Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Dziwne objawy silnika K14A2



siemek
21-02-12, 10:36
Witam.

Właśnie stałem się posiadaczem civica 5d 1995r (K14A2). Niestety zamontowana jest holenderska instalacja gazowa i na wolnych obrotach silnik nierówno pracuje a na benzynie cykał bez zarzutów. Po zakupie wymieniłem olej, zrobiłem rozrząd i regulację zaworów. Od zaprzyjaźnionego gaziarza dostałem wskazówkę żeby wyczyścić przepustnice. Mechanik mi powiedział że tak zawalonej przepustnicy jeszcze nie czyścił :) Po tym zabiegu jak odebrałem samochód byłem w szoku że na gazie cyka identycznie jak na benzynie !!! Jednak już następnego dnia pojawiły się problemy. Zaczęło się od kontrolki check engine. Co dziwne jak jechałem na gazie było w porządku a jak wrzucałem na luz obroty zaczynały falować, spadały do ok 200 a następnie wzrastały do normalnej pozycji ok 900-1000 po czym po chwili falowały od 1000-1500 i w tym momencie właśnie zapala się kontrolka check. Najgorsze jest to że na benzynie jest taki sam motyw jak na gazie a przed czyszczeniem przepustnicy na benzynie było ok. Dodatkowo jest teraz jeszcze problem z przełączaniem z gazu na benzyne bo silnik gaśnie. Pojawił się również problem z odpalaniem trzeba go teraz męczyć i podpompować pedałem gazu żyby odpailił a normalnie w te największe mrozy palił bez zarzutów bez gazu.

Co może być tego przyczyną ? Krokowy ? Sonda ? Kable WN ? Świece ? Nieprawidłowa regulacja zaworów ? Chociaż jak po regulacji jeździłem przez 2 tygodnie nie zauważyłem żeby coś było nie tak.

Będę wdzięczny za okazałą pomoc...

kowal162
21-02-12, 10:55
Sinlik to nie k14a2 tylko d14a2 jak juz:) Zaczni od wyczyszczenia krokowaca i przepustnicy.

bartex
21-02-12, 13:25
jaka instalacja LPG?? wyczysć krokowy jeszcze.

skolopendra
21-02-12, 13:47
no proszę, seria K doczekała się 1,4l pojemności :)

Saiti
21-02-12, 13:47
holenderska instalacja gazowa

Ona jest do Cinquecento! Życia nie znasz? :D

Rajdek
21-02-12, 14:03
Widzę Panowie, że powoli odbiegacie od problemu, zamiast tego tworzy się mała loża szyderców... Zamiast tracić czas na dziecinne docinki, proponuję zasugerować odpowiednie rozwiązanie na opisane przez Siemka zdarzenie. Jeśli jednak nie macie zamiaru napisać nic pomocnego, proponuję w ogóle dać sobie z tym spokój. Do Siemka: Ze swojej strony również proponuję zacząć od czyszczenia krokowego.
Powodzenia

skolopendra
21-02-12, 14:14
jak już mamy popsuty silnik przez instalacje gazu

wątki proponuję pisać w tym temacie:

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/forumdisplay.php?66-Instalacje-LPG


Jeśli jednak nie macie zamiaru napisać nic pomocnego,

kolego nie dodałeś do tematu nic ciekawego
posty proponuję sobie dobijać w dziale hyde park i zacząć od przywitania się

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?13-Przywitaj-si%EA-na-forum-Civic-Klub-Polska!

Rajdek
21-02-12, 14:30
No ty za to dodałeś niezwykłą ciekawostkę: "no proszę, seria K doczekała się 1,4l pojemności". Co do witania, nie zauważyłem żebyś przed resztą swojego zdania wpisał cześć, witam... Zaraz pewnie napiszesz, że należy się przywitać w odpowiednim wątku (do którego podałeś link), z tego co wiem nie jest to obowiązkowe. Co do przenoszenia wątku i dodawania do tematu czegoś ciekawego, wydaje mi się, choć nie jestem pewien, że należy poprosić o to administratora, i jedynie ta wypowiedź może być uznana w twoich dotychczasowych poruszonych w tym wątku za interesującą. Na koniec dodam, że niniejszy wpis nie wymaga ponownego komentarza.