PDA

Zobacz pełną wersję : napięcie na przewodach sondy lambda



zbikman
14-02-12, 14:29
Witam. Mam pytanie. Jakie powinno być napiecie na przewodach sondy lambda. Chodzi mi napięcie przy zgaszonym aucie ale włączoną elektryką. Kluczyk na poz. II. Wydaje mi sie ze powinno byc takie jakie ma akumulator?
Moj aku ma 12.4V
Natomiast na przewodach sondy jest 5V - na czerwonym przewodzie
(odpiąłem przewód od sondy i wtedy sprawdzalem napięcie).
Jest to sonda koło aparatu zapłonowego (2 przewody - czerwony i zielony) - nie powinny być dwa białe??
Czy to prawidłowe napiecie?

mógłby ktoś opisać dokładny test tej sondy dwu-żyłowej która znajduje się pod aparatem zapłonowym?

Ja robie to tak:
-podlaczam sie pod sonde (plus miernika pod czerwony z sondy a minus z miernika do masy)
-wlaczam silnik I mierze
-napiecie na poczatku pomiaru 2.1V
-po 5 min jest 840mV
-spada baaardzo powoli I po 15 min. jest ok 700mV
-Dalej spada w zolwiowym tempie wiec koncze test

Cos chyba Nie gra z ta sonda bo napiecie powinno spasc do ok 200mV ?
Czy to normalne ze napiecie spada tak wolno?

Dajcie znac co o tym sadzicie I jakie byly wasze doswiadczenia z badaniem sondy ktora znajduje sie pod aparatem zaplonowym,
Pozdro

Szczur[R]
14-02-12, 17:25
Mówisz o sondzie która jest wkręcona w wydech zaraz za katalizatorem ?

zbikman
14-02-12, 17:44
;1566626']Mówisz o sondzie która jest wkręcona w wydech zaraz za katalizatorem ?

Nie. Jest to ta wkrecona pod aparatem zaplonowym. Wyglada jak sonda . Chyba ze coś innego testowalem?

mirasek
14-02-12, 18:02
Czujnik temp. płynu chłodzącego.

zbikman
14-02-12, 18:17
Czujnik temp. płynu chłodzącego.

Dzieki;) bo już myślałem ze mam sonde zwalona:)
Dzieki.
Btw, ale fotoinstrukcja jak testować lambde by się tez przydala

sucharek
14-02-12, 18:18
hehe jego napiecie zmienia sie wraz z temperatura

zbikman
14-02-12, 18:26
:D muszę dokładnie wyczaic gdzie jest ta lamda, ale to dopiero w weekend :)
Ps. Udanych Walentynek ;)

Szczur[R]
14-02-12, 18:33
Kolego jak Ty nawet nie wiesz gdzie jest sonda to co chcesz mierzyć ? Jeśli jej wskazanie będzie poza zakresem to wywali Ci chceck'a, jeśli będzie w zakresie ale nieprawidłowe do składu spalin to w żaden sposób tego nie zmierzysz. Multimetr też pewnie za 15zł z giełdy ?

zbikman
14-02-12, 18:44
;1566708']Kolego jak Ty nawet nie wiesz gdzie jest sonda to co chcesz mierzyć ? Jeśli jej wskazanie będzie poza zakresem to wywali Ci chceck'a, jeśli będzie w zakresie ale nieprawidłowe do składu spalin to w żaden sposób tego nie zmierzysz. Multimetr też pewnie za 15zł z giełdy ?

Kolega szczur chyba walentynki spędza samotnie skoro od razu taki atak a może "okres"(hehe)

Nie bój żaby Kolego w razie problemów zapytam na forum i dam radę z miernikiem za 15 zeta :)

mickee
14-02-12, 19:05
Sondę masz chyba wkręconą w kolektor wydechowy. Wachania napięcia powinny być między 0,8 V a 0,2 V. Najlepiej badać oscyloskopem. Sonda lambda powinna dawać wykres sinusoidalny. Na upartego multimetrem też pomierzysz czy napięcie zawiera się w dobrym przedziale. Mierz na ciepłym silniku.

sucharek
15-02-12, 07:55
od 0.1 v do 1.0 v

Szczur[R]
17-02-12, 21:08
Kolega szczur chyba walentynki spędza samotnie skoro od razu taki atak a może "okres"(hehe)

Nie bój żaby Kolego

Twoj sposob wyrazania sie swiadczy o tym ze jeszcze bardzo mlody jestes kolego - zachowuj sie na poziomie. W moim poscie nie ma nic, co osobiscie by Cie moglo urazic i nie atakuje Cie w zaden sposob.


w razie problemów zapytam na forum i dam radę z miernikiem za 15 zeta
Nie sprawdzisz poprawnosci dzialania sondy zwyklym miernikiem, chyba ze bedzie ona calkiem spalona.

zbikman
17-02-12, 22:51
;1570527']Twoj sposob wyrazania sie swiadczy o tym ze jeszcze bardzo mlody jestes kolego - zachowuj sie na poziomie. W moim poscie nie ma nic, co osobiscie by Cie moglo urazic i nie atakuje Cie w zaden sposob.


Nie sprawdzisz poprawnosci dzialania sondy zwyklym miernikiem, chyba ze bedzie ona calkiem spalona.

To był po prostu mój komentarz na twoją NIC nie wnoszącą do tematu odpowiedź. I tyle.

Twoja wypowiedz typu
;1566708']Kolego jak Ty nawet nie wiesz gdzie jest sonda to co chcesz mierzyć ? Jeśli jej wskazanie będzie poza zakresem to wywali Ci chceck'a, jeśli będzie w zakresie ale nieprawidłowe do składu spalin to w żaden sposób tego nie zmierzysz. Multimetr też pewnie za 15zł z giełdy ?

swiadczy o Twoim kolego braku kultury.
Jak nie wiem gdzie jest sonda to chyba po to jest forum żeby pytać, czyż nie? Ty pewnie urodziłeś się z wiedzą absolutna ?
Co masz do mierników z giełdy? Tak to napisałeś jakbyś kupował tylko najlepszy sprzęt za kupe kasy (pewnie z przewagą kupy) i na pewno nie na giełdzie bo tam to największy szajs (?) - tak to dla mnie zabrzmiało

Dla twojej wiadomości Panie Andrzeju (ponoć uważasz się za starszego - ? ) jedyne co mnie uraziło to twoja ignorancja i traktowanie "z góry" innych

Szczur[R]
18-02-12, 21:47
To był po prostu mój komentarz na twoją NIC nie wnoszącą do tematu odpowiedź. I tyle.

Twoja wypowiedz typu

swiadczy o Twoim kolego braku kultury.
Jak nie wiem gdzie jest sonda to chyba po to jest forum żeby pytać, czyż nie? Ty pewnie urodziłeś się z wiedzą absolutna ?
Co masz do mierników z giełdy? Tak to napisałeś jakbyś kupował tylko najlepszy sprzęt za kupe kasy (pewnie z przewagą kupy) i na pewno nie na giełdzie bo tam to największy szajs (?) - tak to dla mnie zabrzmiało

Dla twojej wiadomości Panie Andrzeju (ponoć uważasz się za starszego - ? ) jedyne co mnie uraziło to twoja ignorancja i traktowanie "z góry" innych

Człowieku co Ty gadasz, zrozum że miernik jest za wolny do zobaczenia przebiegu napięcia.
Wymiękam gdy czytam to co piszesz... Zdobycie jakiejkolwiek wiedzy Ci Panie Marcinie nie grozi z takim podejściem. Czytanie ze zrozumieniem tez słabo. Tyle z mojej strony, mimo wszystko pozdrawiam.

marcinh9
19-02-12, 10:19
Chłopaki może skończcie z obrzucaniem się błotem

Przykładowy przebieg z lambdy wygląda tak:
http://s1.pokazywarka.pl/i/920487/813128/lambda.jpg

Czyli miernikiem, nawet takim za 6zł, na nastawie VDC zmierzysz napięcie średnie - powinno oscylować w opisywanym wyżej zakresie ~0.2 - 0.8V. W ten sposób możesz sprawdzić czy w ogóle coś się tam dzieję (na wypadek spalenia się kontrolki od check'a ;P )

zbikman
19-02-12, 15:22
(...)

Czyli miernikiem, nawet takim za 6zł, na nastawie VDC zmierzysz napięcie średnie - powinno oscylować w opisywanym wyżej zakresie ~0.2 - 0.8V. W ten sposób możesz sprawdzić czy w ogóle coś się tam dzieję (na wypadek spalenia się kontrolki od check'a ;P )

Powyżej potwierdzenie twojej ignorancji Andrzeju

P.S. Jakbyś nie wiedział kim jest ignorant

... Słownik języka Polskiego

"ignorant

ignorant (łc. ignorans, -ntis ‘niewiedzący’ od ignorare ‘nie znać, nie wiedzieć’) osoba niemająca podstawowej wiedzy z danej dziedziny, nieznająca się na czymś"

skolopendra
19-02-12, 15:47
VDC zmierzysz napięcie średnie - powinno oscylować w opisywanym wyżej zakresie ~0.2 - 0.8V. W ten sposób możesz sprawdzić czy w ogóle coś się tam dzieję

tak jest
lecz do poprawnej diagnostyki sondy potrzebny jest nam czas w jakim ona odpowiada na skład spalin
a to pokaże tylko oscyloskop :cool:
widziałem już sondy które miały poprawny zakres napiec mierzony właśnie miernikiem
a były uszkodzone