Zobacz pełną wersję : B16A2 kapput. W planie swap na B18C4/C6 do EG6. Kilka pytań
Witam.
W moim cifie VTi 5gen hb padł silnik.
Poza tym wszystko jest w dobrym stanie. Żeby przywrócić b16a2 do czasów świetności trzeba rozebrać cały motor i zrobić kilka rzeczy. Koszt to ok 3-3,5tys.
Postanowiłem sprzedać b16 na części i zrobić swapa na b18c4 lub b18c6. Mam kilka pytań:
1 Jakie są ceny tych silników bez skrzyń?
2 Czy jeżeli wyjmę moje b16a2 to wystarczy, żę kupię goły b18c4/c6 i mogę go wsadzić bez dodatkowych kosztów?
3 Wiem, że trzeba przerobić OBD1 na OBD2 - jaki to koszt?
4 Jakieś uwagi?
Dzięki,
1 Jakie są ceny tych silników bez skrzyń?
b18c4ok. 6-7tyś
b18c6ok. 10tyś
2 Czy jeżeli wyjmę moje b16a2 to wystarczy, żę kupię goły b18c4/c6 i mogę go wsadzić bez dodatkowych kosztów? mysle ze tak, B seria zamiast B serii - nie powinno byc duzo problemów
4 Jakieś uwagi? powodzenia
tzn. wiesz... poczekaj jeszcze na mądrzejszych ode mnie bo tacy bez wątpienia są tutaj i napewno ktoś udzieli Ci bardziej konkretnej odpowiedzi, zahaczyłbym jeszcze o hondatech ;)
gole c4 to jakies 3-4 tys
gole c6 to jakies 7-8 tys
Postanowiłem sprzedać b16 na części i
bez sensu czesc osprzetu mozesz spokojnie zostawic czy to do b18 c4 czy c6
Octane, czy możesz mi napisać czego nie powinienem sprzedawać z b16 myśląc o swapie na b18c4?
alternator, rozrusznik, aparat zapłonowy, polosie wiązka od silnika,pompa wspomagania komp
no i jak chcesz to skrzynia ale odradzam, sam mam w moim b18 skrzynie od b16a2 i jest za dluuuuga szczególnie 3 wiec szukaj od razu ze skrzynia od itra bo warto.
nightcrawler
14-06-07, 15:20
sie podepne, ile mniej wiecej wazy taki civ hb 5gen z b18c4 i heblami z vti ?
sie podepne, ile mniej wiecej wazy taki civ hb 5gen z b18c4 i heblami z vti ?napisz dokladniej o co ci chodzi??? silnik b16 wazy tyle samo co b18 roznice sa minimalne jest inne wykorbienie mysle ze mozna dodac dla zaspokojenia twojej ciekawosci 5 kilo natomiast skrzynia jest ciezsza bo ma lsd moze kolejne 5 kilo, a hamulce ???? roznica z jakim modelem 5 gen???
nightcrawler
14-06-07, 17:20
czyli jesli hondapl.org podade ze 5gen vti hb wazy 1080kg to z b18 moze wazyc ok 1090-1100kg cos duzo wedlug mnie :/
dane techniczne jakie sa podawane kazdy wie, jak to jest w rzeczywistosci ?
waga bardziej zalezy od wyposażenia, szklany dach 2 poduchy klima tempomat elektryka to wazy w ch** wiec ciezko pisac o wadze, trzeba jechac i zwazyc, ja mysle ze hb to przedzial od 950-1100 w zaleznosci od wyposazenia
Ze skrzynią od Itr'a to będzie duży problem żeby takową dostać, a jak się jakaś trafi to ceny są z kosmosu. Więc już lepiej zostawić skrzynie od B16 i złożyć z silnikem B18 do kupy.
skoro różnica w wadze jest tak mała to świetnie.
jeszcze 2 sprawy
1
swap z b16a2 na b18c4 planuję zrobić samemu z kolegami. rozumiem, że jedyny problem jest z OBD1 bo w b18c4 jest OBD2.. jak sobie z tym poradzić?
komputer mam zostawić z b16?
mam pytanie: do ilu się kręci seryjnie b18c4? odcinka pewnie poniżej 8tys?
rozumiem, że chłopdnica, wiatrak, wszystkie zbiorniczki zostają od civica?
czyli praktycznie wyjmuje b16 wkładam b18 a potem bawie sie z OBD albo zlecam to komuś?
acha: skrzynia zostaje z b16
2
W serii b18c4 ma 10KM i 15NM więcej od b18. W b16 po zmianie zmianie kolektora, zrobieniu dolotu i wydechu mozna uzyskać 15KM.
Czy jeśli zrobie dobry dolot, wydech i kupie kolektor DC 4-1 2,5" dedykowany do itr'a moge liczyć na ponad 180koni i 175NM? Słyszałem, że dobrym rozwiązaniem jest wsadzenie kolektora ssącego od ITR'a?? ktoś moze to potwierdzić?
ad.1 SWap jest b prosty, z wiazka sie nei baw tylko odlacz b16a2 i ta wiazka podlacz b18c4 zosatw kompa od b16a2 tylko trzeba bedzie mu wgrac mapy od b18 i po swapie. Zbiorniczki chlodnice itp zostaje
ad.2kolektor od itr nie pasuje do b18c4, do c4 mozesz jedynie jakis aftermarketowy dokupic.
dzięki za odp:
jeszcze 2 pytania:
1 czy kręcenie tego silnika na 8 tys nie stanowi problemu? tz czy jest tak samo wysokoobrotowy jak b16? znosi to równie dobrze?
2 Interesuje mnie tylko moc na górze. Czy w b18c4 wałki nie są przypadkiem mniej ostre niz w b16a2? Występuję charakterystyczny skok mocy na wyższych obrotach tz takie nagłe przyspieszenie? w b16a2 taki efekt w miarę występuje choć też bez rewelacji... jak jest w c4? czy kolektor 4-1 coś w tym względzie poprawi?
b18c4 kręci sie wyżej niż b16, odcina chyba przy 8300 obr
w b18 też jest skok jak przechodzisz na vteca.
b18c4 seria 168km zrobilem wydech na trzech przelotowych tlumikach i orginalnym kolektorze,oraz dolot aem v2 moc 184 km wiec silnik jest podatny. Co do zmiany kolektora dolotowego jest problem poniewarz nie dopasujesz go z innego modelu hondy a trzeba przyznac ze ten orginalny kolektor ze zmiennymi dlugosciami dolotu muli ten silnik na wysokich obrotach. Natomiast ma bardzo przydatny moment obrotowy i pozwala na bardzo sprawne poruszanie sie na wysokich biegach przy niskich obrotach,szczegolnie istotne jest to w moim aerodecku ktory wazy 1300kg. a co do krecenia i zalaczania sie vteca to kreci sie 8300 chodz mi obrotomierz pokazuje 8500 , po wymianie dolotu i wydechu vtec jest bardzo wyczowalny do tego stopnia ze przed modami na pierwszum biegu gdy ruszalem i gaz byl wcisniety opor po wlaczeniu faz kola nie tracily przyczepnosci ,natomias teraz na suchym asfalcie na jedynce powyzej 5800orotow kola traca przyczepnosc.
"orginalny kolektor ze zmiennymi dlugosciami dolotu muli ten silnik na wysokich obrotach"
właśnie...w b16a2 takiego rozwiązania chyba nie ma? szkoda ze zrobili to w c4 rozumiem. Zmienne długości dolotu dają lepszy dół kosztem góry? Mi zależy tylko na górze, dołu może nie być :) czyli powinienem wywalić seryjny ssący i kupić coś innego i wtedy problem ze zmiennymi długościami dolotu zniknie?!
z tego co wyczytałem to ogólnie seryjne kolekory c4 są lipne i opłaca się je zmieniać, natomiast b16 ma całkiem niezłe jak na serie kolektory.
Arturvf500
16-06-07, 20:32
Witam.
W moim cifie VTi 5gen hb padł silnik.
Poza tym wszystko jest w dobrym stanie. Żeby przywrócić b16a2 do czasów świetności trzeba rozebrać cały motor i zrobić kilka rzeczy. Koszt to ok 3-3,5tys.
Postanowiłem sprzedać b16 na części i zrobić swapa na b18c4 lub b18c6. Mam kilka pytań:
1 Jakie są ceny tych silników bez skrzyń?
2 Czy jeżeli wyjmę moje b16a2 to wystarczy, żę kupię goły b18c4/c6 i mogę go wsadzić bez dodatkowych kosztów?
3 Wiem, że trzeba przerobić OBD1 na OBD2 - jaki to koszt?
4 Jakieś uwagi?
Dzięki,
Kup jedynie longblock; przeloz kolektory (mozliwa rzezba z wydechowym, bo B18 jest troche dluzszy), aparat zaplonowy i wiazke; mysle ze zmieszcisz sie w 4000 przy C4
pozdrawiam
Artur
ja bym kupil shortblock, zapodał górę i skrzynie od b16a2. ssący zostaje z b16 a wydechowy dajesz z b18 (bo blok jest wyższy) albo jakiś aftermarket. b18c4 ma inny aparat zapłonowy i inaczej rozwiązana jest kontrola zapięcia vteca - troche dłubaniny we wtyczkach. w moim rozwiązaniu dłubania nie ma praktycznie żadnego. no poza kwestią PCV.
"orginalny kolektor ze zmiennymi dlugosciami dolotu muli ten silnik na wysokich obrotach"
właśnie...w b16a2 takiego rozwiązania chyba nie ma? szkoda ze zrobili to w c4 rozumiem. Zmienne długości dolotu dają lepszy dół kosztem góry? Mi zależy tylko na górze, dołu może nie być :) czyli powinienem wywalić seryjny ssący i kupić coś innego i wtedy problem ze zmiennymi długościami dolotu zniknie?!
z tego co wyczytałem to ogólnie seryjne kolekory c4 są lipne i opłaca się je zmieniać, natomiast b16 ma całkiem niezłe jak na serie kolektory.
zamierzam to samo co gawroon i ponawiam pytanie, czy po wymianie seryjnego kolektora na inny aftermarketowy np problem ze zmiennymi dlugosciami dolotu zniknie ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.