Zobacz pełną wersję : Civiv VI 1.4iS czy 1.5LS ?
Witajcie,
od kilku dobrych miesięcy szukam upragnionego poliftowego Civica VI w hatchbacku z silnikiem 1.5 VTEC-E. Niestety jest z nimi dość ciężko - występują rzadko, a jak już, to z reguły ceny są zaporowe dla mojego portfela. Coraz bardziej jaram się tym, że wielu z Was przerabia swoje samochody i czerpie z nich dużą radość. I generalnie nie mogę już wytrzymać :D
Zacząłem się zastanawiać czy przypadkiem silnik 1.4iS nie będzie jednak dla mnie równie ciekawy jak ten 1.5? W 99% przypadków moja jazda będzie się ograniczać do cyklu miejskiego, stąd długie przełożenia w 1.5 i ekonomia wychodząca raczej na trasach nieco traci sens, by uparcie szukać tego Vtec'a. Niestety nie mam doświadczenia w jeździe oboma silnikami, więc zdaję się na Wasze opinie. 1.4iS znacznie łatwiej trafić niż 1.5 - to fakt. Cenowo też jest znacznie lepiej (obecnie 1.4iS bywa tańszy nawet o kilka tysięcy pln, a to już jest spora kwota, którą można włożyć w serwis całego samochodu, etc.. uwzględniając w sumie nawet ceny paliwa).
Od razu zapytam jeszcze o klimę. Tzn. w sumie nie jestem do końca świadom korzyści wynikających z posiadania klimy. Ewentualnie jak tak realnie w Hondach jej włączenie wpływa na spalanie? Naturalnie w lato się przydaje, zwłaszcza w nadwoziach o kolorach lubiących łapać słońce. Obecnie śmigam Peugeotem 206 z klimą, ale szczerze powiem, że jak ją odłączam, to nie widzę żadnej różnicy...przynajmniej teraz w zimę. Niemniej zaznaczam swoje niedoświadczenie w tej dziedzinie. Poruszam tę kwestię dlatego, że spora część 1.4iS, które są na sprzedaż, nie posiada klimatyzacji i sam już nie wiem czy traktować to jako minus czy raczej neutralnie.
Przepraszam za naiwne może pytania, ale bardzo mi ta Honda siedzi w głowie i po prostu już się jej nie mogę doczekać :)
pozdrawiam,
mike AKA crank