Zobacz pełną wersję : Przejście z normy spalin Euro3 na Euro2 w d14z4 na a8- zmniejszenie spalan.
Witam!
Jak wiadomo silniki d14 w VI genie pod koniec produkcji, oznaczone jako z3 z4 spełniają wchodzącą w 2000 roku normę emisji spalin Euro3, co wiąże się to z dodatkową sondą diagnostyczną za katalizatorem i większym spalaniem (w porównaniu do silników a8 a2).
Zastanawiam się nad przejściem na taki system sterowania, jaki jest w normie Euro 2, moim celem jest zmniejszenie spalania, średnio 1-1,5 litra na 100 km, bo tyle więcej palą z3 z4.
Co należałoby zmodyfikować?
1) nowy komp (od a8 -ile kosztuje (używka)? )
2) jak nowy komp to pewnie przeprogramowanie immo (ile kosztuje i gdzie?)
3) sonda regulacyjna (w kolektorze wydechowym może zostać ta sama, czterożyłowa? )
4) trzeba by jeszcze modyfikować wiązkę, czy nie ?
5) sonda diagnostyczna za katem zostaje na miejscu albo zaślepienie dziury po sondzie
Coś jeszcze?
Ktoś może z Was zajmował się już tym tematem i mógłby doradzić?
Pytanie jest jedno: jesli sie da to czy taka przerobka sie oplaca i kiedy sie zwroci.
SE XPERIA NEO via Tapatalk
Pytanie jest jedno: jesli sie da to czy taka przerobka sie oplaca i kiedy sie zwroci.
SE XPERIA NEO via Tapatalk
To pytanie wynika z powyższych. Cena elementów nie jest duża, tylko chodzi o kwestie kontatybilności i jak najmniejszej ilości przeróbek..
Jeśli ktoś ogarniał ten temat, proszę o odp.
Zastanawiałem się nad tym jakiś czas temu. Tak na szybko patrząc to chyba wystarczyło by podmienić ECU tylko i z głowy. A8 ma to samo obd2, jakiś szczególnych różnić nie widać. Gdybym miał pod ręką części to bym spróbował ruszyć temat :P
;1565797']Zastanawiałem się nad tym jakiś czas temu. Tak na szybko patrząc to chyba wystarczyło by podmienić ECU tylko i z głowy. A8 ma to samo obd2, jakiś szczególnych różnić nie widać. Gdybym miał pod ręką części to bym spróbował ruszyć temat :P
Jeszcze na pewno kwestia z immobilajzerem...
Mam prośbę, jakbyś coś robił w tym temacie, daj proszę znać na priva jakbyś sobie przypomniał :D
No tak, trzeba zaprogramować transponder w nowym kluczyku, lub mieć kluczyk od przekładanego ECU
;1565837']No tak, trzeba zaprogramować transponder w nowym kluczyku, lub mieć kluczyk od przekładanego ECU
a jakby mieć kluczyk od innego kompa i tego kompa, to wystarczy tylko włożenie go do stacyjki i wymiana kompa, czy coś trzeba też jeszcze w elektryce grzebać, programować?
Immo w kompie "zna" kody kluczy jakie ma zaprogramowane, reszta układu służy tylko jako czytnik.
Komp d14z4 jest pod wtyczki obd2b, komp d14a2 jest pod obd1, a d14a8 nie mam pojęcia ale pewnie obd2a i trzeba wtedy rzeźbić niestety.
Swoją drogą, na prawdę te z4 tak więcej palą od a8 czy a2 ?? Takie pierwotne d14a2 łyka średnio jakieś 7,5/100, od 6 w trasie po 9 na mieście, z4 wyraźnie więcej?
Komp d14z4 jest pod wtyczki obd2b, komp d14a2 jest pod obd1, a d14a8 nie mam pojęcia ale pewnie obd2a i trzeba wtedy rzeźbić niestety.
Swoją drogą, na prawdę te z4 tak więcej palą od a8 czy a2 ?? Takie pierwotne d14a2 łyka średnio jakieś 7,5/100, od 6 w trasie po 9 na mieście, z4 wyraźnie więcej?
W trasie przy jeździe 70-90 km/h na 5-tym biegu, wiadomo, czasem 4-ka może wtedy uda się zejść do 6-7, ale to emerycka jazda, ale cieżko. Mi po mieście pali latem ok 10-12 (kręce do 2,5-3 krpm, rzadko więcej) a zimą dodaj jeszcze z 2 litry do tego. Ostatnio wyszło mi 15 l/100 km ale jeżdże 2 km odcinki zazwyczaj, po dopaleniu zimnego silnika czuć wokół samochodu benzyne, którą wtryski chyba leją ją jak ze szlaufa... I to spalanie jest wielokrotnie sprawdzone, na podstawie tankowań do pełna. Dodatkowo nigdy nie rozgrzewam silnika na postoju, dmuchawę włączam dopiero jak jest 1/3 skali temp, hamuje silnikiem, generalnie jeżdżę bardzo ekonomicznie i zazwyczaj sam.
Większe zużycie paliwa w stosunku do a2 czy a8 widze zwłaszcza na krótkich odcinkach. Jak jade do roboty i wrócę (tam 2 km, z powrotem 2 km = 4), to widać różnice na wskazówce, że jest wyraźnie niżej 1-1,5 mm (jak wsiadam następnego dnia i jadę).
Mój dobry kumpel miał a8, mieszkał w tym samym miejscu co ja (małopolska) a prawował w Lu, to na baku robił 100-200 km więcej niż ja. Po powrocie z trasy ja miałem może z 1/5 1-6 paliwa w nim a kumel w a8 1/3...
Jeśli jeździsz przeważnie odcinki po 2 km to się nie dziw, że aż tyle Ci pali. U mnie po ok 2 km silnik się dopiero nagrzewa. Ja jeżdżę odcinki po ok 5km i pali mi przy takich warunkach jakie mamy teraz ok 9 litrów. Latem mniej. Co nie zmienia faktu, że jak na 1.4 to i tak dużo :)
nikog0: no ewidentnie masz sondę(y) do wymiany... zdrowe D14Z4 pali 9.5-10l miasto, A8/A2 około 1,5l mniej
Zestaw za 200zł
http://allegro.pl/komputer-sterownik-honda-civic-1-4-16v-95-00-d14a8-i2106231984.html
Do tego przejściówka za drugie 200zł
http://allegro.pl/przejsciowka-honda-civic-obd2-na-obd1-i2111212289.html
Jednak się pomyliłem i d14z4 mimo roczników pow. '99 jest na kostkach obd2a, dzisiaj na świeżo sprawdziłem w jednym egzemplarzu z '99 ale najlepiej zweryfikować to na swoim aucie, bo może być różnie.
Zestaw za 200zł
http://allegro.pl/komputer-sterownik-honda-civic-1-4-16v-95-00-d14a8-i2106231984.html
Do tego przejściówka za drugie 200zł
http://allegro.pl/przejsciowka-honda-civic-obd2-na-obd1-i2111212289.html
Jednak się pomyliłem i d14z4 mimo roczników pow. '99 jest na kostkach obd2a, dzisiaj na świeżo sprawdziłem w jednym egzemplarzu z '99 ale najlepiej zweryfikować to na swoim aucie, bo może być różnie.
Kurde a nie przypadkiem Z4 i również A8 to obd2a ?
Co do A8 to jak wcześniej pisałem, nie ma pojęcia, sugeruje się tylko zdjęciem z aukcji - widoczne gniazda obd1
dziękuje Panowie za odp, jak się zrobi ciepło i będę miał trochę czasu wolnego to się tym postaram zająć.
A co do a8 - sonda lambda regulacyjna w kolektorze jest 4-żyłowa ?
Jak skończysz robote to daj znaćw temacie, bo to niegłupi pomysł. Albo swapa zrobić na 1.5 ; )
roznic w spalaniu szukalbym gdzie indziej. btw a8 ma inaczej sterowane wtryski niz z4 to tez musisz wziac pod uwage.
Wysłane z mojego Milestone za pomocą Tapatalk
roznic w spalaniu szukalbym gdzie indziej. btw a8 ma inaczej sterowane wtryski niz z4 to tez musisz wziac pod uwage.
To znaczy, jakie to różnice ?
Ale bez zmiany wiązki w aktualnym d14z4 - komp od a8 obsłuży, czy trzeba rzeźbić?
trzeba zmienic wiazke. a a8 ma jakby dwa podwojne wtryski, a z4 ma kazdy wtrysk sterowany osobno.
Jakaś lipa ten a8, w starszym a2 jest normalne mpfi
trzeba zmienic wiazke. a a8 ma jakby dwa podwojne wtryski, a z4 ma kazdy wtrysk sterowany osobno.
dzięki za odpowiedź, tak właśnie myślałem że parami tryski sterowane tam są...
Tak w ogóle, rzuci ktoś schemat pinów w kompie a8 czy będziemy posługiwać się spekulacjami? Faktycznie a8 to taka mina?
to nie sa spekulacje tylko wiedza. Porownaj sobie proces robienia swapa z d14a8 na np d16y8 a d14z4 na d16y8, tam pewnie znajdziesz to co Cie interesuje.
Wysłane z mojego Milestone za pomocą Tapatalk
Niestety nie znalazłem opisów takich przekładek, choć wystarczył by jedynie schemat pinów na kompie z a8.
a jak ma sterowane wtryski d14a2 ? parami czy każdy osobno?
może lepiej w tym kierunku pójść i zastosować przejściówkę:
http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/21/11/21/22/2111212289
bo w d14z4 każdy wtrysk osobno, jak @wunat pisze.
d14a2 ma osobno, tak jak pisałem, normalne mpfi
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.