Zobacz pełną wersję : Civiv VI 1.4iS czy 1.5LS ?
Witajcie,
od kilku dobrych miesięcy szukam upragnionego poliftowego Civica VI w hatchbacku z silnikiem 1.5 VTEC-E. Niestety jest z nimi dość ciężko - występują rzadko, a jak już, to z reguły ceny są zaporowe dla mojego portfela. Coraz bardziej jaram się tym, że wielu z Was przerabia swoje samochody i czerpie z nich dużą radość. I generalnie nie mogę już wytrzymać :D
Zacząłem się zastanawiać czy przypadkiem silnik 1.4iS nie będzie jednak dla mnie równie ciekawy jak ten 1.5? W 99% przypadków moja jazda będzie się ograniczać do cyklu miejskiego, stąd długie przełożenia w 1.5 i ekonomia wychodząca raczej na trasach nieco traci sens, by uparcie szukać tego Vtec'a. Niestety nie mam doświadczenia w jeździe oboma silnikami, więc zdaję się na Wasze opinie. 1.4iS znacznie łatwiej trafić niż 1.5 - to fakt. Cenowo też jest znacznie lepiej (obecnie 1.4iS bywa tańszy nawet o kilka tysięcy pln, a to już jest spora kwota, którą można włożyć w serwis całego samochodu, etc.. uwzględniając w sumie nawet ceny paliwa).
Od razu zapytam jeszcze o klimę. Tzn. w sumie nie jestem do końca świadom korzyści wynikających z posiadania klimy. Ewentualnie jak tak realnie w Hondach jej włączenie wpływa na spalanie? Naturalnie w lato się przydaje, zwłaszcza w nadwoziach o kolorach lubiących łapać słońce. Obecnie śmigam Peugeotem 206 z klimą, ale szczerze powiem, że jak ją odłączam, to nie widzę żadnej różnicy...przynajmniej teraz w zimę. Niemniej zaznaczam swoje niedoświadczenie w tej dziedzinie. Poruszam tę kwestię dlatego, że spora część 1.4iS, które są na sprzedaż, nie posiada klimatyzacji i sam już nie wiem czy traktować to jako minus czy raczej neutralnie.
Przepraszam za naiwne może pytania, ale bardzo mi ta Honda siedzi w głowie i po prostu już się jej nie mogę doczekać :)
pozdrawiam,
mike AKA crank
Powiem Ci tak, kupisz d14 to jedyne co możesz zrobić to wydać pieniądze i zbliżyć się z osiągami do seryjnego econo, w d15 na start już masz to co tam po całej dłubaninie i przetarty szlak w okolice 135-140KM za rozsądne cyfry...także może warto poczekać i dozbierać :) Nie namawiam Cie na seryjne d15z6/z8 bo to autko w cyklu miejskim jedynym plusem ma spalanie, poza nim nie widać różnicy w starciu z d14, ale możliwości już inne choć w żadnym przypadku nie przesadne :)
klima przydaje sie w lato jak i w zime (np szybkie odparowanie szybek) :) spalanie hmm , z 0,5l wiecej ci spali , przynajmniej u siebie tak zauwazylem. Osobiscie jezdze 1.4 HB i jestem zadowolony spalanie benzyny po miescie na nie dosc dlugich odcinkach 7l w lato kolo 9l w zime , w trasie kolo 6l . Teraz przezucilem sie na gaz KME diego g3 i w zime pali kolo 9-10l gazu w trasie nie testowane jeszcze.
Bierz 1.5 Econo. Czekaj, szukaj a znajdziesz. Jeśli wybierzesz wersję bez klimy w ciemnym kolorze nadwozia to szczerze współczuję w upalne lato :p
1.4 wcale nie jest ekonomiczne. Po jakimś czasie możesz wstawić krótszą skrzynię do 1.5, wykonać "podstawowe" mody i już zacznie to naprawdę sensownie latać.
Mam 1.4iS powiem tak... jak nie chcesz wiecej mocy niż w serii to polecam bezawaryjny i da rade się jakoś toczyć. Co do spalania miedzy 1.4 a 1.5 to jest bardzo podobne. Klimy nie mam i nie wiem jakoś żyje, choć nie raz jak nie ma miejsca w cieniu to... Mhm piszesz że są duże różnice w cenach, nie wiem jak u Ciebie z kasą ale może w grę by wchodził swap z 1.4 na np. d16z6?? lub nawet jakąś B serie. Przeanalizuj wszystko kalkuluj, a i lukaj progi pod zabezpieczeniem ściąga je się 5 minut a można dużo zobaczyć:P no i nadkola. Powodzenia.
Klima to nie jest wielki problem. Lepiej szukać zadbanego egzemplarza bez klimy i ją potem dołożyć (nie jest to skomplikowane), niż kupić auto z klimą w gorszym stanie.
Co do silników, to wszystko zależy od tego czego oczekujesz. Jak chcesz iść w moc tańszym kosztem, to lepiej brać 1.5... natomiast jeśli jeździsz spokojniej, to 1.4 90KM w zupełności wystarcza. Honda z tym silnikiem jeździ lepiej niz zdecydowana większość 1.4 w innych markach.
dziękuję za odpowiedzi, bardzo to doceniam.
Naturalnie pod kątem możliwości przeróbek 1.5 jest lepsze, z resztą gdyby się pojawił taki model w dobrym stanie, to bym go wziął bez wahania. 114KM w serii to atrakcyjna cecha tego silnika.
Inną sprawą jest to, że w Warszawie i obecnych korkach moc nie będzie miała tak dużo znaczenia - i tak, i tak więcej się stoi na światłach i w korkach, niż rzeczywiście jeździ. Miejsc, w których można przycisnąć jest bardzo mało, stąd zacząłem się poważnie zastanawiać nad 1.4iS, bo różnica w osiągach jak sami mówicie jest niewielka. Muszę się też zastanowić czy rzeczywiście będę dużo grzebał, by zwiększać moc...przynajmniej od razu.
Co do klimy, to naturalnie wolę mieć lepszy stan ogólny i dołożyć klimę, niż upierać się na klimę i wziąć coś, co nie do końca będzie zadowalające pod kątem kondycji choćby blachy czy silnika. Owszem, ciemna fura bez klimy to patelnia, a tego też nie chcę :)
Na razie zbieram, czekam i rozglądam się za d15z7, niemniej zerkać będę również na d14z4, oba po lifcie.
Wiecie jak to jest - pierwszy samochód ze zbioru tzw. wymarzonych fur (czytaj CIVIC HB), ograniczony budżet, a chęci po prostu OGROMNE! Do tego mała ilość ciekawych egzemplarzy na rynku i zacząłem się zastanawiać czy nie rozszerzyć lekko parametrów poszukiwanego przeze mnie auta. Ciężki temat. wiem :)
Nie wiem jakie są teraz ceny 6 genów na rynku, ale jeśli nie stać Cię na "te lepsze" egzemplarze to lepiej dozbierać daną kwotę i kupić coś sensownego.
Tak jak wspomnieli koledzy, pierwsze na co patrz to ogólny stan auta (stan blach, "przygody" w przeszłości itp). Klimę zawsze można potem domontować (choć to też nie taki mały koszt).
Co do silnika to osobiście polecam Ci 1.5 Econo pomimo wszystko. Czy będziesz chciał go w przyszłości modyfikować, czy stawiasz na ekonomię, w obu przypadkach lepsze jest 1.5. Jeśli chodzi o osiągi zbliżone do wersji 1.4 to jest to spowodowane głównie długą skrzynią biegów (którą można w przyszłości zmienić na krótszą).
Oczywiście jest opcja zakupu Civica z silnikiem 1.4 w bdb stanie i wstawienie innego silnika, ale nie zapominaj, że to także niemałe koszta. Silnik w dobrym stanie plus osprzęt bez skrzyni biegów (tę zostawiłbyś z 1.4) to ok. 800-1000zł, a trzeba doliczyć też koszt wstawienia co podwoi tę kwotę.
Prawda jest taka ze nawet przy czyms takim jak jazda po miescie, poprostu wygodniej poruszac sie autem z wieksza moca. Pozatym, chociazby przyjdzie jechac gdzies za miasto to raz ze zawsze lepiej miec troche wiecej mocy pod noga niz nie miec. Chociazby glupi manewr wyprzedzania. Roznica w pojemnosci jest bardzo niewielka, w oplatach za ubezpieczenie tez a jednak 25KM i 20NM wiecej jest. Spalanie u mnie w 1.4 nie nalezy do najmniejszych (nie upalam, nie krece do odcinki co swiatla). Pozatym, jazda na klimie w 1.4 to meka. Lepiej poczekac, kupic cos fajnego z 1.5 niz pchac sie w nieekonomiczne i stosunkowo slabe 1.4, zwlaszcza, ze roznica w spalaniu jest na + w 1.5.
To i ja dorzuce swoją opinię. Mam może nie hatchbacka, a liftbacka z silnikiem D14Z4. Jest tylko cięższa o 30 kg, więc osiągi podobne. Ogólnie w planach było 1.4 do 1.6 i padło na honde. Jest to moja pierwsza Hania. Jeździłem wieloma autami z 1.4, 1.6 i muszę powiedzieć, że naprawdę byłem miło zaskoczony. Jak na mały motor naprawdę ma kopa. Jeżdzę więszkość po mieście, niedługo będę codziennie dojeżdzał do miasta po 12 km i na tych odcinkach naprawdę silniczek zachowuje się wyśmienicie! 90 koni daje radę, nie zamula, przyspieszenie do 100 też robi wrażenie jak na 1.4. Dużo daje krótka skrzynia. Przy wyprzedzaniu nie ma problemów. Nie żałuje wyboru tego silnika. Jedyny minus to niezbyt niskie spalanie ze względu na normy euro 3 (w porównaniu do d14a8) Ja jednak polecam. Jeżeli ścigać się nim nie będziesz to musisz być zadowolony.
Dokladnie tak jak pisze kolega wyżej... warto dołożyc do 1.5 ponieważ jest i mocniejsze, elastyczniejsze ale tez pali mniej dzieki econo.
temat przyklejony do działu...ale po co szukać!!!
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?11737-Jaki-silnik-wybrac-Pom%F3%BFcie-w-wyborze!-%28Poradnik%29&p=1550296#post1550296
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.