Zobacz pełną wersję : Klima, przejście z czynnika R12 freon na r134a
witam
właśnie sobie montuje klime niestety jest ona na freon i prędzej czy później będzie czeba zmienić na r134a, tylko myśle że najlepiej odrazu teraz póki jest jeszcze pusta, ale chodzi mi o to co trzeba dokładnie zrobić żeby wszystko było ok? robił już tak ktoś?
bo gościu mi powiedział że wystrczy oczyścić układ z oleju
(co kosztuje ok 850 zł? :|) no to stwierdziłem że słabo, może wie ktoś jak to zrobić dobrze i tanio? i co ztymi elastycznymi wężami do sprężarki i uszczelkami bo ponoć niepochodzą zbytniu na r134a
witam
właśnie sobie montuje klime niestety jest ona na freon i prędzej czy później będzie czeba zmienić na r134a, tylko myśle że najlepiej odrazu teraz póki jest jeszcze pusta, ale chodzi mi o to co trzeba dokładnie zrobić żeby wszystko było ok? robił już tak ktoś?
bo gościu mi powiedział że wystrczy oczyścić układ z oleju
(co kosztuje ok 850 zł? :|) no to stwierdziłem że słabo, może wie ktoś jak to zrobić dobrze i tanio? i co ztymi elastycznymi wężami do sprężarki i uszczelkami bo ponoć niepochodzą zbytniu na r134a
wylać olej ze sprężarki
przemyć wszystkie elementy układu specjalnym preparatem ( :d od biedy może być benzyna ekstrakcyjna bod większym ciśnieniem :d )
ale nie koniecznie trzeba to robić gdyż są oleje syntetyczne które moga być stosowane do resztek R12 ( PAG 68 Hella)
Wymienić wszystkie oringi na te do R134
Koniecznie wymienić osuszacz
zamontować przyłącza serwisowe zgodne z R134
potem prózna napełnienie i radość z chłodnego wnętrza :)
ok dzięki:]
przyłącza serwsiowe czyli te do napełniania?
a jeszcze jak sprawa z tymi przewodami eleastycznymi do sprężarki mogą zostać?
bo coś słyszałem że r134a jest agresywniejszy i też wypadałoby wymienić je:/
oczyścić układ z oleju
(co kosztuje ok 850 zł? :|)
troche chyba przesadzili, ja bede robil cos takiego za 350...
ok dzięki:]
przyłącza serwsiowe czyli te do napełniania?
Dokładnie te
a jeszcze jak sprawa z tymi przewodami eleastycznymi do sprężarki mogą zostać?
bo coś słyszałem że r134a jest agresywniejszy i też wypadałoby wymienić je:/
faktycznie wypadałoby ale to są oczywiście jakies tam koszta a poprostu przez te stare do R12 nowy czynnik będzie szybciej uciekał . tak więc wybór nalezy do ciebie :) choć jeśłi warsztat posiada zaciskarke to wybiana tych przewodów nie jest problemem
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.