Arturvf500
16-06-07, 20:36
sytuacja wyglada nastepujaco:
- samochod bez katala, silnik B16A, dolot hybryda - Rura od B16, puszki i
wlot D16Z6, kolektor wydechowy B16A, szlifowana czesci 4-2, 2-1 bez
zmian, reszta wydechu 2,25" - przelot
pomiar spalin przy 3000RPM:
- CO: 0,67% (OK)
- CO2: 14,20% (OK)
- O2: 0,79 (OK)
- HC: 79ppm (OK)
- Lambda: 1.017 - zakres zmian 0,985-1.012 (OK)
czyli wszystko w normie, ale problemy sa przy obrotach jalowych:
- CO: 0,63% (OK)
- CO2: 13,80% (OK)
- O2: 1,34 (OK)
- HC: 243ppm - za duzo
- Lambda: 1.045 - zakres zmian 1,04-1.58, czyli nadmiar powietrza, ale
ponoc na jalowych sie nie mierzy
I teraz pytanie: czy bez katala to normalne(duza wartosc HC na jalowych i
lambda powyzej 1.03) - zwracam uwage ze jest to silnik JDM - czy zabrac sie za sprawdzanie sondy lambda;
faktem jest ze moge przedlubac sobie mapy dla jalowych, dac troche
wiecej paliwa by zblizyc lambde do 1.0 jednak czy uzyskam w ten sposob
zmniejszenie ilosci HC? Dodatkowo wydaje mi sie ze w miescie
solniczka lyka troche za duzo paliwa, ponadto przy spokojnej jezdzie ok
120km/h spalanie jest niewiele nizsze (~6,9) w stosunku do szybszej
jazdy 150-160km/h (~7,3); szukam dziury w calym czy raczej
powinienem poszukac rozwiazania problemu?
pozdrawiam
Artur
- samochod bez katala, silnik B16A, dolot hybryda - Rura od B16, puszki i
wlot D16Z6, kolektor wydechowy B16A, szlifowana czesci 4-2, 2-1 bez
zmian, reszta wydechu 2,25" - przelot
pomiar spalin przy 3000RPM:
- CO: 0,67% (OK)
- CO2: 14,20% (OK)
- O2: 0,79 (OK)
- HC: 79ppm (OK)
- Lambda: 1.017 - zakres zmian 0,985-1.012 (OK)
czyli wszystko w normie, ale problemy sa przy obrotach jalowych:
- CO: 0,63% (OK)
- CO2: 13,80% (OK)
- O2: 1,34 (OK)
- HC: 243ppm - za duzo
- Lambda: 1.045 - zakres zmian 1,04-1.58, czyli nadmiar powietrza, ale
ponoc na jalowych sie nie mierzy
I teraz pytanie: czy bez katala to normalne(duza wartosc HC na jalowych i
lambda powyzej 1.03) - zwracam uwage ze jest to silnik JDM - czy zabrac sie za sprawdzanie sondy lambda;
faktem jest ze moge przedlubac sobie mapy dla jalowych, dac troche
wiecej paliwa by zblizyc lambde do 1.0 jednak czy uzyskam w ten sposob
zmniejszenie ilosci HC? Dodatkowo wydaje mi sie ze w miescie
solniczka lyka troche za duzo paliwa, ponadto przy spokojnej jezdzie ok
120km/h spalanie jest niewiele nizsze (~6,9) w stosunku do szybszej
jazdy 150-160km/h (~7,3); szukam dziury w calym czy raczej
powinienem poszukac rozwiazania problemu?
pozdrawiam
Artur