Zobacz pełną wersję : Dziwny problem - pilne
Pilnie potrzebuje pomocy w problemie a mianowicie mam problem z odpaleniem silnika + do tego strzela z tłumika i filtra powietrza. Co to może być????
Coś więcej napisz, LPG jest?
nie ma lpg. silnik 1.5 na 8 zaworach. Samochód stał z 3 miesiące w garażu ale był regularnie przepalany. Dzisiaj pojechałem na przegląd i wszystko było ok az podczas powrotu wstąpiłem do sklepu, nie było mnie z 10 min jak wrociłem to już nie odpaliło. świece i kable są ok bo sprawdzałem najdziwniejsze jest to strzelanie z filtra powietrza
Sprawdz aparat zaplonowy. Iskra jest? ;> Paliwo jest? Pomka dziala? Filtr paliwa wymieniany ?
Pompka działa filtr wymieniony pół roku temu. Paliwo tankowałem zaraz przed przeglądem też myślałem ze moze to przez to ale w domu dolałem pół baku i dalej nic. Dodam jeszcze że jak już go zaciągnąłem do domu to za którymś razem odpalił i teraz odpala ale po chwili (czasem krótszej czasem dłuższej) obroty spadaja i gaśnie. Mogła by to być np wina sondy?? I jeszcze jedna rzecz: jak wracałem po przeglądzie gasł mi na światłach ale odpalał za 2 czy 3 razem więc pojechałem taką drogą gdzie nie ma ruchu i nie musiał bym się zatrzymywać no i po chwili jazdy wszystko wróciło do normy do momentu zgaszenia go na 10 min
jeśli strzela w wydech czy dolot, znaczy że iskra pojawia się nie w tym momencie co trzeba, na otwartym zaworze dolotowym czy wylotowym.
mogą być winne tej sytuacji kable, świece, aparat zapłonowy, cewki, fajkocewki zależy też od konstrukcji,
również są to objawy przeskoczonego paska rozrządu, czy problemów z czujnikami położenia wałka lub wału,
aaa w takich starych hondach to najczęściej jednak zawilgocone kable czy aparat zapłonowy, ale nie sugeruj się tym tak do końca bo mogą to być zupełnie inne przyczyny,
jeszcze z tego co wiem w niektórych wozach np wpływa na strzelanie zubożenie lub wzbogacenie mieszanki czyli element badający sonda
Coś dzieje się z zapłonem ,strzały w tłumik-zapłon opóżniony,strzały w filtr powietrza -zapłon przyśpieszony.przyczyna może być aparat zapłonowy,lub rozrząd.Sonda jak padnie to powinien zapalić się check.
Check nie świeci a zapłon był ustawiany w sierpniu, strzela najczęściej najpierw tłumik a po upływie max 3 sek filtr. Rozrząd był zmieniany w tym samym momencie co ustawiany zapłon. Może to być wina samej kopułki aparatu zapłonowego ponieważ zauważyłem że palec od 4 tłoka na kopułce jest czymś sklejony
Odkręć kopułkę i sprawdż, czy nie ma wilgoci.To zajmuje kilka minut .Jeżeli będzie wilgoć to osusz .A co do ustawienia rozrządu ,to spotkałem się już kilka razy z niedokładnie ,zaraz po montazu,żle napiętymi w których pasek przeskoczył o 2-3 zęby ,i wtedy dzieją się takie cuda z zapłonem.Ale pozostaje jeszcze aparat zapłonowy-jak zdejmiesz kopułke ,sprawdż palec zapłonowy -czy nie ma luzu,i ew wałek aparatu.
W kopułce nie powinno być nic klejone,kopułka nie jest droga -wymień ją razem z palcem (ten w aparacie)
Rozkręcenie kopułki i wyczyszczenie pomogło do tego palec kiełotał się jak ruski wentylator więc podgiąłem tam blaszkę która go trzyma i wróciło wszystko do normy w poniedziałek kupię nowy palec i kopułkę i mam nadzieję że wszystko bedzie ok.
Dzięki wam wszystkim za pomoc :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.