Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Tylne zawieszenie w EJ2 ... coś puka.



CIVIC-gsV
21-02-12, 23:05
Witam.
Panowie i Panie mam takie zapytanie :)
Gdzieś około 10 tys km temu wymieniałem w tylnym zawieszeniu wszystkie tuleje w dwóch poprzecznych dolnych wahaczach bo dochodziły z niego dziwne nie to ze wibracje ale stuki, szorowanie? przy skręcaniu w lewo lub w prawo. Mianowicie - gdy wchodziłem w dość spory łuk o koncie 90 st. nie ważne czy w lewo czy w prawo słyszałem podobnie brzmiące jakby pulsacyjne szorowanie w tylnym zawieszeniu <skręt w lewo - kolo prawe, skręt w prawo - kolo lewe> i właśnie wtedy postanowiłem wymienić wszystkie 3 tuleje w każdym z dwóch wahaczy. Później przy skrętach szorowanie zanikło ale jakiś czas temu znów zaczęło dziać się to samo. Zastanawiam się czy ktoś miał tego typu doświadczenie i co może być nie tak z zawieszeniem. Nie wiem do końca, tak po prostu przypuszczam ze to nie będą te tuleje a coś innego. Czy może faktycznie tak szybko mogą się one zużyć? Dodam jeszcze ze byłem na szarpakach a koleś nic nie dostrzegł :/. Może to tuleje wahacza od zbieżności? Kurde no nie wiem.

Proszę o podpowiedzi.

Pozdrawiam

vutendo
22-02-12, 19:44
Może koła obcierają o nadkola:p też tak mam ale tylko jak 2, 3 osoby siedzą z tyłu

CRX1
22-02-12, 21:52
Mogą ci koła obcierać jak zauważył vutendo,lub padają łożyska piast.W pierwszym przypadku sprawdz nadkola ,czy są ślady obtarć ,w drugim -podnieś tył pokręc kołem i czy słychać szum ,lub szorowanie.Poruszaj kołem -czy nie ma wyrażnego luzu.

CIVIC-gsV
22-02-12, 22:34
Nadkola to na pewno odpadają bo ich nie mam :P hmm a jeżeli chodzi o łożyska to tez raczej odpada bo wcześniejsza wymiana tulei wykluczyła szorowanie ... wydaje mi się ze może to być inna tuleja bądź tuleje które padły i tym o to sposobem meczą inne które szybciej się zużywają wrrr tak mogę wnioskować. Ale czy ktoś tak już miał? A może to cukierki? Bo to pulsacyjne szorowanie pojawia sie tylko przy ostrzejszych skrętach i tylko przy skrętach ...

CRX1
23-02-12, 00:19
Pooglądaj pozostałe tuleje,czy guma nie jest sparciała i nie odłazi od środkowych -metalowych tulei.Sprawdż duże cukierki,na wzdłużnym wachaczu.Ale przy walniętych tulejach to raczej słyszałbyś stuki ,nie szorowanie i do tego cykliczne.A opony nie mają śladów obtarcia na zewnętrznej stronie?

grpi
23-02-12, 13:17
Kurde mam dokładnie to samo w 3d z 2000...

Jak ktoś siedzi z tyłu, to przy ostrym skręcie słychać szorowanie ...

Do tego u mnie na wybojach słychac łupanie...

Mechanik twierdzi, że to mogą być sprężyny

vutendo
23-02-12, 18:18
Fajnie by było jak ktoś by podał przyczynę chociaż tą najbardziej możliwą bo sam jestem ciekaw;) mi tak sie dzieje na felgach 14 i 15 cali ale mało kiedy mam z tyłu pasażerów wiec jakoś nie zawracałem sobie tym głowy:p

PixeL
23-02-12, 18:46
a tyl CI nie plywa w szybkich lukach??
bo ja bym obstawial duze cukierki

jakiej firmy zakladales tuleje??
kto Ci to robil??
i w jaki sposob bylo skrecane zawieszenie po wymianie??

CIVIC-gsV
23-02-12, 20:16
Właśnie o to chodzi ze stuków nie ma, obtarć na oponach tez, o nadkola nie obciera to bardziej jak pewne bo ich nie mam a te pulsacyjne szorowania słyszę nawet jak jadę sam ale tylko wtedy jak wchodzę w większy zakręt przy znacznej prędkości ... Pływanie? musiałbym to stwierdzić na suchym asfalcie ... tuleje nie pamiętam jakiej były firmy ale jak kupowałem to powiedziałem łepkowi żeby dał mi lepsze <dał droższe ale czy lepsze? hmm> robił mi kolega bo sam nie mam jak wcisnąć tulei. A jak je robił? Auto zostało podniesione na lewarkach - następnie został rozkręcony i wyjęty poprzeczny wahacz a składanie wyglądało zupełnie odwrotnie. Cukierki wymieniałem 2 lata temu razem z tulejami wahacza poprzecznego i amortyzatorami, reszta jak stwierdził mechanik bo wtedy robił to mechanik była w porządku ...

CRX1
24-02-12, 01:16
CIVIC-gsV,masz tylne nadkola(metalowe) i ranty błotników tylnych też.Wystarczy jak przy głębszym skręcie lekko koło wejdzie w nadkole i bieżnikiem otrze o nadkole (metalowe) to słychać w środku -szorowanie.Podnieś auto,zdejmij koło i oceń nadkole.Przy sprawnych tulejach,pozostaja amory +ew sprężyny.

CIVIC-gsV
24-02-12, 07:17
Ciekawa sprawa, tego nie brałem pod uwagę :> faktycznie może tak być. Sprawdzę - dzięki.

grpi
24-02-12, 10:05
Mi właśnie mechanik zasugerował, że to pewnie sprężyny

PixeL
24-02-12, 10:09
to jak kolego Ci to skrecal na amen na podniesionym aucie ,to sie mogly tulejki znowu wysrac

CIVIC-gsV
24-02-12, 18:16
Powiem tak ... jak wszystko poskładał to faktycznie opuścił i już nic nie dokręcał :/ wrrr może być właśnie to ... a ja jaj ... trzeba będzie chyba podnieść i to sprawdzić, jak maja się tulejki. Jeśli faktycznie bedzie to, to reszta zawieszenia bedzie dobra w takim razie. Kiedy wymieniłem tuleje było dobrze na jakis czas. Jak bede miał czas i sprawdze to dam znac.

A co do wczesniejszej odpowiedzi CRX1 - opony nie mają żadnych przetarć jakby mogło to być od nadkoli ... teraz trzeba sprawdzic znów tuleje :/

sivy
24-02-12, 18:42
jakie tuleje założyłeś? jak lipne to mogły znowu sie zużyć. Skoro mówisz ze jest tak samo jak było - moze mieć to sens.

CIVIC-gsV
24-02-12, 18:53
Założyłem niby lepsze ... hmm przynajmniej cenowo były najdroższe. Żebym jeździł hanka jeszcze z 2 lata to wrzuciłbym poliuretany ale niestety będę musiał sprzedać qpetke :( ale nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo :) nie mam zamiaru rozstawac sie z marka HONDA :) a właśnie :) co do samochodu :) ma może ktoś porównanie jak różni się wnętrze EJ2 z EM2? <chodzi mi tu bardziej o pasażerów, czy z tyłu mają wiecej miejsca :)>

sivy
24-02-12, 22:34
napisz do lukasyaho przesiadł sie z ej do em

CIVIC-gsV
25-02-12, 22:56
raczej to będą znów tuleje. Będzie jak Pixel mówił. Odkręcałem dziś śruby na tulejach przy stojącym aucie. Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale... trzy tuleje jakby delikatnie odbiły a reszta nie drgnęła i powiem ze ... jest kurde bardziej słyszalne to jakby "obcieranie". Musze pojechać do dobrego mechaniora żeby mi to zdjagnozował. Bo co dwie głowy to nie jedna :)

vutendo
01-03-12, 19:01
raczej to będą znów tuleje. Będzie jak Pixel mówił. Odkręcałem dziś śruby na tulejach przy stojącym aucie. Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale... trzy tuleje jakby delikatnie odbiły a reszta nie drgnęła i powiem ze ... jest kurde bardziej słyszalne to jakby "obcieranie". Musze pojechać do dobrego mechaniora żeby mi to zdjagnozował. Bo co dwie głowy to nie jedna :)

Daj znać kolego czy to rozwiązało problem:p