Zobacz pełną wersję : Auto strasznie szybko traci temperaturę na postoju
Witam
Jak w temacie auto (ej9) strasznie szybko traci temperaturę, ale tylko na postoju i przy włączonym nawiewie. Podczas jazdy jest wszystko ok -wskazówka idealnie stoi w połowie wskaźnika , chociaż jakby słabiej grzeje niż zwykle. Ale wystarczy 20 -30 sekundowy postój na światłach z nawiewem a wskazówka zaczyna *******zielać w dół i spada prawie do minimum, wystarczy przejechać moze z 400 metrów i znowu wraca do normy. Jak podczas postoju wylacze nawiew wskazówka nie spada w ogóle, dam na 1 wskazówka spada powoli wyższe biegi nawiewu powodują spadki w moment. Na początku myslałem ze to przez te mrozy -20 kilka st. ale dzisiaj w dzien było tylko -13 a dzieje sie to samo. Jak myślicie uwalony termostat czy szukać przyczyn dalej ?
vnv_nation
05-02-12, 21:59
Albo termostat albo ubytek w plynie chlodniczym.
płyn w normie, nic nie ubywa. Czyli raczej termostat do wymiany
Ja mam nowy termostat i tak samo spada w te mrozy. To jest normalka, trzeba czekać aż się ociepli :).
vnv_nation
05-02-12, 23:19
to nie jest normalka, widocznie kupiles jakis d
upiaty termostat
mam 4 auta na placu rożnych marek i albo się nie może dogrzać, albo na postoju temperatura sobie spada używając dmuchawy a szczególnie nawiewu z zewnątrz. Takie rzeczy dzieją się nawet w meśku e200 cdi ze świeżo zmienionym termostatem, na uszkodzonym temperatura nie przekraczała 50st, po zmianie już do tych 80 dobije ale na postoju i mocnym nadmuchu temp spada. Nie ma bata na temperatury poniżej 20st C. U mnie jak temp nie są niższe niż -10st to wszystko normalnie działa i temp nie spada...
vnv_nation
06-02-12, 08:06
mam 4 auta na placu rożnych marek i albo się nie może dogrzać, albo na postoju temperatura sobie spada używając dmuchawy a szczególnie nawiewu z zewnątrz. Takie rzeczy dzieją się nawet w meśku e200 cdi ze świeżo zmienionym termostatem, na uszkodzonym temperatura nie przekraczała 50st, po zmianie już do tych 80 dobije ale na postoju i mocnym nadmuchu temp spada. Nie ma bata na temperatury poniżej 20st C. U mnie jak temp nie są niższe niż -10st to wszystko normalnie działa i temp nie spada...
To dziwne troche, ja nigdy z zadnym autem takich cyrkow nie mialem. Teraz jezdze dieslem ktory sie wolniej nagrzewa niz benzyniak ale jak zlapie swoje 90 stopni to trzyma obojetnie czy na postoju czy w jezdzie
Witam ja mialem tak w Hondzie ze jak juz sie nagrzała w zimie do połowy skali i trzymała juz temperature( po przejechaniu z 1 km) jak włączalem nawiew to wskazówka spadala, podobnie sie działo jak jechałem z górki bez dodawania gazu rowniez spadała oczywiscie po dodaniu gazu temeperatura wzrasała- zmieniłem termostat i problem zniknął
A u mnie dodatkowo taka ciekawostka że nawet jak mu wstawię mocno w ***** , to też wskazówka opada, ale u mnie wiem że to termostat :p
Takie rzeczy dzieją się nawet w meśku e200 cdi ze świeżo zmienionym termostatem, na uszkodzonym temperatura nie przekraczała 50st, po zmianie już do tych 80 dobije ale na postoju i mocnym nadmuchu temp spada dlatego były tam montowane dogrzewacze płynu i nie piszę tu o webasto. Ja termostat zmieniałem jakiś rok temu i nie mam problemu z ogrzewaniem na postoju mój Tata ma T4 z siermiężnym dieslem 2,4 i jak się nagrzeje po kilku kilometrach to nie ma bata aby nadmuch zbił temperaturę.
Nie wiem, może nie macie płynu w nagrzewnicy czy coś, bo jak tylko się zatrzymam a dam nadmuch na 4 to widać jak temperatura sobie spada o jakieś pół centymetra na wskaźniku. Termostat zatrzymuje tylko zimne powietrze z chłodnicy, a obieg nagrzewnicy jest przed termostatem. Nagrzewnica to nic innego jak taka mała chłodnica i nie ma bata, jak wiejesz w nią temperaturą ok -20st to Ci nie schłodzi silnika. Nie wiem może w miastach macie wyższą temperaturę i tak tego nie odczuwacie, ale u mnie na wsi to jest masakra, mrozy arktyczne :P. Jak tylko nie używam dmuchawy to pięknie wskazówka stoi w połowie i nie ma znaczenia czy przyspieszam czy jadę z górki bez gazu, a jak włączę dmuchawę na full to widać że spada. Termostat jest zwalony jak auto długo się nagrzewa, lub wogóle się nie dogrzewa, albo jak jedziesz to temp jest wyższa a jak jedziesz bez gazu to temp spada. Stańcie sobie po jeździe na 2 minuty i ustawcie dmuchawę na maksa i na ciepłe powietrze (obieg zewnętrzny) i bankowo temp się obniży.
dzisiaj u siebie też zaobserwowałem spadanie temperatury na postoju z włączonym nawiewem tak jak jogal mówi nagrzewnica w takie temperatury działa jak chłodnica
nagrzewnica zawsze działa jak chłodnica ale ma małą powierzchnie i nie powinna silnika wychładzać, to jest wina termostatu, u siebie zmieniałem termostat to wyciągnąłem oryginalny z nabitym rocznikiem i mimo że auto się całkiem szybko nagrzewało to nowy jest o wiele lepszy, robiłem porównanie w garnku z wodą na gazie, stary i nowy otworzyły się w prawie tym samym momencie(różnica 6 sekund) ale z zamknięciem już było całkiem inaczej, nowy się zamknął a stary robił to przez ponad minutę dłużej i to jest czas w którym silnik by pracował na dużym obiegu i się wychładzał, krótko mówiąc zmieniać termostat będzie lepiej.
Tylko, że wystarczy wyłączyć nadmuch i temperatura wraca do swojego optymalnego poziomu, a jakby termostat był walnięty to czy masz dmuchawę włączona czy nie temp na postoju będzie spadać, a dopiero podczas jazdy znowu zacznie się podnosić. Nie ma co panikować tylko trzeba poczekać na ocieplenie :).
rooter właśnie 3 dni temu zmieniłem Termostat na nowy więc to nie jest jego wina.
Nie wiem, może nie macie płynu w nagrzewnicy czy coś, bo jak tylko się zatrzymam a dam nadmuch na 4 to widać jak temperatura sobie spada o jakieś pół centymetra na wskaźniku. Termostat zatrzymuje tylko zimne powietrze z chłodnicy, a obieg nagrzewnicy jest przed termostatem. Nagrzewnica to nic innego jak taka mała chłodnica i nie ma bata, jak wiejesz w nią temperaturą ok -20st to Ci nie schłodzi silnika. Nie wiem może w miastach macie wyższą temperaturę i tak tego nie odczuwacie, ale u mnie na wsi to jest masakra, mrozy arktyczne :P. Jak tylko nie używam dmuchawy to pięknie wskazówka stoi w połowie i nie ma znaczenia czy przyspieszam czy jadę z górki bez gazu, a jak włączę dmuchawę na full to widać że spada. Termostat jest zwalony jak auto długo się nagrzewa, lub wogóle się nie dogrzewa, albo jak jedziesz to temp jest wyższa a jak jedziesz bez gazu to temp spada. Stańcie sobie po jeździe na 2 minuty i ustawcie dmuchawę na maksa i na ciepłe powietrze (obieg zewnętrzny) i bankowo temp się obniży.
nagrzewnica w takie temperatury działa jak chłodnica
Hahahaha... Po to masz termostat, aby zamknął tzw. DUŻY OBIEG a co za tym idzie silnik mimo nawiewu nie tracił temp. a zapodawał MAŁYM OBIEGIEM w której to części jest nagrzewnica. Jest ona zbyt mała aby go schłodzić. Jeśli masz jakiś kiczowy zamiennik termostatu to może być on nowy a nie znaczy, że działać poprawnie. Mimo wszystko charakterystyki termostatów się różnią. Jaka cena taki materiał i jakość wykonania. U mnie -20 i sauna w środku :o . Zakup OEMowego to niewielki wydatek w porównaniu do charakterystyki i bezawaryjności przez długie lata. Polecam :)
PS. na postoju nie daje się nadmuchu na 4. Na 2 osiągniesz więcej niż schładzając drastyczniej na 4 jeśli się uprzesz zachować obecny termostat
Termostat zmieniony silnik zagrzewa się prawidłowo, a po krótkiej trasie tak z 5 km na postoju wskazówka od temperatury trochę opadnie (nie wiem ile ale trochę tak). Po dłuższej trasie jak samochód się już dobrze rozgrzeje, może później stać na postoju ile chce a wskazówka nawet nie drgnie.
wwljohn Termostat zmieniłem na najdroższy jaki był dostępny w sklepie japońskiego producenta więc nie gadaj mi że to wina Termostatu. Mam 3 auta BMW E39 passata B 5 i honde civic coupe i w każdym w większym lub mniejszym stopniu to występuje Ale nie ma się co dziwić przy takich mrozach. A to że na 2 biegu nawiewu lepiej się auto nagrzeje to się z tobą zgodze.
wwljohn Termostat zmieniłem na najdroższy jaki był dostępny w sklepie japońskiego producenta więc nie gadaj mi że to wina Termostatu. Mam 3 auta BMW E39 passata B 5 i honde civic coupe i w każdym w większym lub mniejszym stopniu to występuje Ale nie ma się co dziwić przy takich mrozach. A to że na 2 biegu nawiewu lepiej się auto nagrzeje to się z tobą zgodze.
To o termostacie było skierowane do kolegi Agent_lol :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.