Zobacz pełną wersję : demontaż kierownicy
Witam
Szanowni koledzy poproszę o radę czy też pomoc - jak zdemontować kierownicę?
Próbowałem znaleźć ten temat w archiwum ale cały czas wyskakuje mi jakiś błąd SQL czy coś w tym guście i cała strona to same cyferki. Z góry dziękuję za pomoc.
Auto to Honda Civic 98r 1.4 is z dwiema poduszkami powietrznymi
Wersja MB27 liftback
Moge podac ci jedynie linka do manuala (tam napewno jest)
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=30054
Skoro masz poduche to pierwsze co zrob to odłącz akumulator, zachowując kolejność najpierw "-" a nastepnie "+". (inaczej mozesz nabroic odpinając poduche na żywca, wszystkie kable od SRS sa w żółtych peszlach)
BealteMazi
03-02-10, 23:11
podepne sie link do manuala nie działa poprosił bym o ponowne przesłanie
Kazik_h9w3
03-02-10, 23:16
Było ale pomogę po dwóch stronach kierownicy z tyłu masz zaslepki jak je zdejmiesz masz po jednym torksie jak je odkręcisz zdejmujesz z przodu poduche a dalej to bedziesz wiedział bo wszystko jak na dłoni
powodzenia
koniecznością jest odłączenie aku?
tak bo możesz rozwalić SRS, albo jeszcze Ci wybuchnie poduszka prosto w twarz. Wyłączenie aku jest konieczne !
tak bo możesz rozwalić SRS, albo jeszcze Ci wybuchnie poduszka prosto w twarz. Wyłączenie aku jest konieczne !
a może wystarczy z dołu kierownicy odłączyć kostkę od poduchy?
ładunek elektrostatyczny, który wytworzy się na twojej rękawiczce czy kurtce z łatwością może przeskoczyć na zworkę poduchy, lub małe zwarcie podczas rozpinania kostki i poducha wybucha... koniecznie odłącz akumulator a potem zabezpiecz zworkę poduszki żeby nie wypaliła.
BealteMazi
10-02-10, 23:07
ja odpiąłem aku poczekalem hmm 15 min na spokojnie i zabrałem sie za to najpierw odkręciłem te 2 śrubki po bokach mocujace poduszke pozniej odpiąłem poduszke z kostki. Nastepnie ustawilem kierownice tak aby koła były prosto zeby pozniej łatwo było ustawic nową .Odkreciłem kiere kluczem jak dobrze pamietam 22 zeszła w palach ina tamto mejsce wkrecilem nową ;) i poskłądałem i hula poduchy mi nie wywalilo tak ze chyba dobrze poszlo:P
nie chce nikogo namawiac, ale powiem tylko ze nigdy nie odlaczalem aku by wykrecic kierownice
odkrecalem poduche odlaczalem przewod od poduchy i ostroznie odkladalem na bok... reszta bez problemu...
ale robta jak chceta, w koncu ostroznosci nigdy za wiele
Son - Goku
11-02-10, 22:20
ja bym chętnie odkręcił swoją i założył tą wersie sportową, ale właśnie miałem obawy co do poduszki,by nie wyleciała.
Odgrzewam kotleta. Jestem w trakcie ściągania kierownicy w moim 3D '99. Poduszkę wypiąłem, pozostaje ściągnąć ją z wieloklinu i tu za cholerę mi nie idzie. Zdejmowaliście ją z pomocą jakiegoś ściągacza, a może rozgrzać trochę te metalowe części np. suszarką. Dziś już pewnie się za to nie wezmę, ale na jutro wszelkie sugestie będą pomocne.
Odgrzewam kotleta. Jestem w trakcie ściągania kierownicy w moim 3D '99. Poduszkę wypiąłem, pozostaje ściągnąć ją z wieloklinu i tu za cholerę mi nie idzie. Zdejmowaliście ją z pomocą jakiegoś ściągacza, a może rozgrzać trochę te metalowe części np. suszarką. Dziś już pewnie się za to nie wezmę, ale na jutro wszelkie sugestie będą pomocne.
Witam kolego. Jeżeli chcesz zdjąć kierkę z wieloklina odkręć śrubę główną. Następnie wkręć jakieś 3-4 obroty. Odsuń fotel do końca, zaprzyj się nogami o podłogę i odchylając się do tyłu ciągnij na wyprostowanych rękach ile masz sił. Najlepiej ciągnij mocniej raz jedną a raz ręką.
Uwaga !!!
Pamiętajcie aby nakręcić śrubę na trzpień wieloklina bo jak kierka zeskoczy to albo połamiecie fotel, albo wybijecie sobie zęby albo urwiecie przewody od poduchy i klaksonu... :cool:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.