa przepustnica przepuści Ci po prostu więcej powietrza, nie wepchnie ich więcej do cylindrów. Więc po prostu ma większy dynamiczny zapas powietrza. Ale boli takie podjeście do tematu, że liczą się tylko liczby. Jeśli podniesiesz odcinkę i to ładnie podstroisz na górze to też da efekt.

Grzesiek_Devil_
01-03-12, 17:51
Nie, nie chodzi tylko o liczby, natomiast jezeli mialo to by byc zbedne to po co zmieniac, ale skoro jednak :)

Saiti
01-03-12, 18:00
Sama przepustnica nic Ci nie da, ale przy porobionym silniku i podstrojeniu auta będzie potrzebnym uzupełneiniem zestawu.

majson
01-03-12, 19:42
jest roznica przy roznych wielkosciach przepustnic. mam porownanie jazdy na 56mm 60mm i 68mm. 68mm zdecydowanie lepsza.

Grzesiek_Devil_
01-03-12, 21:35
68mm z czego?

majson
01-03-12, 21:54
aftermarket

Grzesiek_Devil_
19-01-13, 20:58
Nie chciałem nowego tematu otwierać , więc pisze w swoim stary. Mianowicie proszę o wpadniecie do mnie do tematu i poszukuje odpowiedzi na ostatnie moje zadane pytanie ;)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?108646-EG5-cicho-ciemna-%29/page27