Zobacz pełną wersję : Filty oleju OEM Honda vs. Reszta
Jak każdy maniak marki spod znaku [H] dbam o swoje wozidełko i wszystkie płyny i filtry wymieniam regularnie.
Teraz z racji tego, iż musze wymienić olej silnikowy zastanawiam się nad zmianą filtra oleju - zawsze używałem FILTRON'a jednak nie jestem z niego zadowolony ponieważ kapie mi spod niego olej (poci się).
Pytanie czy warto kupować filtr oleju OEM Honda czy jakiś "mniej firmowy"?
Czym w zasadzie różni się taki OEM filtr od filtra firmy MANN czy filtron?
Warto inwestować pare złotych więcej za OEM?
test filtrow oleju do hondy
http://www.ntpog.org/reviews/filters/old_filters.shtml
Jak pokazuje test najlepszy oem filterek pochodzi z Japoni. Te produkowane w USA i Kanadzie mają gorszy materiał filtrujący. Osobiscie jezdze na filterku VIC Japan . W zestawie jest podkładka pod korek spustowy w misce tak jak w przypadku filterków OEM. Nic z tego filterka nie cieknie a koszt to okolo 20 pln. Mialem tez filterek union japan, nipparts , knecht i rownież nic z nich nie ciekło i sprawowały sie bardzo dobrze.
skolopendra
16-02-12, 11:58
Warto inwestować pare złotych więcej za OEM?
tak
zawsze używałem FILTRON'a jednak nie jestem z niego zadowolony ponieważ kapie mi spod niego olej (poci się).
buraki z tej firmy przez tyle lat nie potrafią zrobić dobrego gwintu :confused:
wiele lat jeździłem na VIc był on montowany jako oem w generacji 4-6. Teraz uzywam knechta.
buraki z tej firmy przez tyle lat nie potrafią zrobić dobrego gwintu
gwintem nie kapie, najwyżej lipna uszczelka albo słabo dokręcony filtr.
od siebie polecam filtr BOSCH.
skolopendra
16-02-12, 14:53
gwintem nie kapie, najwyżej lipna uszczelka albo słabo dokręcony filtr.
jak widzę bladego pojęcia nie masz :cool:
jak widzę bladego pojęcia nie masz
a ja widze ze mam do czynienia z trolem;)
Mój filtr też delikatnie się poci i też jest to ... FILTRON :cool: Za miesiąc zbliża się wymiana oleju więc przejdę z Mobila na Motula i najprawdopodobniej wleci filtr OEM Honda ;) Strasznie drogi nie jest więc kupić można i przetestować. Na pewno będzie 100 razy lepszy niż FILTRON :)
Ja już widziałem D15B2, któremu korby wystawały ze zderzaka bo filtr oleju się całkowicie rozsypał i zatkał a akurat gość chciał poszaleć... Tak - tam był Filtron ;)
Filtry OEM mam już trzecią wymianę oleju i nie narzekam. Wcześniej były Hamp'y i też było OK. Dobrze dokręcony filtr ni ma prawa się pocić.
K&N
Warto inwestować pare złotych więcej za OEM?
Warto jak wszystko co OEM...albo więcej w K&N z zaworem zwrotnym. W moim przypadku jedynie K&N i nigdy problemów.
jak widzę bladego pojęcia nie masz :cool:
za to kolega ma widocznie ogromne doświadczenie :D, ale takich bzdur bym nie opowiadał... a z tego co wiem takie bzdury wynikają z niewiedzy.
pracuję na zakładzie mech-LPG od 3 lat, przewinęło się przez moje łapy wiele rodzai i marek filtrów,
powiem tak... racja jest że filtry typowo japońskie mają ten plus, że często się dostaje dodatkowo śrubkę z podkładką czy oringi.
Ale jak dla mnie przepłacać za filtr oleju nie warto, większość kosztów to transport.
Co macie wszyscy do polskich filtrów... nie mam pojęcia, są tanie a jakością nie odbiegają od innych europejskich marek.
A że się wam leje tooooo raczej wina montera a nie filtra :D
Co macie wszyscy do polskich filtrów... nie mam pojęcia, są tanie a jakością nie odbiegają od innych europejskich marek.
A że się wam leje tooooo raczej wina montera a nie filtra :D
oj odbiegaja niestety jakoscia odbiegaja i bynajmniej nie chodzi tutaj o to czy sie komus cos leje czy nie...
to ze pracujac w zakladzie mech. odkreciles i zakreciles wiecej filtrow od zwyklego uzytkownika to jeszcze o niczym nie swiadczy :rolleyes:
oj odbiegaja niestety jakoscia odbiegaja i bynajmniej nie chodzi tutaj o to czy sie komus cos leje czy nie...
to ze pracujac w zakladzie mech. odkreciles i zakreciles wiecej filtrow od zwyklego uzytkownika to jeszcze o niczym nie swiadczy :rolleyes:
Dobra nie bijcie mnie zaraz :P
filtr nie oryginalny, niestety dokładny nigdy nie będzie... a dlaczego, bo jest on kopiowany od filtra producenta.
Tłumacząc prościej, filtr OEM honda jest filtrem wykonanym w jakiejś tam klasie tolerancji z odchyłkami, i wieloma stronami obliczeń podanych przez projektującego w hondzie.
Filtr zamienny, niestety niema tej dokumentacji i jest kopiowany od oryginału, ten kto owy filtr skopiował bierze dość dużą odpowiedzialność i raczej tego nie partoli, tym bardziej że jest na pewno nie jeden raz przeliczony i poprawiony, uruchomiony w jakimś programie i zrobiony w tym programie szereg badań łącznie z prototypem.
Śmiejecie się z gwintu że nie dokładny :D... nie jest to tak że ktoś wkłada grzebień i suwmiarkę aby określić gwint, taki gwint ma jeszcze kilka stron A4 parametrów. w Hondzie mają zapisany w projekcie numer takiego gwintownika czy matrycy i maszynę na której jest on wykonany, program napisany dla owej obrabiarki czy robota.
Firmy produkujące zamienniki niestety muszą się zdać na to że trafią na narzędzie podobnych parametrów.
... dlatego lepiej kupić OEM i mieć św. spokój :D
... dlatego lepiej kupić OEM i mieć św. spokój :D
no i kolega odkrył Amerykę :D:D
Ja sensu nie widzę płacić kilka razy drożej za filtr, jeśli mamy dostępny o zbliżonych do oryginału parametrami filtrów
jedynie na co ma wpływ oryginalny filtr... to dobre samopoczucie psychiczne właściciela który, ma ucieszoną michę, bo śmiga z japońskim filtrem pod maską :D:D:D
Gdyby chodziło o jakieś bardzo drogie części, to jeszcze bym Cie zrozumiał, ale oszczędność rzędu 20zł na rok ? No weź się zastanów czy warte to jest zachodu. Nieoryginalny filtr zawsze prędzej może ulec jakiejś awarii, może się pocić itp. Wg mnie nie warto na tym oszczędzać... no ale co kto woli :rolleyes:
Ludzie o jakich wy pieniądzach rozmawiacie!!! OEM kosztuje około 30 PLN, a dobry zamiennik około 20, na bogato z K&N, Hamp coś koło 60.
Aha, Filtron generalnie ssie pyte! Dlaczego? Potwierdzam to co pisał skolopendra, wymiarowanie gwintu to nie jest ich mocna strona. Zdarzyło mi się że nie dało się filtra nakręcić na trzpień.
Popieram polskie produkty, ale gdy ich jakość jest godna zainteresowania.
ja jeździłem na filtronie, oem honda, hamp, knecht teraz mam mnna i nie odczuwam zadnej różnicy
Oszczędzanie 30 zł rocznie na filtrze to wycieranie dupy szkłem.
skolopendra
17-02-12, 09:42
pracuję na zakładzie mech-LPG od 3 lat, przewinęło się przez moje łapy wiele rodzai i marek filtrów,
to zostań chłopcze przy lpg gdyż tam twoje miejsce jest :rolleyes:
są osoby które wymieniają tylko filtry w hondzie nawet po kilkadziesiąt dziennie i unikają filtrona z powodów przeze mnie opisanych :cool:
ciekawi mnie tylko, czy miałeś kiedyś łapy troszkę głębiej zanurzone pod maską :D , ale spoko każdy wierzy w to co chce ( jedni wierzą w chrystusa, inni dalajlamę, a jeszcze inni wyznają np Hondę :D)
ja sam jestem z ok. NH- kraków i kto wie czy się nie znamy, może się na browar ustawimy?
aaaaa może przyjedzie kiedyś Twoja honda za potrzebą mechaniczną czy elektroniczną na zakład gdzie pracuję :D:D:D.... wystrzegaj się tego jak ognia.
aaaaa może przyjedzie kiedyś Twoja honda za potrzebą mechaniczną czy elektroniczną na zakład gdzie pracuję :D:D:D.... wystrzegaj się tego jak ognia.
Ludzie, którzy dbają o swoje auta i tak szerokim łukiem omijają warsztaty w których się szkłem dupe uciera, więc luz... jego hondy u siebie pewnie nie zobaczysz ;)
Rynek takich potrzebuje. Myślicie że honda ma swoją fabrykę filtrów? gdzie robi Filtry OEM? Wybór filtra w waszym przypadku jest kierowana wyłącznie dobrym samopoczuciem. Takie marki jak bosch, knecht, itp w przypadku filtra powietrza i oleju to tylko ładniejsze opakowanie i kolor samego filtra. 20 zł w ciągu roku to może i nic, a jednak nikomu byś nie dał tej kasy tak o, dla lepszego samopoczucia. Nie chcę uświadamiać i przekonywać że nie warto kupować tych drogich filtrów, ale nie wmawiajcie innym, że te tańsze przeciekają i nie pasują lub czegoś nie mają. Taki filtr filtrona (obecnie WIX'a), albo Harta jest dokładnie taki jak ma być. Suwmiarką to może sobie w garażu odmierzać, duże zakłady produkcyjne mają dokładne specyfikacje takich filtrów. A co najważniejsze, marka filtra jaka jest zamontowana nie ma żadnej odczuwalnej różnicy.
Handluje filtrami już 8 lat, a w moje rodzinie handlują już 30 (juz za komuny do amerykańców, FRAM I FIAAM). FILTRON jest już kupiony, więc nie jest tylko polski.
Dla mnie nie ma problemu, jak klient chce kupić jakieś drogie filtry, ale ofercie mam tańsze zamienniki które są w o wiele lepsze cenie. Jeszcze nie miałem zwrotu, że filtr był zły i przez to coś nie działało. Są wady fabryczne, ale one podlegają wymianie i widać je na pierwszy rzut oka.
ja uzywam tylko OEMa i bez zastrzezen jest :D
skolopendra
17-02-12, 11:43
Takie marki jak bosch, knecht, itp w przypadku filtra powietrza i oleju to tylko ładniejsze opakowanie i kolor samego filtra. 20 zł w ciągu roku to może i nic, a jednak nikomu byś nie dał tej kasy tak o, dla lepszego samopoczucia.
zaglądnij do środka filtra a potem bzdety rodem z forum bmw wypisuj ::confused:
http://www.ntpog.org/reviews/filters/old_filters.shtml
Myślicie że honda ma swoją fabrykę filtrów? gdzie robi Filtry OEM?
Oczywiście że nie i nie zdziwiłbym się gdyby to był jakiś "tańszy" producent, tym bardziej jak ktoś pisał że OEM kosztuje 30zł, a logo H też ma w tym swoją cenę. Jak słusznie zauważyłeś główną rolę odgrywa tu czynnik psychologiczny i przez to robi się burza w szklance wody :) Ktoś pisał że ma Knechta z zaworem zwrotnym, jakby to był jakiś bajer, a każdy, nawet najtańszy filtr ma taki zawór/membranę :) tak samo jak zawór przelewowy i praktycznie nie ma opcji zablokowania magistrali przez filtr czy innych cudów na kiju. Ogólnie trudno być obiektywnym w tym temacie, jeden napisze że dziennie wymienia 20 filtrów, drugi że 30 a trzeci że 50 i tak będą się przedrzeźniać jak dzieci :)
'zajrzyj' ;) 'zagladnij' jest regionalne
zaglądnij do środka filtra a potem bzdety rodem z forum bmw wypisuj ::confused:
http://www.ntpog.org/reviews/filters/old_filters.shtml
Kolega bzdur nie pisze... ma gość rację, siedzi w interesie to wie...
że jesteś tu głównym kierownikiem na forum, aaa nie jest to forum jak napisałeś bmw, więc pasowało by troszkę bardziej technologicznie pisać i żeby w tym jakaś prawda była, czy choć podstawy.
to jak z tym browarem? pogadali byśmy o filtrach:D
aaa co do 10zł więcej za filtr japoński, to dla mnie identycznie jak iść do kościoła i dać na tacę 10zł :P
Podobne samopoczucie :cool:
zaglądnij do środka filtra a potem bzdety rodem z forum bmw wypisuj :
Już pisałem, że nawracać Cię nie będę ani nikogo innego. Kupuj co chcesz, ja na tym nie stracę.
Każdy filtr mam z papieru harmonijkę, i to on filtruje, cała reszta do obudowa tylko wizualnie wpływa na całość. Ładniejsza sprężyna, lepiej wykonane denko, czy obudowa. To nie sprawia, że lepiej filtruje, no ale lepiej wygląda i sprawia wrażenie porządniejszego. Najważniejsze jest to że jak zamontujesz sobie tani filtr, to na pewno nie zaszkodzisz ani autu ani portfelowi. A opowieści że komuś coś tam sie stało i to na pewno wina tego taniego filtra... Sami sie zastanówcie czy jest to wyznacznikiem (zdecydowana większość jeździ na tanich filtrach, procent jakis awarii jest naprawdę bardzo mały), A ludzie którzy pieszczą swoje auta, montują same najlepsze części (czyt. markowe i drogie), nie dają szansy sprawdzenia trwałości danej części bo i tak wymienią zza w czasu. (Są małym i nie obiektywnym wskaźnikiem statystycznym, mała i subiektywna próbka statystyczna)
siemens_15
23-02-12, 15:32
jeżeli ktoś uważa, że marka filtra nie ma znaczenia proponuję zobaczyć ten stary test http://www.auto-swiat.pl/1-test-filtrow-oleju-czyli-ile-jest-filtra-w-filtrze-100
kolego ma1ster weź zluzuj poślady bo wymiotować mi sie chce jak widze w jaki sposób piszesz do Skolopendry. To poważny temat, który zapewne rozwieje wszelkie wątpliwości. a Ty za przeproszeniem pie%dolisz jak połamany:/
pracujesz w mech-lpg 3 lata dla mnie 3 lata w warsztacie to tak jakbyś był jeszcze w przedszkolu. Wydaje Ci sie ze zjadłeś wszystkie rozumy ale sory tak nie jest. Jak przepracujesz 30 lat to uznam, ze możesz "coś" wiedzieć.
Prepraszam wszystkich za moje wtrącone 3 grosze ale to ta chwila, w której nie wytrzymałem:/
kolego ma1ster weź zluzuj poślady bo wymiotować mi sie chce jak widze w jaki sposób piszesz do Skolopendry. To poważny temat, który zapewne rozwieje wszelkie wątpliwości. a Ty za przeproszeniem pie%dolisz jak połamany:/
pracujesz w mech-lpg 3 lata dla mnie 3 lata w warsztacie to tak jakbyś był jeszcze w przedszkolu. Wydaje Ci sie ze zjadłeś wszystkie rozumy ale sory tak nie jest. Jak przepracujesz 30 lat to uznam, ze możesz "coś" wiedzieć.
Prepraszam wszystkich za moje wtrącone 3 grosze ale to ta chwila, w której nie wytrzymałem:/
i tym zakonczmy ten temat :)
a wiadomo jaka firma produkuje filtry OEM Honda (bo każdy wie, że nie robi tego honda:P) ?
Podobno Filtech robił i Toyo Roki. Cokolwiek to jest.
Ja tam staram się dbać o auto jak najlepiej i kupiłem Knechta za mniej niż 20zł, paliwa też Knecht a powietrze MANN i nie sądzę, żebym miał niższą jakość niż Honda OEM.
Podobno Filtech robił i Toyo Roki. Cokolwiek to jest.
Ja tam staram się dbać o auto jak najlepiej i kupiłem Knechta za mniej niż 20zł, paliwa też Knecht a powietrze MANN i nie sądzę, żebym miał niższą jakość niż Honda OEM.
Czyli filtr paliwa knecht pod względem jakości można porównywać do OEM? (pytam z ciekawości) ;)
A ja mam filtr Japanparts, który z Japonią (mimo nazwy) nie ma nic wspólnego a mimo wszystko daje radę. Przy następnej wymianie postawię jednak na OEM dla świętego spokoju.
Czyli filtr paliwa knecht pod względem jakości można porównywać do OEM? (pytam z ciekawości)
Z tego co mi się wydaje to Knechta stosują na 1 montaż np w Audi (ale nie mam 100% pewności). Manna na pewno stosuje (stosowało?) BMW.
Tak więc wg mnie nie będzie różnicy w jakości. Bo dlaczego ma być? Nie jest niczym dziwnym różnica w cenie, że Mann i Knecht jest droższy od całej reszty. A 46zł za filtr oleju z podkładką to przeszło 2 razy więcej niż za Knechta z ori podkładką. Kto co lubi, też może wszystko bym wrzucał OEM ale mnie na to nie stać. Bo to się tak mówi, tutaj 20zł an filtrze tym, tutaj na tym, o może brandowane świece znowu 20zł więcej i się zbiera.
ja od początku swojej przygody z motoryzacją (4 samochody ) używam filtrona i nigdy nie miałem z nim problemu. Z kolei ojcu raz sie pociło pod filtronem. Moze przy następnej wymiane z ciekawości zainwestuje w knechta
skolopendra
24-02-12, 16:50
można porównywać do OEM?
najlepiej samemu ocenić :
http://c.wrzuta.pl/wm15785/1334f864002827314f47a975/oilfilter (http://skolopendra.wrzuta.pl/film/1wYuzFxNItR/oilfilter)
http://c.wrzuta.pl/wm15240/57a334a5001eb9b74f47af7d/kn_test (http://skolopendra.wrzuta.pl/film/4UbXpkELQgr/kn_test)
http://c.wrzuta.pl/wm12391/ef005665002295f74f47af94/test_9 (http://skolopendra.wrzuta.pl/film/3jjXKc6lyT1/test_9)
najlepiej samemu ocenić :
http://c.wrzuta.pl/wm15785/1334f864002827314f47a975/oilfilter (http://skolopendra.wrzuta.pl/film/1wYuzFxNItR/oilfilter)
http://c.wrzuta.pl/wm15240/57a334a5001eb9b74f47af7d/kn_test (http://skolopendra.wrzuta.pl/film/4UbXpkELQgr/kn_test)
http://c.wrzuta.pl/wm12391/ef005665002295f74f47af94/test_9 (http://skolopendra.wrzuta.pl/film/3jjXKc6lyT1/test_9)
Oglądnąłem te filmiki.
Prezentowany tam OEM HONDA filtr jest chyba najgorszy ze wszystkich , jednak jest to raczej filtr produkowany przez FRAM'a? (Kanada) o oznaczeniu 15400-PLM-A02?
Filtech (USA) OEM Honda z tego co wyczytałem na zagranicznych forach jest dużo lepszy jakościowo i jego oznaczenie to 15400-PLM-A01
Porównianie (Honda filtru z filmiku jest identyczny jak FRAM poniżej) :
http://www.s2ki.com/s2000/gallery/page__module__images__section__img_ctrl__img__3259 40__file__med
Tutaj jeszcze jedno porównanie A01 i A02:
http://img22.imageshack.us/img22/2835/5filters.jpg
... i nie zdziwiłbym się gdyby to był jakiś "tańszy" producent, tym bardziej jak ktoś pisał że OEM kosztuje 30zł, a logo H też ma w tym swoją cenę.
No proszę :)
Muszę powiedzieć że te OEM filtry wyglądają mega słabo w porównaniu do choćby OP557, który w zestawieniu na filmikach byłby jednym z lepszych, patrząc na kryteria oceny realizatorów. Także jak pisałem, głównie czynnik psychologiczny decyduje przy wyborze filtra.
Jak spojrzałem na budowę filtrona to on nie ma zaworu zwrotnego.
skolopendra
24-02-12, 20:04
...
Cytat Zamieszczone przez mirasek Zobacz posta
... i nie zdziwiłbym się gdyby to był jakiś "tańszy" producent, tym bardziej jak ktoś pisał że OEM kosztuje 30zł, a logo H też ma w tym swoją cenę.
No proszę
http://c.wrzuta.pl/wm16108/c818959d00174aa84f47e3e0/ff (http://skolopendra.wrzuta.pl/obraz/9Bt4T7sKUZZ/ff)
filtrona to on nie ma zaworu zwrotnego.
mówiłem o tym wielokrotnie ;)
Jak spojrzałem na budowę filtrona to on nie ma zaworu zwrotnego.
To słabo widzisz :)
Camellia Racing
02-03-12, 18:12
jedynie na co ma wpływ oryginalny filtr... to dobre samopoczucie psychiczne właściciela który, ma ucieszoną michę, bo śmiga z japońskim filtrem pod maską
Żebyś się nie zdziwił.... (możwliwe, że zależnie od partii) OEM Filtry Honda są produkowane przez Purflux Made in France. Mówię o tych dostępnych w naszych aso i hurtowniach ;)
a wiadomo jaka firma produkuje filtry OEM Honda (bo każdy wie, że nie robi tego honda:P) ?
jw
Czyli filtr paliwa knecht pod względem jakości można porównywać do OEM? (pytam z ciekawości)
Knecht = Mahle czy jakoś tak. Jakość jest świetna.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.