PDA

Zobacz pełną wersję : B16A2 kapput. W planie swap na B18C4/C6 do EG6. Kilka pytań



Gawroon
12-06-07, 21:40
Witam.
W moim cifie VTi 5gen hb padł silnik.
Poza tym wszystko jest w dobrym stanie. Żeby przywrócić b16a2 do czasów świetności trzeba rozebrać cały motor i zrobić kilka rzeczy. Koszt to ok 3-3,5tys.
Postanowiłem sprzedać b16 na części i zrobić swapa na b18c4 lub b18c6. Mam kilka pytań:
1 Jakie są ceny tych silników bez skrzyń?
2 Czy jeżeli wyjmę moje b16a2 to wystarczy, żę kupię goły b18c4/c6 i mogę go wsadzić bez dodatkowych kosztów?
3 Wiem, że trzeba przerobić OBD1 na OBD2 - jaki to koszt?
4 Jakieś uwagi?

Dzięki,

RDK
13-06-07, 09:26
1 Jakie są ceny tych silników bez skrzyń?
b18c4ok. 6-7tyś
b18c6ok. 10tyś
2 Czy jeżeli wyjmę moje b16a2 to wystarczy, żę kupię goły b18c4/c6 i mogę go wsadzić bez dodatkowych kosztów? mysle ze tak, B seria zamiast B serii - nie powinno byc duzo problemów
4 Jakieś uwagi? powodzenia

Gawroon
13-06-07, 09:42
ok dzięki za odpowiedz

RDK
13-06-07, 11:04
tzn. wiesz... poczekaj jeszcze na mądrzejszych ode mnie bo tacy bez wątpienia są tutaj i napewno ktoś udzieli Ci bardziej konkretnej odpowiedzi, zahaczyłbym jeszcze o hondatech ;)

Octane
13-06-07, 18:47
gole c4 to jakies 3-4 tys
gole c6 to jakies 7-8 tys

Postanowiłem sprzedać b16 na części i
bez sensu czesc osprzetu mozesz spokojnie zostawic czy to do b18 c4 czy c6

Gawroon
13-06-07, 21:01
Octane, czy możesz mi napisać czego nie powinienem sprzedawać z b16 myśląc o swapie na b18c4?

Octane
13-06-07, 21:42
alternator, rozrusznik, aparat zapłonowy, polosie wiązka od silnika,pompa wspomagania komp
no i jak chcesz to skrzynia ale odradzam, sam mam w moim b18 skrzynie od b16a2 i jest za dluuuuga szczególnie 3 wiec szukaj od razu ze skrzynia od itra bo warto.

Gawroon
14-06-07, 10:52
ok dzięki za odpowiedz

nightcrawler
14-06-07, 15:20
sie podepne, ile mniej wiecej wazy taki civ hb 5gen z b18c4 i heblami z vti ?

stempel
14-06-07, 15:49
sie podepne, ile mniej wiecej wazy taki civ hb 5gen z b18c4 i heblami z vti ?napisz dokladniej o co ci chodzi??? silnik b16 wazy tyle samo co b18 roznice sa minimalne jest inne wykorbienie mysle ze mozna dodac dla zaspokojenia twojej ciekawosci 5 kilo natomiast skrzynia jest ciezsza bo ma lsd moze kolejne 5 kilo, a hamulce ???? roznica z jakim modelem 5 gen???

nightcrawler
14-06-07, 17:20
czyli jesli hondapl.org podade ze 5gen vti hb wazy 1080kg to z b18 moze wazyc ok 1090-1100kg cos duzo wedlug mnie :/
dane techniczne jakie sa podawane kazdy wie, jak to jest w rzeczywistosci ?

Octane
14-06-07, 18:35
waga bardziej zalezy od wyposażenia, szklany dach 2 poduchy klima tempomat elektryka to wazy w ch** wiec ciezko pisac o wadze, trzeba jechac i zwazyc, ja mysle ze hb to przedzial od 950-1100 w zaleznosci od wyposazenia

Kosciech
14-06-07, 18:48
Ze skrzynią od Itr'a to będzie duży problem żeby takową dostać, a jak się jakaś trafi to ceny są z kosmosu. Więc już lepiej zostawić skrzynie od B16 i złożyć z silnikem B18 do kupy.

Gawroon
14-06-07, 18:49
skoro różnica w wadze jest tak mała to świetnie.

jeszcze 2 sprawy

1
swap z b16a2 na b18c4 planuję zrobić samemu z kolegami. rozumiem, że jedyny problem jest z OBD1 bo w b18c4 jest OBD2.. jak sobie z tym poradzić?
komputer mam zostawić z b16?
mam pytanie: do ilu się kręci seryjnie b18c4? odcinka pewnie poniżej 8tys?
rozumiem, że chłopdnica, wiatrak, wszystkie zbiorniczki zostają od civica?
czyli praktycznie wyjmuje b16 wkładam b18 a potem bawie sie z OBD albo zlecam to komuś?
acha: skrzynia zostaje z b16

2
W serii b18c4 ma 10KM i 15NM więcej od b18. W b16 po zmianie zmianie kolektora, zrobieniu dolotu i wydechu mozna uzyskać 15KM.

Czy jeśli zrobie dobry dolot, wydech i kupie kolektor DC 4-1 2,5" dedykowany do itr'a moge liczyć na ponad 180koni i 175NM? Słyszałem, że dobrym rozwiązaniem jest wsadzenie kolektora ssącego od ITR'a?? ktoś moze to potwierdzić?

Octane
14-06-07, 19:22
ad.1 SWap jest b prosty, z wiazka sie nei baw tylko odlacz b16a2 i ta wiazka podlacz b18c4 zosatw kompa od b16a2 tylko trzeba bedzie mu wgrac mapy od b18 i po swapie. Zbiorniczki chlodnice itp zostaje
ad.2kolektor od itr nie pasuje do b18c4, do c4 mozesz jedynie jakis aftermarketowy dokupic.

Gawroon
15-06-07, 18:30
dzięki za odp:

jeszcze 2 pytania:

1 czy kręcenie tego silnika na 8 tys nie stanowi problemu? tz czy jest tak samo wysokoobrotowy jak b16? znosi to równie dobrze?

2 Interesuje mnie tylko moc na górze. Czy w b18c4 wałki nie są przypadkiem mniej ostre niz w b16a2? Występuję charakterystyczny skok mocy na wyższych obrotach tz takie nagłe przyspieszenie? w b16a2 taki efekt w miarę występuje choć też bez rewelacji... jak jest w c4? czy kolektor 4-1 coś w tym względzie poprawi?

mighty
16-06-07, 12:09
b18c4 kręci sie wyżej niż b16, odcina chyba przy 8300 obr
w b18 też jest skok jak przechodzisz na vteca.

stempel
16-06-07, 13:58
b18c4 seria 168km zrobilem wydech na trzech przelotowych tlumikach i orginalnym kolektorze,oraz dolot aem v2 moc 184 km wiec silnik jest podatny. Co do zmiany kolektora dolotowego jest problem poniewarz nie dopasujesz go z innego modelu hondy a trzeba przyznac ze ten orginalny kolektor ze zmiennymi dlugosciami dolotu muli ten silnik na wysokich obrotach. Natomiast ma bardzo przydatny moment obrotowy i pozwala na bardzo sprawne poruszanie sie na wysokich biegach przy niskich obrotach,szczegolnie istotne jest to w moim aerodecku ktory wazy 1300kg. a co do krecenia i zalaczania sie vteca to kreci sie 8300 chodz mi obrotomierz pokazuje 8500 , po wymianie dolotu i wydechu vtec jest bardzo wyczowalny do tego stopnia ze przed modami na pierwszum biegu gdy ruszalem i gaz byl wcisniety opor po wlaczeniu faz kola nie tracily przyczepnosci ,natomias teraz na suchym asfalcie na jedynce powyzej 5800orotow kola traca przyczepnosc.

Gawroon
16-06-07, 16:28
"orginalny kolektor ze zmiennymi dlugosciami dolotu muli ten silnik na wysokich obrotach"

właśnie...w b16a2 takiego rozwiązania chyba nie ma? szkoda ze zrobili to w c4 rozumiem. Zmienne długości dolotu dają lepszy dół kosztem góry? Mi zależy tylko na górze, dołu może nie być :) czyli powinienem wywalić seryjny ssący i kupić coś innego i wtedy problem ze zmiennymi długościami dolotu zniknie?!
z tego co wyczytałem to ogólnie seryjne kolekory c4 są lipne i opłaca się je zmieniać, natomiast b16 ma całkiem niezłe jak na serie kolektory.

Arturvf500
16-06-07, 20:32
Witam.
W moim cifie VTi 5gen hb padł silnik.
Poza tym wszystko jest w dobrym stanie. Żeby przywrócić b16a2 do czasów świetności trzeba rozebrać cały motor i zrobić kilka rzeczy. Koszt to ok 3-3,5tys.
Postanowiłem sprzedać b16 na części i zrobić swapa na b18c4 lub b18c6. Mam kilka pytań:
1 Jakie są ceny tych silników bez skrzyń?
2 Czy jeżeli wyjmę moje b16a2 to wystarczy, żę kupię goły b18c4/c6 i mogę go wsadzić bez dodatkowych kosztów?
3 Wiem, że trzeba przerobić OBD1 na OBD2 - jaki to koszt?
4 Jakieś uwagi?

Dzięki,

Kup jedynie longblock; przeloz kolektory (mozliwa rzezba z wydechowym, bo B18 jest troche dluzszy), aparat zaplonowy i wiazke; mysle ze zmieszcisz sie w 4000 przy C4

pozdrawiam
Artur

Pati
27-06-07, 23:27
ja bym kupil shortblock, zapodał górę i skrzynie od b16a2. ssący zostaje z b16 a wydechowy dajesz z b18 (bo blok jest wyższy) albo jakiś aftermarket. b18c4 ma inny aparat zapłonowy i inaczej rozwiązana jest kontrola zapięcia vteca - troche dłubaniny we wtyczkach. w moim rozwiązaniu dłubania nie ma praktycznie żadnego. no poza kwestią PCV.

luniz
19-08-07, 12:16
"orginalny kolektor ze zmiennymi dlugosciami dolotu muli ten silnik na wysokich obrotach"

właśnie...w b16a2 takiego rozwiązania chyba nie ma? szkoda ze zrobili to w c4 rozumiem. Zmienne długości dolotu dają lepszy dół kosztem góry? Mi zależy tylko na górze, dołu może nie być :) czyli powinienem wywalić seryjny ssący i kupić coś innego i wtedy problem ze zmiennymi długościami dolotu zniknie?!
z tego co wyczytałem to ogólnie seryjne kolekory c4 są lipne i opłaca się je zmieniać, natomiast b16 ma całkiem niezłe jak na serie kolektory.

zamierzam to samo co gawroon i ponawiam pytanie, czy po wymianie seryjnego kolektora na inny aftermarketowy np problem ze zmiennymi dlugosciami dolotu zniknie ?