Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Ej9 d14z1 Mocy przybywaj !



ri2go
17-02-12, 18:21
Witam,
Jak podnieść moc silnika d14z1 ? jakie tłoki, wał, głowica była by najlepsza ?
Opłaca się wgl modzić w tym silniku czy lepiej swapować b18c4 lub b16a2
Jak sprawa wygląda z wiązką czy trzeba całą wywalać czy można podpiąć się do tego co jest ?

radar333
17-02-12, 20:21
Swapuj.

sapek
17-02-12, 21:36
Jeśli chcesz mieć mocne auto to swapuj. Jeśli masz trochę umiejętności manualnych i wiedzy i lubisz modyfikować możesz rzeźbić tę jednostkę którą masz, ale musisz pamiętać, że jak się zatracisz w tych modyfikacjach to wydasz prawie tyle co na b-serie, a mocy tyle co choćby b16a2 nie otrzymasz.

n1uniek
17-02-12, 22:35
bez sensu pytanie zastanawiasz sie czy modzic 1.4 czy swapowac na b18 b16 ktore maja 160+ mocy ktora raczej nie jest do osiagniecia z d14 ( za rosadną kase ,bo mozna turbo itd. ) bardziej na miejscu bylo by pytannie czy swapoac na z6 .. to odrazu odpowiem tak warto!

Kras
17-02-12, 22:36
Jak juz swapowac to na b-serie, na d16 bez sensu.

ri2go
18-02-12, 09:14
Na alledrogo

Zestaw:
- silnik B18C4
- skrzynia biegów S9B z LSD (ze szperą!!)
- cały osprzęt silnika (kolektory, alternator, aparat zapłonowy, rozrusznik itp)
- komputer sterujący
- półośki kpl
- wiązka silnika i kabinowa

Kosztuje 5500
No ale nie wiadomo jak skatowany jest ten silnik wiec jeszcze z 1000 dojdzie do tego na pewno + robocizna.
Przełożyć silnik to chyba bym ogarnął bo chyba wszystko pasuje P&P Tylko łapy trzeba kupić z ek4 i vti, dobrze mówię ?
Powiedzcie mi jak wygląda sprawa z elektryką w tym aucie bo na tym się wgl nie znam ?
Jest to możliwe do ogarnięcia samemu ? i czy trzeba wypruwać całą wiązkę czy nie ?

A jeszcze jedno może i głupie pytanie ale je zadam, czy lepiej swapować do ej9 b18c4 (jest w idealnym stanie seria, ale nie doinwestowana) czy bardziej się opłaca sprzedać i kupić oryginalne vti z lat 99-00 ?

Saiti
18-02-12, 15:11
głupie pytanie

:



czy bardziej się opłaca sprzedać i kupić oryginalne vti z lat 99-00 ?

Tak, to nie było mądre pytanie, chyba nie znamy Twoich potrzeb, nie wiemy co Ci się bardziej podoba, czego bardziej potrzebujesz etc. ;)

karel17
18-02-12, 16:40
jak masz zdrową budę to lepiej swapuj bo EK4 po lift bez dzwona jest trudno dostać poniżej 20k

sapek
18-02-12, 16:47
No ale nie wiadomo jak skatowany jest ten silnik wiec jeszcze z 1000 dojdzie do tego na pewno + robocizna.

No to może daj sobie spokój z allegro, tylko zgłoś się do kolegów z forum którzy mają już renomę w sprzedawaniu swapów i nic nie będziesz musiał dokładać.

ri2go
18-02-12, 19:53
A co myślicie o kupnie całego angola ? którego można dostać prawie w tej samej cenie co sam silnik na swap i mieć inne części na przekładkę ?

pioootr
18-02-12, 21:40
Jeżeli zależy Ci na dużej mocy to swap lub inne auto z większym silnikiem. Jeżeli masz zdrową budę i lubisz dłubać przy samochodzie dla samej frajdy, hobby i pasji to tutaj masz ciekawy temat:

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?26449-D14A3-EJ9-by-H4WK

ri2go
19-02-12, 08:59
Lubię dłubać ale tego silnika nie będę modzić wpadnie swap na 100 %, b18c4 ew b16a2 Tylko powiedzcie mi jak z elektroniką ? Bo boję się tego najbardziej, ma ktoś jakieś schematy do tego :P ? I czy da się podpiąć do mojej wiązki kilka kabli od vitka itd, czy trzeba zmienić całą wiązkę ?

sapek
19-02-12, 18:03
Najlepiej to całą wiązkę bo zaczniesz ją kleić a w efekcie praktycznie całą rozplączesz później zaczną Ci się mylić kable itd. Już kiedyś w jednym aucie poprawiałem wiązkę po kumplu i powiem Ci że po takiej rzeźbie to naprawdę bardzo ciężko się połapać. Przy kompletnym swapie i tak będziesz miał wiązkę. Jeśli kupisz angola to będziesz miał wszystko co Ci potrzebne ale wiązkę będziesz musiał przerabiać, tylko że tu już masz łatwiej niż przerabiać z D14.


PS. Co do H4WK to bardzo fajny projekt, ale koszty już coś około B-serii