Zobacz pełną wersję : spreżyna obniżająca na seryjny amortyzator
hcszwejk73
12-02-12, 14:16
Witajcie!
Od pewnwgo czasu chodzi mi po głowie obniżenie autka ok 30mm. Myślałem o sprężynach obniżających na seryjne amorki. Myślicie że to dobry pomysl ???
mam u siebie KW -30 jest okej polecam , zależy gdzie mieszkasz i jakie masz drogi u siebie.
Ja mam seryjne amory i sprężyny H&R -30mm. Zrobiłem na tym zestawie 90tys km i jest git. Nawet ostatno badałem auto na przeglądzie i amorki miały ciągle (po 3 latach i 90tys km na sprężynie) sprawność 70%. Więc jest git :) Do tego po założeniu sprężyny -30mm nie musisz ustawiać zbieżności bo się nie rozjeżdża :)
ja w tym roku zrobiłem na seryjnych amorach 30tys. na glebie -80mm ^^ to już max bo dobijają i trzeba było wywalić ograniczniki :P Jednak to już opór wiec trzeba krótsze więc -30mm na seryjnych amorach to bez najmniejszego problemu
hcszwejk73
12-02-12, 20:41
Myślałem na początku kupić coś z firmy MTS, ale poczytałem troche opini na necie i mam mieszane uczucia, moze Eibach czy Weitec ?
slyszalem ze Eibach sa spoko bo obnizaja auto ale komfort zostaje mniej wiecej ten sam co na serii. co do weiteca slyszalem opinie ze to obnizenie jest dziwne bo jak zalozysz sprezyny niby -30mm to auto lubi opasc albo -20mm albo np -50mm... takze weitec niby jest niepewny... ja mam h&r i jest rowno -30mm ale jest twardo :)
btw. MTS kojazy mi sie z tanim tuningiem BMW E30... :)
MTS bym odradził , bo siada nierówno i mało kiedy o tyle ile podaje MTS. Ja bym brał eibacha albo H&R , nie będziesz żałował. Dać 300zł i być niezadowolonym to żadna sztuka, lepiej dać raz a porządnie.
hcszwejk73
13-02-12, 15:35
Zgadzam sie co do MTS -ów, a tak propo kosztów wymiany 4rech sztuk oriętuja sie koledzy? W ASO zaśpiewał mi 300 zł za przód i 150 za tył.
Zdecydowanie odradzam MTS ... miałem to w del solu ... i była TRAGEDIA pojeździłem tak z 2 miesiące i dałem sobie spokój, pomijając właściwości tego zawiasu (dobijał do końca na najmniejszej dziurce) to jeden amor wymieniałem 2 razy bo odkręcał się jego wkład !
Także naprawdę nie warto;)
toś to kosmiczną cenę Ci zaśpiewali!
Ogólnie wymiana 4 sprężyn to koszt (w moim rejonie) 180-200pln.
Ale jak masz dostęp do kanału to wymiana jest prosta (jeśli cośtam czaisz z mechaniki) i zajmuje z 3godz. Tylko musisz mieć kanał i ściskacz do sprężyn (2szt)...
hcszwejk73
14-02-12, 13:39
No właśnie kosmiczna cena, pobliski mechanik zaśpiewał mi 170 zł za sztukę. Troche mnie zraziła ta wymiana tych sprężyn.
A ja się dopytam , czy przy wymianie sprężyn , wymienia się jakieś gumy albo coś ?
A ja się dopytam , czy przy wymianie sprężyn , wymienia się jakieś gumy albo coś ?
nie nic sie nie nie wymenia ,ale warto tylko zerknać w jakim stanie są łączniki ,gumy górne mocowanie łozyska itp . Co warto zdecydowanie zrobić to ustawić zbieżność
przy -30mm nie trzeba ustawiać zbieżności bo się nie rozjedzie. Jak zmieniłem sprężyny na -30 i pojechałem na zbieżność to wszystko było dalej tip-top i nic nie trzeba było regulować - tylko roboty było z zakładaniem laserowych czujników...
u mnie zdecydowanie trzeba było ustawić zbieżność .
Noto nie wiem. Ja nie musiałem ustawiać zbiezności. Mój kumpel co w Leonie załozył -30mm tez nie musiał ustawiać (tzn pojechał ustawiac ale było wszystko git). Co innego jak póxniej załozył do leona gwint i posadził go chyba -80mm :D Wtedy to już nawet było roboty aby ustawić optymalne parametry :)
jeśli chodzi o moje auto to fakt nie było dużo ustawiania bo z tyłu to wogóle nic sie nie usatwia bo jest belka ale z przodu delikatnie trzeba było ustawić ,poza tym delikatnie podciągnąłem sobie kąty jest taka możliwość na seryjnym mocowaniu dam gdzie są 2 śruby jest git.
A ja się dopytam , czy przy wymianie sprężyn , wymienia się jakieś gumy albo coś ?
trzeba wymienić gumowe odbojniki amortyzatorów na krótsze. Kiedy kupowałem zestaw sprężyn Eibach pro kit (obniżenie 25mm) krótsze odbojniki były w zestawie. Po prawie dwóch latach użytkowania nie mam żadnych zastrzeżeń co do sprężyn. Odbojniki ani razu nie spadły. Auto prowadzi się o wiele lepiej. Może dziwnie zabrzmi ale jazda jest bardziej komfortowa niż na seryjnych sprężynach.
hcszwejk73
20-02-12, 23:16
Też już takie opinie słyszałem, ja też wymienie tylko musze troche przyoszczędzić.
Ja nie zmieniałem odbojników i też jest git.
Obniżone auto napewno lepiej się prowadzi i tak nie skacze po drodze jak seria. Minus jest taki, że każdy krawężnik tudzież większy próg zwalniający to już jest 'wyzwanie' :)
Exedy24_pl
27-02-12, 15:28
Dlatego właśnie jest to bardzo duży minus a dodaj do tego nierówności i dziury jakie wyjdą po zimie. Wtedy obniżone zawieszenie spisuje się tragicznie. Sam się o tym przekonałem.
Temat nie jest o tym czy obniżać tylko jakimi sprężynami.
Dlatego właśnie jest to bardzo duży minus a dodaj do tego nierówności i dziury jakie wyjdą po zimie. Wtedy obniżone zawieszenie spisuje się tragicznie. Sam się o tym przekonałem.
Nie chodzi tu o sprężyny. W Polsce po zimie to nie ma nawet co osobówką na ulice wyjeżdżać - przynajmniej w mojej okolicy. Coraz bardziej przekonuje się do tego, że najlepsze auto na polskie drogi to terenówka... Wczoraj wyjechałem w celach służbowy w teren i 25km jechałem dosłownie z prędkością 60-70km/h i to uprawiałem slalom gigant między kraterami (już nie dziurami) na ulicy :mad:
przymierzam sie do zakupu sprężyn obniżających i szukam takich, które obniżą auto najmniej - poprzednie doświadczenia z obnizeniem samochodu tak wlasnie mi podpowiadaja
z tego co widziałem opcji jest kilka i tu prośba do kolegow ktorzy jezdza na ktoryms z tych zestawow o info:
1. jak rzeczywiście obniża się auto vs to, co mowi producent (więcej, mniej?ktoś mierzył?)
2. jak wyglada komfort jazdy w porownaniu z seria - wczesniej kolega pisal ze eibach wydaje sie nawet bardziej komfortowy i w zestawie daja odbojniki - czy ktos moze to jeszcze potwierdzic?
moje typy są następujące:
http://www.ebay.co.uk/itm/APEX-Lowering-Springs-Honda-Civic-VII-Hatch-2-2i-CTDi-/280528185713?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4150c86971
http://www.ebay.de/itm/E10-40-011-02-22-Eibach-Federn-25-25-Honda-Civic-06-2-2CTDi-/400311524346?pt=DE_Autoteile&hash=item5d346d1bfa
http://www.ebay.de/itm/Ap-Tieferlegungsfedern-Federn-Honda-Civic-8-06-12-5-Turer-FK-30mm-2-2l-CDTi-FK3-/320596221993?pt=DE_Autoteile&hash=item4aa5062029
http://www.ebay.de/itm/H-R-Federn-Tieferlegungsfedern-Sportfedernsatz-Honda-Civic-FK3-nur-2-2l-Diesel-/261006287455?pt=DE_Autoteile&hash=item3cc52fe25f
na ap jezdzilem w corolli i byly dosc twarde ale obnizaly auto tyle, ile twierdzil producent
najmniej obnizaja eibachy i ku nim sie sklaniam, ale zastanawiam sie czy rzeczywiscie obnizaja dokladnie o 25mm a nie 30 jak pozostale
no i zaciekawily mnie te apexy, bo sa w rozsadnej cenie a niedlugo bede w uk i moglbym je sobie przywiezc - ma ktos z nimi doświadczenie?
mam zamontowane eibachy jak te pod drugim linkiem. Jeżdżę na nich od maja 2010 i sobie chwalę. Obniżenie na początku było nawet mniejsze niz 25mm, teraz pewnie jest tyle ile podaje producent. Komfort jazdy jest o wiele lepszy, auto nie jest takie nerwowe, nie trzęsie, nie buja na boki,w tył i w przód. Auto jest stabilniejsze. Przy obciążeniu tyłu, np bagaznikiem rowerowym i rowerami, graniczne ugięcie sprężyn nie przekracza nigdy wartości jak przy sprężynach fabrycznych, tzn, auto nie siada niżej. W zestawie sprężyny przychodzą z krótszymi odbojami. odczucia co do jazdy sa oczywiście subiektywne, ale spotkałem się juz z podobnymi opiniami np na CIVINFO. Osobiście polecam. Można je kupić w Polsce od ok.630 zł.Co do Apexów z opisu wynika, że obniżenie dochodzi do 30-40mm, a to już raczej za dużo dla oryginalnych amortyzatorów.
dzieki za odpowiedz, przejrzalem opinie o sprezynach na civinfo i zdecydowalem juz ze zaloze te eibachy, potwierdzaja tam tez to co mowisz zarowno o komforcie i obnizeniu wiec to jest opcja dosc pewna i taka, ktora mi pasuje.
z ciekawosci zmierze sobie auto przed wymiana, bezposrednio po i po przejechaniu ok. 1000km i zobacze ile dokladnie w dol pojdzie, to dam znac zeby bylo dla potomnosci;)
analizując zdjęcia z pomiarów wyszło mi, że bezpośrednio po montażu tył obniżył się o 2.1 cm, a przód o 2,5 cm. Wiosną przyszłego roku, kiedy założę znowu letnie koła, dokonam pomiaru i sprawdzę o ile obniżyło się auto po trzech latach (około 45 tys. km).
Czy sprężyny w TypeS różnią się od wersji 5D ?
Zastanawiam się czy zakładając Eibach'y Pro Kit auto obniży się o te -25mm od tego co mam, czy też może o tylko -5mm (bo gdzieś słyszałem, że TypeS sam w sobie ma -20mm mniej niż 5D).
type-s nie jest nizszy tylko ma ciut twardsze sprezyny niz 5D. jak zalozysz Eibachy to siadzie ci prawidlowo o te 25mm
mam juz sprezyny Eibacha i w najblizszym tygodniu bede je wymienial - co ciekawe w inter carsie kupilem je taniej niz byly na stronie eibach'a:)
przy okazji chcialbym zlikwidowac ten irytujacy dzwiek tarcia jakby guma o gume, ktory pojawia sie przy kreceniu kierownica zwlaszcza na postoju - kojarzycie ktory element i jakim smarem trzeba przesmarowac?
moj typ to gorne mocowania amorow i chce je potraktowac jakims smarem silikonowym ale moze jest inny fragment zawieszenia, ktory powoduje ten dzwiek?
Paluch_tcw
03-03-13, 12:19
mam juz sprezyny Eibacha i w najblizszym tygodniu bede je wymienial - co ciekawe w inter carsie kupilem je taniej niz byly na stronie eibach'a:)
przy okazji chcialbym zlikwidowac ten irytujacy dzwiek tarcia jakby guma o gume, ktory pojawia sie przy kreceniu kierownica zwlaszcza na postoju - kojarzycie ktory element i jakim smarem trzeba przesmarowac?
moj typ to gorne mocowania amorow i chce je potraktowac jakims smarem silikonowym ale moze jest inny fragment zawieszenia, ktory powoduje ten dzwiek?
Zdecydowanie zaczął bym od tego co jest w przedostatnim poście http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?43134-Skrzypienie-%28nie-stuki%29-z-przedniego-zawieszenia/page10
Jeśli nie pomoże to tak jak mówisz górne mocowanie amortyzatorów.
mam juz sprezyny Eibacha i w najblizszym tygodniu bede je wymienial - co ciekawe w inter carsie kupilem je taniej niz byly na stronie eibach'a:)
przy okazji chcialbym zlikwidowac ten irytujacy dzwiek tarcia jakby guma o gume, ktory pojawia sie przy kreceniu kierownica zwlaszcza na postoju - kojarzycie ktory element i jakim smarem trzeba przesmarowac?
moj typ to górne mocowania amorow i chce je potraktowac jakims smarem silikonowym ale moze jest inny fragment zawieszenia, ktory powoduje ten dzwiek?
według mnie ten dźwięk wydaje górne mocowanie amora wraz z łożyskiem kolumny. Oba elementy w miejscu styku ze sobą są pokryte gumą, stąd może być słychać te "gumowe" tarcie w trakcie kręcenia kierownicą.
dzieki za sugestie Panowie, w takim razie zastosuje obydwa rozwiazania i dam znac czy pomoglo.
przy okazji chcialbym zlikwidowac ten irytujacy dzwiek tarcia jakby guma o gume, ktory pojawia sie przy kreceniu kierownica zwlaszcza na postoju - kojarzycie ktory element i jakim smarem trzeba przesmarowac?
Ja obstawiam odboje amortyzatorów http://www.coxmotorparts.co.uk/genuine-honda-civic-front-suspension-bump-stop-p-1451.html bo miałem podobny objaw i jak wymieniłem to jak ręką odjął. Najlepiej wybierać te białe bo to któryś tam ulepszony wypust. Przy okazji najlepiej wymienić także osłonę przeciwpyłkową amortyzatora bo może być lekko wyrobiona i odboje wtedy nie trzymają się dobrze na tej osłonie.
odboje tez wymienie bo przyszly krotsze razem ze sprezynami:)
wymieniając odboje demontuje się całą kolumnę. Przy ponownym składaniu elementów spasowuje się na nowo górne mocowanie kolumny i łożysko sprężyny, być może dlatego problem z "gumowym" odgłosem znika
no i jestem po wymianie sprezyn:cool:
niestety odboje ktore byly w pudelku ze sprezynami nie pasowaly-mialy za waskie kolnierze zeby trzymaly sie na miejscu, wiec zostawilem stare
samochod bezposrednio po montazu siadl rowno - po 20mm z przodu i z tylu. przod bylo 170mm (mierzylem przy nadkolu, za kolem) jest 150mm, tyl bylo 175mm a jest 155mm.
przy montazu spsikalem tez lozysko przy mocowaniu gornym oraz sama sprezyne (w miejscu styku z mocowaniem) sprayem silikonowym a na dole zalozylem waz (srednica 14mm). na gore nie dalo rady zastosowac patentu z wezem, bo bylby problem z wcisnieciem sprezyny w gorne mocowanie. grunt ze jest cisza przy kreceniu kierownica!;)
co do wrazen z jazdy, to musze powiedziec ze to 3cie moje auto w ktorym obnizalem zawieszenie i zestaw eibacha faktycznie jest bardzo komfortowy. najbardziej ze wszystkich ktore zakladalem. nie mam wrazeniia ze polamie sobie kregoslup jak przejade przez poprzeczne pekniecie w jezdni albo zapadnieta studzienke, dla mnie jest w sam raz. auto prowadzi sie duzo pewniej ale cudow nie ma - ciezki przod nadal czuc, zwlaszcza podczas ciasnych nawrotow ale jest sporo lepiej niz w serii. jak dla mnie komfort tez na plus w stosunku do serii.
dzieki za pomoc w wyborze tego wlasnie zestawu!
zmierze jeszcze za jakis miesiac i dam znac czy samochod siadl bardziej
Buri pcyknij fotkie, bo też chcę tego Eibacha kupić wnet.
Buri pcyknij fotkie, bo też chcę tego Eibacha kupić wnet.
fotke sprezyn czy samochodu po wymianie?
jakby co to daj znac jak bedziesz kupowal sprezyny bo mi w intercarsie udalo sie kupic sprezyny za niecale 500pln na dobry numer klienta podczas gdy na stronie eibacha byly za ponad 600
Fotkę furki jak siadła. Same dobre opinie czytam o tym zestawie. Długo się przymierzałem, bo i tak teraz tyłem na krawężniki wjeżdżam. Buri będę wdzięczny za ten patent z dobrą ceną. Ciekawe, ze Intercars ma w ofercie dwa różne zestawy do FK2
tak to wyglada:
http://images37.fotosik.pl/1989/86be92ea3f24d9a1med.jpg (http://www.fotosik.pl)
dupy nie urywa na zimowych kolkach no i jakosc kiepska, bo zdjecie robione telefonem ale mniej wiecej widac jak zmniejszyla sie ilosc miejsca w nadkolu
Kvas co do sprezyn z ic napisze Ci pw
butler.gdansk
08-03-13, 16:50
Zamontowałeś rozumiem E10-40-011-02-22 ? http://www.eibach.pl/search.html?search_type=catalog&marka=14&model=221&product_line=535
Też bym się do Ciebie uśmiechnął... ;)
dokladnie tak
pytanie tylko jak to transportowac do gdanska ale mozliwe ze sie wybiore w ciagu kilku miesiecy na weekend
zawsze mozna to wyslac kurierem za jakies 20plnow
butler.gdansk
08-03-13, 17:12
dokladnie tak
pytanie tylko jak to transportowac do gdanska ale mozliwe ze sie wybiore w ciagu kilku miesiecy na weekend
zawsze mozna to wyslac kurierem za jakies 20plnow
Napisałem Ci PM w tej sprawie
Powiedzcie mi jak się na tym zawiasach pokonuje wszystkie przeszkody jakie można spotkać na drodze (leżących policjantów, dziury, strome zjazdy do garażu etc.)
Obecnie mam seryjny zawias i czasami ta guma pod spojlerem dolnym gdzieś się odezwie.
jest na to prosty sposób - obniż auto i wywal gumy spod zderzaka :D
A na niższym zawieszeniu idzie się szybko nauczyć jeździć - dziury trzeba mijać uważniej (ja zawsze staram sie mijać nawet innymi autami), progi zazwyczaj nie są aż takie wysokie więc nie robią problemów (a jak są wyższe to najeżdża się na nie na ukos), do garażu podziemnego zjeżdżasz na ukos (i ewentualnie każesz wysiąść pasażerom), wysokie krawężniki pokonujesz tylko równolegle (stajesz równolegle i maks skręt). Jak to opanujesz to później robisz to odruchowo każdym innym autem (nawet terenowką) :p
ale mniej wiecej widac jak zmniejszyla sie ilosc miejsca w nadkolu
Szczerze, to nawet nie widać, że się zmniejszyła ilość miejsca w nadkolach.
powinno jeszcze trochę siąść. Wydaje mi się, że moje auto siedzi trochę niżej, ale przejechałem już z Eibachami kilkadziesiąt tys. km. Postaram się jutro zrobić zdjęcie to porównamy.
ja widze ze siadl - zwlaszcza po tylnym kole, gdzie opona konczy sie rowno z nadkolem a wczesniej bylo mozna tam palec wetknac
z drugiej strony zdjecie jest nienajlepsze bo stanalem centralnie pod lampa i nadkola rzucaja cien na opone i nie widac najlepiej gdzie konczy sie ona konczy
dla mnie najlepszym dowodem ze auto poszlo w dol jest to, ze po opuszczeniu podnosnika nie moglem wyciagnac lap spod samochodu - trzeba bylo podlozyc cos pod kola zeby sie dalo
zrobie fotke po zmianie kol zeby porownac na tym samym zestawie, to bedzie lepiej widac
wczoraj pod basenem stal obok ojego civic na seryjnej sprezynie i feldze 16 z opona 205/55, moj tez na zimowym zestawie wiec cyknalem fotki dla porownania
http://images33.fotosik.pl/602/45a531181a332b72med.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images36.fotosik.pl/417/1c427a2210e90a06med.jpg (http://www.fotosik.pl)
Jak dla mnie +1 gitarez. Czekam na cynk buri.
butler.gdansk
17-03-13, 23:13
Buri to już w sumie można powiedzieć zbiorowe zamówienie robi... hehe
Ładnie ująłeś różnicę na fotkach - dobra robota.
jak podjechalem to 3 cify obok siebie staly wiec az sie prosilo o porownanie:)
dzis bede wydzwanial do ic, bo atakowalem ich w zeszlym tygodniu i mieli oddzwonic jak potwierdza termin realizacji i chyba zapomnieli ale to u nich standard przy tym obrocie jaki robia. jak zamawialem swoje to tez tydzien trwalo zanim ustalili na kiedy beda i moglem pojechac wplacic zaliczke
dostepność może zależec od mocy wytwórczych producenta. Ja na swoje czekałem 2 tygodnie bo akurat fabryka ich nie robiła. Chyba, że sklep ma jakis zapas w magazynie to wtedy będzie krótszy czas oczekiwania...
w końcu przypomniałem sobie o zdjęciu (jakość komórkowa). Auto na 16" stalówkach z "zimówkami".
http://img96.imageshack.us/img96/8062/20130320700.jpg
Odświeżam temat. Gdzie w Wawie najlepiej założyć te sprężyny? ASO zadrze kasę na bank, a dla ogarniętego mechanika to podobno 2 h pracy...
nie wiem czy to sie pod wawe lapie jeszcze ale moim zdaniem w JHM zrobia Ci to dobrze i w rozsadnych pieniadzach
http://www.jhm.com.pl/kontakt.html
mi wymieniali tuleje whaczy to zaplacilem 1/3 ceny, ktora zawinszowalo sobie ASO;)
Odświeżam temat. Gdzie w Wawie najlepiej założyć te sprężyny? ASO zadrze kasę na bank, a dla ogarniętego mechanika to podobno 2 h pracy...
A kupiłeś już gdzieś bo teraz jest krucho z dostępnością obdzwoniłem pół polski i lipa, czekam na potwierdzenie z jeszcze jednego źródła.
W JHM-mie chłopaki ogarną profi.
Dla ogarniętego mechanika to dwie godziny pewnie spokojnie, tym bardziej że z tyłu nie ma kolumny mcphersona, więc i robota prostsza :)
butler.gdansk
17-05-13, 05:22
Jak to już wyżej ująłem to my "zbiorowe" zamówienie w IC zrobiliśmy za pomocą buri'ego... Czekamy od połowy marca i dopiero teraz właśnie są do odbioru.
mają być 21 maja bo nie mili ich wyprodukowanych. Taką wiadomości dostałem w poniedziałek od Eibach Polska i wtedy wyślą do mnie.
To Cię eibach troszkę oszukał :) z innych źródeł wiem że w Niemczech u producenta będą dopiero w pierwszym tygodniu czerwca, oby się nie potwierdziło.
Jak to już wyżej ująłem to my "zbiorowe" zamówienie w IC zrobiliśmy za pomocą buri'ego... Czekamy od połowy marca i dopiero teraz właśnie są do odbioru.
zamowienie odebralem wczoraj
nie wiem od kiedy lezaly u nich ale obstawiam poczatek maja, bo jak dzwonilem pod koniec kwietnia to nie mieli, w miedzyczasie sie przeniesli i jak sie okazalo zgubili do mnie numer.
we wtorek stwierdzilem ze sam zadzwonie, bo dlugo juz czekamy i sie dowiedzialem ze sprezyny czekaja:)
Daj znać jak już będziesz miał założone, chętnie bym porównał jazdę vs seria :) w sumie wirusa też chętnie bym obadał :) bo mocno mnie męczy - ale nie zrobię przed upgradem hamulców
A kupiłeś już gdzieś bo teraz jest krucho z dostępnością obdzwoniłem pół polski i lipa, czekam na potwierdzenie z jeszcze jednego źródła.
W JHM-mie chłopaki ogarną profi.
Dla ogarniętego mechanika to dwie godziny pewnie spokojnie, tym bardziej że z tyłu nie ma kolumny mcphersona, więc i robota prostsza :)
Kupiłem dzięki buriemu w IC. Chyba faktycznie najlepiej do JHM podjechać tylko kurde daleko mam...
Daj znać jak już będziesz miał założone, chętnie bym porównał jazdę vs seria :) w sumie wirusa też chętnie bym obadał :) bo mocno mnie męczy - ale nie zrobię przed upgradem hamulców
ja juz mam zalozone od 2 miesiecy wiec jak chcesz zobaczyc jak sie jezdzi to daj znac jak bedziesz w w-wie
sie boisz tego wirusa - ja juz 80kkm przejechalem na nim i nie narzekam na hamulce, moze dlatego ze malo ich uzywam;)
Przesiadlem si z dosc lekkiego MC2 z dwutloczkiem z Accorda Coupe na FK3 i jest dramat. Parę razy na autostradzie miałem naprawdę ciepło. Generalnie im nie ufam. Poza tym, przy przebiegu 27 tys auto miało już drugi komplet klocków,więc widać, ze ma apetyt. Obecnie mało hamuje bo robię tylko trasy, i klocki prawie nie schodza, ale tarcza ma już wyraźny rant, więc przy wymianie bedzie upgrade rozmiarowy :)
butler.gdansk
17-05-13, 12:39
Ja polecam zrobić hebel choć się przyzwyczaiłem do siły hamowania i go ciagle mało (tak jak z mocą silnika)...
Ale kumpla ostatnio dość agresywnie przewiozłem to się już rękoma zasłaniał bo myślał że przywalę w samochód przed nami :D
U mnie opcja minimum jest 300 z EP3/FN2, jak się trafi to może zacisk z ATRa ale trudno zlapac w sensownej cenie. Jest jeszcze inna opcja, ale zobaczymy co z tego wyjdzie. Generalnie ma być budzetowo, żaden Bbk nie wchodzi w grę. Na auto do szaleństw zbieram ;) sadzomiot ma być sprawnym dupowozem :)
Zdążyłem jednak kupić i zmienić przed zlotem;)
Powiem tak, to auto powinno wyjeżdżać na takim setupie zawieszenia z fabryki ;)
Komfort zachowany mimo iż jest twardziej to lepiej wybiera niespodzianki z naszych dróg. W zakretach duuuużo lepiej.
Sprężyny to Eibach Pro Kit.
Zgadza się. Hanka o wiele lepiej się teraz prowadzi i wygląda jak trzeba :D
A jak jest z tymi sprzynami eibacha jak doładuje się toche bagażnik? Nie siada za mocno? Ogólnie to jestem zainteresowany założeniem takowych sprężyn, ale właśnie obawiam się, że tył mocno siądzie pod ciężarem bagażu i 2 osób z tyłu, bo na oryginałach dosyć mocno tył leży.
Odpowiem Ci po wyprawie na zlot, moja Pani potrafi wypełnić bagażnik do granic pojemności :)
A jak jest z tymi sprzynami eibacha jak doładuje się toche bagażnik? Nie siada za mocno? Ogólnie to jestem zainteresowany założeniem takowych sprężyn, ale właśnie obawiam się, że tył mocno siądzie pod ciężarem bagażu i 2 osób z tyłu, bo na oryginałach dosyć mocno tył leży.
ja bylem juz na dluzszej wyprawie po wymianie, co prawda 3 osoby na pokladzie ale bagaznik doladowany opor i poza tym, ze kolo lekko sie chowa w nadkole to ani razu mi nie dobilo ani nic nie przytarlo
co prawda niektore muldy przejezdzalem po skosie ale na seryjnym zawiasie i podobnie doladowanym samochodzie byl ten sam problem, wiec moim zdaniem nie ma sie czym przejmowac. zakladac i cieszyc sie lepsza kultura wybierania nierownosci i lepszym prowadzeniem
Buri wiem że Ty nie robiłeś geometrii po zmianie, a TeeS1975 - Ty też nie robiłeś? Ja sie zastanawiam czy jednak nie podjechać i nie sprawdzić...
A jak jest z tymi sprzynami eibacha jak doładuje się toche bagażnik? Nie siada za mocno? Ogólnie to jestem zainteresowany założeniem takowych sprężyn, ale właśnie obawiam się, że tył mocno siądzie pod ciężarem bagażu i 2 osób z tyłu, bo na oryginałach dosyć mocno tył leży.
nie ma obaw. Jeżdziłem w cztery osby z pełnym bagażnikiem i dodatkowo na haku miałem bagażnik rowewrowy z 3 rowerami i nic nigdy nie obcierało. Auto siedzi na felgach 16"Co prawda auto siadlo z tyłu, ale pdobnie byłoby przy standardowych sprężynach. Gdzies kiedyś wyczytałem, że granica ugięcia "eibachów" jest taka sama jak spręzyn standardowych. Powinienem miec zdjęcie z pełnym obciążeniem, jak je znajdę to wrzucę do tematu.
butler.gdansk
04-06-13, 11:33
Ciekawe jak to się będzie miało do tego jak mam felgi z ET33 (7,5" szerokie).
kvas, zgadza sie - geometrii nie ustawialem i jezdzi sie dobrze. nie sciaga ani nic.
3 lata temu jak wymienialem amortyzatory z przodu tez nie ustawialem i opony z przodu, ktore w tym sezonie zmienialem na nowe (przejechaly ok.30kkm po wymianie amorow) byly zuzyte rownomiernie, wiec nic sie nie przestawilo.
jak zdejmowalem kolumne to nigdzie nie widzialem w ktorym miejscu mozna byloby ustawic geometrie. sruby do zwrotnicy nie maja zadnej regulacji.
butler musisz sprawdzic czy Ci nie wystaja opony poza obrys delikatnie, bo o ile przy 1-2 osobach na pokladzie nie powinno byc problemu to przy wiekszym obciazeniu kolo chowa sie w nadkole i moze Ci juz obcierac..
To może być problem. Ja mam ET 55 przy tej samej szerokości i jakbym miał wystawić koło 22 mm na zewnątrz to mogłoby ocierać, zresztą w dziale CTRowym ktoś pisał, że w FN2 tył na dystansach 20mm na seryjnej feldze (czyli ET35 przy szerokości 7,5) przyciera
edyta: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?174990-Jakie-dystanse-do-Hondy-civic-fn2&p=1985817&viewfull=1#post1985817
butler.gdansk
04-06-13, 14:32
No zobaczymy... Na początku przyszłego tygodnia będę się umawiał na montaż.
W najgorszym przypadku musiałbym pomyśleć o najlepszej opcji - dorobić szersze nadkola hehe :D
Mam gotową do zamontowania przednią dokładkę GP + cały pakiet listw i spoilerów od Type-R więc jest na czym modzić ;)
Zamontowane mam jednak na przodzie śruby mimośrodowe i mogę sobie przednie koła jeszcze trochę pochylić bardziej do środka jak będzie chciało przycierać.
Bardziej martwię się o tył bo tam za dużo nie wykombinuję.
Ja też nic nie robiłem z geometria czy zbieżnością. Przy tak niewielkim obniżeniu nie ma takiej potrzeby.
Przy moim ET40 jest dobrze i nic nie ociera, tak jak pisałem po wyjeździe sprawdzę jak przy załadowanym bagażniku.
ja mam h&r -25mm i felgi 8" et42 i przy 4 osobach i pelnym bagazniku nic nie obciera.
Po zmianie sprezyn tez kazdy mi mowil ze nie trzeba robic geometrii ale po kilku wahaniach podjechalem sprawdzic - okazalo sie ze geometria jest super i nic nie trzeba poprawiac. Podobno przy obnizeniach wiekszych niz 30mm trzeba juz robic korekte geometrii.
btw.
W weekend Saawrel poznal roznice w twardosci miedzy H&R i Eibachem :) Dokladniej mowiac - stojac obok auta i bujajac nim (lapiac przy dachu) auto na Eibachach ugina sie lekko na zawieszeniu. Za to auto na H&R i felgach 18" buja sie tylko na oponach a zawieszenie ani drgnie ;)
butler.gdansk
23-06-13, 23:45
Eibachy założone. Przy montażu zdjęte zostały gumowe "płetwy" które i tak czasami przeszkadzały przy parkowaniu przy krawężnikach, szczególnie jak się chciało wyjechać z nad takiego.
Jadąc nawet na średnio dziurawych drogach potrafi przytrzeć o asfalt. Garby zwalniające ciężko przejechać bez przytarcia, ale generalnie da się. O nadkola raczej nie muszę się martwić, choć jest blisko.
Komfort zgodnie z oczekiwaniami jest na dobrym poziomie, nie za miękko, nie za twardo, dla mnie idealnie. Nawet jestem skłonny napisać że po trzech dniach jazdy nie odczuwam wyraźnej różnicy w stosunku do OEM.
Jednocześnie wleciały poliuretany na przednie wahacze i zawias się pięknie uciszył.
Musiałem robić geometrię.
Nie bawiłem się w sprawdzanie prześwitu "przed", ale pokusiłem się na sprawdzenie "po" bo Civ usiadł dość nisko.
Front 125mm
http://img15.imageshack.us/img15/7020/5nmb.jpg
Przy przednim kole 140mm (widać przy okazji nawet czerwoną poliuretanową tuleję wahacza)
http://img809.imageshack.us/img809/1813/pgb0.jpg
Przy tylnym kole 165mm
http://img404.imageshack.us/img404/2545/xx94.jpg
No i ogólna sylwetka...
http://img600.imageshack.us/img600/1699/yzqc.jpg
http://img580.imageshack.us/img580/4373/r9s7.jpg
http://img845.imageshack.us/img845/2866/3dok.jpg
Za nisko na nasze drogi...wręcz niebezpiecznie nisko....
nie uważam, że za nisko. Jeżdżę tak juz trzy lata i nie miałem z tym żadnych problemów.
butler.gdansk :
Ile masz prześwitu na osi przedniej ?
Bo to najniżej położone miejsce w samochodzie.
Na moje oko to masz tam poniżej 5 cm.
Jak ty masz zamiar z takim prześwitem w zimę jeździć :) ?
butler.gdansk
24-06-13, 10:01
Dobrze będzie (chyba)... Ale lans jest najważniejszy :cool:
Prześwitu nie sprawdzałem.
Ja u siebie mam lekko niżej i przez rok to jedynie tłumik środkowy mi poleciał ale to chyba ze starości także ja nie widzę problemu tutaj :D
To sprawdź :) ja w swoim mam okolo 7 cm na osi - ale fakt nie wiem czy miałem coś grzebane przy zawieszeniu.
Hmm w sumie teraz patrząc na twój samochód chyba sprawdzę dokładnie prześwit i wysokość:D
Bo już okazało się że mam skracany drążek od skrzyni , cholera wie co tam jeszcze było zrobione :P
Mam wrażenie że na byle "śpiącym policjancie" będzie można się obetrzeć przy takim zawiasie... A może i zawiesić??? :p
Mam wrażenie że na byle "śpiącym policjancie" będzie można się obetrzeć przy takim zawiasie... A może i zawiesić??? :p
absolutnie nie ma takiej obawy - panikujecie jakby to bylo nie wiadomo jakie obnizenie a to jest ledwo 25mm. ja jezdze na tym zestawie 3 miesiace i wiekszosc muld przejezdzam jek do tej pory, musi byc na prawde wysoka i dluga mulda zeby trzeba ja bylo pokonywac po skosie. mam za soba tez dluzsza trase z pelnym obciazeniem i wszystko git.
musze swojego tez zmierzyc z przodu bo jak mierzylem przy progu za przednim i przed tylnym kolem to mialem 14 i 14,5cm.
jezdza ludzie samochodami obnizonymi po 6-8cm i wtedy jest problem a tu same korzysci jak dla mnie
tu same korzysci jak dla mnie
Dla mnie również same korzyści. jeździ się bardzo dobrze w życiu nie wrócę do seryjnej "kołyski". lepiej trzyma się w zakrętach nie nurkuję przy hamowaniu, przy dużych prędkościach 180+km/h nie odlatuje tak jak seria.
Co do dobijanie spodem to nie ma żadnego problemu, ja nigdzie o śpiącego policjanta nie wadzę. Jak coś trze to na uskokach drogi, głębokich koleinach osłona silnika ale to musi byś strasznie kiepska drogi i znacznie za duża prędkość jak na jej stan.
Jak zwykle każdy ma to co komu pasuje. niektórzy jażdżom francuzami z poduszką zamiast zawieszania i sobie chwalą. Wszystko zależy jaki kto ma styl jazdy i do niego dopasowuje sobie zawieszenie.
Jeździ się super puki co trasa z pełnym obciążeniem- zero problemów, progi zwalniające - bez problemu (no chyba że jakiś gigant się trafi), prowadzenie - zdecydowanie stabilniej.
Jak dla mnie jak już pisałem tak ten samochód powinien wyjeżdżać z fabryki.
Panowie, a jak to jest z tym Eibachowskim "nie dla aut z samopoziomowaniem"? Mam Executive'a z ksenonami, a chciałbym sobie też obniżyć zawias... Ma któryś z was Execa z Eibachem?
butler.gdansk
14-07-13, 08:52
Ja mam... I problemów nie widzę.
Panowie, a jak to jest z tym Eibachowskim "nie dla aut z samopoziomowaniem"? Mam Executive'a z ksenonami, a chciałbym sobie też obniżyć zawias... Ma któryś z was Execa z Eibachem?
Ja tez mam i jak bylem na przegladzie 2 tygodnie temu to mi powiedzial mechanik, ze zerwany jest lacznik od samopoziomowania i nie dziala wiec moze jest cos na rzeczy...:(
Ja mam ksenony w TypeS, problem nie występuje.
Ja mam ksenony w TypeS, problem nie występuje.
rozumiem ze sprawdzales i samopoziomowanie dziala po zalozeniu sprezyn?
A jak z kalibracją? regulowaliście lampy? Bo czujnik pewnie teraz jest w pozycji "obciążenie" więc i lampy pewnie świecą niżej
A jak z kalibracją? regulowaliście lampy? Bo czujnik pewnie teraz jest w pozycji "obciążenie" więc i lampy pewnie świecą niżej
tak na moj chlopski rozum to nie ma co regulowac lamp, bo obnizenie jest jednakowe z przodu i z tylu (tak mi wyszlo z pomiarow), wiec lampy swieca, jak swiecily, tylko sa 2cm nizej.
gdyby przod byl obnizony bardziej od od serii a tyl bylby wyzej (albo odwrotnie) to wtedy powinno korygowac.
z reszta okaze sie na przegladzie czy cos jest nie tak, poki co nie mialem przypadku zeby mi ktos mrygal ze swiece po oczach..
ja jakoś tez nie zauważyłem aby światła świeciły bliżej lub dalej. Chyba wszystko zależny od przechyłu samochodu a nie od wysokości na ziemią? Co miała by do tego wysokość bardziej sztywność sprężyny.
chyba najwonniejsze pytanie jest na jakiej zasadzie jest morzona wysokość samochodu przez lampy?? Ktoś wie może czy czujnik jest gdzieś z tyłu czy w lampach żyroskop czy coś w tym stylu??
moze to Ci podpowie:
http://allegro.pl/civic-ufo-czujnik-pozycjonowania-poziomowania-nowy-i3367645136.html
ja mam zerwany właśnie ten łącznik między obydwoma elementami i zastanawiam się czy jest to efekt zalozenia sprezyn, czy moze mialem to uszkodzenie wczesniej
jak bede mial auto na podnosniku to obadam gdzie to sie znajduje
aha - jest czujnik przedni i tylny z tego, co widze na aukcjach..
czyli by wychodziło na to że potencjometry mierzą różnice poziomów przód tył i regulują światła. Może punkt mocowania na Eibacha jest inny niż w serii i dlatego czujniki oraz układ może nico głupieć bo ma inne wartości niż fabrycznie powinie mieć na seryjnych sprężynach
Takie szybka historyjka:
Jeżdżąc po dużych koleniach, uskokach asfaltu ale głównie po mojej strasznie wyboistej drodze żwirowej ciągle słyszałem jak osłona silnika ociera o nawierzchnię. Specjalnie się tym nie przejmowałem dopóki w garażu nie zobaczyłem palny oleju. Okazało się że obudowa przetarła skrzynie biegów . Na szczęście udało się zaspawać uszkodzenie bez ściągana skrzyni, ale 500zł poszło na naprawę. mechanik w miejscu gdzie tarła obudowa zamocuje kawałem gumy żeby nie dochodziło do takiego tarcia więcej.
Jak widać wszystko ma swoje minusy.
Takie szybka historyjka:
Jeżdżąc po dużych koleniach, uskokach asfaltu ale głównie po mojej strasznie wyboistej drodze żwirowej ciągle słyszałem jak osłona silnika ociera o nawierzchnię. Specjalnie się tym nie przejmowałem dopóki w garażu nie zobaczyłem palny oleju. Okazało się że obudowa przetarła skrzynie biegów . Na szczęście udało się zaspawać uszkodzenie bez ściągana skrzyni, ale 500zł poszło na naprawę. mechanik w miejscu gdzie tarła obudowa zamocuje kawałem gumy żeby nie dochodziło do takiego tarcia więcej.
Jak widać wszystko ma swoje minusy.
no to nie za ciekawie, niezle wyrtepy musisz tam miec ale zeby oslona przetarla obudowe skrzyni?
przeciez te oslony sa plastikowe i aluminowe..
ja z kolei szukalem tych czujnikow od poziomowania i udalo mi sie namierzyc tylko ten z tylu - znajduje sie za lewym tylnym kolem i jest zamontowany do podwozia oraz belki a potencjometr mierzy wychylenie tego lacznika w zaleznosci od pozycji belki wzgledem podwozia - wkleje zdjecie wieczorem.
czy ktos wie, gdzie jest zamontowany przedni czujnik?
koło jest o wiele za daleko aby mogło to zrobić, na osłonie od jego strony nie ma żadnych siadów tarcia koła o nadkole, a od wewnętrznej strony na osłonie są wyraźne ślady. Tam z prawej strony skrzyni jest mała wypustka z jakaś nakrętką i to ona się przetarła.
ja z kolei szukalem tych czujnikow od poziomowania i udalo mi sie namierzyc tylko ten z tylu - znajduje sie za lewym tylnym kolem i jest zamontowany do podwozia oraz belki a potencjometr mierzy wychylenie tego lacznika w zaleznosci od pozycji belki wzgledem podwozia - wkleje zdjecie wieczorem.
czy ktos wie, gdzie jest zamontowany przedni czujnik?
H:\L00\HTML\00\SMG6E00J32100000000DALT00.HTML
H:\L00\HTML\00\SMG6E00J32133631087KBLT00.HTML
H to litera dysku pod jaką mam podmontowaną serwisówke u siebie - zmien ja taką jaką masz i zobaczysz :)
oooo dzieki, musze sobie zamontowac ten obraz najpierw i obejrze - tymczasem foto tylnego czujnika
http://images65.fotosik.pl/18/7e659e9321db610cm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7e659e9321db610c)
H to litera dysku pod jaką mam podmontowaną serwisówke u siebie - zmien ja taką jaką masz i zobaczysz :)
niestety z tych rysunkow nie jestem w stanie wykoncypowac jakiego elementu fragment przedstawia ilustracja:(
pozostaje znow wejsc pod samochod i szukac..
czy ktos wie, gdzie jest zamontowany przedni czujnik?
Proszę bardzo,przy lewym wahaczu-
http://img191.imageshack.us/img191/4302/s8lt.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/191/s8lt.jpg/)
i wszystko jasne - dziekowka piter!
Bry, ja jeszcze raz w sprawie sprężynek Eibacha - czy warto kupować używane? (niby stan idealny ;) )
jak nie maja najechane 100kkm i dobrze wygladaja to bierz
jeszcze oczywiscie zalezy ile sobie sprzedajacy winszuje?
Wyglądają ok i aż tyle nahulane nie mają :-) 300 zł +wysyłka.
Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4
cena niezla a sprzedajacy okreslil jak dlugo je uzytkuje i ile na nich przejechal?
Około 6kkm w Polsce, auto sprowadzone więc nie wiadomo jak długo było na nich jeżdzone poza granicami kraju... ale wygląda na to że niewiele. Zresztą już przesyłka powinna do mnie iść to ocenię sam :)
A co myślicie o sprężynach Sparco? Na rallyshop.pl jest fajna cena bo za 350 złociszy -30mm
Jeżdżąc po dużych koleniach, uskokach asfaltu ale głównie po mojej strasznie wyboistej drodze żwirowej ciągle słyszałem jak osłona silnika ociera o nawierzchnię.
Ja mam w drzazgi rozwaloną osłonę silnika. Czeka mnie wymiana. I wszystko przy seryjnym zawieszeniu. Tak to jest jak się jeździ po koleinach i wertepach. niestety fakt ten coraz bardziej mnie odstrasza od zmiany zawieszenia.
A co myślicie o sprężynach Sparco? Na rallyshop.pl jest fajna cena bo za 350 złociszy -30mm
Nie wiem jak sparco ale ja się raz przymierzałem do vogtlandów, też były koło 300zł ale w porównaniu z eibachami były twarde jak deska. O jakimkolwiek komforcie można było zapomnieć, na bruku plomby wypadały. Może tu jest podobna sytuacja i dlatego sparco ma fajną cenę ;)
Panowie czy wiecie gdzie można dorwać eibachy pro kit do wersji fk/fn 1,8? były caly czas na allegro za 499zł a dzisiaj chciałem kupić i dupa, nie ma już aukcji... Może ktoś pamieta jaki sklep to sprzedawał? lub jakieś dojścia zeby kupić je w podobnej cenie?
Ja mam w drzazgi rozwaloną osłonę silnika. Czeka mnie wymiana. I wszystko przy seryjnym zawieszeniu. Tak to jest jak się jeździ po koleinach i wertepach. niestety fakt ten coraz bardziej mnie odstrasza od zmiany zawieszenia.
Michał a będziesz wymieniał amortyzatory ? bo mam aktualnie swoje na sprzedaż , nówki sztuki nie używane :) loook (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?207668-Cz%EA%B6ci-do-Hondy-Civic-VIII-UFO-%28-Alfufelgi-17-FMIC-Eibach-Pro-Kit-%29)
Michał a będziesz wymieniał amortyzatory ? bo mam aktualnie swoje na sprzedaż , nówki sztuki nie używane :) loook (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?207668-Cz%EA%B6ci-do-Hondy-Civic-VIII-UFO-%28-Alfufelgi-17-FMIC-Eibach-Pro-Kit-%29)
byc moze czegos nie rozumiem,ale niewidze amorów w "loook"
Darek, ale Twoje są do sadzomiotacza :) do benzyn sa inne.
Dzejku, znajdź sobie symbol sprężyn i pogooglaj. Jak kiedyś miałem pomysł na wymianę sprężyn, to rozbieżności pomiedzy cenami w sklepach internetowych sięgały 100zl czyli 20%
Dzejku, znajdź sobie symbol sprężyn i pogooglaj. Jak kiedyś miałem pomysł na wymianę sprężyn, to rozbieżności pomiedzy cenami w sklepach internetowych sięgały 100zl czyli 20%
no właśnie gugluje juz 2 dni, znalazłem za 580 ale szukam taniej, jakiś sklep sprzedawał za 499zł na allegro, widziałem aukcje jeszcze 2 tyg temu ale teraz nawet w historii allegro nie moge tego namierzyc
Kupiłbym jakiegoś vogtlanda albo fk ale słyszałem że vogtland mega twardy a fk słabe jakościowo i nierówno obniżają więc wole sprawdzonego pro kita który podobno nie pogarsza za bardzo komfortu
Faktycznie, ja znalazlem do diesla za 535, a do benzyny w tym samym miejscu wolaja 601.
A co do komfortu, to wg relacji chlopakow, Eibach jest lepszy niz seria.
byc moze czegos nie rozumiem,ale niewidze amorów w "loook"
Faktycznie mój błąd chodziło mi o sprężyny a napisałem amortyzatory :)
Darek, ale Twoje są do sadzomiotacza do benzyn sa inne.
Michał właśnie ma sadzomiotacza :)
Panowie czy wiecie gdzie można dorwać eibachy pro kit do wersji fk/fn 1,8? były caly czas na allegro za 499zł a dzisiaj chciałem kupić i dupa, nie ma już aukcji... Może ktoś pamieta jaki sklep to sprzedawał? lub jakieś dojścia zeby kupić je w podobnej cenie?
A patrzyłeś w inter-carsie?
Na allegro masz za ~ 550zł - http://allegro.pl/eibach-pro-kit-sprezyny-honda-civic-vii-01-06-i4086619041.html
Myslalem, ze odpowiadasz DŻEJKU :)
tak tak python widziałem i pewnie je łykne, ale liczyłem że moze uda sie trochę taniej...
intercars miał kiedyś za dobrą kase (485zł zakup dla sklepu) ale na tą chwilę mają stan zero
Myslalem, ze odpowiadasz DŻEJKU :)
Spoko :) A ty Filip nie chce super hiper sprężyn :) może się jednak przekonasz do lepszego komfortu :)
tak tak python widziałem i pewnie je łykne, ale liczyłem że moze uda sie trochę taniej...
intercars miał kiedyś za dobrą kase (485zł zakup dla sklepu) ale na tą chwilę mają stan zero
No właśnie patrze i w inter do twojej fury są po 558 ale zero na stanie. Może zadzwoń tam i się zapytaj na kiedy by Ci zamówili?. Jak jeszcze masz kogo kto ma zniżkę w inter carsie to będzie Ci się bardziej opłacało z tamta wziąć.
Spoko :) A ty Filip nie chce super hiper sprężyn :) może się je przekonasz do lepszego komfortu :)
Caly czas sie waham, ale chyba jednak odpuszcze. Zmienilbym charakterystyke zawiechy ale nie chce obnizac dziada.
butler.gdansk
28-03-14, 15:51
Eee... Miękka faja :D
Eee... Miękka faja
hehe :) waha się więc może...
Caly czas sie waham, ale chyba jednak odpuszcze. Zmienilbym charakterystyke zawiechy ale nie chce obnizac dziada.
a jak Cię przewiózł buri wtedy swoją strzałą to Ci się nie spodobało ?
też się zastanawiam nad obniżeniem, ale mam sedana. Czy ktoś wie czy te springi eibach pro kit do ufo podpasują też do sedana (civic fd)?
też się zastanawiam nad obniżeniem, ale mam sedana. Czy ktoś wie czy te springi eibach pro kit do ufo podpasują też do sedana (civic fd)?
Nie
Mam tylni amortyzator do wymiany. Jeżdżę na eibachu -25mm, często z zapakowanym samochodem i chciałbym usztywnić przy okazji tył. Są jakieś twardsze zamienniki KYB/SACHS czy kupić serie i dołożyć poliuretany ?
Jest np koni sport z regulacją tłumienia. Ale jest sporo twardszy.
Z tego co przeczytalem komfort jest o wiele lepszy niz na ori wiec tu pytanie ponizej do Was ? :)
Ma ktos einbacha sprzedac do 1,8 ? Jak cos to na pm z przebiegiem, stanem i cena sprezyn :)
warto kupować używane amory kyb przód 75% tył 65% planuję wrzucić na nie spręzyny eibach -35
warto kupować używane amory kyb przód 75% tył 65% planuję wrzucić na nie spręzyny eibach -35
ja bym uzywanych amowrow sie bal
te % pewnie sa z wytrzasarki, gdzie nawet na padnietych pokaze ci ok. 60%
poza tym ile oszczedzisz? nowe kosztuje ok. 320 za sztuke przod, 170 tyl a wiesz przynajmniej co masz...
ja kupilem uzywki sasch na tyl po 50zl. Potem robilem przeglad i mialy ponad 80proc oba. Wymiana na tyle to 10minut bez kanalu:) z przodem za duzo roboty zeby bawic sie w uzywki:)
Na szarpakach czesto wylane i kompletnie luzne amory maja dobre wyniki :) bo mierzony jest caly uklad. Pamietam sytuacje, kiedy pojechalem innym autem na stacje diagnostyczna na zmeczonej serii a potem na nowym zawiasie - gazowych sachsach i sprezynach AP Sportfahrwerke. Nowy zawias mial duzo gorszy odczyt. To tyle w temacie diagnostyki zawieszenia na stacjach diagnostycznych :)
dzięki za pomoc rezygnuję z używek odłożę siano na jakieś nówki .
Czy istnieją jakieś sprężyny progresywne do 5D takie, żeby nie obniżały więcej jak 1,5cm albo najlepiej wcale ? Chciałbym poprawić zachowanie auta w zakręcie, ale nie chcę zmniejszać prześwitu.
Czy istnieją jakieś sprężyny progresywne do 5D takie, żeby nie obniżały więcej jak 1,5cm albo najlepiej wcale ? Chciałbym poprawić zachowanie auta w zakręcie, ale nie chcę zmniejszać prześwitu.
Nie ma. Teoretycznie sprezyny z FN2 wlasnie o tyle obniza ale bedzie betonowo. Albo eibach albo nic :( sam dlugo sie bilem z myslami, ale jak sie przejechalem civem kolegi buri, to podjalem decyzje
Nie ma. Teoretycznie sprezyny z FN2 wlasnie o tyle obniza ale bedzie betonowo. Albo eibach albo nic :( sam dlugo sie bilem z myslami, ale jak sie przejechalem civem kolegi buri, to podjalem decyzje
A jak by zmienić same amortyzatory na jakieś inne, żeby w zakrętach się tak nie wychylał?
A jak by zmienić same amortyzatory na jakieś inne, żeby w zakrętach się tak nie wychylał?
Za ugiecie zawieszenia odpowiada sprezyna, a amortyzator za odbicie
A mówisz, że sprężyny z FN2 będą twardsze (mniej komfortowe) od tych Eibachów pro kit?
A mówisz, że sprężyny z FN2 będą twardsze (mniej komfortowe) od tych Eibachów pro kit?
Ktos na forum mial ufo obnizone na sprezynach z FN2 ... zdaje sie kali1987
A mówisz, że sprężyny z FN2 będą twardsze (mniej komfortowe) od tych Eibachów pro kit?
nie ma porownania do eibacha.
na eibachu masz bardziej komfortowe wybieranie nierownosci a type R to dokladnie, jak napisal filip - beton!
do 1,8 mozesz wziąc jeszcze pod uwage zawias bilsteina b14 ale tez obnizy Ci on auto ale spodziewalbym sie za to duzej zmiany w prowadzeniu (wiekszej niz po springach eibacha)
szkoda ze do diesla nie ma, bo obniza przod w zakresie 25-40mm a tyl 20-40, wiec dla tych, ktorzy nie chca duzego obnizenia jest nawet lepiej niz eibach, bo tyl wyzej mozna ustawic
kurcze z drugiej strony jak patrze to ten bilstein ma napisane obciazenie dopuszczalne przod 1085kg a tyl 835kg, a dokladnie takie wartosci podaje eibach w zestawach dla diesla..
A czy jeżdżąc na kołach 205/55/16 jest w ogóle jakiś sens pakowania eibachów czy bilsteinow? Czy granicą i tak w takim przypadku będą właściwości trakcyjne takich opon i nie wykorzysta się tego lepszego zawieszenia?
jest sens
Przy zmianie sprężyn na Eibachy Pro Kit od razu wymienić wszystkie amorki na Kayaba?
w IC jest napisane, ze Eibachy pro kit nie nadaja sie do samochodow z swiatlami samopozycyjnymi. Tutaj moje pytanie, bo gdzies czytalem ze po zalozeniu wibachow w wersji z ksenonami, ktos mial problem bo "wypadl" z zakresu samoregulacji. Moze ktos z wlasnego doswiadczenia napisac jak ta sprawa wyglada przy ksenonie ?
Faktycznie jest adnotacja w katalogu "dla pojazdów bez systemu poziomującego", ale wydaje mi sie, ze chodzi o systemy "nivo" czyli samopoziomowanie przeswitu a nie swiatel.
Sporo osob na forum jezdzi na eibchu z ksenonem. Buri mial problemy ale to chyba byl uszkodzony czujnik ztcp
Jeszcze taki pomysł: nie chcąc żeby auto na Eibachach Pro Kit siadło aż te 25mm to na oba końce uzwojeń (z góry i z dołu) naciągnąć jakiś gruby wąż np. ogrodniczy (który dodatkowo powinien wyciszyć sprężyny w gniazdach). Co sądzicie o takim rozwiązaniu? wtedy może poniżej 20mm (bliżej 15mm) by było obniżenie?
Jeszcze taki pomysł: nie chcąc żeby auto na Eibachach Pro Kit siadło aż te 25mm to na oba końce uzwojeń (z góry i z dołu) naciągnąć jakiś gruby wąż np. ogrodniczy (który dodatkowo powinien wyciszyć sprężyny w gniazdach). Co sądzicie o takim rozwiązaniu? wtedy może poniżej 20mm (bliżej 15mm) by było obniżenie?
sorry Paweł ale rozwaliłeś mnie tym pytaniem!!!!! Coś z pogranicza tjuningu golfa III w stodole moim zdaniem.
Jeśli naciągniesz cos na spręzyne to oraniczysz jej skok/ugięcie co spowoduje że zacznie dobijać do max ugięcia swojego bo nie będzie miała więcej przestrzeni międzyzwojami aby się ugiąć więc siła która powinna być zebrana przez sprężynę przeniesie się na kielich i dalej na dudę.
Co do samego wyciszenia to także poroniony pomysł bo Eibach już ma naciągniętą gumę na zwoje.
A efektu ugięcia się o mniej niż 25 mm i tak nie osiągniesz przez bo do tego musiałbyś podeprzeć zwoje tak aby nie uginały się wcale. czyli wsadzić na sztywno coś w sprężynę.
chodziło mi jedynie o naciągniecie gumowego węża na te części sprężyny, które mają styk z kielichem, ale jak mnie poinformowałeś, Eibach ma te gumy już naciągnięte. Nie miałem na myśli naciągania gumy na całą długość sprężyn!
Acha to sorki to żeśmy się nie dogadali w takim razie ;) Guma jest naciągnięta na górną cześć sprężyny tam gdzie zwoje robią się gęstsze.
A co myślicie o podkładce pod sprężynę? Chodzi mi o podkładkę poliuretanową pod sprężynę, a nie jakiś szmelc wkładany między zwoje. Wyjmuje się sprężynę, na dolną powierzchnię oporową wkłada np. 15mm podkładkę, tak że jej otwór środkowy wchodzi na trzpień tam się znajdujący i wkłada się na to sprężynę.
Przy Eibachach wtedy było by 10mm obniżenia, co już jakoś jestem w stanie zaakceptować.
Zdaje się, że firma Weitec posiada w swojej ofercie takie podkładki
http://www.st-suspensions.de/st/info/sd_kits/st_sd_kits
http://kwpolska.pl/index.php?id=27.
A to ciekawostka. Ile toto ma kosztowac?
A to ciekawostka. Ile toto ma kosztowac?
ciężko to znaleźć do kupienia i nie znam narazie cen ale będę szukał
Szukaj szukaj, bo nie jeden jest ciekawy i pewnie chętnie by takie coś przygarną.
Chyba że Butler mógłby dla kolegów coś takiego wyrzeźbić :)
ST saspention ma filie w warszawie,warto napisac maila lub zadzwonic do nich:
JDL
Daniel Jurczak
Annopol 4A
03-236 Warsaw
Tel.: 0048 22 812 04 69
E-Mail: info@kw-suspensions.pl
Napisałem do nich maila i zobaczymy co odpiszą, dam znać.
No może by trzeba też było zapytać Butlera, czy by nie wytworzył takich podkładek na CNC :)
Napiszę do niego PW w tej sprawie:)
pewno by strugnął ale wzór byłby potrzebny czyli ktoś musiałby kopić jeden zestaw lub zrzuta na grupowca i każdemu taniej wyjdzie. albo dogadać się z firmą z Olkusza żeby zrobili z poliuretanu i dali rabat dla osób które były zaangażowane w projekt tak jak to miało miejsce w przypadku tulei wahacza
Tak jak mówisz Saawrel. Pisałem do Butlera no i do wykonania takich podkładek pod sprężyny będzie potrzebował dokumentacji z wymiarami lub wzoru, dopiero wtedy mógłby podać cenę.
A tak jeszcze myślę, czy w przypadku braku możliwości dostania takich podkładek, czy na podstawie amortyzatorów (osobno przedniego i tylnego) można by było zwymiarować takie podkładki? Amorki łatwiej dostać.
Tak jak mówisz Saawrel. Pisałem do Butlera no i do wykonania takich podkładek pod sprężyny będzie potrzebował dokumentacji z wymiarami lub wzoru, dopiero wtedy mógłby podać cenę.
A tak jeszcze myślę, czy w przypadku braku możliwości dostania takich podkładek, czy na podstawie amortyzatorów (osobno przedniego i tylnego) można by było zwymiarować takie podkładki? Amorki łatwiej dostać.
Starego Amora z przodu od 1.8 mogę podarować, bo jeszcze go nie wyrzuciłem.
Starego Amora z przodu od 1.8 mogę podarować, bo jeszcze go nie wyrzuciłem.
Butler będzie potrzebował amorki przedni i tylny ale wraz ze sprężynami, aby to wszystko dopasować.
Samochodu nie będę dekompletował :P
Ale mogę jeszcze dorzucić do amora mocowanie górne ;)
To tak w ramach pomocy forumowej, bo mi te podkładki nie są do niczego potrzebne - mam OEM zawias i nie chce Eibacha.
W Fn2 na eibach prokit przód mi siadł względem serii o 20mm a tył o 10mm. Trochę się obawiałem obniżenia ale podczas codziennego użytkowania nie odczuwam w związku z tym żadnych problemów.
Komfort jazdy po zmianie sprężyn z oem, rewelacja :) był beton a teraz całkiem przyjemnie wybiera nierówności a dalej bardzo fajnie się prowadzi. Z tego modu jestem baaardzo zadowolony :)
Zastanawiam się, czy zmiana przednich sprężyn w 1.8 na takie jakie są w 1.4 nie polepszyła by komfortu jazdy?
Silnik jest tam mniejszy to teoretycznie i sprężyny powinny być słabsze. Robił ktoś takie porównanie?
Czy ktoś kto ma 1.4 mógłby zmierzyć i podać grubość drutu przednich sprężyn?
Zastanawiam się, czy zmiana przednich sprężyn w 1.8 na takie jakie są w 1.4 nie polepszyła by komfortu jazdy?
Silnik jest tam mniejszy to teoretycznie i sprężyny powinny być słabsze. Robił ktoś takie porównanie?
Czy ktoś kto ma 1.4 mógłby zmierzyć i podać grubość drutu przednich sprężyn?
W przypadku bardziej miękkich sprężyn samochód by się obniżył. O ile mm/cm by poszedł w dół - tego nie wiemy.
1.4 oraz 1.8 maja te same sprezyny (na podstawie czesci z katalogu http://www.lingshondaparts.com/)
tez podejrzewalem ze sa takie same sprezyny, jak stawalem obok innych ufo to u mnie z uwagi na mniejszy silnik, przod stal wyzej
To pociągnę dalej.
Czy ma ktoś zdemontowane przednie sprężyny od 1.8 5D i mógłby mi podać wymiary z obrazka w miejscach; A, B, C, i D?
Zależy mi na pomiarach na sprężynę która nie jest ściśnięta.
Czy grubość drutu na całej długości jest taka sama czy np. końcówki są inne niż środek?
http://trafo.strefa.pl/honda/obrazki/sprezyny.jpg
Jak ktoś ma inne sprężyny (sedan, TypeR, Eibach...) to też proszę o wymiary będzie można sobie wszystkie porównać.
Trafo, ale co daje takie porównanie?
Sprężyny po latach i przebiegu przysiadają i nowa taka vs np 10letnia nie będzie miała identycznej wysokości "spoczynkowej".
Druga rzecz - grubość nie równa się twardość - a wszystko zależy od tego z jakie jest stopu/hartowania. Więc na jednej o tej samej średnicy drutu sprężynie auto siądzie mniej na innej (wizualnie identycznej) bardziej.
Jedna będzie twardsza, druga miększa choć różnic wizualnych nie będzie.
Nie znam się na tym, więc założyłem że wszystkie są z jakiejś stali sprężynowej a twardość zależy od grubości i sposobu hartowania.
Założyłem też, że zmienna charakterystyka sprężyny może wynikać z różnej grubości drutu w środku i na końcach. Co do długości to pewnie masz rację.
A po co mi to porównanie? Po to, żeby można było sobie poszukać i zamontować coś nie koniecznie robionego pod Civica, coś na zasadzie siłowników do klapy bagażnika które montujemy od innych samochodów.
Co chcesz osiągnąć wkładając sprężyny od innego auta ? Zrobię Ci pomiar bo mam w garażu po wymianie na eibacha.
Co chcesz osiągnąć wkładając sprężyny od innego auta ?
Chodzi mi o to, żeby przy wymianie nie opierać się wyłącznie na dedykowanych sprężynach tylko pokombinować z innymi.
Podobno eibach jest trochę miększy niż seria ale obniża auto, może uda się zrobić podmianę bez obniżania prześwitu.
Zrobię Ci pomiar bo mam w garażu po wymianie na eibacha.
Jak możesz to pomierz, będę wdzięczny. Fajnie też by było jakby ktoś miał i zaraz po zakupie eibachów przed ich zamontowaniem mógł je pomierzyć.
PS.
Znalazłem na civinfo porównanie eibachów z OEMami:
http://www.civinfo.com/forum/abp-motorsport/46219-abp-eibach-springs-new-stock-abp-2.html
http://www.civinfo.com/forum/attachments/abp-motorsport/48863d1300998103-abp-eibach-springs-new-stock-abp-dsc_0803.jpg
Zrobię Ci pomiar bo mam w garażu po wymianie na eibacha.
Mógłbyś przy jakiejś okazji schylić się po auto i zmierzyć średnicę drutu w twoich nowych sprężynach? :)
Ponowie pytanie tutaj: Jeździł ktoś FN2 na ori amorach i sprężynach TEIN? Z tego co czytałem, sprężyny są opracowane dla modelu Euro do pracy z oryginalnym amortyzatorem (obniżenie 1,8 przód, 2,0 tył). Charakterystyka pracy taka sama, ponoć jak ori.
Mam eibachy w kartonie, moge zmierzyc
Mam eibachy w kartonie, moge zmierzyc
Super, będę wdzięczny. Jak masz, to pomierz przednie, tylne i grubości drutu.
PS.
Wrzucam jeszcze raz zdjęcie porównania eibachów do OEM bo bez konta na civinfo nie każdy może je zobaczyć:
http://trafo.strefa.pl/honda/obrazki/eibach-oem.jpg
CzepekLidera
11-10-15, 14:39
Koledzy zakladaliscie dystanse po obnizeniu auta?
Tak. Na przód i tył.
Wysłane z kalkulatora
Pomiary:
Przód
A: 10.6cm
B: 15.3cm
C: 12.5cm
D: 33.5cm
grubość: 13mm
Tył:
A: 8cm
B: 10.5cm
C: 8.5cm
D: 34.5cm
grubość: 11mm
CzepekLidera
14-10-15, 19:51
Pomiary:
Przód
A: 10.6cm
B: 15.3cm
C: 12.5cm
D: 33.5cm
grubość: 13mm
Tył:
A: 8cm
B: 10.5cm
C: 8.5cm
D: 34.5cm
grubość: 11mm
Dziekowac pany!
CzepekLidera
16-10-15, 19:30
Pomiary:
Przód
A: 10.6cm
B: 15.3cm
C: 12.5cm
D: 33.5cm
grubość: 13mm
Tył:
A: 8cm
B: 10.5cm
C: 8.5cm
D: 34.5cm
grubość: 11mm
Staralem sie ogarnac wymiary i wszystko ale nie ogarniam. Pomoglby mi ktos znalezc odpowiednie dystanse w odpowiedniej cenie na ebay.co.uk? Dzieki wielkie
Ja mam fele z ET 45 dołożyłem dystanse Sparco 16 mm na przód i tył. Z przodu lekki negatyw na śrubach mimośrodowych, zeby nie wystawały koła za bardzo i jest git idealnie. Celuj z dystansami w Eibach, Sparco lub H&R, jeżeli nie masz zaufania do noname polskich producentów - chociaż jakościowo pewnie nie odbiegają wcale od tych markowych. Ja mam przelotowe nieprzykręcane i też jest świetnie.
CzepekLidera
17-10-15, 18:26
Moje kola OEMowe tez sa ET45 jak sie nie myle? Dzieki kolego!
Moje kola OEMowe tez sa ET45 jak nie myle? Dzieki kolego!
OEM sa ET55
CzepekLidera
17-10-15, 22:05
Wiec ile mm dystans zalozyc na et55?
butler.gdansk
17-10-15, 22:58
4 x 20mm i będzie miodzio.
CzepekLidera
17-10-15, 23:44
Stawiam browar, dzieki.
Witajcie,
czy ktoś może montował w swoim civicu sprężynę H&R KBA 9.1241 (29130HA)?
mam do wyrwania te sprężyny w dobrej cenie, może ktoś ma takie założone i może podzielić się wrażeniami, dodam że pacjent to 2.2 icdti
pozdrawiam.
Nie wiem czy ten h&r o którym piszesz pasi do VIIIgen. Aczkolwiek Ci co mieli dedykowane H&R mówią że jest betonowo. Jeśli lubisz takie klimaty że fura podskakuje na nierównościach to wsadzaj śmiało :)
Witajcie,
czy ktoś może montował w swoim civicu sprężynę H&R KBA 9.1241 (29130HA)?
mam do wyrwania te sprężyny w dobrej cenie, może ktoś ma takie założone i może podzielić się wrażeniami, dodam że pacjent to 2.2 icdti
pozdrawiam.
Są to sprężyny z górnej półki. Obniżą auto o równe 30mm, ale musisz wziąć pod uwagę jedno, będzie o wiele bardziej twardo niż na OEM, ponadto samochód zacznie się zachowywać bardziej "nerwowo" na nierównościach.
Jak chodzi o dystans ostatnio wsadziłen do ori felgi 16" przykręcany 25mm i w końcu wygląda ładnie. Na przód jeszcze czegoś 15-20mm szukam.
Co do sprężyn to nic lepszego od eibach pro kit nie wymyślisz do ufo za bardzo.
OK odpuściłem te H&R mimo okazyjnej ceny, zainwestuje w eibachy w takim razie :) dzięki za sugestie.
Chyba dobra decyzja bo Eibach oprócz fajnej gleby daje tez niezły komfort. IMO lepszy niż oryginalne springi.
Wysłane z kalkulatora
Dokladnie. Mam proktiy pół roku i są bardzo fajne.
ma ktoś założone takie sprężyny u siebie??
http://allegro.pl/sprezyny-obnizajace-sparco-honda-civic-1-4-2-0-06-i5846199290.html
jak sie na nich jeździ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.