Zobacz pełną wersję : Alarm - otwarcie drzwi nie rozbraja alarmu
Witam
Prosiłbym o pomoc w takiej rzeczy.
Posiadam Civica Coupe 6gen a w nim poprzedni właściciel zamontował alarm Legendford F-14. Mój problem polega na tym, że czujniki alarmu są podłączone w jakiś dziwny sposób a mianowicie, alarm rozbraja się tylko po otworzeniu drzwi kierowcy, i klapy bagażnika, natomiast nie działa w drzwiach pasażera- tzn po ich otworzeniu uzbraja się po 40s. Szukałem na forum, siedziałem ze schamtami, kopiąc w tym gąszczu kabli no i nie udało mi się.
Czy mógłby mi ktoś z Was podpowiedzieć które przewody trzeba zamienić (ponieważ uważam, że normalnym jest że otwarcie którychkolwiek drzwi rozbraja alarm, natomiast bagażnik nie, tym bardziej, że przez to już parę razy zatrzasnąłem sobie kluczyki) próbowałem poprzepinać przewody jednak wtedy przestała mi świecić kontrolka otwartego bagażnika, więc nie tędy droga.
Bardzo proszę o pomoc.
Rozumiem że to rozbrajanie odbywa się w chwili gdy drzwi otwierasz kluczykiem. Jeśli tak jest to jest to bardzo złe rozwiązanie. Masz pilot do tego langeforda ? najlepiej byłoby to zrobić tak żeby pilot rozbrajał alarm a nie wkładki w drzwiach. nie muszę chyba tłumaczyć dlaczego bo jest to jasne i oczywiste.
alarm rozbraja się tylko po otworzeniu drzwi kierowcy, i klapy bagażnika
kurcze przeciez kolega jasno napisal kiedy sie rozbraja :P czytamy ze zrozumieniem. Ps tez mam takie rozwiazanie kolego ale niestety elektronik ze mnie marny wiec nie pomoge
Chodzi Ci pewno o to że jak rozbroisz alarm i nie otworzysz drzwi to w ciągu minuty alarm uzbroi się ponownie. Powodem tego jest nie podłączenie do instalacji alarmu czujnika krańcowego z drzwi pasażera.
@Chipsy2 - nie, normalnie na pilota "rozbrajam alarm" drzwi się odblokowują mogę sobie wsiąść. tyle, że jeśli otworzę bagażnik lub drzwi kierowcy, alarm ponownie sam się sam nie uzbroi, natomiast jeśli wejdę sobie powiedzmy drzwiami pasażera to po 40 sekundach auto samo się zamknie a po chwili zacznie wyć a ja chcę to zamienić z bagażnikiem - otwarcie drzwi którychkolwiek powoduje zupełne rozbrojenie, a bagażnik nie jest do tego podłączony i jak go otworze to auto po paru chwilach się samo zamknie. wiem że tak to powinno być bo ojciec miał HB teraz ma nowsze generacje i w każdej tak jest, ktoś po prostu podpiął nie ten "czujnik" co trzeba, a mój problem polega na tym, że nie wiem które to kable od tego bagaznika podłączone są zamiast drzwi pasażera do centralki są popodłączane, a już cały schemat przekopałem, pod deską leżałem przez dobre parę godzin, a jeśli ktoś to robił u siebie to będzie na pewno wiedział gdzie tego szukać. a uważam, że nie jest to sprawa z którą od razu trzeba jechać do elektryka samochodowego, ponieważ 80% rzeczy poza kopaniem przy silniku robię sam przy hondzie. No i nagle taki zapewne jeden przewód źle podłączony robi się większym wyzwaniem.
Mam nadzieję, że problem jest teraz zupełnie jasny i nadal byłbędę bardzo wdzięczny za wszelkie rady ;)
Ja u siebie znalazłem odpowiednie kable w wiązce koło nóg po stronie kierowcy (duży pęk kabli) i tam podpiąłem czujniki.
19Ryba10 delikatnie mówiąc sam nie przeczytałeś ze zrozumieniem bo nie było mowy o rozbrojeniu alarmu pilotem. Jak się nie znasz to nie opowiadaj dziwnych historii. Wiem że są techniczne możliwości w niektórych centralach alarmowych rozbrojenia jej za pomocą przekręconego klucza we wkładce drzwi.
mielox na moje oko jest tak jak napisał Mariusz. Poszukaj sobie w googlach instrukcji serwisowej/montażowej do tego langeforda ( niestety nie mam czasu na przeszukiwanie swoich instrukcji ). To że masz podłączony bagażnik to bardzo dobrze bo jak ktoś będzie chciał ci wejść do auta przez bagażnik to nie będzie się ten alarm uzbrajał. Nie wykluczam że będziesz musiał użyć diody zenera żeby nie było sytuacji że jak wysiada pasażer to będzie ci piszczało nie wyjęcie kluczyka ze stacyjki.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.