PDA

Zobacz pełną wersję : zapalony check, błąd 61, reset kompa?



wigi
12-02-12, 11:41
Witam.
Niedawno zapaliła się kontrolka silnika w moim D14Z4 (99 r.), która już nie gaśnie. Zrobiłem samodiagnostykę i wyrzuciło błąd 61:
Oxygen Sensor, Heated - Sensor 1 (Primary)
high voltage, low voltage, or slow response
Pierwsze co powinienem zrobić, to chyba wykonać reset kompa i zobaczyć czy błąd pojawi się ponownie. Czytałem, że w tym celu należy wyjąć na krótki czas bezpiecznik backup 7,5A. Nie wiem, który to będzie, bo mam cztery bezpieczniki 7,5A.
U mnie skrzynka bezpieczników wygląda tak:
http://img62.imageshack.us/img62/3571/bezp1.jpg
Który bezpiecznik wyjąć, aby zresetować komputer?

Z tego co się orientuję, to błąd dotyczy pierwszej sondy lambda. W którym miejscu ona się znajduje i gdzie jest jej kostka? Sprawdziłbym, czy coś się nie rozłączyło albo poluzowało.

Maskunt
12-02-12, 11:45
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika, w okolicach akumulatora, bezpiecznik 7,5A oznaczony jako BACKUP. Pierwsza sonda wkręcona jest w kolektor wydechowy, dostaniesz się do niej od góry.

nikog0
12-02-12, 12:56
Pewnie będziesz musiał zmienić sondę tą pierwszą.
W tej hondzie co masz (mam ten sam silnik) najczęściej szwankuje druga sonda lambda (diagnostyczna), ale wtedy jest kod 63. @Maskunt napisał Ci gdzie masz kostkę, przecyść, wykręć też sondę jak masz solidny klucz i przeczyść ją szczotką drucianką, ale w miare delikatnie (ponoć nieraz coś to daje). Jak będziesz wkręcał spowrotem daj na gwint troszkę smaru grafitowego, żeby łatwiej było odkręcić następnym razem.

wigi
12-02-12, 18:42
Dzięki panowie za odpowiedzi i pomoc. Nie wiem, dlaczego ubzdurałem sobie, że ten bezpiecznik jest w wewnętrznej skrzynce. Faktycznie pod maską jest tylko jeden 7,5A bezpiecznik.
Po resecie kontrolka silnika wreszcie zgasła, a po przejechaniu ok. 5 km nie zapaliła się ponownie, zobaczymy na jak długo, oby już się nie odezwała. Gdyby (odpukać) zapaliła się ponownie to dam tutaj znać.
Jeszcze jedna rzecz, zauważyłem teraz, że po zdjęciu nogi z gazu na luzie obroty krótko falują - spadają do ok. 450 i wzrastają do ok. 900, po chwili wygasającego falowania stabilizują się na ok. 750 (tak jak zawsze na luzie). Nie jestem pewien czy tak było wcześniej (ale chyba nie) i czy to jest normalne.

Maskunt
12-02-12, 20:01
Norma po restarcie komputera, możesz jeździć i samo się ustawi po kilku(nastu) kilometrach, albo zostawić na 15 min na luzie nie dotykając pedałów.