PDA

Zobacz pełną wersję : Short Shifter



czarnuch
12-02-12, 14:44
Witam,
Zastanawiam się na założeniem short shiftera, mam pytanko do tych którzy już mają takie coś założone, jaka jest różnica i ogólne odczucia przed i po. Żałujecie ze założyliście czy nie. Acha i ewentualnie jakie polecacie bo na allegro jest kilka, można samemu założyć? ma ktoś jakąś fotoinstrukcję?
Z góry dziękuję za odpowiedz
pozdrawiam

lukwycz
12-02-12, 15:51
Żeby założyć samemu najlepiej mieć dostęp do kanału, ale niektórzy zakładali bez niego. Ja przy shorcie zmieniłem też poduszkę i tuleję z gumowych na poliuretanowe (polecam). Jest krócej, twardziej i ogólne wrażenia są na plus, ja na pewno nie wróciłbym do serii.

MadSkillz84
12-02-12, 15:57
Jak wyżej,sam mam shorta z allegro za stówkę plus poliuretan,sam zakładałem,odczucia z jazdy oczywiście na plus i też bym nie wrócił do serii,szybka zmiana biegów,mały skok,polecam.

Maskunt
12-02-12, 16:05
Tyliq robi shorty z OEM drążków i taki też posiadam. Zmiana zdecydowanie na plus, biegi wchodzą szybciej i pewniej, założyłbym na pewno jeszcze raz.

czarnuch
12-02-12, 16:09
Jest zalecana zmiana na tulejkę poliuretanową?
Czy mogę zminić sam short shifter?
Jaka jest cena takiej tulejki?

MadSkillz84
12-02-12, 16:13
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-drazka-zmiany-biegow-honda-civic-i2081918989.html

http://allegro.pl/short-shifter-honda-civic-crx-stalowy-warszawa-f-v-i2104810690.html

Maskunt
12-02-12, 16:28
Możesz zmienić sam drążek, ja zostawiłem OEM uszczelki i wszystko jest ok. Nie powiem co jest lepsze, bo na poliuretanach nie jeździłem.

czarnuch
12-02-12, 16:50
Ok dzięki koledzy za pomoc :)
podrawiam

czara
13-02-12, 11:40
po co płacić 100zł, ja kupiłem używany drążek za 40 ziko dałem chłopakom na warsztat pocięli, pospawali i śmiga aż miło ,do tego skróciłem go jeszcze bardziej niż te na allegro także biegi mam bardzo krótkie (prawie tiptronic heheh) ale w życiu nie wrócę do serii :) czasem na dziurach trzeba tylko uważać żeby zamiast 3 nie wrzucić 1 ale ja i tak z gleba po dziurach jeżdżę max na 2 wiec poza tym pięknie. Jedno mogę Ci powiedzieć co zauważyłem jak jeździ ktoś moim autem trochę nie doświadczony co dopiero zdał prawko i nie jeździł za dużo samochodem (np. moja dziewczyna) to czasem sie zamota bo nie wie jaki bieg wszedł i czy już wszedł ale znowu jak ja wsiadam do jej auta to śmiać mi sie chce bo wachluje biegami jak głupek :)

Rudy_
13-02-12, 11:56
ma ktoś jakąś fotoinstrukcję?

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?88924-Montaż-shortshiftera-instrukcja

;)

rafal86
13-02-12, 12:07
również nie wróciłbym do serii drążka. Same plusy ma taki short.
Przy okazji mam pytanie, po wbiciu jakiegos biegu mam luzy na drązku ( lata na lewo i prawo jakby był na luzie ) i czasem cięzko jest trafić w dany bieg. Czy to oznaka wyrobionych gum?
Czy taki zestaw naprawczy załatwi sprawe?
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-drazka-zmiany-biegow-honda-civic-i2081918989.html

czara
13-02-12, 16:47
mi tez trochę latał, wymieniłem tuleje drążka zmiany biegów w ASO chyba 25zł przy kampanii jesiennej i jest spokój:) To co pokazałeś powinno usztywnić ładnie drążek.

Szczur[R]
13-02-12, 22:07
mi tez trochę latał, wymieniłem tuleje drążka zmiany biegów w ASO chyba 25zł przy kampanii jesiennej i jest spokój:) To co pokazałeś powinno usztywnić ładnie drążek.

luz na drążku lewo-prawo to luz na krzyżaku a nie na drążku reakcyjnym. Więc ten zestaw problemu nie rozwiąże. Drążka kupić się już nie da, trzeba do tokarza jechać i tulejki dorobić.

fairfax
13-02-12, 22:32
;1565852']luz na drążku lewo-prawo to luz na krzyżaku a nie na drążku reakcyjnym. Więc ten zestaw problemu nie rozwiąże.

Potwierdzam. Mam ten sam problem zdiagnozowany, ale pewnie będę się tym zajmował jak będzie cieplej i może przy okazji short shifter wpadnie.

czara
14-02-12, 09:35
nie do końca bo mi pomogło :) fakt ze może być tez wyrobiony inny element ale u mnie wystarczyła wymiana tulei

fairfax
14-02-12, 10:33
nie do końca bo mi pomogło :) fakt ze może być tez wyrobiony inny element ale u mnie wystarczyła wymiana tulei

Myślę, że jak jak się już zabierać do zabawy z wybierakiem czy short shifterem, to od razu można zrobić poliuretany i wyeliminować wszystkie luzy. Koszty stosunkowo nieduże, a komfort zmiany biegów powinien się poprawić i to znacznie.

webi80
14-02-12, 12:04
A to nie jest tak, że short powoduje szybsze zużycie elementów w skrzyni? (przeczytane gdzieś tu na forum)

comatose
14-02-12, 13:00
Czy short shifter z tej aukcji co link jest na pierwszej stronie będzie pasował do naszych 5D ? http://allegro.pl/short-shifter-honda-civic-crx-stalowy-warszawa-f-v-i2104810690.html

Kiedyś na forum z tego co pamiętam była jużo tym dyskusja i z tego co kojarzę okazało się, że te wynalazki pasują do wszystkich modeli za wyjątkiem naszych 5D właśnie (z pominięciem vti)

?

fiodor88
14-02-12, 13:05
była jużo tym dyskusja i z tego co kojarzę okazało się, że te wynalazki pasują do wszystkich modeli za wyjątkiem naszych 5D właśnie (z pominięciem vti)

Tez mi sie tak wlasnie wydaje. Jesli sie myle to mnie poprawcie.

fairfax
14-02-12, 14:25
Tez mi sie tak wlasnie wydaje. Jesli sie myle to mnie poprawcie.

Owszem, one nie pasują, ale wystarczy trochę porzeźbić koszyk i powinien wejść. Robił to chyba Djadi w swoim D15.

czara
14-02-12, 17:36
nie pasują i przeróbka koszyka tez jest ciężka, z tego co pamiętam to z vti tez nie pasują, niektórzy pobuja przesunąć to jabłko do góry ale ja próbowałem i pękło, wewnątrz sa zalane takie wypustki i bez rozwalenia ciężko je przesunąć, chyba najlepsze wyjście to zakup używanego i sklepanie z dwóch jednego porządnego który na 100% pasuje.

Jeśli chodzi o zużywanie sie skrzyni to chyba mit, ja jeżdżę jzu 3 lata z shortem i zero problemów, regularna wymiana oleju w skrzyni i nie będzie problemow