Zobacz pełną wersję : Uturbienie D15Z6+z6Vtec Turbina RHB5
Gryzie mnie nocna ciekawosć :)
Mam D15Z6 + mod Z6 Vtec jeszcze nie wystrojone :)
Od kilku dni rozmyślam nad turbinka tylko nie wiem ile Psi wytrzyma ten silnik :/ 160 Km + tyćke większy moment ze 180Nm :D dzięki turbinie zadowoliłby mnie bardzo :D
mam tez głowice od D16z6 i wtryski 240cm3.Wiem ze głowica z D16 odpręży silnik tylko w jakim stopniu i czy takie odprężenie nadawałoby się pod turbink
ę :) Wróciłem myślami do mojego Uniaczka. Była tam montowana turbinka RHB5 ale ile ona dmuchała nie wiem. Czy D15Z6 wytrzyma taki mod bez ruszania tłoków korb i panewek? Silnik jest w miarę zdrowy. Szkoda mi tez żeby ta głowica leżała...D15z6 Vtec +turbo hmm :D interesuje mnie to niezmiernie :D
4-5 psi (0,31-0,34bar) w zupelnosci mi wystarczy :D Tylko czy wytrzymie.
JulekCIVIC
22-02-12, 09:01
0.45 a i 0.5 bar możesz dymać od 3000rpm i korbom nic nie będzie, ale przy zmianie głowicy dobrze przygotuj blok i głowice pod stalową uszczelkę, żeby nie wyfrunęła :D
ja jeździłem kilka tyś km, na 0.5bar i było spoko, turbinę miałem td 04 13t, i kolektor od d15z1 i naprawdę zgrabnie to latało...
aha i w tym silniku razem z głowicą zmień skrzynie bo przy turbo juz tak bardzo hybrydy nie potrzebujesz (chodź było by fajniej) ale skrzynka z z6 lub nawet z d13 i robi sie zabawa bo przy twoim fd 3.888 i piątce 0.702 to zbyt niskie obroty jak dla soft turbo ;)
Czyli głowica od D16z6 dobrze się spisze pod turbo? Bo mam ja po portingu po planowaniu już robione zawory uszczelniacze a leży bo wałek i klawe wziąłem do D15z6.
Co do skrzyni... :) Silnik mam w EJ2 i skrzynie mam od B7 oraz 2 w garażu od D13 z FD 4,4 która czeka na montaż i z tym Fd miałoby to uber odejście :D mi na V max nie zależy żeby 200 czy ponad śmigać to po pierwsze po 2 nie ma warunków na to na naszych drogach za bardzo (w moim rejonie). Po kolejne zależy mi żeby auto miało dobre odejście przy wyprzedzaniu i przyspieszaniu z X prędkości jak dieselek pedał w podłogę i niutonki robią swoje :D Turbinę od Uno można za 200 zł kupić :) Tylko czy ona podejdzie właśnie pod kolektor D15z1? :D
Naoglądałem się filmów na Tubce i doładowanie 4-5 PSI to już ładnie zapieprzało w D16Z6 :)
witaj ;]
w 1.3T seryjnie było bodaj jak pamiętam 0.8bara.
Michalll_1991
22-02-12, 19:29
to turbo to raczej za małe będzie.
OT: czy turbo wyklucza sie czy jak to działa z d15b7 z głowicą z6 po planowaniu, ewentualnie na ile mozna splanowac/doprezyc d15b7 / head z6? . Jak ma sie turbo do normalnych modów np. wałka z2 , wydechu. mowa o sofcie ~9psi
zawsze mozna regulatorem manualnym zredukowac :)
podłącze się do pytania kolegi, liczył ktoś stopień sprężanie po zapodaniu całej głowicy od VTECa do D15Z6?
pzdr
Michalll_1991
22-02-12, 19:57
kalkulatory :
http://www.zealautowerks.com/dseries.html
http://www.knology.net/~jediklc/D.htm
Nie wiem czy dobrze policzyłem ale wyszło mi 7.793386614874642:1cr... i jak to ma się w stosunku do doładowania?
Troszkę się naczytałem na innych forach o [H] i piszą ze w D15 są cienkie korby w porównaniu z D16...szału nie ma...
jak turbic to najlepiej D16 bo 0.5 bara spokojnie z seryjnym dołem zniesie a nawet 0.8 gdzie D15 się już wysra za przeproszeniem ...
JulekCIVIC
23-02-12, 10:32
no mowa tu o sofcie a nawet kolega pisze o 0.35bar to juz max soft, wiec i d15 wytrzyma, jak ktoś chce 300km to niech zakuwa d16 :)
no tak :P tylko jakieś 140 KM to będzie po wystrojeniu D15z6 z gratami z D16 :P wiec czy turbo jest opłacalne skoro N/A można dojść do kresu wytrzymałości biednej D15? Tutaj chyba nie...Chyba powoli zacznę kompletować dól od D16z6 :D w zasadzie to co potrzebne : Blok, korby, wał, tłoki, misa olejowa? Reszta dupereli chyba podeszłaby z D15?
Michalll_1991
23-02-12, 12:49
zawsze mozesz turbic d15 jakies 0,5 a potem z czasem jak bedzie za malo to kupic slupek z d16 i wyremontowac, przerzucic slupki i dmuchac z 0,7 bara :)
z d16z6 potrzebowalbys: slupek, aparat zapłonowy, kolektory, kable WN, rozrząd i skrzynia wedlug upodobania.
nie wiem nic o tym silniku, jest to odpowiednik jakiegos innego d15 ? bo w tych kalkulatorach go nie ma wiec co brales za niego ? pytam bo mało Ci wyszlo sprezania cos, choc mowie nie znam tego silnika moze on ma inaczej zbudowana komore spalania
aparat mam kolektory mam skrzynie mam 2 w tym jedna leży i czeka na montaż z fd4,4 :D wiec słupek kable i rozrząd :P
Wiesz co użyłem D15z1 pewnie źle wyszło bo to słabszy silnik ale tez chyba był ekon ? Tez nie znam za bardzo tego silnika :) o D16 nie zakładałbym tematu :D
Michalll_1991
24-02-12, 00:35
skrzynia 4,437 pod T to troche bedzie walka z wiatrakami, choc to tez nie takie moce, chodzi o to czy pierwsze biegi to nie bedzie tylko walka z trakcja... ale ja tam sie nie znam :P
Wiesz sam na razie chce się z orientować co można z tym silnikiem zrobić :) a turbo jest przyszłościowe :) najpierw N/A muszę do końca ogarnąć wystroić :)
Michalll_1991
24-02-12, 10:02
ja najpierw chcialem turbic aktualne d15b7 , jeszcze wczoraj d16z6 a juz sie zastanawiam nad "b" :P
chyba finalnie wpadnie d16, pewnie zrobi sie remont dołu odrazu, troche potem remont góry i T :D
mysle ze po remoncie mozna dmuchnac jakies 9psi-0,62bar i sie tym długo cieszyc , i to by chyba była najrozsadniejsza opcja.
a moze Ty sie orientujesz jak maja sie standardowe 'tuningi'(wydechy,walki etc) do turbo , wszsytko dziala tak samo ? oczywiscie poza doprezeniem? w tej kwestii czekam takze na wypowiedz pati'ego czy !markos'a
wrazie co mam na handel zestaw turbo do d serii kpl do jajka lub 6g
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.