Zobacz pełną wersję : lekko bije od 110 - 135 km/h tylko na alusach
Witam, sprawa wyglada tak, kupilem felgi 15" szerokie na 7" ET35...(dopasowane pierscienie centrujace) felgi sa proste wszystkie sprawdzane na tokarce, nowe opony przód, 195/50/15, proste, z tyłu mam używki ale tez proste, kola zostaly wywazone (mam nadzieje w dobrej firmie) w brzozowie (najciezszy odwaznik jaki zalozony to 25g, nie wiem czy to duzo - malo i czy ma wplyw) i jadac z predkościa stala w przedziale od 110 - 135 km/h czuc na kierownicy lekkie bicie kół, jak rowniez przy hamowaniu. Natomiast calyczas przyspieszajac tego bicia nie ma dlaczego po przekroczeniu 140km/h jest idealnie, zakladajac inne kola 14" 6' szerokie blaszaki, opony 185/65/14 bicia nie ma w zadnym zakresie predkosci czy cos w samochodzie moze byc ukrzywione czy ET felg moze miec na to wplyw niektórzy fachowcy tak stwierdzieli (ja jednak mam inne zdanie, poniewaz w coupe mialem felgi z ET38 i wystawaly poza linie samochodu sporo - nic sie nie dzialo)... prosze o jakies opinie
albo źle wyważone koła, albo może pierścień centrujący jest źle dopasowany. et nie jest problemem. ja mam et35 i jest ok.
wyważe jeszcze raz w innej firmie, chociaz mysle ze to raczej nie to, ogladalem cala procedure wywazania - wtedy w brzozowie i na moje oko (niefachowe) robili to calkiem prof :P
Windykator
13-06-07, 13:16
zbieżność sprawdź może
Na 10 letnich 15" alu 195mm po mimo prostowania, wyważania ciągle miałem bicie. Jak założyłem nowe 17" 205mm zero bicia. Sprawdź wyważenie w innym zakładzie.
Proponuje zrobić doważenie kół na pojeździe (wyważenie kół przykręconych do auta)
Na mój gust to jednak problem wyważenia. Mogli podejśc do tematu profi, ale co z tego gdy maszyna jest np.rozkalibrowana??
To, że znika powyżej 140 to nic dziwnego, prawie zawsze przy źle wywazonych kołach tak to wygląda, że powyżej 140 jest już ok. Jest to spowodowane tym, ze koło kręci się wtedy szybciej, a co za tym idzie "szybsze" są bicia, na tyle szybkie, że przestajesz je wyczuwać.
chciałem posłużyć radą bo miałem ten sam problem w moim poprzednim samochodzie też miałem bicie na kierownicy przy jezdzie z prędkością 110-130\140 km/h i żadne wyważanie kół nic nie pomogło bo opony były "WYHAMOWANE" tzn. że w jednym miejscu grubość bieżnika była mniejsza a co najzabawniejsze to było to tylne prawe koło a wibracje było czuć na kierownicy po zakupie nowych opon bolączka ustała na dobre. Także na 100% jestem pewny że to opony a możesz to sprawdzić podnosząc samochód i przykładając dłoń lub inny stabilny przyrząd niemalże do momentu stykania się z bieżnikiem kręcisz kołem i widzisz że albo opona styka się z twoim "profesjonalnym" przyrządem pomiarowym albo odstaje od niego
pierścień centrujący jest źle dopasowanyteż miałem ten problem na początku po zakupie i to było to
dzisiaj slyszalem teorie ze moze to byc powodem tego ze przegub wpada w wibracje i jest taki sam efekt.
tylko ze sa 4 przeguby i nie wiadomo ktory to ;)
mike_d16y3
14-06-07, 16:56
Jeśli problem pojawia się powyżej 100-110 km/h to jest to typowa oznaka złego wywazenia kół, proponuje wyważyc jeszcze raz w na sprawnej wyważarce w innym serwisie.
miałem podobny problem ale wyszło ze mam 2 felgi do prostowania oraz 2 oponki zdymane po wymianie wszystko wrocilo do normy procz tego ze przy hamowaniu nadal mi telepie
oponki,albo tarcze sie kończą !!
oponki,albo tarcze sie kończą !!a moze zle masz wklejona przednia szybe????? kazdy musi cos do rzucic,co tarcze maja wspolnego z jazda na wprost jak sie nie hamuje??? Masz najprawdopodobniej zle wywazone kola z oponami ,te maszyny sie wywaza i kalibruje co jakis czas,mialem taki sam problem jak opisujesz iokazalo sie ze zle wywazali kola bo maszyna byla z*****a.
zjechane tarcze dostają wibracji i to,przenosi sie na cały układ
co tarcze maja wspolnego z jazda na wprost jak sie nie hamuje???
przy hamowaniu nadal mi telepie
co w tym jest :bicie:
dzisiaj sprawdze metoda "gringo" - zostana jeszcze pierscienie i wywarzenie kol - ale to az w poniedzialek z braku czasu... wszystko napisze i opisze, mysle ze wkoncu znajde przyczyne
Czytając wasze wypowiedzi chciał bym zapytać czy po wyważeniach mieliście jeszcze to samo co wcześniej???
Ja mam taki problem że gdy wchodze na 120 to dostaje lekkie drgania na kierownicy i nie jest to napewno wina felg i opon bo opony juz zmieniałem 2 razy i o wyważaniu nie wspominając, czy macie jakąś opcje??? pomimo to zbierzność jest oki bo nic nie ściąga i chamuje równioutko. jak by co dajcie znać :( na adresik: dany_j@tlen.pl
hej
mam to samo co dany_j
koła były wyważane przed założeniem tj. 6miechów temu, ale przez ten czas żadnego incydentu z dziurami/krawężnikami nie miałem
do 120 jest all ok, powyżej - czuje drżenie kierownicy, hania jedzie prosto zaróno hamując jak i bez hamowania
co w takim przypadku sprawdzać - zbierzność, wyważanie, coś innego??
po wymianie kół na zimowe bicie ustąpiło - wniosek letnie koła do wyważenia/prostowania
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.