PDA

Zobacz pełną wersję : Szarpie od swapa 1500-2500 :/



billiejoe
11-02-12, 23:35
Jeśli kogoś nie przestraszy nadmiar tekstu to zapraszam do lektury i ewentualnej pomocy w rozwiązaniu sprawy, temat mnie na tyle drażni zwłaszcza po roku przepraw że brak mi jakichkolwiek pomysłów.

Wszystko zaczęło się prawie rok temu kiedy pod koniec lutego ubiegłego roku wstawiłem zamiast d14a4 d15z8 z angielki. Na początku wpadł słupek z kolektorem ssącym od econo, skrzynia z d14 została,sprzęgło również stare, lekki zamach, rozrząd od nowości jeszcze i do tego miałem już kolektor 4-2-1 i parówe w dolocie, jako że byłu plany o których zaraz nadmienię wpadł też przerobiony przez kompetentną osobę z forum ECU P1J i przejściówka z OBD2B na OBD1 do tegoż ECU, seryjnie siedziała w nim mapa z B16A2, tyle słowami wstępu o początkowej konfiguracji po której zaczął się niepozorny problem.

Do rzeczy, usterka jak wyżej wspomniałem to niepozorny objaw, mianowicie szarpanie podczas pracy silnika w zakresie obrotów 1500-2500rpm...szarpanie występowało zawsze przy lekko otwartej przepsutnicy, można było dowoli puszczać gaz i lekko go dodawać aby po chwili czuć było szarpnięcie, co przypomina efekt hmmm...chwilowe odcięcie paliwa, brak iskry czy taki moment przejścia na LPG w gorszych i starszych instalkach.

Jako że ecu nie wystrojony, większość osprzętu nieznanego pochodzenia z uśmiechem powoli wymieniałem graty lub podmieniałem żeby wreszcie postawić diagnozę.

Na początek strojenie, Jogal zajął się profesjonalnie wszystkim więc byłem pewny że będziemy wykluczać potencjalne przyczyny, okazało się jednak że strojenie nie przyniosło efektów poza przyrostami mocy i momentu, miałem z różnych źródeł chipy i z czasem wiedziałem że problem nie tkwi w mapie, padł pomysł na ECU ale podstawiłem przerobione P28 i problem nie znikł, idziemy dalej, może uwalona przejściówka, pożyczyłem inną, nową i nie pomogło, temat ECU i tego co doszło po swapie przy nim został zamknięty.

Kolejny rozdział to wymiana rozrządu i poprawne ustawienie, tutaj ciężko było szukać winowajcy ale trudno o tym zapomnieć, oczywiście bez skutku, wpadł potem seryjny zamach i nowe sprzęgło ze świeżym olejem oczywiście, bez zmian, usterka dalej trwa...

To co eksploatacyjne już wymienione więc trzeba przyjrzeć się paliwu, wpadły inne wtryski 190, lipa, potem 240 z b18c4 i kolejne strojenie, dalej kwas, filtr paliwa poszedł z bezradności do kosza, nowy również nie pomógł, cóż, czas znów na elektrykę tylko bliżej silnika.

Na początek kable, podmieniałem na inne dwa komplety używek, nic...potem cały aparat zapłonowy, nic, wpadły niedawno świece irydowe, dalej lipa, bezradność trwa a usterka nie znikła...

Nie patrząc na problem w wakacje założony został wałek z klawiaturą od d16y8 oraz regulowane kółko, znów strojenie, autko zapitala jak się należy ale dalej szarpie, zabrałem się niedawno za czyszczenie przepustnicy i krokowego, podmiana map sensora, sprawdzenie sondy ale także bez rezultatów. Kompresja w okolicach 15 barów na każdym cylindrze.

Światełko w tunelu zapaliło się całkiem przypadkowo, mianowicie w momencie wgrania mapki z bazy p28, okazuje się że autko nie szarpie, cóż z tego skoro strojenie na p28 mnie nie zadowala o ile w ogóle można tu mówić o strojeniu, przerobiony ECU z p28 wcześniej zakładany znów pożyczyłem, przeciąłem zworkę i rzeczywiście seria bangla, reasumując szarpie na bazie z p30, a nie p28, tak jakby p28 czegoś nie obsługiwało i deaktywowało usterkę, analizowaliśmy wszystko jednak i nic nie przychodzi do głowy, generalnie nadal jestem w proszku, a usterka dobija mnie dosyć mocno bo tym autem nie da się normalnie jeździć, wiem że zabrzmi to śmiesznie ale macie jakieś propozycj?

Saiti
11-02-12, 23:41
Mi szarpanie objawiało się na uszkodzonym TPSie.

billiejoe
11-02-12, 23:47
Obyś był dobrym prorokiem bo to jedna z rzeczy która wpadnie niedługo z nową przepustnicą i rozwierconym innym ssakiem z kompletem nowych uszczelek celem wyeliminowania chyba już wszystkiego czego się dało, został jeszcze magiczny EGR ale czy samo zaślepienie go może pomóc, sam nie wiem...ale w nowym ssącym ogarnę temat i wszystko będzie wyczyszczone.

Van_Dal
12-02-12, 09:31
jeżeli nie masz podciśnienia na EGR (zdjęty wężyk) to jeżeli jest sprawny to pozostanie zamknięty.
mi to szarpanie kojarzy się z silniczkiem krokowym, (miałem 3 przewodowy a mój komp obsługiwał 2 przewodowy, silniczek ustawiony był w pozycji zimny silnik ssanie) , to przy rozgrzanym silniku nie dało utrzymać się stałej prędkości
auto co moment szarpało(obroty delikatnie w górę) i zwalniało( obroty delikatnie w dół) jakby dosłownie odcinał całe paliwo, tak z raz na sekundę. trzeba było cały czas zwalniać i przyspieszać gazem bo nie dało się jechać, wszystko występowało własnie w przedziale 1500-2500 obr ale jeżeli silnik był pod obciążeniem to przestawało

poza tym tak jak Sati powiedział TPS to chyba nawet bardziej sensowne rozwiązanie

btw jeżeli to anglik to posprawdzaj czy czujniki nie mają czasem inaczej wyprowadzeń, tzn kable 12V i masa są pozamieniane

jogal
12-02-12, 11:52
To jest dziwne, bo to nie jest szarpanie, tylko to jest dokładnie jedno szarpnięcie, które następuje po zmianie biegu lub redukcji i jak silnik spadnie na te 1500rpm i wciśnie się lekko gaz to zacznie przyspieszać i po ok 1 s występuje dokładnie jedno szarpnięcie jakby na ułamek sekundy odcięło paliwo bądź zapłon tylko, że na logowaniu nic nie widać żeby działo się coś takiego. Po tych wszystkich podmianach czujników i aparatu zapłonowego wydaje mi się że może od EGR-a takie coś się dzieje. Jeszcze w żadnym samochodzie nie spotkałem się z takim czymś.

Van_Dal
12-02-12, 12:37
wyjmijcie podciśnienie od EGR i zobaczcie czy się coś poprawiło ;] chyba że podciśnienia są źle poprowadzone ;] sam przerabiałem to niedawno , nie wiem czy do końca się z tym uporałem i wiem ze od źle podłączonego EGR-u może nie być wgl wolnych obrotów ;]

Saiti
12-02-12, 19:26
Van_Dal ma rację. Ale może nie tyle co odłączenie EGR, a sprawdzenie, czy może nie jest przypadkiem źle podłączony

Van_Dal
12-02-12, 20:28
TPS wyszedł by pewnie na logowaniu. jako masakryczny skok wartości
EGR to nie może być bo na mapce z p30 śmiga jak szalony, czyli nie jest zawieszony, w sumie ani p28 ani p30 i tak go nie obsługują
przepustnica czysta

ja dalej upieram się przy krokowym
nie zdąży przejść z wartości biegu jałowego do operowania przepustnicą, czyli nie zamknie się i silnik dostaje za dużo powietrza przez chwilkę, a za mało paliwa i dusi się, chociaż P30 jakoś zmusza go do tego ... ;]

billiejoe
15-02-12, 22:06
Na chwilę obecną porównałem wiązkę moją na silniku od d15z6 i angielską seryjną od tego silnika d15z8, z grubsza przejrzałem kabelki i piny, wszystko się zgadza jeśli chodzi o IAT, TPS, Map sensor, Krokowca, wypinałem poszczególne czujniki, dla IAT bez zmian + check, dla TPS tak samo, dla krokowca wiadomo kulał na jałowym + check też objaw występował, podmieniłem map sensor, również lipa, zostaje EGR które i tak czy wpięty czy wypięty nie sprawia w pracy żadnych różnic...

FaziRBK
15-02-12, 22:21
Tps, kolego Tps ;)
Przerabiałem podobny problem :)
U mnie akurat był to Tps.

Van_Dal
15-02-12, 22:28
to na jednych mapach grało by dobrze a na innych nie ???
to p30 nie korzysta z TPS albo korzysta z niego inaczej ??
ale w sumie oby to był on bo tu innych diagnoz nie ma ;(

billiejoe
15-02-12, 22:29
Reasumując, na p28 jest dobrze, na p30 źle...

jogal
15-02-12, 23:04
Na logowaniu wszystkie czujniki które widać jak najbardziej są sprawne. Jak to nie jest wina EGR to nie wiem co to jest. A EGR jest stale odłączony i teoretycznie nie powinien nic przepuszczać a jak jest w rzeczywistości to się okaże czy zaślepienie coś pomoże.

81saren
19-02-12, 09:12
Kazdy pisze TPS jezeli to by byla tego wina to przeciez Jogal podczas strojenia widzial by cos niepokojacego w jego stprawie, wychodzil by poza skale itp.. tak jak Van_dal napisal.
Zostaw podlaczony EGR , tylko zaslepic go. Tak czy inaczej jest niepotrzebny a moze pomoc.

Saiti
19-02-12, 11:54
Jogal podczas strojenia widzial by cos niepokojacego w jego stprawie

Wychodzi na to, że te szarpania to blokujący się dyferencjał :D

Van_Dal
20-02-12, 13:26
hehe xD czyli baza z p28 ma dobre sterowniki do dyferencjału ;] hehehe
a tak na serio to może chodzi o zakres jakiegoś czujnika
w p28 jest on odpowiedni a p30 potrzebuje jakiegoś o poszerzonym czy innym zakresie

nie wiem czemu ale myślę o MAP SENSORZE ;]

billiejoe
21-02-12, 12:30
Map sensor był podmieniany, bez skutków, na mapie p28 dobrze, p30 źle

Wczoraj zaślepiony EGR, nic nie pomogło, j/w

Tutaj filmik o co mi chodzi:

http://w250.wrzuta.pl/film/72ixEvyWADq/nierowna_praca

Generalnie nagrywany z dołu obrotów bo nie chciałem po ruchliwej ulicy uskuteczniać objawu, ładnie widać to na wskazówce obrotomierza, w dźwięku również słychać nierówną pracę, tutaj sekundy w których widać to szczególnie:

0:00:01
0:00:25
0:00:31
0:00:36
0:00:47
0:01:00
0:01:06

Objaw podkreślam, występuje tylko do około 2000 rpm i jest przy lekkim otwarciu przepustnicy, nasila się wraz z obciążeniem auta...

billiejoe
16-03-12, 14:00
Wczoraj wymieniony ssący i przepustnica, kolejny raz profi robota u Jogala, szkoda że efekt szarpania i nierównej pracy silnika trwa nadal, problem jak widać nie leżał w nieszczelnościach układu ssącego, ani w żadnym z jego podzespołów, sprawdzona również sonda i zaślepione podciśnienie na regulatorze paliwa, bez skutecznie, Jogal przeglądał logi i nie ma śladów wskazujących na jakikolwiek problem, naprawdę nie mam słów, rwać całą wiązkę i kłaść od nowa inną?

majson
16-03-12, 16:04
pewnie glupie bo powinny sie bledy pokazywac na ecu ale moze jest zamienione podlaczenie wtyczek krokowca z czujnikiem temp powietrza w ssacym. ja mialem taki przypadek i szarpalo pomedzy 1500-2000.

jogal
16-03-12, 17:47
tutaj za bardzo nie dało się podmienić, bo czujnik temperatury jest w rurze dolotowej a nie w ssaku (i w dodatku ma inną kostkę). Jazda bez podłączonego krokowca wygląda tak samo, czyli jedno szarpnięcie poniżej 2000 rpm. Efekt jest taki jak na zepsutych kablach zapłonowych, tylko ze występuje to dokładnie raz, a nie cały czas w zakresie 1500-2500. jedyne co mi teraz przychodzi to jakiś problem w wiązce silnikowej. Normalnie ręce opadają.

billiejoe
16-03-12, 21:37
pewnie glupie bo powinny sie bledy pokazywac na ecu ale moze jest zamienione podlaczenie wtyczek krokowca z czujnikiem temp powietrza w ssacym. ja mialem taki przypadek i szarpalo pomedzy 1500-2000.
Można pomylić kostkę od krokowca z kostką od jakiegoś elektrozaworu czy coś, on jest w econo na ściance grodziowej i łączy się z ssakiem i egrem, ale to też już sprawdzałem...

Jest pomysł na zakup wiązki EU z d15z8 ale nabycie tego to jakaś abstrakcja podejrzewam, w ogóle rwanie całej wiązki bo jakiś problem jest nie możliwy do rozwiązania i w żaden sposób nie można go zidentyfikować to chora skrajność i chyba wiara w cuda:mad:

Van_Dal
16-03-12, 23:11
a jeśli cała wina leży w silniczku krokowym ? który został z OBD-2 ??
on pełni rolę zaworu FITV jak się nie myl,eczego nie robi się w OBD-1 ? podmień może krokowca z jakiejś d15b7 lub czegoś w tym stylu

jogal
17-03-12, 09:05
Ale tu jest normalny krokowiec obd1 2 pinowy, po jego odpięciu jest tak samo.

Shady
17-03-12, 09:31
moze i sie nieznam :P ale nie przebijają ci przewody wn? swiece?

dimo
17-03-12, 09:53
napisał przecież, że podmieniał kable i zmienił świece.

billiejoe
17-03-12, 14:38
Dokladnie...aparat, kable i swiece podmieniane, bez rezultatow.

majson
17-03-12, 14:55
zagadka nad zagadki...

billiejoe
17-03-12, 17:28
Podejrzewam że nie ma mowy o usterce bo wkładamy przerobiony ecu z przeciętą zworką bądź serie i wszystko chodzi...dopiero na przerobionym są kwiatki, niestety ten setup na serii nie jedzie i bez indywidualnej mapy jazda mija się z celem:( Możliwe że konwersja tej wiązce nie służy, mimo uniwersalnych przejściówek obd2b na obd1 autko mi głupieje, może to kwestia zamiany miejscami jakiegoś kabelka ale szukanie problemu w tym całym stosie przewodów bez wiedzy czego tak naprawdę się szuka nie przyniesie przecież efektów...

billiejoe
25-04-12, 21:08
W takim razie kolejna sprawa, czy takie zacinanie się po odpięciu krokowca i lekkim dodaniu gazu jest normalne?

http://w36.wrzuta.pl/film/8QIg1nrQde7/po_odpieciu_krokowca