PDA

Zobacz pełną wersję : podtlenek a vtec



omnipower
04-06-05, 16:29
Ostatnio dowiedziałem się całkiem ciekawej rzeczy co do N2O.
W przypadku zmiennych faz rozrządu nie zaleca się stosowania dużych doładowań.
Wszystko jest z podtlenkiem ok, do póki się vtec nie załączy, po ok 5500 rpm strzał np. +75KM to zabójstwo dla silnika, niektórzy stosują w B16 +50KM, ale z różnym skutkiem :lol:
Z tego co usłyszałem to najlepiej jest zakładać, jak już, tylko dysze +35KM, wówczas możemy być pewni, że nic się z silnikiem nie stanie, ale jednak strzał o mocy 35KM dużo nie daje :sad:
cóż, vtec ma też i minusy :wink:
ciekaw jeszcze jestem jak to wygląda w przypadku H22 czy B18 :D słyszał ktoś?
Powyższe informacje dotyczą silnika mocno doprężonego, żeby nie było :wink:

LIO
04-06-05, 16:32
podtlenek to wogóle zabójstwo dla seryjnego silnika. Zakladac jedynie instalacje na direct portach z kompem i najlepiej, na wzmocniony silnik

omnipower
04-06-05, 16:35
Wszystko zależy od strzału
kolega w 1.4 ma +50KM i splanowaną głowice, jakoś nic się takiego z silnikiem nie stało
a śmiga już na tym od ponad dwóch lat
wiadomo że lepiej by było wzmocnić silnik

LIO
04-06-05, 16:39
boborobol, tez mial 1.4 z podtlenkiem, stral 50KM i jezdzil i startowal w Modlinie, a potem bum i po silniku, dziura z boku :-(
Na szczesciem a juz VTI :-)

omnipower
04-06-05, 17:15
może za długie strzały podawał :roll:
przy podtlenku trzeba jeszcze świece na stopień chłodniejsze założyć i paliwko odpowiednie, najlepiej v-power albo coś co ma większą LO

Adam R.
04-06-05, 18:13
H22- swiece zimniejsze o jeden stopien i na luzie +50KM
zimniejsze swiece, wydajniejsza pompa paliwa i regulator, przestawiony zaplon +75KM
+100KM to juz hardcore w H22

Oczywiscie mowa o seryjnym silniku

omnipower
04-06-05, 18:33
a co gdy vtec się załączy? Podobno jak się włączy to z 50KM robi się 70-80, więc wychodzi na to że przy dyszach 75KM wyjdzie ich dużo więcej, ile dokładnie to nie wiem, może gdzieś znajde info jeśli ktoś to w ogóle hamował

Adam R.
04-06-05, 23:21
a co gdy vtec się załączy? Podobno jak się włączy to z 50KM robi się 70-80, więc wychodzi na to że przy dyszach 75KM wyjdzie ich dużo więcej, ile dokładnie to nie wiem, może gdzieś znajde info jeśli ktoś to w ogóle hamował
jak sie wlancza v-tec to dawka nitro sie nie zmienia, bo dlaczego mial by sie zmieniac :?: chyba ze robisz progresiv i wtedy jak chcesz to tak moze byc

omnipower
06-06-05, 00:42
:shock: wiesz, że nie wiem
własciciel Motoexpressu mi to powiedział, ale dlaczego to nie wyjaśnił
zapytam :wink:

[ Dodano: Wto 07 Cze, 2005 ]
wiem tyle, że tak wyszło na hamowni, ale dlaczego tak jest w dalszym stopniu nie wiem
poza tym jest jeszcze jedna rzecz -> średnio moment obr. wzrasta 2 razy w stosunku do wartości strzału, tzn że jak masz strzał +35KM to MO wzrasta o ok 70Nm

Wielki
07-06-05, 13:41
w vtec-ach kazdy strzal mozna liczyc razy dwa czyli 25=50 ,50= 100 itd sa bardzo podatne na nitro , lecz latwo jest tez przesadzic bo nie sa zbyt trwale:)


ale jednak strzał o mocy 35KM dużo nie daje

ps. strzal na dyszy 35KM w vti naprawde sporo duzo :wink: