Zobacz pełną wersję : Wymiana pompy wspomagania. Jak to zrobić samemu? Pomocy!
Witam,
wysypały mi się łożyska i bodajże uszczelniacz w pompie wspomagania, najpierw lekko postukiwała i lekko bujało się koło pasowe, teraz to już skrajna jej wytrzymałość koło ostro się buja a pompa wali jak kowal młotem, posiada ktoś manual jak ją wymienić krok po kroku?
jeśli nie to czy mógłbym prosić o pomoc jakiegoś klubowicza z Warszawy? Hanię posiadam od miesiąca wcześniej jeździłem Cytrynkami dieslami a to kompletnie inna historia.
Koledzy czekam na pomoc. Jutro chyba zdejmę pasek żeby nic mi nie uszkodził jak spadnie
Prosta sprawa.
Na początku ściąg rurki z pompy i odlej z nich płyn, żeby się nie pochlapało (jak będziesz cały wlewał nowy, to całość spuść). poluzuj śrubę, która kontruje naszpanowanie pompy, ściąg pasek klinowy, odkręć pompę, załóż nową, podłącz wężyki, uzupełni płyn w zbiorniczku płynu, odpal samochód, przekręć kilka razy kołami do końca w lewo i w prawo, dolej płynu, znów pokręć kierownicą (do końca w lewo i w prawo), i tak dopóki płynu w zbiorniczku nie będzie ubywać mimo kręcenia kierownicą, to będzie oznaczało że układ jest dobrze odpowietrzony. Po uruchomieniu silnika z nową pompą mogą byś troch dzwine dźwięki, dopóki pompa nie wypełni się płynem. To jedna z prostszych czynności, więc dasz sobie rade :) powodzenia!
P.S.
Uważaj żeby nie zabrudzić pasków klinowych i koła pasowego popy wspomy płynem od wspomagania, w razie czego wytrzyj dobrze i odtłuść, żeby paski się nie ślizgały.
Podepnę się pod temat. Czy najlepiej zalać cały układ wspomagania? Jest to płyn czy olej?
Mam pewien problem. Stuknąłem dziś w krawężnik prawą stroną od pasażera. Od razu się zatrzymałem i niby wszystko ok. Po paru minutach go odpaliłem i kierownica kręciła się jak w starym Jelczu :/ Okazało się że zbiornik od wspomagania jest pusty. Pod samochodem nie było ani kropli płynu. Wlałem szybko zakupiony 1l oleju Shell Donax - Automatic Transmission Fluid (czerwona butelka i płyn). Honda wypiła litr i jakby zniknął bo zbiornik był pusty. Ile tego wchodzi? Nie miałem czasu żeby kombinować tylko szybko zdjąłem pasek i pojechałem dalej. Gdzie zniknął stary płyn? ;| Oczywiście przed incydentem wspomaganie działało elegancko...
ja tu widze tylko jedną mozliwość, ktoś Ci płyn podpieprzył w nocy;p
no stary płyn którędyś wyciekł i tyle. nie słyszałeś zadnego siorbania płynu? jak picie pepsi ze słomką gdy juz sie kończy to taki dźwięk siorbania sie pojawia jak jest za mało płynu. akurat niedawno wymieniałem u siebi płyn i weszło mi tylko 700ml nowego, choć kręciłem kiera duzo razy zeby stry spłynął to i tak go zostało tam duzo bo wchodzi około 1l a przy wymianie chyba 850ml, zwykły atf ponoć spełnia swoją role, ale ja sie szarpnąłem i kupiłem psf hondy za 9 dych
skolopendra
16-02-12, 12:12
dzie zniknął stary płyn?
wyciekł
Czy najlepiej zalać cały układ wspomagania?
psf honda
No dobrze, nie wnikajmy co ze starym płynem się stało. Wlałem ok 0,5l odpaliłem dwa obroty kierą, zbiornik pusty, dolałem drugie 0,5l i po chwili zbiornik znowu pusty ;| nie miałem czasu na kombinacje więc zdjąłem pasek żeby nie zatrzeć pompy. Odjechałem, obejrzałem dokładnie miejsce w którym stałem (dodatkowo pod autem rozłożyłem karton) i ani kropli. Jest możliwość że przy uderzeniu płyn przedostał się do przekładni/maglownicy? Czy poprostu po zalaniu nowym płynem wszystko znika i po chwili wraca do zbiornika? Wcześniej nie było żadnego siorbania ani nic podobnego co mogło sugerować, że brakuje płynu.
Fidox ,podnieś auto ,zrzuć prawe koło i sprawdż przekładnię w okolicy drążka kierowniczego (osłona drążka) .Jest możliwe że przy udeżeniu uszkodziłeś uszczelnienia listwy,oglądnij w tym miejscu ścianę grodziową cz nie jest polana olejem.
Fidox ,podnieś auto ,zrzuć prawe koło i sprawdź przekładnię w okolicy drążka kierowniczego (osłona drążka) .Jest możliwe że przy uderzeniu uszkodziłeś uszczelnienia listwy,oglądnij w tym miejscu ścianę grodziową cz nie jest polana olejem.
Właśnie tak zrobiłem. Podjechałem do ASO Hondy. Przy "puknięciu" poszła przekładnia. Nie było wycieku bo cały olej jest w osłonie drążka (aż się oba napompowały). Teraz pytanie - da się to jakoś naprawić czy od razu szukać nowej przekładni jakieś używanej? (btw. nowa przekładnia w ASO ok 4,5k i 3h robocizny o ile nie wystąpią nieprzewidziane trudności)
Chłopie omijaj ASO z daleka, 4,5k? Kup albo używkę, może bedziesz mial szczęście i nie będzie ciekła i będzie elegancko wydasz na to 300 zl plus ewentualna robota, albo oddaj swój magiel do regeneracji, tam za ok. 500 zl zrobią przekładnie i dadzą gwarancję.
4,5k za magiel :) drugą honde by na części kupił :D
To już teraz wiesz gdzie płyn się zbierał :) jakbyś wlał jeszcze z litr albo dwa to by nie wytrzymało i się wylało :)
Nikog0 dzięki za pomoc głownie właśnie mi chodziło o odpowietrzenie ;) nie wiedziałem że to taka prosta sprawa ;) wymieniałem już drążki stabilizatora pod sklepem ale tego nie robiłem ;) powinien ktoś takiego manuala przypiąć żeby ludzie się setki razy nie pytali :) porobie może kilka zdjęć i skonstruuję taki manual ;) w Klubie Cytrynki też brałem czynny udział ;)
Nikog0 dzięki za pomoc głownie właśnie mi chodziło o odpowietrzenie ;) nie wiedziałem że to taka prosta sprawa ;) wymieniałem już drążki stabilizatora pod sklepem ale tego nie robiłem ;) powinien ktoś takiego manuala przypiąć żeby ludzie się setki razy nie pytali :) porobie może kilka zdjęć i skonstruuję taki manual ;) w Klubie Cytrynki też brałem czynny udział ;)
manuale są przypięte u góry strony naszego podforum (5D) http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?12626-Manuale-i-instrukcje-serwisowe-do-Hondy-Civic-5D-(1995-2000) , zalecam korzystać z tego przeskanowanego przez @Skolopendrę - świetna jakość i manuala do aerodecka - gdyż nasze samochody są niemal identycznie (poza tyłem) a tamta instrukcja jest po polsku i bardzo szczegółowa (chyba z 1,5 tys stron..) tylko nie wiem w tej chwili które to są... musisz pościągać i zobaczyć :)
Zawsze jak zrobi się samemu to dochodzi satysfakcja :)
dokładnie ;) ja Cytrynke chciałem doprowadzić do stanu idealnego i zabrakło mi tylko lakierowania i tylnej belki, niestety kobieta która nie powinna w ogóle dostać prawa jazdy wyjechała mi na ciągłej pozbawiła mnie mojej miłości :( teraz pora na Hanię ;) a i chłopaki pamiętajcie że kobieta zawsze ma pierwszeństwo ;)
w Hani mam do zrobienia, pompę wspomagania, wymiane świateł do mam angliki i nie wiem skąd wziąć do naszej wersji hani jakieś ksenonowe i wymianę sprzęgła.
Nikog0 słuchaj jak wstawię tu zdjęcie to pomożesz mi rozpoznać moją wersje auta(nadwozie, symbol silnika, lift czy polift)? ponieważ nie znam się na Hondach :) sprzedawca powiedział żę to 95-96r. nie wiem czy to silnik 1.4i czy 1.4is, ma na pewno 90KM
Nikog0 słuchaj jak wstawię tu zdjęcie to pomożesz mi rozpoznać moją wersje auta(nadwozie, symbol silnika, lift czy polift)? ponieważ nie znam się na Hondach sprzedawca powiedział żę to 95-96r. nie wiem czy to silnik 1.4i czy 1.4is, ma na pewno 90KM
Jeśli dobrze rozumiem co napisałeś to niewiesz czy masz przedlifta czy polifta.
Rozpoznanie jest banalnie proste - Jeśli maska podnosi ci się z atrapką chłodnicy - polift. Jeśli bez - przedlift.
Przelifty produkowane były w latach 95-97 (do września chyba) a polifty - 97-01.
Jeśli masz przelifta z silnikiem 1.4 (niema znaczenia czy i czy is) z 90 kuniami to silnik to pewnie D14A2
Jako że jesteś nowy - polecam szukać i co najważniejsze poczytać tematy podklejone. Na forum znajdziesz myślę 95% odpowiedzi na pytania, które możesz chcieć zadać.
@Mike powiedział co i jak, ale wrzuć fotki, to zobaczymy czym jeździsz :) jak o hondę zadbasz, to odpłaci Ci się bezawaryjnością i da przyjemność z jazdy. Co do silnika, na silniku jest wybita nazwa silnika d14xx, u Ciebie pewnie d14a8 albo a14a2.
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/p480x480/422121_1854580582002_1765441837_1007837_128885670_ n.jpg http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/p480x480/426155_1854604822608_1765441837_1007843_1695526681 _n.jpg podobno to auto to 95r. ale przod ma po lifcie wiem ze przod byl caly robiony wiec mogli dac przod polifta
Ulep.
Przód z polifta, rocznikowo przedlift. Wymienione tylne lampy na poliftowe ale tylny zderzak przedliftowy.
Po braku oznaczeń na tylnej klapie i innych lampach wnioskuję że nie tylko przód był robiony....
lakierowany byl caly niestety jak go kupowalem duzo szczegolow przegapilem :/
Chłopie omijaj ASO z daleka, 4,5k? Kup albo używkę, może bedziesz mial szczęście i nie będzie ciekła i będzie elegancko wydasz na to 300 zl plus ewentualna robota, albo oddaj swój magiel do regeneracji, tam za ok. 500 zl zrobią przekładnie i dadzą gwarancję.
Podjechałem do ASO tylko dlatego że byłem lekko zrozpaczony a nie miałem czasu jeździć po warsztatach a tam miałem najbliżej. Cena 4,5k zmiotła mnie z nóg. Na początku obsługa nie była z byt miła i chętna do czegokolwiek ale w końcu z "łaską" się zainteresowali. Zebrało się w końcu przy niej dwóch mechaników i dwóch facetów w garniturach (byłem w szoku że raczyli się ruszyć zza biurek ;) ) Zastanawiałem się nawet nad "kontrolowaną" stłuczką i naprawą z ubezpieczenia sprawcy ale jakoś nie miałem serca na takie posunięcie... Teoretycznie mam już używaną przekładnie od 1.4 polifta. Czy są jakieś różnice między przekładniami? Bez problemu podejdzie? Oczywiście też ze wspomaganiem jak moja (btw. w ogóle były 5D bez wspomagania?)
Fidox to co mówisz to dla mnie anstrakcja o.O ja teraz mam 5d bez wspomagania bo pasek zdjalem xD panowie jade dzisiaj po pompe kupilem plyn PSF mieszalny ze wszystkimi atf w Intercarsie 29zl za litr, pozostaje mi na ulicy wymienic pompe zaleje plynem, mam w pogotowiu duzy bialy karton gdyby sie okazalo ze plyn gdzies znika, mam nadzieje ze nie spotka mnie cos takiego jak Fidoxa. Szkoda ze nie znalem sie na Hondach jak kupowalem to auto moze nie dalbym sie wrobic jak naiwne dziecko. pozostaje mi ogarnac hanie bo nie mam serca jest sprzedac
zdam relacje po wymianie
Co do płynu do wspomagania, ponad dwa lata temu wlałem nowy, kupiony za 11 zł żółty płyn do przekładni ukł wspomagania i śmiga jak marzenie, więc nie ma co przepłacać, żeby tylko mieć płyn z ASO... chyba że ktoś nie ma co z $ robić :)
Fidox to co mówisz to dla mnie anstrakcja o.O ja teraz mam 5d bez wspomagania bo pasek zdjalem xD panowie jade dzisiaj po pompe kupilem plyn PSF mieszalny ze wszystkimi atf w Intercarsie 29zl za litr, pozostaje mi na ulicy wymienic pompe zaleje plynem, mam w pogotowiu duzy bialy karton gdyby sie okazalo ze plyn gdzies znika, mam nadzieje ze nie spotka mnie cos takiego jak Fidoxa. Szkoda ze nie znalem sie na Hondach jak kupowalem to auto moze nie dalbym sie wrobic jak naiwne dziecko. pozostaje mi ogarnac hanie bo nie mam serca jest sprzedac
zdam relacje po wymianie
Spoko, Ciebie nie spotka ta samo co mnie bo ja uszkodziłem przekładnie kierowniczą podczas uderzenia... JA wolałbym żeby mi padła pompa od wspomagania bo łatwiej ją wymienić i mniej wydatków niż z przekładnią.
Pompa wymieniona!!! wszystko działa super! Koszt pompy 68zł u Ralfa w Kobyłce, Płyn PSF 29zł w Intercars i 20min pracy ;)
W między czasie jak czekałem aż przestanie padać deszcze rozebrałem tunel w środku, panel środkowy deski i zegary celem wymienienia żarówek włożyłem niebieskie c5w i niebieskie c10w i prewencyjnie wymieniłem żarówkę rezerwy ;) w międzyczasie odkryłem wiele kwiatków (połamane zatrzaski, brakujące śrubki, brud syf i malaria) kwiatkami zajme się jak zrobi się cieplej ;) wracając do tematu pompy, pompa w stanie prawie że idealnym, kompletnie jej nie słychać, zero wycieków, obym nie zapeszył ;) dzięki Panowie za pomoc :)
Pompa wymieniona!!! wszystko działa super! Koszt pompy 68zł u Ralfa w Kobyłce, Płyn PSF 29zł w Intercars i 20min pracy ;)
W między czasie jak czekałem aż przestanie padać deszcze rozebrałem tunel w środku, panel środkowy deski i zegary celem wymienienia żarówek włożyłem niebieskie c5w i niebieskie c10w i prewencyjnie wymieniłem żarówkę rezerwy ;) w międzyczasie odkryłem wiele kwiatków (połamane zatrzaski, brakujące śrubki, brud syf i malaria) kwiatkami zajme się jak zrobi się cieplej ;) wracając do tematu pompy, pompa w stanie prawie że idealnym, kompletnie jej nie słychać, zero wycieków, obym nie zapeszył ;) dzięki Panowie za pomoc :)
cieszę się :)
w razie jakiś problemów, pytań, wracaj do nas :)
Uzupełni rodzaj silnika w profilu :)
szerokości przyczepności :)
dzieki mordo ;) uzupelnilem ;) wpisalem mb1/2 xD bo skladak xD hehe
melduje ze pompa po przejechanym 1tys sprawuje sie wysmienicie :) a hania odplaca sie za troske ;)
Rozbierał ktoś pompę wspomagania w b18c4? łatwo wymienić łożysko w niej i uszczelniacz?jakby ktoś jeszcze znał wymiary tego łożyska i uszczelniacza to już było by malinowo;)
nie lepiej kupic uzywke w dobrym stanie?
Uzywka tez nie wiadomo jaka sie trafi no i za uzywke trzeba dac 200zł minimum a takie łozysko i uszczelniacz wiecej niz 40zł nie wyniosa.Potrzebne mi tylko wymiary zeby kupic i zlozyc poniewaz uzywam samochodu codziennie.
chlopie ja za uzywke u ralfa w stanie bdb dalem 68zl
chlopie ja za uzywke u ralfa w stanie bdb dalem 68zlchyba nie do b18c4?
u mnie jak odpalam samochód to słychać szum przy kręceniu kierownicą, też b18c4. Więc podejrzewam, że też coś w pompie siada.
I szczerze wątpię, że jak padnie to dostanę do tego silnika za 100 zł, nie mówiąc już o 68zł w dobrym stanie.
u mnie jak odpalam samochód to słychać szum przy kręceniu kierownicą, też b18c4. Więc podejrzewam, że też coś w pompie siada.
I szczerze wątpię, że jak padnie to dostanę do tego silnika za 100 zł, nie mówiąc już o 68zł w dobrym stanie.200zł minimum.Ja kuoiłem łozysko za 10zl czekam tylko na uszczelniacz i bede ja rozbierał i wymieniał łożysko:)wiec napewno wyjdzie taniej niz uzywka tez nie wiadomo w jakim stanie.
Pompa ogarnieta działa bez zarzutu.Jakby ktoś potrzebował łożysko do pompy to można dostać w każdym sklepie z łożyskami.oznaczenie to:6203 2RS koszt od 10 do 20zł zależy jakiej firmy i uszczelniacz oem w zamienniku niestety nie ma indeks to:91249-P2A-003 koszt ok 20zł w aso.
uszczelniacz w zamienniku jest dostępny z Corteco (nok w środku) tyle że oem ma rozmiar 20x32x8 a zamiennik 20x32x8.5 czyli jest ciut wyższy co nie przeszkadza bo i tak jest pomiędzy łożyskiem a uszczelniaczem jeszcze spora odległość oraz podkładka separująca te dwa elementy :) też wolałem zregenerować pompe 10 minut pracy, razem z wymianą 20 minut :) łożyska kupiłem PPL czyli polskie
Akurat nie mogłem na mierzyć w zamienniku tego uszczelniacza no ale za oem 19zł to tez jeszcze nie taka tragedie ważne ze działa:D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.