Zobacz pełną wersję : jak zmniejszyc halas wydechu i dolotu powietrza przy zachowaniu osiagow
Witam!
Pacjent: EJ9 , D16Z9, parowa SIMOTY, wydech po calosci 2,25' , srodkowy + koncowy mtech przelotowe. Jezdze tak juz od sierpnia-pazdziernika. Teraz w ziemie zaczyna mnie wkurzac halas tj. jak sie jezdzi spokojnie tak 2,5-3 rpm to dzwiek dochodzacy z okolic maski jak i z wydechu wydaje mi sie ze jest baaardzo "slaby". Co radzicie?
ja mam parowe i na nic nie zamienie dzwieku :cool:
wogule nie czaje pytania:confused:
na takie cos sa 2 rozwiazania
1. dolot seria wydech seria masz cisze osiagi seria
2. zastawic jak jest i wiecej cisnac ..;)
Tommi01 chodzi mi o osiagniecie mniej wiecej (w granicach oczywiscie mozliwosci) czegos takiego jak w seryjnych fajnych autach typu lambo, subarak itd. ze do pewnego momentu sa pratkycznie nie slyszalne a jak wcisniesz odpowiednio to harmonia gra;) a teraz mam tak ze jade spokojnie a pierdze (bo ten dziwek nie mozna nazwac fajnym tylko takim styranym meczacym sie golfem i rynna z tylu) jak debil gdy chce przycisnac pod gorke z 2 rpm do 3 rpm nagle , jade 60km/h a warcze jak debil.
Weź wywal parówę póki jeszcze nie skończyła się na to moda i możesz jeszcze coś za nią wziąć i wstaw seryjna puszkę z wkładką K&N lub Siomota. Do tego wywal rezonator i od dołu podaj rurą spiro nadmuch zimnego. Powinno być ciszej ale jak wciśniesz mocno gaz i otworzy się przepustnica to bez rezonatora i tak będzie słychać bulgot.
Nie porównuj EJ9 do Lamborghini... (które i tak jest zawsze słychać nawet przy 2000 rpm o czym nie wiesz chyba bo najwyraźniej nie słyszałeś na żywo a tylko na filmikach z YT)
niewiem czy wiesz ale w Nowym Saczu jest jedno lambo a i kilka innych ciekawych zabawek tez (KORAL) a jest to male miasteczko i ciezko cos takiego przeoczyc! nie mowie ze z ej9 zrobie lambo ale domysl sie o co mi chodzi. Przy spokojnej jezdzie cisza przy palowaniu muzyka. Jak ktos jezdzil na parowie to wie o czym mowie. nie potrzebne te zlosciwosci! ktos kto przerabial wiele opcji dolotu , wydechu wie co u niego bylo najlpesze i takich wlasnie rad oczekuje. pozdrawiam
co do wydechu umnie bylo tak jak byl kat srodkowy i koncowy remus z jedna rurka to bylo cicho wycialem kata zaczelo prykac zamiast mruczec zminilem koncowy na remusa z accorda z wiema konccowkami odglos sie zmienil na plus ale bylo za troche meczoce w trasie to zrobilem taki manewr zamiast kata srodkowy ale przelot dokladnie wygloda to tak dwa srodkowe orginaly z civiva maja wybite logo hondy i wygladaja jak z kwasowki obydwa przelotowe ale duza puszka i ladnie rozprezaja wyciszaja jak jade do 3 nie slychac prawie nic jak daje w palinik to jest pomruk ale po uszach nie nawala
Dalej twierdze że Lambo przy 2000 rpm robi więcej hałasu niż EJ9 na parówie. Z dupy w ogóle wzmianka w poście jest o tym. Albo ma się Hondę z dolotem i wydechem albo ma się serię. Z dupy temat. To tak jak z tą reklamą Skody Yeti...
a i jak twierdzisz że seryjne Subaru (zapewne masz na myśli WRX Sti) jest cichsze przy spokojnej jeździe niż EJ9 na parówie to na prawdę nie słyszałeś takiego auta z zewnątrz przemieszczającego się spokojnie. Z dupy temat a odpowiedź ci dałem i nie kombinuj bo nie wymyślisz nic innego.
ja jezdze na parowie i przy delikatnej jezdzie jest bardzo przyjemnie. nic nie ryczy.
jesli masz 2000rpm i wcisniesz gaz do podlogi to zacznie na poczatku mocno drazliwie buczec wiec gaz wciska sie stopniowo. nie wina parowy tylko dodawania gazu
moze jak odgrodzisz parówe to przy okazji i lekko wyciszysz
To może wyciszyć słyszalność w kabinie ale na zewnątrz będzie tak samo. Ja mam CAI i w kabinie po zmianie z shorta jest dosyć ciszej a na zewnątrz słychać tak samo (albo bardziej).
tak jak radar 333 Ci radzi chcesz cichszy dolot:
wywal parówe kup ori dolot od vti ( ek4, mb6, itr'a) doprowadz do niego zimne powietrze zamiast rezonatora
chcesz cichszy wylot
kolektor ebay ( albo z d16y8) + maly przelotowy za kolektorem + srodkowy sredniej wielkosci + koncowy komorowy( uzytkownicy na forum spawaja takie tlumiki takze wystarczy ze poszukasz)
A mnie się kolego wydaje, że to nie o parówę się rozchodzi z tym dźwiękiem poniżej 3000 rpm, tylko problem dotyczy zapewne tego specyficznego, irytującego dźwięku przy obrotach 2500-3000 rpm. Mi pomogło wywalenie HiFlowa (zamontowany bym w miejsce kata) i wstawienie przelotowego powiększonego (40 cm) od DjHammera. Dźwięk stał się bardziej basowy i znikło to wqrwiające brzęczenie poniżej 3000 rpm.
Witam!
Pacjent: EJ9 , D16Z9, parowa SIMOTY, wydech po calosci 2,25' , srodkowy + koncowy mtech przelotowe. Jezdze tak juz od sierpnia-pazdziernika. Teraz w ziemie zaczyna mnie wkurzac halas tj. jak sie jezdzi spokojnie tak 2,5-3 rpm to dzwiek dochodzacy z okolic maski jak i z wydechu wydaje mi sie ze jest baaardzo "slaby" jak w jakims stuningowanym golfie. Jak jezdze ostro to dzwiek jest rewelacyjny (chociaz dopiero od 3rpm - ponizej parowa pierdzi jak guuulf). O co chodzi ? Wiadomo jade sobie jak emeryt teraz w zimie a pierdze jakbym mial jakiegos biednego grata, trzeba baaardzo leciutko operowac gazem zeby nie zwracac na siebie uwagi. Najbardziej wkurza mnie ta parowa bo ona przy mocniejszym wcisnieciu gazy do 3rpm pierdzi jak oszalala. Co radzicie? Chcialbym zachowac rasowy dzwiek przy pelnym gazie i wyzszych obrotach ale jednoczesnie byc nieslyszalnym badz ledwo slyszalnym jezdzac jak emeryt (powiedzmy do 3rpm).
Zalozyc spowrotem org puszczke dolotu? Cos dolozyc do ukladu wydechowego by mozna? Ale co? Wiadomo koszty tez sie , takze tansza opcja=lepsza opcja.
Pozdrawiam
No tak bo 'stuningowany golf' to inna liga niż 'stuningowany civic' który ma 130 koni, a z każdej strony ryczy jakby miał 500.
Najlepszą opcją będzie seryjny dolot/wydech, duży głośnik w bagażniku i nagrany dźwięk Lambo/Subaru czy czego sobie jeszcze zażyczysz. Jest to bardzo dobra alternatywa, zależnie od dnia tygodnia będziesz mógł jeździć 'prawie' Ferrari, a na niedzielę można puszczać dźwięk np. dwusuwa... aż się wszystkie Golfy w mieście pochowają :cool:
JulekCIVIC
17-02-12, 08:00
Wywal parówe, wstaw serie od vti z wkładką, wydech zrób tak 4-2-1(musi być)-zamiast kata długi przelotowy wydech(50cm) potem kawałek wydechy nie więcej niż 2'' kolejny długi tłumik, dalej 2'' i ostatni jakiś komorowy oem look, powinno być "niemal" jak w serii...
Lambo, STI i inne tego typu fury, mają rasowy dźwięk, dzięki pracy sztabu inżynierów.
Na metaliczny dźwięk, o którym pisze wkostek, pomaga złącze elastyczne.
Lambo, STI i inne tego typu fury Lambo dzięki v12 , STI dzięki turbo i przede wszystkim boxerowi.
Chcesz żeby ryczało tylko w górnym zakresie obrotów to wywal stożek i zamontuj komorowy końcowy i wstaw jakiegos "sportowego" kata.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.