Zobacz pełną wersję : Tylne zawieszenie w EJ2 ... coś puka.
Witam.
Panowie i Panie mam takie zapytanie :)
Gdzieś około 10 tys km temu wymieniałem w tylnym zawieszeniu wszystkie tuleje w dwóch poprzecznych dolnych wahaczach bo dochodziły z niego dziwne nie to ze wibracje ale stuki, szorowanie? przy skręcaniu w lewo lub w prawo. Mianowicie - gdy wchodziłem w dość spory łuk o koncie 90 st. nie ważne czy w lewo czy w prawo słyszałem podobnie brzmiące jakby pulsacyjne szorowanie w tylnym zawieszeniu <skręt w lewo - kolo prawe, skręt w prawo - kolo lewe> i właśnie wtedy postanowiłem wymienić wszystkie 3 tuleje w każdym z dwóch wahaczy. Później przy skrętach szorowanie zanikło ale jakiś czas temu znów zaczęło dziać się to samo. Zastanawiam się czy ktoś miał tego typu doświadczenie i co może być nie tak z zawieszeniem. Nie wiem do końca, tak po prostu przypuszczam ze to nie będą te tuleje a coś innego. Czy może faktycznie tak szybko mogą się one zużyć? Dodam jeszcze ze byłem na szarpakach a koleś nic nie dostrzegł :/. Może to tuleje wahacza od zbieżności? Kurde no nie wiem.
Proszę o podpowiedzi.
Pozdrawiam
Może koła obcierają o nadkola:p też tak mam ale tylko jak 2, 3 osoby siedzą z tyłu
Mogą ci koła obcierać jak zauważył vutendo,lub padają łożyska piast.W pierwszym przypadku sprawdz nadkola ,czy są ślady obtarć ,w drugim -podnieś tył pokręc kołem i czy słychać szum ,lub szorowanie.Poruszaj kołem -czy nie ma wyrażnego luzu.
Nadkola to na pewno odpadają bo ich nie mam :P hmm a jeżeli chodzi o łożyska to tez raczej odpada bo wcześniejsza wymiana tulei wykluczyła szorowanie ... wydaje mi się ze może to być inna tuleja bądź tuleje które padły i tym o to sposobem meczą inne które szybciej się zużywają wrrr tak mogę wnioskować. Ale czy ktoś tak już miał? A może to cukierki? Bo to pulsacyjne szorowanie pojawia sie tylko przy ostrzejszych skrętach i tylko przy skrętach ...
Pooglądaj pozostałe tuleje,czy guma nie jest sparciała i nie odłazi od środkowych -metalowych tulei.Sprawdż duże cukierki,na wzdłużnym wachaczu.Ale przy walniętych tulejach to raczej słyszałbyś stuki ,nie szorowanie i do tego cykliczne.A opony nie mają śladów obtarcia na zewnętrznej stronie?
Kurde mam dokładnie to samo w 3d z 2000...
Jak ktoś siedzi z tyłu, to przy ostrym skręcie słychać szorowanie ...
Do tego u mnie na wybojach słychac łupanie...
Mechanik twierdzi, że to mogą być sprężyny
Fajnie by było jak ktoś by podał przyczynę chociaż tą najbardziej możliwą bo sam jestem ciekaw;) mi tak sie dzieje na felgach 14 i 15 cali ale mało kiedy mam z tyłu pasażerów wiec jakoś nie zawracałem sobie tym głowy:p
a tyl CI nie plywa w szybkich lukach??
bo ja bym obstawial duze cukierki
jakiej firmy zakladales tuleje??
kto Ci to robil??
i w jaki sposob bylo skrecane zawieszenie po wymianie??
Właśnie o to chodzi ze stuków nie ma, obtarć na oponach tez, o nadkola nie obciera to bardziej jak pewne bo ich nie mam a te pulsacyjne szorowania słyszę nawet jak jadę sam ale tylko wtedy jak wchodzę w większy zakręt przy znacznej prędkości ... Pływanie? musiałbym to stwierdzić na suchym asfalcie ... tuleje nie pamiętam jakiej były firmy ale jak kupowałem to powiedziałem łepkowi żeby dał mi lepsze <dał droższe ale czy lepsze? hmm> robił mi kolega bo sam nie mam jak wcisnąć tulei. A jak je robił? Auto zostało podniesione na lewarkach - następnie został rozkręcony i wyjęty poprzeczny wahacz a składanie wyglądało zupełnie odwrotnie. Cukierki wymieniałem 2 lata temu razem z tulejami wahacza poprzecznego i amortyzatorami, reszta jak stwierdził mechanik bo wtedy robił to mechanik była w porządku ...
CIVIC-gsV,masz tylne nadkola(metalowe) i ranty błotników tylnych też.Wystarczy jak przy głębszym skręcie lekko koło wejdzie w nadkole i bieżnikiem otrze o nadkole (metalowe) to słychać w środku -szorowanie.Podnieś auto,zdejmij koło i oceń nadkole.Przy sprawnych tulejach,pozostaja amory +ew sprężyny.
Ciekawa sprawa, tego nie brałem pod uwagę :> faktycznie może tak być. Sprawdzę - dzięki.
Mi właśnie mechanik zasugerował, że to pewnie sprężyny
to jak kolego Ci to skrecal na amen na podniesionym aucie ,to sie mogly tulejki znowu wysrac
Powiem tak ... jak wszystko poskładał to faktycznie opuścił i już nic nie dokręcał :/ wrrr może być właśnie to ... a ja jaj ... trzeba będzie chyba podnieść i to sprawdzić, jak maja się tulejki. Jeśli faktycznie bedzie to, to reszta zawieszenia bedzie dobra w takim razie. Kiedy wymieniłem tuleje było dobrze na jakis czas. Jak bede miał czas i sprawdze to dam znac.
A co do wczesniejszej odpowiedzi CRX1 - opony nie mają żadnych przetarć jakby mogło to być od nadkoli ... teraz trzeba sprawdzic znów tuleje :/
jakie tuleje założyłeś? jak lipne to mogły znowu sie zużyć. Skoro mówisz ze jest tak samo jak było - moze mieć to sens.
Założyłem niby lepsze ... hmm przynajmniej cenowo były najdroższe. Żebym jeździł hanka jeszcze z 2 lata to wrzuciłbym poliuretany ale niestety będę musiał sprzedać qpetke :( ale nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo :) nie mam zamiaru rozstawac sie z marka HONDA :) a właśnie :) co do samochodu :) ma może ktoś porównanie jak różni się wnętrze EJ2 z EM2? <chodzi mi tu bardziej o pasażerów, czy z tyłu mają wiecej miejsca :)>
napisz do lukasyaho przesiadł sie z ej do em
raczej to będą znów tuleje. Będzie jak Pixel mówił. Odkręcałem dziś śruby na tulejach przy stojącym aucie. Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale... trzy tuleje jakby delikatnie odbiły a reszta nie drgnęła i powiem ze ... jest kurde bardziej słyszalne to jakby "obcieranie". Musze pojechać do dobrego mechaniora żeby mi to zdjagnozował. Bo co dwie głowy to nie jedna :)
raczej to będą znów tuleje. Będzie jak Pixel mówił. Odkręcałem dziś śruby na tulejach przy stojącym aucie. Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale... trzy tuleje jakby delikatnie odbiły a reszta nie drgnęła i powiem ze ... jest kurde bardziej słyszalne to jakby "obcieranie". Musze pojechać do dobrego mechaniora żeby mi to zdjagnozował. Bo co dwie głowy to nie jedna :)
Daj znać kolego czy to rozwiązało problem:p
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.