Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : d14a2-->głowica z6



Matiasq
04-02-12, 18:57
Mam głowice od z6 od brata.
Czy muszę nabyć aparat, komp, kolektor ssący, inny pasek rozrządu niż mój, uszczelkę pod głowice czy w ogóle opłaca mi się taka przeróbka. Głowica jest kompletna splanowana dotarte zawory.

Kriss91
04-02-12, 21:57
Jeśli masz głowicę za free to na Twoim miejscu skompletowałbym do tego wszystkiego jeszcze dół od D16. W D14 jest to w zasadzie nieopłacalne :)

Matiasq
04-02-12, 23:31
Mam ochote na wiosne coś pomodzić. Jeżeli jest jakiś użytkownik który ma w d14 vitka to chetnie sie dopytam pare rzeczy :)może ma ktoś wykres po wystrojeniu ??;>
Interesuje mnie vitek w d14 a nie swap d16z6:) sam mam d14a4 a d14a2 kupiłem żonie zeby dojezdzała do pracy:)CHce widziec namacalnie różnice i tyle koszta się nie liczą tylko chec nauczenia sie czegoś nowego :)ile można naprawiac vw:):cool:

Kriss91
05-02-12, 09:50
Visnia robił chyba coś takiego kiedy miał jeszcze ejotkę.

A jeśli złożysz to z blokiem i gratami od D16 to już się nie nauczysz? :p Rób jak uważasz, ale powtarzam jeszcze raz: mini-me w D14 to jedynie sztuka dla sztuki.

nyndz
05-02-12, 10:18
tym bardziej ze na przykladzie visni - mial same problemy, od technicznych po awaryjnosc z tym silnikiem wiec chyba takie cos nie spelni Twoich wymagan...

d16 dokladnie jak kriss pisze tez mozesz sobie zlozyc, przynajmniej pasuja rzeczy P&P, czego w przypadku bloku d14 i glowcy d16z6 nie mozna powiedziec.

Matiasq
08-02-12, 16:16
znalazłem jeszcze p28 w garażu xDjak jeszcze aparat znajde to juz mi niewiele zabraknie xDJak ktoś próbował i nie wyszło to pisać PW ;)

mirasek
08-02-12, 16:38
kolektor ssący
Jeśli się nie mylę to w d14a2 masz identyczny jak w d16z6 / d16y2.

Kriss91
08-02-12, 18:49
Jeśli się nie mylę
Mylisz się :) Różnią się, i to bardzo.

mlodyxx
08-02-12, 18:59
srednica kanalow pewnie

mirasek
08-02-12, 19:46
Mylisz się :) Różnią się, i to bardzo.
Czym konkretnie się różnią?

Kriss91
08-02-12, 20:06
Faux pas :D Zapomniałem, że D14A2 to anglik (pomyliło mi się z A3, A4, Z1, Z2). W takim razie różnią się właśnie średnicą kanałów.

mirasek
08-02-12, 20:30
Jaka jest to różnica względem d16z6 ? Podpowiem że w d14a2, d16y3 i d16y2 ssący jest ten sam - P1K i wygląda bardzo podobnie do P08

Starstruck
08-02-12, 20:47
Jeśli D14A2 i D16Y2 mają taki sam ssący, to D16Z6 też jest taki sam jak D14A2, bo Y2=Z6 :p.

mati_2011
15-02-13, 10:40
Ja mam D14 z głowicą Z6 i z własnego doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że to połączenie jest dość awaryjne. Moja honda średnio co pół roku stoji w warsztacie bo coś zaczyna wariować więc ja nie polecam tego połączenia.

marcus209
15-02-13, 17:15
A ja powiem, że mam od półtora roku i 20 tyś km mam zrobione takie mini-me i jeździ bezawaryjnie. Składa się to tak samo jak w przypadku D15B2/B7. Wyniku z hamowni nie posiadam, dupohamownia wykazała przyrost;)

klakier dohc
17-02-13, 20:27
to ja wrzuce to co wiem z sekcji d14a2 i d13b2 ktore rozbieralem na zlom wyszlo na to ze to prawie to samo sa tylko dwie roznice
1 d14 ma minimalnie wiekszy skok tloka
2 d14 ma wezsze pierscienie olejowe
natomiast ciekawostka jest wypukly tlok ktory jest taki sam jak w d13 czyli minime w tym przypadku powinno dac efekt podobny do d13b2 >z6

marcus209
17-02-13, 22:07
Potwierdzam, D14A2 ma wypukłe tłoki, wg kalkulatora po zastosowaniu uszczelki z D16Y8 i głowicy od Z6 CR wyjdzie 10.2. Pierścienie takie same jak w Z6. I jako ciekawostkę od siebie dodam, że stosunek skoku do długości korbowodu (r/s ratio) ma 1.75, taki sam jak w B16A2.

cor7ez
17-02-13, 22:16
Potwierdzam, D14A2 ma wypukłe tłoki, wg kalkulatora po zastosowaniu uszczelki z D16Y8 i głowicy od Z6 CR wyjdzie 10.2. Pierścienie takie same jak w Z6. I jako ciekawostkę od siebie dodam, że stosunek skoku do długości korbowodu (r/s ratio) ma 1.75, taki sam jak w B16A2.

A co to wszystko znaczy? Sa to plusy czy nie? Czy takie cos da jakis fajny wynik? Bo d13z6 majace 135hp to juz cos fajnego!

Wysłane z mojego Neo V za pomocą Tapatalk 2

marcus209
17-02-13, 23:49
R/S ratio, czyli stosunek długości korbowodu do skoku tłoka. Po pierwsze. Dłuższy korbowód w stosunku do skoku powoduje mniejszy kąt miedzy nim, a pionem w jakim się układa podczas suwu tłoka. Tłok z mniejszą siła działa na ścianki boczne cylindra. Większy skok (wykorbienie wału) w stosunku do korbowodu daje nam większy moment obrotowy, ale też tłok z większa siła napiera na ścianki cylindra powodując owalizację. R/S ratio równy 1.75 jest kompromisem miedzy jednym a drugim. Po drugie. Im wyższe R/S ratio tym wyżej możemy zakręcić silnik. Tłok podczas pracy rozpędza się mniej, z mniejsza siłą działa na korbowód i panewki. (W D14A2 czerwone pole na obrotomierzu zaczyna się od 6800, a w D15B7 od 6500)

Podwyższenie stopnia sprężania (CR) otwiera nam drogę do zastosowania ostrzejszego wałka.

Yotomeczek86
18-02-13, 00:52
A może awaryjne dlatego że zakłada się wyremontowaną i szczelną głowicę na blok który ma już przelatane trochę i zużyte panewki/pierścienie? Jeśli już się bawić to robić remont silnika i składać to = nie opłaca się ;) Lepiej D16 składać ;)

Ale ale, jeśli ktoś ma ochotę, chcę sobie dłubać to czemu nie? Jeśli D13 dłubią to i D14 też można ;)

klakier dohc
19-02-13, 01:37
z tego co gdzie niegdzie znalazlem to cisnienie po takim setupie wychodzi srednio 17 do 18 bar;D z czego na serii mierzac zdrowy seryjny d13b2 silnik wyskoczylo mi po 12,5 dlatego wczesniej czy pozniej dol padnie ale za to zapitala z zyciem do ostatniej chwili swego zywota ,a pozniej
puk puk kto tam? PANEWKA:D ale jakby nie bylo to i w d16z6 panewki tez wieczne nie sa

marcus209
19-02-13, 09:52
Padnąć, kiedyś padnie. Nic nie jest wieczne. Ale mając już prawie pół D16Z6 pod maską zawsze można włożyć dół od niego i z tłokami z A2 zaczynać zabawe od nowa z CR 11 i wieksza pojemnością:)