Zobacz pełną wersję : Brak nawiewu na wszystkich biegach...
Witam ponownie. Otóż po wejściu do autka i odpaleniu go moją uwagę zwrócił brak nawiewu na 2 biegu. Instynktownie zacząłem spradzać każdy bieg od 1 do 4 i cisza. No to szukamy bezpieczników przepalonych. W środku nie ma, bo czytam na kartce od schowka i brak - a może jednak jest? Fajnie jakby mnie ktoś naprowadził - sprawdziłem większość oczywiście pomijając ABS, SRS bo to bez sensu - ale jeżeli jest to proszę o naprowadzenie. To pod maskę dawaj - bezpiecznik "Heater motor" 30A - w manualu od nawiewu wewnątrz ponoć - wykręcam i sprawdzam. Drucik miedziany w środku jak był w całości, tak dalej jest. MOŻE SĄ GDZIEŚ INNE BEZPIECZNIKI? Rezystor też odpada, bo nie wszystkie na raz i 4-ty jest bezpośrednio od aku, więc to nie to.
Pomóżcie mi proszę, bo roztopy idą i zaparuje w środku ; D
Boję się, że to najgorsze - wentylator padł, jakiś moduł, oporniki wentylatora? Gdzie wtedy szukać, jak się dostać tam? Szukałem tematu, niestety brak problemu jak mój. Dodam też, że nie słyszałem, żeby wentylator wydawał w ostatnich dniach niepokojące dzwięki, jak np zacierające się łożysko. 2 dni temu kiedy działał chodził jak powinien...
Czy miał ktoś podobnie, na jaki wydatek się szykować...
Czy do klimy i bez klimy jest inny wentylator?
http://allegro.pl/honda-civic-95-00-wentylator-nawiewu-dmuchawa-i2060560948.html - coś takiego do kilmy będzie dobre?
2 sprawa: Czy są tam jakieś linki czy coś w ten deseń? Pokrętło NIE lata luźno, ale może też należy zaglądnąć?
Auto: 5D, 2000, D14Z4, MB2
u mnie jest to bezpiecznik numer 25 :) zamieszczam foto
http://www59.zippyshare.com/v/35815578/file.html
Mam ten sam problem u mnie nie działa 1 i 2 stopień nawiewu mysle ze to może byc opornik dmuchawy
tak to opornik.. masz dwa druciki to zastąpienia rezystorami lub takimi samymi drucikami z np. starego piekarnika
Bezpieczniki lepsze być nie mogą. Napięcie jest w nich. Bieg nie działa nawet 4, więc rezystor odpada i to nie to. Znalazłem 2 heater motor 7,5(w aucie) i 30 A(pod maską) i oba sprawne. Niestety przewiduje coś bezpośrednio z dmuchawą. Jutro działam. Może się coś rozłączyło?
Czy są tam jakieś linki? Chodzi mi o linki zwiększania nawiewu? W jaki sposób to działa?
P.S Mam ten sam manual, jednak wygodniej patrzeć na tą tabliczkę w języku angielskim na schowku ; )
pod maską mam coś takiego: patrz pkt 6 ( wydaję mi się że tam siedzi więcej niż 30A ale nie jestem pewien ) http://www63.zippyshare.com/v/40483460/file.html
jeśli to nie bezpieczniki to ja obleciałbym wszystkie kostki przy dmuchawie.. czyli główny od dmuchawy i opornice.. a najprędzej to coś jest nie tak przy sterowaniu biegami.. musiałbyś rozebrać środkową konsolę i tam zajrzeć czy wszystko jest ok
A jak się tam dostać? Od schowka pasażera? Ku**a ile roboty... ; ) Jakie są kostki przy dmuchawie?
przy dmuchawie masz jedną co idzie bezpośrednio do wentylatora.. druga to opornica... nie rozbierałeś niegdy konsoli środkowej ??:D
1. http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?9180-FOTOINSTRUKCJA-Wymiana-%BFar%F3wek-pod-pokr%EAt%B3ami-nawiewu
2. http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?15002-Instrukcja-naprawy-rezystora-dmuchawy-w-Honda-Civic
Mam to auto od września 2011 ; ) Nie miałem potrzeby ; P
Edit: Też musiałeś rozwiercać śruby pod ręcznym O.o
A ja Ci powiem ze niedawno tak miałem i wykręciłem wentylator, podłączyłem na krotko i chodził. Wiec włożyłem go na miejsce. Wyciągnąłem wszystkie bezpieczniki te obok kierownicy jeden po drugim a później jeszcze te pod maska i poruszałem kostkami. Po tym zabiegu jak ręka odjął wentylator działa :)
Wiem że to mało profesjonalne wskazówki ale jak chcesz to spróbuj możne akurat zadziała a to tylko chwila roboty :)
A ja Ci powiem ze niedawno tak miałem i wykręciłem wentylator, podłączyłem na krotko i chodził. Wiec włożyłem go na miejsce. Wyciągnąłem wszystkie bezpieczniki te obok kierownicy jeden po drugim a później jeszcze te pod maska i poruszałem kostkami. Po tym zabiegu jak ręka odjął wentylator działa :)
Wiem że to mało profesjonalne wskazówki ale jak chcesz to spróbuj możne akurat zadziała a to tylko chwila roboty :)
Bezpieczniki zlokalizowałem za to odpowiedzialne i prąd jest - odpada. Pod maską niespalony.
I też odkręcałeś całą konsolę środkową?
Ja nic nie odkręcałem :) Wyciągałem wszystkie kostki i bezpieczniki nie zwracając uwagi na to od czego są, później przekręciłem stacyjkę i wentylator ożył :)
no u mnie jedna wyszła ładnie a druga w połowie się zatrzymała i musiałem coś z nią zrobić
To u mnie raczej nie to ; P Bo znalazłem te bezpieczniki, a nic innego za to nie odpowiada. A bez sensu wyciągać kostkę od wentylatora silnika czy chłodnicy, albo bezpieczniki szyb elektrycznych ; DD A po wyjęciu schowka jest jakiś dostęp do kabli? Może coś się poluzowało?
rozbierz konsolę i zobacz. albo wykręć wiatrak i zobacz czy będzie działał na krótko. jak tak to stawiam na pokrętło.. za nim jest sporo kabli może coś jest nie tak
Dostęp do kabli powinien być nawet bez wyciągania schowka i tam będzie taka kostka. W ogóle myślę że dobrze będzie wyciągnąć wentylator i sprawdzić go pod aku. A z tym wyciąganiem wszystkiego też uznałem to za bezsens ale kolega mi tak podpowiedział i pomyślałem że nie zaszkodzi i w rezultacie pomogło :)
Ale rozebrać tą konsolę to katorga...I jeszcze śruby, których pewnie nie da się odkręcić ; ) Takie moje szczęście... Napisałeś rozbierz konsolę albo wykreć wiatrak? Da się ominąć rozbiórkę "pół auta"? ; )
W paru punktach co mam zrobić? ; )
Czy pokrętło też jest do wglądu tylko po rozebraniu konsoli środkowej? Czy da się ręką przez otwór na radio coś podociskać?
Jutro poświruje coś. Jak nie pomoże to podjadę do elektryka. Ja nie mam nerwów do elektryki.
Z konsolą gorzej ale wentylator możesz sprawdzić bo to tylko trzy śrubki i kostka do odpięcia :)
Od schowka pasażera? Widać go?
Tak. Musisz zapuścić tam żurawia pod schowek najlepiej jakąś latarka zaświeć :)
konsole też się wykręca 5 minut.. aby ruszyć te śruby przy ręcznym to z głowy
Jutro działam. Bo nie będę mógł spać jak nie zrobię ; ) Dzięki Panowie za pomoc. Jutro w razie czego dalej pomęcze Was.
Niestety. Bezpieczniki w normie. Nawet znalazłem przekaźnik siemensa pod maską, podmieniłem na inny taki sam i nic. Dostałem się tam, docisnąłem wtyczkę od wentylatora i cisza... To już nie na moje umiejętności ; )
Ale to mija się z celem. Rozbiorę cały panel i nic nie zrobię, bo wątpie, żeby się urwało coś przy pokrętłach, bo dojechałem i działały. Odpaliłem i nie działały. Jeżeliby coś popaliło to bezpieczniki by poszedł jakiś. Nie było nic. Nie mam warunków też. Dzisiaj robiłem przy garażu to myślałem, że dziadki mnie zadepczą. Jeden to chodził ze 3 razy w tą i z powrotem. Żal.pl haha. Jeden to prawie mi lusterko urwał tak zaglądał. Po drugie brak narzędzi, żeby sprawdzić w razie czego. Jade do elektryka jutro.
EDIT: Już się zbierałem do elektryka i tknęło mnie, aby uruchomić ten nawiew. I zadziałał... O.o Nie wiem jak to będzie potem, ale śmiga co mni oczywiście ogromnie cieszy ; )
Myślę, że i tak w końcu przestanie działać. Pół roku temu kupiłem samochód i po paru dniach pokazał się taki właśnie problem. Podmuch przestał działać na wszystkich biegach, po włączeniu klimy przycisk a/c też się nie świeci (chyba), już nie pamiętam. Przez zimę nie włączałem. Ja potrafię sobie ponownie "uruchomić", gdy się wyłączy. Nie jest to rozwiązaniem problemu ale zawsze trochę pochodzi. Mianowicie pod schowkiem po prawej stronie uderzam lekko ręką i dmuchawa działa. Przez te pół roku bylo w miarę okey. Dmuchawa wyłączyła się w sumie tylko kilka razy. Lecz od nie dawna, jakos od kilku tyg wyłącza się coraz częściej i nawet słychać jak zmienia obroty. Raz dmuchawa działa normalnie na 3 biegu a raz chodzi wolniej niż powinno. Zauważyłem też, ze siła nadmuchu zmienia się czasami przy skracanie kierownicą. Nie mam pojęcia jaki jest tego powód, ale czuję, ze nie długo dmuchawa już w ogóle przestanie działać.
Myślę, że i tak w końcu przestanie działać. Pół roku temu kupiłem samochód i po paru dniach pokazał się taki właśnie problem. Podmuch przestał działać na wszystkich biegach, po włączeniu klimy przycisk a/c też się nie świeci (chyba), już nie pamiętam. Przez zimę nie włączałem. Ja potrafię sobie ponownie "uruchomić", gdy się wyłączy. Nie jest to rozwiązaniem problemu ale zawsze trochę pochodzi. Mianowicie pod schowkiem po prawej stronie uderzam lekko ręką i dmuchawa działa. Przez te pół roku bylo w miarę okey. Dmuchawa wyłączyła się w sumie tylko kilka razy. Lecz od nie dawna, jakos od kilku tyg wyłącza się coraz częściej i nawet słychać jak zmienia obroty. Raz dmuchawa działa normalnie na 3 biegu a raz chodzi wolniej niż powinno. Zauważyłem też, ze siła nadmuchu zmienia się czasami przy skracanie kierownicą. Nie mam pojęcia jaki jest tego powód, ale czuję, ze nie długo dmuchawa już w ogóle przestanie działać.
może być jeden z problemów:
1) coś nie łączy w instalacji --> przeczyścić styki, zobaczyć czy wszystkie styki są ok, popsikać preparatem do konserwacji połączeń elektrycznych (np ISOL)
2) dmuchawa kończy swój żywot --> wyjmij z samochodu, nie ma dużo roboty (ściągnąć schowek i trzy śruby pod wentylatorem) i zobacz jak wyglądają szczotki i to czego dotykają (odchyla się plastik, pod jedną z śrub mocujących). Dobry test to podłączenie na krótko do akumulatora na dłuższą chwilę i obserwacja, najlepiej do kostki, jak jest wkręcony w samochodzie (bezpieczeństwo). To powinno pomóc w diagnostyce, będziesz wiedział czy kupować dmuchawę, czy to kwestia instalacji, a może przkeaźnika...
Myślę, że i tak w końcu przestanie działać. Pół roku temu kupiłem samochód i po paru dniach pokazał się taki właśnie problem. Podmuch przestał działać na wszystkich biegach, po włączeniu klimy przycisk a/c też się nie świeci (chyba), już nie pamiętam. Przez zimę nie włączałem. Ja potrafię sobie ponownie "uruchomić", gdy się wyłączy. Nie jest to rozwiązaniem problemu ale zawsze trochę pochodzi. Mianowicie pod schowkiem po prawej stronie uderzam lekko ręką i dmuchawa działa. Przez te pół roku bylo w miarę okey. Dmuchawa wyłączyła się w sumie tylko kilka razy. Lecz od nie dawna, jakos od kilku tyg wyłącza się coraz częściej i nawet słychać jak zmienia obroty. Raz dmuchawa działa normalnie na 3 biegu a raz chodzi wolniej niż powinno. Zauważyłem też, ze siła nadmuchu zmienia się czasami przy skracanie kierownicą. Nie mam pojęcia jaki jest tego powód, ale czuję, ze nie długo dmuchawa już w ogóle przestanie działać.
Masz rację kolego. I znalazłem takie sprawozdania i tutaj rozmawiałem i niestety problem się ponawia ;)
Tutaj raczej albo coś nie łączy za konsolą, albo dmuchawa już kończy zywot i tyle.
Klima nie załączy jak wentylator jest na 0.
Mi padła 2 raz. Zajechałem na parking na parę h jeszcze działała. Wróciłem już nie. Zajechałem do domu - nic bylo. 3 h później poszedłem i już działa. I normalnie działa... Nie wiem co to.
Sunstrider
11-09-13, 20:53
Mały odkop.
Mam ten sam problem czyli dmuchawa nie działa na żadnym biegu, nawet 4. Rezystory są wporządku, bezpieczniki sprawdziłem - nie są przepalone. Dmuchawe podłączyłem na krótko pod prostownik - normalnie się kręci. Co może być nie tak że dmuchawa nagle przestała działać? Czyżby czeka mnie przekopywanie całej instalacji od dmuchawy? :mad:
bartek1706
12-09-13, 11:12
Zacznij może od przełącznika w konsoli środkowej ;)
ten sam problem.
sprawcą jest blower regulator.
cena w serwisie 450pln.
na Allegro nowy-100pln+kurier.
lokalizaja-lewa strona dół pod schowkiem pasażera.
dostęp bez demontażu schowka.
dziś wymieniłem i jest ok.troche gimnastyki!
2 wkręty i wtyk.
powodzenia!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.