Zobacz pełną wersję : usczelka pod glowica?
No wiec od niedawna posiadam Civica VI z silnikiem MA8 D14A2. A problem jest tego typu, ze plyn w chlodnicy sie gotuje. A o to cala historia.. Poprzedni wlasciciel mowil, ze wymienial termostat, no to git jezdzilem i nic sie nie dzialo, ale w chlodnicy byla malusienka dziurka wiec kupilem plyn do uszczelniania chlodnic(nazwy nie pamietam) i zalalem tym plynem po kilku dniach jade i temp skoczyla na max i plyn sie prawie zagotowal wiec zawiozlem autko do mechanika i przyczyna byl termostat(drugi raz?). Mechanik wymienil termostat, zalal nowy plyn, odpowietrzyl no i gra gitara, ale na drugi dzien(piatek) przestalo mi dzialac ogrzewanie lecialo minimlanie cieple powietrze albo zimne, a dzis znow zaczelo gotowac plyn. A pytanie brzmi czy jest mozliwe, ze to znow termostat? Czy cos powazniejszego.. tak na marginesie chlodnica byla zimna, a plyn sie gotowal, jedn z wezy idacy od chlodnicy do silnika byl goracy, a ten drugi zimny.
to że kupujesz nowy termostat to nie oznacza że działa on poprawnie niestety układ chłodzenia naszych hond jest dosyć awaryjny z tym uszczelniaczem to zawaliłeś sprawe(tak jak ja kiedyś) chłodnica malutka zapewne zalepiło ją, być może również nagrzewnicę, ja żeby się pozbyć uszczelniacza z układu 3 razy wymieniałem latem płyn na wodę a nawet teraz zbiera sie co jakiś czas na korku od chłodnicy. Ja na twoim miejscu zrobiłbym płukano układu( może z jakąś chemią????) ale ostrożnie Plus wymiana termostatu( ja kupiłem JC jakiś) ale na moje oko otwiera się nierównomiernie(byś może moje przeczulenie) więc polecić go nie mogę. Jeśli chodzi o uszczelkę to miałbyś wodę w oleju, plus po rozgrzaniu układu(obie rury ciepłe) i dodaniu gazu mnóstwo powietrza.Swoja drogą może ktoś poleci jakiś sprawdzony dobrze działający termostat oprócz OEM????
no to plukanko to sie zrobi, ale z tym termostatem to nie jest chyba mozliwe zeby dwa byly wadliwe (jesli poprzedni wlasciciel mowi prawde, ze wymienil);>
jak kupujesz auto od nieznajomego to o ile nie ma wpisów w książce albo chociaż kwitów za części a i te działania mogą być sfabrykowane to nie ma co wierzyć że coś robił przy aucie, objawy jakie opisujesz wskazują na termostat( zimno w aucie, duże ciśnienie na przewodzie gumowym górnym, dolny przewód zimny pomimo nagrzania silnika) bądź niedrożność układu chłodzenia(zapchana klejem chłodnica) to mi przychodzi na myśl bo z tym miałem nieprzyjemność się spotkać. najprostszy test na termostat odpal zimne auto, nastaw ogrzewanie na zimne. Nagrzewaj silnik jeśli dolna rura bliżej termostatu zimna pomimo nagrzania silnika to padł CI termostat(zamknięty) jeśli natomiast rura przy termostacie nagrzewa się wraz z silnikiem równomiernie(non stop otwarty).
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.