PDA

Zobacz pełną wersję : p2j z d15z6 vs p2j z d16y8



Szczery
16-02-12, 23:44
Po kilku godzinach poszukiwan postanowilem zapytac.
Czym sie ruznia glowice od d15z6/z8 od glowicy d16y8. Zapomnijmy o walku i klawiaturze bo te sa jak wiadomo z zupulnie innej bajki mimo, ze obydwie vtec-owe.
Chodzi mi o sam odlew. Oznaczenia glowic w d16 zawsze maja przedrostej p2j i tylkl dalej sa inne cyfry, glowica w d15 tez ma przedrostek p2j...
Czyli zamiast zmieniac glowice na ta od d16 w moim d15z6 wymienie walek z klawiatura w mojej glowicy i bedzie to samo?
Wiadomo ze potem komp,strojenie itp itd, nie o to teraz pytam.
Taja moja ciekawska natura.
Dzieki za odp.
Pozdrawiam.

81saren
16-02-12, 23:48
Czyli zamiast zmieniac glowice na ta od d16 w moim d15z6 wymienie walek z klawiatura w mojej glowicy i bedzie to samo?


oj widze ze szukanie tematow , przychodzi z wielkiem trudem.

Szczery
17-02-12, 01:04
Ze walek z klawiatura od d16z6/y8 do glowicy d15z6/z8 sie wklada to wiem (jesli dobrze zczailem to w celu przerobki z vtecE na vtec) Ale czy taka przekladka "wnetrznosci" daje to samo co zmiana calej glowicy na d16xx.
Innymi slowy, czy warto cala glowice zmieniac, nie wystarczy bebechy i bedzie ten sam efekt...?

jogal
17-02-12, 12:19
to są te same głowice, różnią się tylko wałkiem i klawiaturą, dlatego nie trzeba zmieniać całej głowicy, wystarczy tylko wałek i klawiatura...

skolopendra
17-02-12, 12:29
i bedzie to samo?

dokładnie ,jw
choć w tym silniku lepsze rezultaty uzyska się po zmianie skrzyni...

Szczery
17-02-12, 17:31
no i Dziekujemy, skoro to wszystko na temat to mozemy ciach zrobic, no chyba ze sie komus cos jeszcze przypomni.
Fajnie ze nie trzeba wszystkiego wymieniac, sam walek z klawiatura czasem sie taniej wyrwie niz cala glowice :)
Mozna by odrazu jakis performance walek nawet zastosowac :D i wtedy po jeszcze "paru" innych wielkich modach zblizamy sie do kolegi Salvadore :D i jego fajnego eco...

rafal86
17-02-12, 17:46
to juz wtedy nie bedzie eco:)
duzo jest na forum o zmianie wałka i klawiatury w tym silniku wiec polecam lekture. Jak juz chcesz tak pomodzic to nie zapomnij o skrzyni

Szczery
17-02-12, 18:39
O zmianie walk i klawiatury dobrze wiedzialem, duzo czytalem. Lecz nie bylo tam nic o samym odlewie gloeicy, a to p2j nie dawalo mi spokoju, stad ten temat.
Ze podstawa modzenia tego silnika jest skrzynia, tego chyba nikomu nie trzeba tlumaczyc.
Dobra, tniemy.
Wszystko na temat.

Dziekuje...
:)

Pawel_JBL
21-02-12, 20:23
głowica d15z6 niżej siedzi jak d16y8 na d15z6, na d15z6 kompresja jest 9,6 a w 16y8 9,2 ;), skrzynia daje dużo, ale zamiast bawić sie z wałkiem szybciej i prościej jest wsadzić wtryski 240cc zamiast 190cc, komp p06, p28 i strojenie ;) dobre wyniki to daje z tego co widzę na forum ;)

kubaszow
21-02-12, 21:05
wsadzić wtryski 240cc zamiast 190cc, komp p06, p28 i strojenie dobre wyniki to daje z tego co widzę na forum
Dasz jakies linki bo zainteresowalo mnie to.

Starstruck
21-02-12, 21:13
Ale nie zmienia to faktu, że wałek + klawiatura w D15Z6 to bardzo dobry mod. Dodatkowo krótsza skrzynia + to co pisał Paweł i naprawdę będzie *******zielać :). Na marginesie, to głowica Y8 na bloku D15Z6 rozpręża i stąd wyniki gorsze od serii D15Z6.

Szczery
22-02-12, 15:38
Dokladnie, same wtryski, komp srtrojenie to gra nie warta wydanej kasy. Ale gdy do tego dodamy wymiane walka i klawiatury na D16z6/y8 (jeszcze jakies pasuja?) to wtedy zaczyna sie zabawa. O! Jeszcze przepustnica h22 i rozwiercony ssak oraz wydech nax 2" po calosci (lub caly z b18c4 vti)

Starstruck
22-02-12, 15:48
Pasują klawiatury też z D16W4, D16Y2, D16Z9, D16Z7 i chyba jeszcze jakiś podobny silnik jest. Wydech z VTi ma 1,8", więc lepiej ogarnąć custom na 2,16" i będzie bajka.

Szczery
22-02-12, 16:34
Byle ze srednica wydechu nie przesadzc do nam cisnienie w wydechu (zwrotne?) zbytnio spadnie i za nimi osiagi na dolnym zakresie obrotow zejda ponizej serii :D

Starstruck
22-02-12, 16:37
2,16" jest ok :). Miałem taki w EK3 (D15Z6) i wszystko poszło na plus: osiągi, elastyczność. 2,25" to już będzie za dużo.

TmK18
13-04-12, 21:26
Wystawiam na prośbę kolegi @Szczery pomierzone przez niego wymiary głowicy D15Z6
http://img853.imageshack.us/img853/5632/p2j005spodzaworywymiary.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/853/p2j005spodzaworywymiary.jpg/)
http://img546.imageshack.us/img546/7984/p2j003wydechwymiary.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/546/p2j003wydechwymiary.jpg/)
http://img716.imageshack.us/img716/788/p2j009ssacywymiary.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/716/p2j009ssacywymiary.jpg/)

I dołożę od siebie coś, żeby dać to na OBD1 czyli do Civica 5 gen,należało by w sumie tylko zmienić aparat na TD-41U (D15B7) bo pasuje na mocowania, nie mylę się? (oczywiście zawór vtec i wtryskiwacze zostają z OBD1

Szczery
14-04-12, 09:00
Dzieki TmK18 :)
Dodam, ze zawory bylo trudno pomiezyc bo wyjolem juz walek i wszystkie bylypozamykane...
I jak, pidobna glowica do tej z y8?
:)

mtodaz
16-04-12, 07:33
mam zdjętą głowicę od y8, jak znajdę chwilę to mogę porównać wymiary :)

Szczery
16-04-12, 11:06
Oj tak. jak najbardziej Cie o to prosze :)
Bo naprawde nie daje mi to od pewnego czasu spokoju.
Dzieki :)

DjHammer
17-04-12, 11:09
A nie prosciej wejsc w manuala tam wszystko jest podane

Szczery
17-04-12, 13:38
Szukalem manualu wymiarow tych dwoch glowic i dupa, szukac nie umiem chyba.
Mozesz wkleic screena tej strony/stron z manuala gdzie jest napisane cos o nich, pozwalajacego stwierdzic, ze sa identyczne lub ze to oznacczenie p2j na obydwu to zwykly zbieg okolicznosci.
Pomijamy walek i klawiature.

jasiek09
17-04-12, 13:57
Pomijamy walek i klawiature. Pomijając to na d series org także jest napisane że to takie same głowice

mtodaz
23-04-12, 21:11
pomierzyłem y8 i mam takie same wyniki pomiarów co kolega Szczery na d15z6, więc nie będę już wrzucał zdjęć :)

i wszystko jasne :cool: