Zobacz pełną wersję : 1500zł jaKI SILNIK
WITAM mam do dyspozycji 1500zł chciałbym sie zapytac jaki silnik moge kupic zamiast d14z4 może jakiś d16y7 lub d16w3 lub jaki 1.5 vitek ?? co byście radzili kupić??
Odłożyć więcej. Kupić to nie sztuka. Wydasz 1500zł kupisz silnik o 20KM mocniejszy, a gdzie nowy rozrząd, płyny, ew części eksploatacyjne (np. sprzęgło) i jak to przy swapie zawsze coś nie oczekiwanego wyniknie? Nie napalaj się, bo wyrzucisz pieniądze w błoto
Mogę Ci sprzedać D16Y7 za tysiąc.
Który od D14 różni się jedynie pojemnością :D
Provokator
20-02-12, 19:31
za 1500 zl to co najwyzej to mozna sobie zmienic silnik na ten co sie ma ... swap na inny wiaze sie z dalszymi kosztami ... zreszta kupujac inny musisz wszystko powymieniac tak jak wwljohn napisal ...
za 1.5 tys to mozesz kupić sam silnik a nie swap
bez 3k nawet nie masz co zaczynać
Jesli naprawde sie chcesz w to pakowac to proponuje d16a9 po taniosci wyrwiesz ;) A tak poza tym przy swapie silnika pasuje zmienic hamulce, zawieszenie itd.
Dokładnie d16a9 mozna wyrwac dosc tanio :)
Tylko później zabawa z wiązkami i innymi bajerami...kwestia co szukasz...czy chcesz typowo VTEC'a czy 2 wałki bez, czy cokolwiek innego...musisz jaśniej określić swoje wymagania...co nie zmienia faktu ze za 1500 zł wiele nie poszalejesz...
Starstruck
20-02-12, 21:10
Który od D14 różni się jedynie pojemnością :D
Ale masz 1.6, 140 Nm w serii i możliwość sensowniejszego modzenia (chociażby minie me), o czym w przypadku D14 nie można powiedzieć :). Zrób jak towarzystwo radzi: odłuż te pieniądze na kupkę, dozbieraj drugie tyle i wtedy możesz szukać fajnej, nie zdymanej D-serii VTEC :).
***Marco***
20-02-12, 21:20
jedynie co starczy Ci na zestaw mini me, juz za 1200 można zakupić. jeszcze uszczelka pod głowice rozrząd, najlepiej głowice zrobić od razu, ale to tez bez sensu. bo tez sporo za mało
Starstruck
20-02-12, 21:24
Ale mini me bez ogarnięcia dołu nie wyjdzie. Poza tym... mini me na D14? Da się?
Który od D14 różni się jedynie pojemnością :D
No i bardzo dobrze, bo jak wiadomo "no replacement for displacement" :cool:
***Marco***
20-02-12, 23:25
Ale mini me bez ogarnięcia dołu nie wyjdzie. Poza tym... mini me na D14? Da się?
czemu ma nie wyjść? na każdej D serii się da...
Kolego autorze, zamiast co chwilę zakładać nowy temat ze spontaniczną koncepcją swapa lub przeróbki Twojego mb2, pomyśl o jednym wątku pod tytułem "mam d14 i nie potrafię z tym żyć" gdzie będziesz teoretyzował wszystkie opcje ssaków, głowic, wałków, silników z accorda i civica. Pozdro!
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/search.php?searchid=97879
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/search.php?searchid=97977
Haha, na 20 postów, 12 to tematy, z czego 11 z nich dotyczy zmiany głowicy/silnika xD
Akurat ponoć minime w d16y7 to nie robi szału.
ZC = DOHC d-seria (D16A9, D16Z5) spokojnie za 1500 zł się wsadzi. Ten silnik będzie lepszy niż SOHC VTEC. Problem jest taki że te silniki są stare i często wytyrane a panewki tam lubią lecieć na potęgę (wada konstrukcyjna).
Nie sprecyzowałeś nawet czego odczekujesz od silnika.
Jeśli ma być "do wszystkiego" to sensownym rozwiązaniem jest D15Z6 z krótką skrzynią.
Dodaj jeszcze koszt wlozenia swapa do samochodu..chyba ze sam potrafisz,wtedy duzo zaoszczedzisz ;),i jak wyzej pisza,dozbieraj i kup no d16z6/y8 i bedziesz zadowolony
brianconer
19-10-12, 23:57
nie wiem skąd wy sie pourywaliście wasze wpowiedzi przypominają mi te typu "zeby zrobic turbo to musisz miec minimum 10k".
koles sie pyta jaki swap do 1500a wy ze zaden, jak sie chce to mozna wyrwac d16z6 i to bez problemu, za tansze pieniadze dostajemy swap d16a9/z5 i zostaje nam jeszcze na wiązące sie z tym inne wydatki(plyny uszzcelki itd) co jakis czas mozna natknac sie na sedana z silnikiem z6 za poltora klocka silnik bierzemy reszta na czesci i mamy swap prawie za darmo..tylko nie piszcie mi ze plote bzdury bo troche w tym siedze i wiem jak jest a moja wiedza nie jest oparta tylko na czystej teorii zaczerpniętej z internetowych forum..:)
nie wiem skąd wy sie pourywaliście wasze wpowiedzi przypominają mi te typu "zeby zrobic turbo to musisz miec minimum 10k".
koles sie pyta jaki swap do 1500a wy ze zaden, jak sie chce to mozna wyrwac d16z6 i to bez problemu, za tansze pieniadze dostajemy swap d16a9/z5 i zostaje nam jeszcze na wiązące sie z tym inne wydatki(plyny uszzcelki itd) co jakis czas mozna natknac sie na sedana z silnikiem z6 za poltora klocka silnik bierzemy reszta na czesci i mamy swap prawie za darmo..tylko nie piszcie mi ze plote bzdury bo troche w tym siedze i wiem jak jest a moja wiedza nie jest oparta tylko na czystej teorii zaczerpniętej z internetowych forum..:)
chyba jednak, bo rozumiem ze jak kupisz styranego z6 za 1500 to reszte sam wyczarujesz? olej, woda,paski, rozrzad, cokolwiek innego, uszczelka czy inne badziewie. rozumiem ze to wszystko w cenie 1500zł?
ty to ja ci dam swoja bude, bo stoi bez silnika, i 1500 i mi zeswapuj. chociaz na lapach powieś, reszte sam zrobie, bo bedziesz krzyczal ze za robocizne tysiac...
za 1500 ciezko jest sie zmiescic w wymianie na ten sam silnik, a co dopiero dlubac cos innego.
D15Z8 kompletny swap z angola(ze stara skrzynia z mojego umierającego D14) + rozrząd + paski nowe + MTF nowy w skrzyni + regulacja zaworów + gruba chłodnica z VTI 1700 mnie wyszło:) jeździ lepiej i mniej pali:D
WITAM mam do dyspozycji 1500zł chciałbym sie zapytac jaki silnik moge kupic zamiast d14z4 może jakiś d16y7 lub d16w3 lub jaki 1.5 vitek ?? co byście radzili kupić??
Z całym szacunkiem drodzy koledzy ale czy z uwagą i zrozumieniem przeczytaliście pierwszy post? Przecież jak byk jest tam napisane KUPIĆ ZA 1500zł a nie KUPIĆ I ZESWAPOWAĆ ZA 1500zł. Też mam D14, które dogorywa i zdecydowałem się na swap na D15Z6. Taki silnik spokojnie za 1000zł można wyhaczyć a pozostałe koszty zależą od tego co, gdzie, u kogo itd. itp. Skoro gość pyta o sam koszt zakupu silnika to po co klepać posty typu dozbieraj drugie tyle. Poza tym nie każdy używa samochodu do zapie*dalania więc nie każdemu potrzebna jest B-seria czy choćby D16. Jeśli tak jak ja ktoś wykorzystuje samochód w 90% w mieście na dojazdy do pracy to spokojnie D15Z6 z krótszą skrzynią wystarczy + ogarnąć wydech i dolot i jest git i wcale nie trzeba wydawać 3 czy 5 tys. na sam motor a przy tym spalanie jest akceptowalne.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.